Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä haaveilet "sitten kun lapset lentävät pesästä"?

Vierailija
09.10.2011 |

Mä muutan keskikaupungille puutaloon ja osallistun kaikenmaailman työväenopistojen kursseille :)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 8 vuotta vielä ja sitten lähden.

Vierailija
22/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niin moni haaveilee ulkomaille muuttamisesta, erakoitumisesta jne. Itse muutamme isommalle paikkakunnalle, ehkä useamman sadan kilometrin päähän.

on eläkeiässä, kun ne lähtee kotoa. Ei sido työ, ei lapset.

nelikymppisenä lapset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita voin ihan hyvin tehdä, vaikka lapset on vielä kotona. Minun ei onneksi ole tarvinnut siirtää mitään haluamaani siihen, kun lapset muuttavat pois.

Vierailija
24/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhasta ja hiljaisuudesta

Vierailija - 09.10.11 10:32 (ID 13549444)

ja vapaudesta tehdä itselleni mieleisiä asioista aikana joka sopii minulle parhaiten

Vierailija
25/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän ihan täyttä elämää nytkin.

Vierailija
26/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elän sitä siis nyt

Vierailija
27/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljottelusta.En nyt tarkoita ryyppäämistä vaan sitä että vkl iltaisin voi pari ottaa,kuunnella lemppari musiikkia ja nukkua aamulla pitkään. Nyt kun lapset tuossa niin olen nolla linjalla.

Vierailija
28/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastaa, matkustaa, nauttia siististä kodista, viettää kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, polttaa kyntilöitä, ottaa koiraa, lukea rauhassa jne

Vierailija
29/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastaa, matkustaa, nauttia siististä kodista, viettää kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, polttaa kyntilöitä, ottaa koiraa, lukea rauhassa jne

eikä meillä ole koiraa. Kynttilät savuttavat, harrastuksiin ei oikein ole aikaa, koska tässä sivussa hoidan sairasta sukulaista, matkustelu yksin on tylsää (mieskin on töissä) jne.

Eli tuohon "lapset lähtevät kotoa" liittyy myös eläköityminen ja muistakin velvotteista kuin lapsista ja työstä luopuminen.

Vierailija
30/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen harrastanut, matkustellut ja tehnyt kaikkea mukavaa vaikka lapsia kotona on ollutkin

Vierailija
31/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maahan missä on hyvää ruokaa edullisesti, aurinkoa ja meri, nähtävää ja koettavaa loppuelämäksi.

Vierailija
32/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nuorin syntyy keväällä :)

Nyt haaveilen vaan vauvan tuoksusta ja helposta elämästä kotona vauvan kanssa. Ihanaa!!

Mulle parasta elämää on se kun kotona on elämää ja pienten jalkojen tepsutusta ja leluja pitkin lattioita. Ole elänyt koko ajan tämän 39 vuotta. En odota ollenkaan aikaa, että lapset jättää kodin.

Vierailija
33/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen juuri täyttänyt 49 v. Työikää on siis hyvinkin vielä 15 v jäljellä. Tällä hetkellä olen 35 v.

Aion tehdä samoja asioita, joita nytkin teen, mutta niihin käytettävä aika toki lisääntyy jo nyt vuosi vuodelta...

Minulla on muutamia vanhoja harrastuksia, joita haluaisin uudelleen lämmittää. Yksi niistä on pianonsoitto. En ole koskaan ollut mitenkään erityisen hyvä, mutta nauttinut suunnattomasti. Ehkä kokeilisin myös jonkin torven soittoa?

Urheilu on yksi, johon jo nyt tänä vuonna olen päässyt hieman enemmän panostamaan, mutta mikäli paikat kestävät, sitäkin aion lisätä vuosi vuodelta. Laskettelu ja murtomaahiihto talvella olisivat mieluisia ja kesällä retkeily/kävely/juoksu ja uinti.

Yksi, mihin haluaisin pyrkiä vuosien aikana, olisi taloudellinen riippumattomuus. Saisin alleni velattoman asunnon ja sopivan puskurirahasto. Tähän haluaisin päästä alle 50 v.

Ulkomailla aion asua jonkunlaisen pätkän/pätkiä jo ennen lasten täysi-ikäisyyttä.

Onhan näitä suunnitelmia vaikka kuinka paljon. Osa pienempiä ja osa valtavia. Niin pitkään menee hyvin kuin vain on suunnitelmia ja tavoitteita. Kaikkien toteuttaminen ei edes ole tavoitteena.

Vierailija
34/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tarviiko tuota nyt sen kummemmin selittää? Lapset vie niin paljon aikaa ja energiaa. Tottakai tollaset jutut onnistuu silloin tällöin, kun niille järjestää erityisesti aikaa, muttei se ole niin yksinkertaista kuin tulee olemaan sitten, kun lapset on isoja ja jo muuttaneet kotoa.

Vierailija
35/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenlapsia, olla hyvä osallistuva mummo.

Toivon, että voimme miehen kanssa olla paljon lastemme kanssa tekemisissä.

Olen kuitenkin 38v kun esikoinen 18, joten työelämässä olen silloin vielä.

Halutaan auttaa lapsia rahallisesti, ja muutenkin olla heidän tukena

Vierailija
36/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tarviiko tuota nyt sen kummemmin selittää? Lapset vie niin paljon aikaa ja energiaa. Tottakai tollaset jutut onnistuu silloin tällöin, kun niille järjestää erityisesti aikaa, muttei se ole niin yksinkertaista kuin tulee olemaan sitten, kun lapset on isoja ja jo muuttaneet kotoa.

Toki alle kouluikäisinä mutta ei sen jälkeen. Kun lapset ovat ulkona kavareiden kanssa, ehtii olla yksin ihan tarpeeksi ja nauttia siististä kodista ja viettää miehen kanssa aikaa tai lukea rauhassa. Kuopus on siis 8, kotona myös kolme muuta ispmpaa lasta.

Vierailija
37/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn toteuttamaan haaveitani jo nyt. Pienempi asunto toki riittäisi, nyt on sata neliötä per henkilö.

Vierailija
38/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän tässä hetkessä.

Vierailija
39/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja matkusteluun ei ole rahaa eikä aikaa myöskään. Koiran otan sitten omaksi seurakseni, nyt en jaksa enkä ehdi. Ei kaikkea vaan voi tehdä yhtäaikaa.

En mä ainakaan voi. Haluan rauhaa niille omille olemisilleni.

Vastaus niille, jotka ihmettelevät, että miksei nyt voi.

Vierailija
40/45 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi t ette voi tehdä näitä asioita, vaikka lapset on vielä kotona?

Siksipä mulla ei olekaan mitään kiirettä päästä lapsestani eroon :)

T. 43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän