Timo T. A. sokea ja ei osaa puhuakaan
Varmasti vaikea paikka jos tajuaa tilanteen.
Olisi armollisempaa kun olisi autaan tietämätön tilastaan.
En ole koskaan pitänyt Mikkosesta enkä nykyisestä rouvasta. En kuitenkaan edes heidän perheelle soisi tuollaista kohtaloa.
Timo teeaata olen pitänyt niljakkeena ja itseään muita parempana pitävänä. Edes suosionsa huipulla ei herättänyt minussa mielenkiintoa.
Viime vuosien julkisuustyrkkyys on ollut etovaa. Säälittää ne pienet pojat.
En ymmärrä niitä jotka ovat vahingoniloisia Mikkosen kohtalosta, käväisin Iltalehden keskustelupalstalla ja siellä on aika paljon ilkeämielistä kirjoittelua. Monilta ihmisiltä puuttuu kyky empatiaan.
Onkohan Timo T A lopun ikäänsä muiden autettavissa vai pystyykö kuntoututumaan ja mille tasolle.
Onko Ninan tulevaisuus omaishoitajana seuraavat 20 vuotta vai kenties enemmän.
Kommentit (47)
Mikkosten kohtalosta. Yhdyn silti kaikkiin ap:n näkemyksiin. Mutta enpä mä jaksa tuntea mitään muutakaan, mitä tuntisin, jos ihminen olisi edes jollain tasolla antanut itsestään miellyttävän kuvan. Mä oon vähän, että voi voi, mutta ei hetkauta mua suuntaan tai toiseen. Sattuuhan noita.
vaikka todella kovati yritit sen peittää.
Maria-showhunkin on menossa keskiviikkona kertomaan miehensä kuulumiset. Mautonta, vähintään.
Maria-showhunkin on menossa keskiviikkona kertomaan miehensä kuulumiset. Mautonta, vähintään.
Tässä vaiheessa ei pysty kukaan sanomaan onko näön menetys pysyvää. Ihan kokemuksella samasta sairaudesta voin näin sanoa. Se pääsi kuitenkin liotukseen alle kuudessa tunnissa kohtauksesta, jota pidetään hyvän kuntoutumisen edellytyksenä.
Heistä osa kuntoutuu, osa ei. TTA:N vammat vaikuttavat niin massiivisilta, että ihan äkkiä en menisi kuntoutuksen nimiin vannomaan. Tuossa tukoksessa kun menee sekä näkö että osin liikuntakyky että yleensä myös puheentuotaminen (toki vaihtelua on, mutta jos on viikon tajuttomana, ei toivoa isosti paranemiselle ole).
Ja jos TTA päätyy kokonaan vuodepotilaaksi, saa vaimo kotiin samat palvelut kuin muutkin vastaavassa tilanteessa Myrskylässä eli hoidolliset kotisairaanhoitopalvelut (lääkkeet, haavahoidot ym.) ja kerran viikossa kylvetys. Sieltä ei todellakaan liikene edes pariksi tunniksi päivittäin apua, koska kotona on terve, nuorehko vaimo, joka kyllä jaksaa eri tavalla kuin esim. sydänvaivainen 65v puoliso.
Mielenkiinnolla odotan, mitä Nina keskiviikkona Maria!ssa kertoo tulevaisuudensuunnitelmistaan. Kunnasta kun ei edes kovalla huutamisella ja muiden pahviksi nimittämisellä saa yhtään ylimääräistä kotiapua. Perheelle kerrotaan, että vaihtoehtona on laitoshoito, joka maksaa 42.5% TTA:n kaikista tuloista.
kun nimittelet ihmistä kauhean tilanteen keskellä. Mieti ap hetki ennen kuin painat lähetä-nappulaa. Kirjoituksestasi tuli tosi paha mieli.
Ja samalla toivon Timoa hoitavan mahdollisimman monta äitiä lääkäreinä ja hoitajina, jospa se avaisi perheen katsomusta äitiyteen noin laajemminkin.
Joskus perheen isän hengen voi pelastaa jonkun toisen perheen työssään taitava äiti. Ja sen äidin lapset ehkä on ihan yhtä onnellisia riippumatta siitä leikkasiko äiti tänään jonkun aivot vai hiukset työkseen.
En ole koskaan pitänyt Mikkosesta enkä nykyisestä rouvasta.
Timo teeaata olen pitänyt niljakkeena ja itseään muita parempana pitävänä. Edes suosionsa huipulla ei herättänyt minussa mielenkiintoa.
En ymmärrä niitä jotka ovat vahingoniloisia Mikkosen kohtalosta, käväisin Iltalehden keskustelupalstalla ja siellä on aika paljon ilkeämielistä kirjoittelua. Monilta ihmisiltä puuttuu kyky empatiaan.
Varmasti vaikea paikka jos tajuaa tilanteen.
Olisi armollisempaa kun olisi autaan tietämätön tilastaan.
En ole koskaan pitänyt Mikkosesta enkä nykyisestä rouvasta. En kuitenkaan edes heidän perheelle soisi tuollaista kohtaloa.
Onkohan Timo T A lopun ikäänsä muiden autettavissa vai pystyykö kuntoututumaan ja mille tasolle.
Onko Ninan tulevaisuus omaishoitajana seuraavat 20 vuotta vai kenties enemmän.
niin ovat ilkeitä olleet nuo kaksi ihmistä,ja muita arvosteellet ja itseään parempina pitäneet. nyt kävi näin. yhtään en empatiaa tunne noita kohtaan. sitä saa mitä tilaa.
että saako paha palkkansa??? noin niinku yleisellä tasolla.
Tosi kurjaa sanoa "en kuitenkaan EDES heidän perheelleen soisi" ja luetella miten kauheita ovat olleet. Vahingonilosi paistaa rivien välistä, vaikka kiillotteletkin sädekehääsi.
Toivon kovasti tsemppiä Mikkosille. En tunne heitä laisinkaan, vaikka jonkinlaisen kuvan olen julkisuuden kautta heistä tietenkin päähäni luonut. Kamalasti toivon Timon toipuvan ja Ninan pärjäävän tilanteen tuomien haasteiden yli. Lapsille toivon voimia kovasti myös.
Toivon myös, että Mikkosten tilanteen ilkeämielinen ruotiminen lopetettaisiin täällä. Tämä saakin olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun siihen otan itse osaa.
Ihan normaalia heille, eli ei mautonta.
Vaikka olisin minkälainen julkkis tahansa, niin tuohon en kykenisi minäkään.
jos olisin halunnut heidän negatiivisia puolia luetella lista olisi pidempi.
Pariskunta on nostanut itsensä jalustalle, ovat mielestään parempia kuin muut ja vain heidän valintansa ovat oikeita (mm. päivähoitokysymys)
Olen iältäni pitkästi yli 50 ja muistan Mikkosen uran jo 70-luvulta.
Kyseinen miestyyppi ei vedonnut silloin eikä nykyäänkään.
Suhde on saanut alkunsa petturuudesta joten sitäkään en arvosta.
Sanoin ettei hekään ansaitse tuollaista kohtaloa vaikka ovat tehneet mielestäni vääriä valintoja teoissa ja toisten arvostelussa.
Onneksi saivat nauttia Karavaanareissa matkailusta koti-Suomessa ja nähdä Raatteentien muistomerkkeineen.
Toivoisin että pienet pojat saisivat elää poissa julkisuudesta normaalien pienten poikien elämää eikä pienten aikuisten.
ap
Tosi kurjaa sanoa "en kuitenkaan EDES heidän perheelleen soisi" ja luetella miten kauheita ovat olleet. Vahingonilosi paistaa rivien välistä, vaikka kiillotteletkin sädekehääsi.
Toivon kovasti tsemppiä Mikkosille. En tunne heitä laisinkaan, vaikka jonkinlaisen kuvan olen julkisuuden kautta heistä tietenkin päähäni luonut. Kamalasti toivon Timon toipuvan ja Ninan pärjäävän tilanteen tuomien haasteiden yli. Lapsille toivon voimia kovasti myös.
Toivon myös, että Mikkosten tilanteen ilkeämielinen ruotiminen lopetettaisiin täällä. Tämä saakin olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun siihen otan itse osaa.
että ihmisiä saa mollata vaikka kuinka paljon, kun ovat hyvässä kunnossa ja hengissä.
Mutta kun ne sairastuu vakavasti tai kuolee, niin muutuvat pyhimyksiksi ja yhtään pahaa sanaa ei saa kuulua mistään.
Olen ihan lukemalla ymmärtänyt, että Mikkoset ovat kaikkien muiden yläpuolella ja vain heidän elämäntyylinsä on oikeanlainen. Ja surutta ovat tuominneet muunlaiset ihmiset.
En ole paljon piitannu heidän sanomisistaan. Mutta en kyllä ala nyt mitenkään palvomaan ja toivomaan parasta. Siinähän selviävät miten selviävät ongelmiensa kanssa.
Jos niin ajattelet, niin olet inha sinäkin.
Mielestäni hankaluuksissa eläviä tulee kunnioittaa. Niin muitakin, mutta erityisesti silti vaikeissa tilanteissa eläviä.
lukea miten Mikkosia on mollattu. Sanoinko, että minä olen heitä haukkunu. En sanonu. Mutta inha varmaan sitten olen. Mutta en kunnioita, enkä kumarra kyseistä perhettä en elävinä, enkä kuolleena. Enkä myöskään invalidina sängyn pohjalla.
Mitä pahaa Timo Mikkonen on tehnyt sinulle tai muille ihmisille?
Tai vaimonsa Nina?
Ovat ärsyttäviä persoonia mutta mitä muuta? Eivät kai koskaan ole vahingoittaneet kuin omaa perhettään, ex-vaimoa Tuirea tms.
Tosin ex-vaimokin oli ns. kusipää ja nousukas kuten tyttärensäkin (yhdessä timo ta:n kanssa).
En koskaan toivo kenellekään ihmiselle tällaista kohtaloa!
joskus, siis joskus sitä miettii, että saako paha palkkansa??? noin niinku yleisellä tasolla.
Hengityskoneessa ollessa on vähän vaikea puhua vaikka puhetaito olisikin.
Olin kyllä aika yllättynyt kun vaimo heti aamun lehdessä kuvaili tapahtunutta, miehensä korinaa ja kouristelua myöten.