Kehtaako kukaan ensisynnyttäjä myöntää vaatineensa sektion
vain, ettei vagina löystyisi (ainakaan samassa mittakaavassa kuin alatiesynnytyksessä)? Tai ettei vaan halua kokea lainkaan synnytyskipuja?
Kommentit (28)
Sektio, on vähän niinkun hammaslääkärissä kävisi hieman epämukavaa ehkä, mutta lääkitys on sen verran kova ettet tunne mitään kipua. Oma vikanne jos ette osaa pyytää, vaatia, sairaalassa lääkäriltänne kipulääkitystä seuraavana päivänä leikkauksen jälkeen, ensimmäinen kipulääkitys annetaan heti leikkauksen alussa ja sen vaikutus kestää 24 h. Suomessa ollaan ihan järjettömän sektiokielteisiä. Haluan myös huomauttaa, että älkää puhuko suunnitellusta sektiosta ja hätäsektiosta samassa keskustelussa koska ne on kaksi eri asiaa.
jotkut jopa vuokraavat kohtuja pitääkseen itsensä piukeena.
tai kiristyttävät myöhemmällä iällä, niin naaman kuin "toisenkin naaman"
niinkuin mm cher
ja olisin saanut valita syntymäpäivän ja synnytystavan. valitsin alatie synnytykset. ja kyllä, mut on myös sektioitu.
Sektio, on vähän niinkun hammaslääkärissä kävisi hieman epämukavaa ehkä, mutta lääkitys on sen verran kova ettet tunne mitään kipua.
Jos sen lavittalla makaamisen täysin tunnottomana koki kovin haasteelliseksi, niin ei voinut ihan kauhea synnytys olla takana. Nimittäin kamalan synnytyksen jälkeen mikään ei olisi voinut olla ihanampaa. Se on ohi! Se on ohi! Itkin ilosta kun näin lapsen.
no tuskin noilla syillä kukaan on sektiota vaatinut kun ei sektiolla noihin kumpaakaan pääse.
vai ei pääse.Itse kärsin aivan kammottavasta synnytyspelosta esikoista odottaessani.pelkäsin koska suvussa melkein kaikki vauvat oli syntyneet 4-5 kiloisina mötiköinä.
Kolme kertaa kävin pelkopolilla ja sain pelkosektion.lääkärin mukaan alateitsekin olisi mahtunut tulemaan mutta sektio myönnettiin silti koska minä niin halusin.
Kakkosen kohdalla olin jo ehtinyt sulattaa odotus ja synnytys asioita enemmän ja yritin alateitse synnyttää mutta en päässyt alkusupistuksia pidemmälle kun minut kiidätettiin sektioon koska sikiön sydänäänet heikkeni.Syy tähän oli raskausmyrkytys,sikiöltä oli haitunut suurin osa lapsivedestä ja napanuora solmussa.
Kahden sektion jälkeen kun ei saa enää normaalisti synnyttää joten kolmonen ,nelonenja viitonenkin ovat sektiolla syntyneet.
T:Eräs joka on vaatinut pelkosektion ja sen saanut ja ei sitä mitenkään häpeä.
Mulla ei ainakaan ole alakerta synnytyksen jälkeen löysempi, päinvastoin. Tuli mojovat repeämät, joita tikattiin ainakin tunti, ja ilmeisesti siinä yhteydessä pimppa pienentyi. Toivottavasti ei liikaa, ettei seuraava synnytys sen takia vaikeudu, mutta ei kai. En muuten huomannut repeämistä, vaikka kivunlievitystä ei ollutkaan. Repeäminen oli hirvittänyt tietenkin etukäteen, ja synnytettyäni olin helpottunut, että selvisinpä ehjänä (kunnes sitten kätilö korjasi harhaluulon).
kun ei sektiolla noihin kumpaakaan pääse.
elät pumpulimaailmassa?
VAginan lihakset löystyvät jo raskauden aikana sen mitä löystyvät. SYnnytyksessä tapahtuu tilapäistä venymistä, joka palautuu helposti pienelä harjoittelulla - se on juuri se raskaudenaikainen pitkäaikainen löystyminen, jonka korjaaminen on vaikeampaa. Ja Sektion leikkauskivut on pahemmat kuin synnytyskivut, voin kertoa, kun olen kokenut sekä alatiesynnytyksen (ilma nepiduraalia vielä) että sektion.Mun käsitykseni mukaan sektiota vaaditaan siksi, että pelätään "jotain menevän pieleen". SIis vrenvuotoja, tai lapsen juuttumista ja siitä johtuvaa hapenpuutetta, enimmäkseen.
Synnytyksessä voi tapahtua myös pysyvä venymistä. Osa kiinnittimistä voi ihan revetä ja niitä ei sitten mikään jumppa korjaa, vaikka tätähän neuvotaa kaikille.
Itsellänikin ihan normaalit synnytykset, mutta kohdun ja emättimen laskeuma. Ei siinä paljon jumpat auta, kun tavara tursuu ulos. Kyllähän elossa silti ollaan, mutta mietipä esim. pyörällä ajamista emättimen kanssa, jossa limakalvot ovat ulkona. Ja joo - näin nuorena ei kannata korjata. Sitten joskus vasta. Ehkä. Ei haittaa normaalia elämää.
tosin minulla oli tulossa tuplat perätilassa, joten hieman mietin, että tuleeko sieltä alakautta kaksi lasta vai kuoleeko toinen matkalla. Mutta noin periaateessa tiukka pimppa oli perussyynnä .-)