Millainen on tuntemasi asperger-äiti?
Itse tiedän tällaisen: vetäytyy omiin oloihinsa työpaikalla, ei osaa keskustella asioista, ei lähde mihinkään yhteisiin osaston juttuhin mukaan.
Kommentit (3)
Jos juttelen jonkun kanssa kahdestaan, juttua riittää. Jos mukaan tulee kolmas, jään pian ulkopuoliseksi. Samoin en isossa ryhmässä ota osaa keskusteluun, koska ainahan käännytään puhujaan päin ja minua pelottaa, jos monet tuijottavat. Sydän pamppailee enkä meinaa saada sanaa suustani.
Itse diagnosoitu as.
Jos juttelen jonkun kanssa kahdestaan, juttua riittää. Jos mukaan tulee kolmas, jään pian ulkopuoliseksi. Samoin en isossa ryhmässä ota osaa keskusteluun, koska ainahan käännytään puhujaan päin ja minua pelottaa, jos monet tuijottavat. Sydän pamppailee enkä meinaa saada sanaa suustani.
Itse diagnosoitu as.
Tuntuisi jotenkin hurjalta, että jos ei ole sosiaalinen ihminen, on sairas.
Mä tunnen yhden asperger-äidin. Se osaa kyllä keskustella, joskin on tosi hiljainen. Sen suurin ongelma on, ettei se voi tulla esim leikkipuistoihin tai perhekerhoihin kahdesta syystä: liikaa ihmisiä ja liikaa melua. Ihan kiva kun sen kanssa on kahdestaan, mut jos on enemmän ihmisiä, se vetäytyy heti. EI kestä pientäkään melua.