Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remontti ja tarjoupyynnön tekeminen rakennusurakoitsijalle - kysymyksiä!

Vierailija
09.10.2011 |

Moikka kaikki remppaamisesta tietävät! Nyt nuoripari tarvisi vähän jeesiä. Meillä on rempattava kerrostaloasunto, johon on LVI- ja sähkösuunnitelmat valmiina sähköjä ja kylppärin laitto varten. En aio palkata sisustussuunnitelijaa, vaan itse aion tai olen suunnitellut miten tehdään seinät, lattia, keittiö ym.

Nyt kysymys kuuluu, mitä tarjouspyynnön rempan tekevällä rakennusfirmalle tulee sisältää? LVI - ja sähkösuunnitelman ja sitten itse piirrän tämän sisustussuunnitelman? Riittävätkö nämä kolme juttua selventämään sen mitä asuntoon on tarkoitus tehdä? Missä muodossa teen tuon ns sisustus- tai materiaalisuunnitelman, jonka aion itse tehdä? Teemme itse purkutyöt ja urakoitsija remontin.

Kiitos tosi paljon vastauksista!! Ja hyviä raksafirmoja joiden kautta saa maalarit ja putkimiehen saa suositella!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällä maalla kyllä ei olekaan pilvin pimein sellaisia firmoja, joista saisi kokonaisvaltaista palvelua. Ja tokihan niitä oikeesti on, mutta hinnat on sitten ihan toista luokkaa.

Maalauksia ja laatoituksia on teetetty ihan tuntityönä. Mutta jos urakkana, niin ei siihen mitään sisustussuunnitelmia tarvita, kun ilmoitetaan, että laatoitettava lattia-ala on 30 neliötä ja seinäala toiset 30. Siitä sitten ovat tehneet tarjouksen.

Ei kyllä myöskään olla ikinä tehty tarjouspyyntöjä kirjallisena vaan ihan on soitettu tekijöille ja ne on sitten lähettäneet tarjouksensa.

Vierailija
2/8 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kun ensimmäistä kertaa pitäisi pieni asunto rempata, kylä tässä on ihan pihalla miten toimia. Eli ilmeisesti mun ei tarvi alkaa selittämään tuossa että lattia-ala 50 neliötä tammiparekettia, seinät valkoiseksi vai miten.... :) ap pihalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntevan tarjouksen, jossa hinta ja laatu ovat todella kohdallaan. Monen pikku-urakoitsijan kanssa kerjäät vain verta nenästäsi.

Kannattaa muuten ensimmäisenä ottaa yhteys isännöitsijään, hänellä on varmasti sanansa sanottavana noista suunnitelmista ja niiden laadusta.

Vierailija
4/8 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tehdään kylppäriremppaa niin ehdottomasti ensin isännöitsijään yhteys, sillä tän sortin rempat tarvitsevat lain mukaan luvan hallitukselta ja /tai isännöitsijältä. Voi olla mahdollista, että hallituksen pitää jopa kokoontua tän sun remppa-asian takia. Heillä voi olla siis myös sanansa sanottavana, mitä firmaa saat käyttää ja ainakin vesieristeet pitää olla hyväksytysti tehty ja niihin voidaan valita joku tietty tarkastaja.

Firmoja voi olla vaikea suositella, kun en tiedä missä olet, mutta monien pienten kautta saa myös putkimiehetkin aliurakkana, jolloin maksat yhdellä laskulla koko homman ja homma pelittää. Osa pienistä taas voi olla täyttä huijausta,joten tarkkana pitää olla.

Urakoijan kautta voit saada materiaaleihin vielä hyvät alennuksetkin. materiaalithan ei mene kotitalousvähennykseen, ainoastaan työ.

Vierailija
5/8 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meinaatko sinä, että se urakoitsija hankkisi myös maalit ja laatat sun muut, vai mihin se sitä sisustussuunnitelmaa tarvii?

Vierailija
6/8 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meinaatko sinä, että se urakoitsija hankkisi myös maalit ja laatat sun muut, vai mihin se sitä sisustussuunnitelmaa tarvii?

suunnitelmasta mitä materiaalia tulee mihinkin paikkaan ja esim. mitä laattaa mihinkin ja mihin laitetaan tehostelaatat, kalusteet yms.

Vierailija
7/8 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa ens kuussa kylppäriremontti ja ei me mitään sisustussuunnitelmaa ole tehty. Vaan ihan piirustukset, jossa näkee seinien, lattian ym. pinta-alat, oven paikan... Sitten ollaan kerrottu minkäkokoista laattaa tulee lattiaan ja seiniin ja myös lvi näkyy siinä piirustuksissa. Muutama halusi vielä paikan päällä käydä katsomassa.

Lueteltiin tarjouspyynnössä mitä kaikkea joutuvat tekemään ja ostamaan. Me ostetaan vaan laatat, muut kuten laastit, vesieristystarvikkeet tulee firmalta.

Ennen remonttia täytyy hyvissä ajoin olla yhteydessä isännöitsijään, joka hyväksyy taloyhtiön hallituksen kanssa remonttin. Siihen on erikseen kaavakkeet, jotka täytyy täyttää, koska taloyhtiölle on jäätävä dokumentti kuka on remontoinut. Kylppäriremontille on oltava myös joku valvoja, joka valvoo työn laadun.

Meillä kylppäri ja sauna remontti tulee työn osalta maksamaan n. 6000e. Mies on itse suunnitellut ja myös tulee ammattilaisena työn laadun valvomaan.

Vierailija
8/8 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi taloyhtiöllä on valvoja, eli maksat kahdesti valvonnasta.

Mutta tarjouspyynnössä laitat aivan kaiken mahdollisimman tarkasti lähtien siitä, kuka tekee mitäkin, kuka hankkii mitäkin, mitkä ovat materiaalit (noin suunnilleen, on eri asia antaa tarjous mosaiikkilaatan kiinnittämisestä kuin 50x50 marmorilaatoista) sekä esim. sen, kuka siivoaa, kuka vie kaatopaikalle ym. Mieti kohta kohdalta, mitä siellä tehdään ja laita tarjouspyyntöön. Jos siis haluat vertailukelpoisia suunnitelmia. Jos annat pelkät piirustukset, saat ylimalkaisen tarjouksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi