hämmästyttävä juttu elämästäni
tuossa osoitteessa voit testata, onko elämässäsi tunnelukkoja. Kannattaa kokeilla, sillä testasin, ja hämmästyin oikeesti miten ne kuvas just ...
www.tunnelukkosi.fi/testi.php
Kommentit (28)
Tulen kohta kertomaan mitä testi sanoi..
Sain 5 erittäin vahvaa, 4 vahvaa, 4 keskivahvaa
Ulkopuolisuus,Emotionaalinen estyneisyys,Uhrautuminen,Vaativuus ja Tunnevaje olivat "erittäin vahva".
Tunnistan itseni kyllä näistä heikkouksistani..
Uhrautuminen vahva
Vajavuus vahva
Riittämätön itsekontrolli vahva
Epäonnistuminen vahva
Hyväksynnän haku vahva
Todellakin pitää paikkansa!
Pessimistisyys vahva
Suojattomuus vahva
Vaativuus keskivahva
Ulkopuolisuus keskivahva
Rankaisevuus keskivahva
Riittämätön itsekontrolli keskivahva
Kaltoin kohtelu heikko
Uhrautuminen heikko
Tunnevaje heikko
Hylkääminen heikko
Alistuminen heikko
Oikeutus ei tunnelukkoa
Hyväksynnän haku ei tunnelukkoa
Epäonnistuminen ei tunnelukkoa
Riippuvuus ei tunnelukkoa
Kietoutuneisuus ei tunnelukkoa
Vajavuus ei tunnelukkoa
Emotionaalinen estyneisyys ei tunnelukkoa
oli suurimmassa osassa, yhdessä heikko ja kahdessa keskivahva(en enää muista missä), mielestäni ei kyllä pitäneet ollenkaan paikkansa nuo arviot.
Uhrautuminen vahva
Kaltoin kohtelu vahva
Emotionaalinen estyneisyys vahva
Alistuminen vahva
Hyväksynnän haku vahva
Riippuvuus keskivahva
Pessimistisyys heikko
Vajavuus heikko
Oikeutus ei tunnelukkoa
Hylkääminen ei tunnelukkoa
Vaativuus ei tunnelukkoa
Suojattomuus ei tunnelukkoa
Ulkopuolisuus ei tunnelukkoa
Rankaisevuus ei tunnelukkoa
Tunnevaje ei tunnelukkoa
Riittämätön itsekontrolli ei tunnelukkoa
Kamalinta on, että tulkinta sanoo, että minuun vetoo ihmiset, jotka haluavat kontrolloida ja alistaa... kah, juuri sellaisesta olen eronnut,...
Vajavuus erittäin vahva
Kaltoin kohtelu erittäin vahva
Riittämätön itsekontrolli erittäin vahva
Emotionaalinen estyneisyys erittäin vahva
Epäonnistuminen erittäin vahva
Ulkopuolisuus erittäin vahva
Suojattomuus erittäin vahva
Hylkääminen erittäin vahva
Pessimistisyys erittäin vahva
Tunnevaje erittäin vahva
Hyväksynnän haku vahva
Uhrautuminen vahva
Rankaisevuus vahva
Oikeutus vahva
Alistuminen vahva
Riippuvuus keskivahva
Vaativuus ei tunnelukkoa
Minusta pitää valitettavan hyvin paikkansa.
Kysymyksen asettelukin oli sellainen, että johan tuolla testillä saa joka ikisen iikan olemaan jollain tavalla vinksallaan. Minun mielestäni täydellinen vapautuminen kaikesta on ihan soopaa, koska ihminen on kuitenkin sosiaalinen eläin eikä mikään oman universuminsa keskipiste. Oman tyylinsä kanssa täytyy vaan osata elää, kyllä silloin voi vähän estynyt ja täydellisyydentavoittelija olla. Minä en ainakaan hyväksy omaa persoonaani miksikään fuckin' lukoksi.
Kysymyksen asettelukin oli sellainen, että johan tuolla testillä saa joka ikisen iikan olemaan jollain tavalla vinksallaan. Minun mielestäni täydellinen vapautuminen kaikesta on ihan soopaa, koska ihminen on kuitenkin sosiaalinen eläin eikä mikään oman universuminsa keskipiste. Oman tyylinsä kanssa täytyy vaan osata elää, kyllä silloin voi vähän estynyt ja täydellisyydentavoittelija olla. Minä en ainakaan hyväksy omaa persoonaani miksikään fuckin' lukoksi.
jos kukaan ei ole saanut muutettua sinun persoonaasi! Siksi et voi ymmärtää tätä testiä.
Yhtäältä testin tulokset pitävät paikkaansa. Miksi eivät pitäisi? Itsehän ne tiedot sille juuri syötettiin. Ne kuvaavat minunkin emotionaalisia vajavaisuuksiani verrattain hyvin. Joitakin seikkoja se tuntuu liioittelevan, toisia taas ei huomioi niin vakavina kuin ne ovat. Kyse on aina tulkinnasta, ja tässä sitä ilmenee ainakin kahdella tapaa: minkä merkityksen itse antaa kysymyksille ja vastausvaihtoehdoille. Kuinka jyrkkä pitää olla, että rastittaa jomman kumman äärivaihtoehdoista. Ja kuinka testi on rakennettu: kuinka lähellä äärimmäisyyksiä vastausten pitää olla, että testi ilmaisee jonkin tunnelukon olevan erittäin vahva.
Meillä on paljon kyseenalaisia käsityksiä itsestämme. Luulemme tuntevamme itsemme, vaikka ulkopuolisen silmin tilanne näyttää vallan muulta. Muistan jossakin työpaikkahaastatteluun liittyvässä testissä kysytyn, että kuinka tulen toimeen toisten ihmisten kanssa. Kuka sellaisessa antaisi kovin negatiivista kuvaa itsestään? Ongelma on siinä, mitä tuo toimeentuleminen on: onko kyse esimerkiksi siitä, että saa toiset tekemään oman mielensä mukaan vai siitä, ettei tuota pahaa mieltä toisille? Joku voi kirkkain silmin uskoa tulevansa juttuun toisten kanssa, vaikka on täysi narsisti, jonka tunteisiin muiden käytös ei vaikuta mitenkään.
Oikeutus erittäin vahva
Pessimistisyys keskivahva
Alistuminen keskivahva
Hyväksynnän haku keskivahva
Rankaisevuus heikko
Uhrautuminen heikko
Ulkopuolisuus heikko
Emotionaalinen estyneisyys heikko
Kietoutuneisuus heikko
Riippuvuus heikko
Vaativuus ei tunnelukkoa
Suojattomuus ei tunnelukkoa
Kaltoin kohtelu ei tunnelukkoa
Vajavuus ei tunnelukkoa
Hylkääminen ei tunnelukkoa
Tunnevaje ei tunnelukkoa
Riittämätön itsekontrolli ei tunnelukkoa
Uhrautuminen erittäin vahva
Alistuminen erittäin vahva
Hyväksynnän haku vahva
Ulkopuolisuus vahva
Vaativuus vahva
Hylkääminen vahva
Tunnevaje vahva
Vajavuus vahva
Oikeutus keskivahva
Suojattomuus keskivahva
Kietoutuneisuus keskivahva
Riippuvuus heikko
Pessimistisyys heikko
Rankaisevuus heikko
Kaltoin kohtelu heikko
No mulla paniikkihäiriö että ei mikään ihme...
Alistuminen vahva
Emotionaalinen estyneisyys keskivahva
Ulkopuolisuus keskivahva
Riippuvuus keskivahva
Vaativuus keskivahva
Riittämätön itsekontrolli keskivahva
Uhrautuminen heikko
Ja loput kategoriat sanoi että ei lukkoa. Vähän mä ihmettelen kun kuitenkin monet noista ke3skivahvoista on lähes samoja kun jotkut noi missä ei lukkoa?!
Oikeestiko mulla on vahva tunnelukko alistumisen kohdalla? No, oliko lapsena muka muuta vaihtoehtoa kun alistua kun vanhemmat oli kuitenkin fyysisesti vahvempia? Ja kyllä henkisestikin.
Miten tämä pitäisi tulkita, se että on alistumisen kohdalla tunnelukko niin se ei todellakaan tarkoita että alistuisin mihin vain. Nykyään ei onneksi tarvi.
Olenkin kyllä aika sekaisin itseni kanssa, mutta silti... :( Mulle tuli vaan kaksi "ei tunnelukkoa" -kohtaa, ja muuten näin:
Riippuvuus erittäin vahva
Hyväksynnän haku erittäin vahva
Uhrautuminen erittäin vahva
Epäonnistuminen vahva
Vajavuus vahva
Oikeutus vahva
Alistuminen vahva
Pessimistisyys vahva
Kietoutuneisuus keskivahva
Vaativuus keskivahva
Ulkopuolisuus keskivahva
Emotionaalinen estyneisyys keskivahva
Rankaisevuus heikko
Tunnevaje ei tunnelukkoa
Kaltoin kohtelu ei tunnelukkoa
Vajavuus erittäin vahva
Ulkopuolisuus erittäin vahva
Tunnevaje erittäin vahva
Kaltoin kohtelu erittäin vahva
Rankaisevuus erittäin vahva
Riippuvuus erittäin vahva
Vaativuus vahva
Kietoutuneisuus vahva
Uhrautuminen vahva
Alistuminen ei tunnelukkoa
Oikeutus ei tunnelukkoa
Siis vain kaksi, joissa ei ole tunnelukkoa! Suurin osa "erittäin vahva"! Pitäisiköhän sitä yrittää päästä jonkinsortin terapiaan..
Tunnevaje erittäin vahva
Alistuminen erittäin vahva
Riippuvuus vahva
Kaltoin kohtelu vahva
Uhrautuminen vahva
Oikeutus vahva
Vajavuus vahva
Rankaisevuus keskivahva
Hylkääminen keskivahva
Suojattomuus keskivahva
Ulkopuolisuus heikko
Vaativuus heikko
Kietoutuneisuus heikko
aika rajua. vastasin kyllä ennemmin liian todenmukaisesti kuin vähätellen mutta aika pelotttavat vastaukset. olen kyllä tiedostanut jo pitkään ettei kaikki ole pääkopassani kohdallaan mutta näiden tulosten mukaan olen kyllä ihan sekaisin. nyt kyllä harkitsen vakavasti terapiaan menoa. ja ihan oikasti allekirjoitan noista "erittäin vahvoista" tuloksista suurimman osan.
Koen itseni etuoikeutetuksi, kun olen saanut työstää omia tunnelukkojani itse kirjan kirjoittajan Kimmo Takasen kanssa. Tunnelukkojen työstäminen yhdistettynä Mindfulnessiin on nostanut minut masennuksesta ja auttanut elämään täyttä elämää. Suositten lämpimästi kaikille. Hyvä terapeutti on kullan arvoinen, mutta lukkoja voi työstää ihan itsekseenkin.
On hyvä olla tietoinen siitä, että tunnelukkoja on aivan kaikilla. Vanhempia on turha syyttää, koska hekin ovat omien tunnelukkojensa uhreja.
Onnea kaikille, jotka ovat valinneet matkan omaan sisimpään. Se on tärkein kaikista matkoista ja sieltä avautuu koko maailma.
Aurinkoista ja pelotonta kevättä :)