Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, hiukset ohenee ja haperoituu!

Vierailija
31.07.2022 |

Vaihdevuodethan ne mutta silti ärsyttää. Pitkät hiukseni ohenevat ja sähköistyvät. Miten te muut olette onnistuneet säilyttämään hiuksenne? Haluaisin pitää ne edelleen pitkinä mutta en halua niiden muuttuvan hiirenhännäksikään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käymään kampaajalla. Antoi hiuksille kunnon pöperöt (shampoo/hoitoaine/hiusnaamio) . Alkoivat vahvistumaan kummasti.

Vierailija
2/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiukset vahvistuivat takaisin vaihdevuosien jälkeen. Kummallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut muuta kuin leikata lyhyeksi. Ei hormonaalista hiustenlähtöä ja hiusten laadun muuttumista voi millään ulkoisilla hoidoilla muuttaa, myöskään lisäravinteet ei auta paitsi siinä harvinaisessa tapauksessa että jostain ravinteista on oikeasti puute.

Vierailija
4/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein menee juuri noin, sittrn kun uusi hormonitasapaino on vakiintunut, hiukset vahvistuu.

Vierailija
5/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin käymään kampaajalla. Antoi hiuksille kunnon pöperöt (shampoo/hoitoaine/hiusnaamio) . Alkoivat vahvistumaan kummasti.

Minkä merkkiset? Kerro ihmeessä jos olet saanut hyviä tuloksia. Kampaamotuotteet sen verran kalliita että olisi kiva saada suosituksia että osaisi ostaa edes suurin piirtein oikeanlaiset.

Vierailija
6/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein menee juuri noin, sittrn kun uusi hormonitasapaino on vakiintunut, hiukset vahvistuu.

Ai, käsittääkseni estrogeenin vähenemisen aiheuttamaan hiustenlähtöön ei auta se, että tilanne vakiintuu, eli sitten kun loppuu kokonaan. Hormonikorvausta käytetään siksi, ettei estrogeenivajausta tule. Ilman sitä on hormonipuutos, joka aiheuttaa mm. hiusten ohenemista ja - lähtöä.

Vierailija
7/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, käsittääkseni estrogeenin vähenemisen aiheuttamaan hiustenlähtöön ei auta se, että tilanne vakiintuu, eli sitten kun loppuu kokonaan. Hormonikorvausta käytetään siksi, ettei estrogeenivajausta tule. Ilman sitä on hormonipuutos, joka aiheuttaa mm. hiusten ohenemista ja - lähtöä.

Minkälaista hormonikorvausta te joiden hiukset säilyneet sitten käytätte? Itse käytän vain vagifem-puikkoja. ap

Vierailija
8/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ruokavalio uusiksi. Auttaa muihinkin menopaussioireisiin.

Vierailija
9/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy gynekolgilta estrogeeni resepti. Auttaa myös muihin vaihdevuosivaivoihin, eikä tarvitse turhaan kärsiä.

Vierailija
10/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään puutos ole, vaan tietyssä iässä normaalitila. Kuten myös ennen murrosikää estrogeeniä on vähän eikä silloinkaan hiukset ole harvat ja haperot.

Tosiaan hyvin monilla menee niin, että ne vaihdevuosivaivat ilmenee tilapäisesti siinä vaiheessa kun hormonitasapaino voimakkaasti muuttuu ja hetken sen jälkeen. Sitten vaivat loppuvat, kun keho sopeutuu uuteen tasapainoon. Mullakin lähti hiukset tosi voimakkaasti esivaihdevuosissa ja vuoden menkkojen loppumisen jälkeen. Sittemmin ovat palanneet ihan entiseen tuuheuteensa. Ei ole myös mitään vaivoja tai oireita vaikken käytä mitään hormonihoitoja.

Vierailija
11/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään puutos ole, vaan tietyssä iässä normaalitila. Kuten myös ennen murrosikää estrogeeniä on vähän eikä silloinkaan hiukset ole harvat ja haperot.

Tosiaan hyvin monilla menee niin, että ne vaihdevuosivaivat ilmenee tilapäisesti siinä vaiheessa kun hormonitasapaino voimakkaasti muuttuu ja hetken sen jälkeen. Sitten vaivat loppuvat, kun keho sopeutuu uuteen tasapainoon. Mullakin lähti hiukset tosi voimakkaasti esivaihdevuosissa ja vuoden menkkojen loppumisen jälkeen. Sittemmin ovat palanneet ihan entiseen tuuheuteensa. Ei ole myös mitään vaivoja tai oireita vaikken käytä mitään hormonihoitoja.

Tuo on lohdullista kuulla.

Vierailija
12/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi minua kirjoitti:

Käy gynekolgilta estrogeeni resepti. Auttaa myös muihin vaihdevuosivaivoihin, eikä tarvitse turhaan kärsiä.

Estrogeenivoiteen sivuvaikutuksena hiustenlähtö. En uskalla kokeilla, kun muuten tukka lähtee.