Saana käy terapiassa 2 kertaa viikossa. Eli ei ole aivan täyspäinen kuten moni jo epäilikin.
Kommentit (26)
vain kyllin terve ymmärtää edes hakea apua. Se, että käy terapiassa on tosi fiksua eikä tarkoita sitä, että olisi seinähullu.
tempauksia kun kerran jotain haastetta mielenterveyden kanssa on.
Sinulle joka puhuit terapeutin vaihdosta: no, ei se ihan niin mene että terapeutti käskee mitä tehdään ja potilas toimii näin. Kyllä varmaan terapeutti on tietoinen Saanan tempauksista mutta niiden käsittely voi silti olla istunnoissa hidasta ja ongelmallista.
Kärsin itse traumaperäisestä dissosiaatiohäiriöstä ja välillä tulee tehtyä ihan mitä sattuu aivot täysin narikassa selvinpäinkin, ja jälkeenpäin voin vain ihmetellä mitä oikein tapahtui kun pimeni niin. En väitä että Saanalla olisi kyse mistään tällaisesta mutta tämä nyt esimerkkinä siitä että terapeutti voi tosiaan eheyttää tilannetta ja saada kadotettuja hetkiä takaisin sekä sen pääminän ohjaamaan toimintaa useammin mutta terapiassa on aina kyse hitaista prosesseista ja dominoefektistä.
2 krt/ vko terapiassa yli neljä vuotta kun sairastin depressiota. Olin aivan täyspäinen, hoidin työni ja perheeni, vaikka välillä olikin raskasta. Terapia on raskasta työtä, ei mitään "juttelua".
En pitänyt blogia jossa olisin levitellyt yksityiselämääni, en esiintynyt seksimessuilla, en julkaissut alastonkuviani tai osalistunut seksivideoiden tekoon, en tehnyt äkkinäisiä parisuhderatkaisuja, en tehnyt mtään sellaista, joka olisi antanut ventovieraiden kutsua minua nettipalstoilla ja lööpeissä pelkällä etunimellä.
Terapiaan hakeutuminen on ehkä täyspäisintä mitä Saana Parviainen on tehnyt.
vain kyllin terve ymmärtää edes hakea apua. Se, että käy terapiassa on tosi fiksua eikä tarkoita sitä, että olisi seinähullu.
että asiat ei ole ihan kohillaan jos pitää terapiassa käydä. Mut vissiin sitten olen ymmärtäny väärin. Siellä käykin ne jotka on täyspäisiä ja asiat on mainiosti mallillaan.
että masentunut EI ole täyspäinen. Maailmankuva vääristyy negatiiviseen suuntaan.
että masentunut EI ole täyspäinen. Maailmankuva vääristyy negatiiviseen suuntaan.
Miten vielä nykyaikana ihmisillä on se käsitys, että terapiassa käyvät ovat jotain pohjasakkaa tms.
Mikä sitten on täysipäinen?
Mie olin masentunu 16-19 vuotiaana, nyt se alkaa olla voitonpuolel se taisto.
Kävin kaksi vuotta terapiassa 2 kertaa viikos joka on erittäin normaali määrä jokaisella terapiassa käyvällä. Yleensä vasta vika vuosi on kerran viikossa.
Ja mä kyllä tässä kaiken keskellä olen hoitanut kouluni, hankkinut kaksi koiraa, muuttanut omilleni ja aloittanut myös työelämän koulun ohella.
Olinko/olenko täysipäinen? Millainen ihminen lasketaan sellaiseksi, jos kerta täyspäiseksi ei lasketa ihmistä joka käy terapiassa vaikka saakin kovilla ponnistuksilla pidettyö elämänsä hyvinkin normaalina...
Terapiassa kun katsos ap voi käydä jopa siksi että normaali elämä vaatii hurjan paljon ponnistelua. Vaikka siinä onnistuu.
Jos haluaa psykoterapeutiksi on myös suoritettava kolmen vuoden oma terapia.
jotka joutuu asioitaan puimaan terapeutin kanssa. Ei siitä pääse yli eikä ympäri.
Kyllä niissä ihmisissä on jotain pielessä jos ei ilman kalliita terapeutteja selviä.
Tulee vielä niin pirun kalliiks yhteiskunnalle maksella niitä käyntejä verovaroista osalle porukkaa.
Alkanu tuntuu, että se on jotenkin hienoa, et voi sanoa käyvänsä terapeutin juttusilla. Vähän niinku olla hintti tai hintin hyvä kaveri.
Ne jotka selviää ilman, niin on huonompaa porukkaa.
Onko Lorenz Backman roskasakkia? Käynyt vuosia terapiassa ja puhunutkin siitä. Myös Nina Herala käynyt. Miten voi olla noin ääliöitä kuin sinä olemassa!!
Miettikäähän minkälaiset naiset yleensä valitsevat puolisokseen isänsä ikäisen plösön miehen? Sille löytynee jonkinlainen selitys lapsuudesta ja ehkä myös syy terapiakäynteihin juontuu lapsuudesta.
Miettikäähän minkälaiset naiset yleensä valitsevat puolisokseen isänsä ikäisen plösön miehen? Sille löytynee jonkinlainen selitys lapsuudesta ja ehkä myös syy terapiakäynteihin juontuu lapsuudesta.
Ja hups taitaa Saana olla akateemisen perheen lapsi. Kuin nyt niilläkin on ongelmia kun on älyäkin niin paljon? ;)
hyvät esimerkit tässä asiayhteydessä :D
Onko Lorenz Backman roskasakkia? Käynyt vuosia terapiassa ja puhunutkin siitä. Myös Nina Herala käynyt. Miten voi olla noin ääliöitä kuin sinä olemassa!!
Ja hups taitaa Saana olla akateemisen perheen lapsi. Kuin nyt niilläkin on ongelmia kun on älyäkin niin paljon? ;)