Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi taas! Sain kirjen kotiin (papilloomavirus+vahva solumuutos)

Vierailija
07.10.2011 |

....

Syyskuussa 2011 naistentautien poliklinikalla otetussa kohdunsuun koepalassa löytyi papillomaviruksen pohjalta vahva solumuutos. Hoitoa raskauden aikana ei tarvita.

Kirjeessä liitteenä papakontrolliaika naistentautien poliklinikalle raskauden viimeisen kolmanneksen aikana. Raskauden seurantaan ja synnytykseen todettu muutos ei vaikuta.

3kk: tta synnytyksen jälkeen otetaan uudet koepalat ja niiden perusteella päätetään, tarvitaanko myöhemmin hoitoa.

.....

ELI... Mitä minulla oikein on, mikä on vahva solumuutos? Miks ei kerrottu lisää. Voiko tämä muutos muutua milloin vaan syöväksi?

Kui niin, synnytykseen todettu muutos ei vaikuta? Luin eilen että se voi siirtyä vauvaan...

Kenen kanssa mun pitää oikeasti keskustella, en voi elää enää jatkuvassa stressissä, koska joka paikassa on ristiriitainen tieto?

Mistä mä sen papillooman saanut:(. 2 kumpaania on ollut elämän aikana ja hekin olivat joka kerta testattuja, tautia ei siis heillä ole...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkia erikseen

Vierailija
22/26 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin kohdunkaulalta muutokset v-97 ja nyt on ollu jo yli 13v normaali papa-tulos. Ei kertaakaan mitään muuta kuin luokkaa 1. Aluksi oli kontrolleja (papa) puolen vuoden välein, sitten vuoden välein ja nyt käyn n. 2v välein, vaikka ei varmaan edes tarvisi niinkään usein. Sama mies on ollut jo tuolta hoidoista lähtien ja kondomi jätettiin pois v-99 eikä miehellä mitään näkyvää kondyloomaa ole ollut/tullut. Lapsiakin oon tehnyt 3, tosin eka syntyi vuonna 2002 kun olin jo kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttamia solumuutoksia papassa. Kehoitettiin puolen vuoden kuluttua uusintapapaan. Tulos oli puhdas. Mitään kondyloomia minulla ei ollut. Tämän jälkeen papa ollut puhdas. Yleensä elimistö immuunijärjestelmä parantaa tämän viruksen.

Vierailija
24/26 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä papa- luokka oli teillä? Mä luin että vahva solumuutos on papa- luokka 3?

Vierailija
25/26 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aikoinani aivan paniikissa, kun minulla todettiin papilloomavirus. En ollut ollut kuin kahden miehen kanssa elämäni aikana.

Sitä kontrolloidaan papakokein ja jos se ei ala itsestään häipymään kohdunkaulalta, tehdään jokin hoito. Mulla tehtiin loop-hoito, eli solumuutokset poistettiin. Tuo oli muistaakseni 2005 ja sen jälkeen papa on ollut mulla puhdas.

Teoriassa virus saattaa vielä elimistöstäni putkahtaa pinnalle, mutta saattaa olla, ettei sitä enää ikinä näy.

Pyydä aika jollekin gynekologille, jonka kanssa voit keskustella asiasta. Kerro, että olet peloissasi. Nyt olet hyvässä seurannassa ainakin. Ei maailma tähän kaadu. Tsemppiä!

Vierailija
26/26 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin taas niin paljon, että pää räjähtä. On tutkimuksia että se siirty vauvaan ja on ettei siirty. Olen ihan panikkissa. Itkettä;.(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi