Paljonko 4h perheen ruokalasku / kk?
Lounas arkisin muualla, muut ateriat kotona. Emme ole supernuukia ruoan suhteen, mutta emme tuhlaileviakaan. Lapset pikkukoululaisia.
Paljonko menee kk:ssa ruokakauppaan?
Kommentit (32)
minä teen lounaan kotona pienimmän kanssa, muut syövät lounaan muualla. Ei olla supernuukia, mutta tehdään järkevää perusruokaa, eikä ostella ihan mitä sattuu.
500e, muut syövät kotona paitsi toinen lapsi syö koulussa lounaan. Mies vie kotoa eväät.
Tuohon kuuluvat pesuaineet, vaipat ja pieni määrä olutta/siideriä.
En minä tajua miten saatte noin alas ruokakulut. Meillä 800e kuussa. Maitoon menee jo pelkästään 100 e/kk!! Laktoositonta maitojuomaa juodaan kaikki.
Suunnilleen 700e-800e. Perheeseen kuuluu 2 aikuista, 3-vuotias ja vauva. Tykkäämme hyvästä ja laadukkaasta ruoasta, suurin osa ostetaan luomuna, samoin esim. marjoja ja pähkinöitä menee paljon. Mielestäni sopiva summa näillä spekseillä, mieluummin laitan rahani ruokaan ja sitä kautta hyvinvointiin kuin johonkin muuhun.
400 eurossa yritetään pysyä. ehkä usein menee 500e (sis. pesuaineet jne)
Mitä h*lvettiä muka te muutamalla satasella kuussa pärjäävät syötte? Kaalia ja kaurapuuroa??? Meillä on 2+1 ja joka toinen viikonloppu vielä 1 lisää, niin kuukausittaiset menot ruokakauppoihin on 800-1000€. Meillä ei tuhlata, muttei kyllä pihistelläkään. On kasviksia, hedelmiä, juustoja, luomuakin, laadukasta ruokaa, muttei syödä punaista lihaa lainkaan. Broilerit/kalkkunat fileina, kalaa myöskin.
2 aikuista, yksi vaippaikäinen ja yksi koululainen
Ruokaan menee n. 450-650 /kk keskimäärin varmaankin se 480-540 e kuussa on lähimpänä totuutta. Sisältää siis vaipat, vauvan kosteuspyyhkeet, piltit, wc-paperit, talouspaperit, shampoot, kuukautissiteet, saippuat, pyykinpesuaineet, konetiskiaineet, hammastahnat jne. Pelkästään vaippoihin menee n. 40 e/kk (Lidl), maitoihin 43 e/kk, piltteihin 70 e/kk, eli summasta voit vähentää ainakin 120 e verrattuna jos olisi kaksi koululaista...
Syömme vain kotiruokaa. Leivät ja pullat ostamme suurimmaltiosalti tehtaanmyymälästä. Kyttäämme tarjouksia, ja ostamme mm. tarjouslihaa pakkaseen. Katsomme aina halvimman hinnan esim. maidoissa, juustoissa, makkaroissa jne. Käymme Lidlissä ostamassa perusruuat, ja ne mitä ei saa Lidlistä tai ovat supertarjouksessa niin ne tuotteet ostamme K-ryhmästä/S-ryhmästä.
Minä ja mies syömme kotona kaksi lämmintä ateriaa päivässä (mies tulee töistä kotiin syömään lounaan) ja koululainen syö lämpimän aterian kun tulee iltapäiväkerhosta kotiin.
No meidän perhe jolla oikeasti menee RUOKAAN se 400 euroa kuussa (plus vaipat, shampoot jne) niin meillä syödään paljon keittoruokia: kaalikeittoa, jauhelihakeittoa, hernekeittoa, kalakeittoa, nakkikeittoa, siskonmakkarakeittoa, lihakeittoa. Syömme myös laatikkoruokia; lihakaalilaatikkoa, lihaperunalaatikkoa, makaroonilaatikkoa. Lihapullia ja perunamuusia, kalaa ja perunamuusia, uunimakkaraa ja perunamuusia, spegettikastiketta ja spagettia, kanakastiketta ja riisiä, tavallisia kotiruokia siis.
Mutta siis ostamme halvinta maitoa (Lidl), halvinta margariinia, halvimpia juustoja, tarjousjauhelihaa, tarjousbroileria. Vertailemme KAIKESSA hintoja. Ostamme vain halvinta, esim. shampoissa, vaipoissa, ihan kaikessa. Kyttäämme tarjouksia, ja ostamme sitten superedullisia eriä esim. pakkaseen.
Olemme erittäin hintatietoisia. Tiedän, että maitolitra Lidlissä maksaa nyt 0,71 €, läheisessä K-kaupassa taas 1.15€ litra.
Tehtaanmyymälästä ostamme leipää esim. eurolla pkt, ja osan laitamme pakkaseen. Leipä on nimittäin todella kallista tänäpäivänä. Emme osta kalliita leikkeleitä, vaan halvimpia. Myös jugurtissa ostamme vain halpoja litranpakkauksia, ja vain taas sitä halvinta eli esim. joka maksaa 1,20 € Litra.
Niin ja syy tähän on oikeasti se, että meillä ei ole varaa yksinkertaisesti laittaa ruokaan rahaa esim. 1000 e/kk. Mies pienituloinen, ja minä olen taasen hoitovapaalla, silti kaikki laskut on maksettava. Mielummin elämme säästeliäästi ja annamme lapsen olla kotihoidossa mahdollisimman pitkään, kuin että eläisimme sitten leveämmin. Tämä nyt on vain meidän valinta. Varmasti ruokaankin menee myöhemmin enemmän rahaa, kun sitten on rahaa käytettävissä myös enemmän, kun palaan takaisin työelämään.
Toinen aikuisista laktoositon, toinen lapsista maidoton ja gluteeniton.
n.300-350e/kk ruokakaupan lasku, sisältää myös toisen aikuisen eväät, veskipaprut, pesuaineet, ruuat, karkkipäivän karkit jne.
Toinen aikuinen syö omakustanteisesti sitten työpaikkaruokalassa kun ei eväitä suostu kuljettamaan. Hän maksaa tämän itse eikä tätä oteta meidän ruokalaskuista pois.
siis selviää jotkut. Ja saa sillä vaippoja ja sidukkaakin. Ei onnistuis meillä!
Toinen lapsi tarhassa ja toinen opinahjossaan.
Ruokaan menee meillä rahaa 650 e kk. Ainakin.
Juu ja liika on.