Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-v. lapsi haahuili perhekerhossa vaaranpaikkaan eikä äiti huomannut tai välittänyt:

Vierailija
06.10.2011 |

Olisitko sanonut äidille että löysit hänen lapsensa vaarasta, vai olisitko vähin ääniin vain pelastanut lapsen ja antanut asian olla?

Kyseessä on iso rakennus, jossa on lapset pääsevät menemään useisiin huoneisiin, portaisiin ja mahdollisesti jopa ulos. Tämä lapsi haahuili yksikseen lähellä portaita ja ulko-ovea. Äiti istuskeli aivan muualla juttelemassa toisten kanssa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsesi on tuolla portaiden yläpäässä, kannattaisi varmaan käydä hakemassa pois.

Vierailija
2/8 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhekerhoissa ja virikekerhoissa. Tyypillisesti vanhempi lapsi viedään kerhoon, häntä autetaan riisumisessa, vaihdetaan pari sanaa aikuisten kesken ja sillä aikaa pienempi lähtee rappuihin, ulos jne.

Olen palauttanut useita lapsia vanhemmilleen ja toki kertonut minkälaiseen vaaraan pieni oli jo ehtinyt. Välillä vanhempi oli ehtinyt havaita, että pieni oli kateissa ja huojentuneena huokaissut, kun sai hänet ehjänä takaisin.

Olen ollut itsekin välillä väsynyt ja melkein tämä on ssttunut minullekin. Kyttään siksi ovea ja kerrankin oma lapsi kainalollossani kävin pelastamassa lapsen, joka olikin juuri jäämässä pihalla auton alle! Ehdin vetäistä takista turvaan. Huh!

lapseni kerho on liikenteellisesti vaarallisella paikalal. paljon onntehty tapaturmien estämiseksi, mutta vanhemmat ovat se heikoin lenkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi toiminnan vetäjien vähän ehkä miettiä noita tiloja, ja hommata jotain turvaportteja tms. Tietysti vanhempien pitää lapsiaan valvoa, mutta tarkoitushan olisi myös, että vanhempi voisi hetken rentoutuakin kahvikupin äärellä.

Vierailija
4/8 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että pieni oli lähellä portaita.

Vierailija
5/8 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin lapsen ja sanoisin äidille ei-syyttävästi, että tämä pieni karkulainen taisi olla lähdössä ulos tms. En siis mitenkään niin, että vahdi lastasi paremmin.

Onneksi kaikki kerhot, joissa olen itse käynyt, on pidetty turvallisissa tiloissa, sujettujen ovien takana. Tai siis että ovet eteiseen, portaisiin yms. suljetaan ja ollaan siinä yhdessä kerhotilassa vain. Kerhon parasta antiahan on se, että tilat ja lelut ovat lapsia kiinnostavia, toisin kuin vaikkapa monet ravintolat tai muut julkiset paikat, sekä se, että äidit pääsevät keskustelemaan keskenään.

Vierailija
6/8 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvontavastuu on aina omalla vanhemmalla, mutta toiset näyttää unohtavan sen kokonaan

Vierailija
7/8 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

holtittomasti äidit katsovat lastensa perään. Hädin tuskin kävelemään oppineet tenavat tutkivat paikkoja keskenään mammojen juorutessa kahvipöydässä.

Tämä kerho ei ole todellakaan missään suljetussa huoneessa, vaan isossa kirkkorakennuksessa, jossa mielenkiintoisia loukkoja piisaa. Itse en päästä siellä hetkeksikään 1,5-vuotiasta silmistäni.

Vierailija
8/8 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi alle kaksivuotias, työnsi kätensä krokotiilin häkkiin.

En kyllä jäänyt odottelemaan tuleeko äiti hakeamaan lapsensa, vaan nappasin vekaran ja työnsin espanjolmamalleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi