Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö omaisuudestasi testamentin miehesi hyväksi, jos tämä laittaisi sen naimisiinmenon ehdoksi?

Vierailija
06.10.2011 |

Siis kaikesta omaisuudesta.Isäni teki niin ja äitini suostui, vaikka multimiljonääri olikin. Ja isäni oli köyhä ja isätön maanviljelijääidin ainoa poika.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä turvamaan jäljelle jäänneen puolison taloudellinen pärjääminen toisen kuoleman jälkeen. Pk-seutu ja ok-talo.

Lapsia on vain yksi, jo 1/4 omaisuudesta ihan mukava summa. Loput saa sitten myöhemmin.

Myös henki yms. vakuutuksissa edunsaajana puoliso.

Vierailija
22/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei voi pätevästi luopua oikeudestaan tehdä tai muuttaa testamenttiaan.

Äitisi voi siis milloin tahansa muuttaa testamenttinsa sisällön juuri sellaiseksi kuin haluaa, eikä asiasta tarvitse kertoa kenellekään.

t:lakimies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ehtojen latelu ja kiristys on huono lähtökohta avioliitolle

Vierailija
24/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä oli, ap?

Vierailija
25/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsitää tämän perusteita. Koska puolethan menisi miehelle automaattisesti (jos aviopari ilman avioehtoa) ja jollei olisi lapsia, niin mieshän perisi sitten normikaavankin mukaan sen toisen puolen. Jos mies taas tahtoisi minun ohittavan lapseni (eli jättävän heidät lakiosan varaan) niin olisi niin p*ska luonne että tajuaisin olla menemättä naimisiin. Ainoa missä ymmärtäisin tämän, niin olisi lapsettoman (ja siksi oletettavasti jäävän) avioliitto, jossa omaisuudet olisi turvattu avioehdolla. Eli jos voisi olla tilanne, että ilman testamenttia esim puolet talosta menisi kuolemani jälkeen sille serkulleni johon en edes pidä yhteyttä tai valtiolle. Silloin tuntuisi varmaan miehen asemasta aika oudolta etten jättäisi omaa osuuttani hänelle. Mutta en tiedä onko tämä edes mahdollinen vaihtoehto.

Itse olen tosin harkinnut testamenttia serkulle, käytännössä ainut sukulainen johon olen yhteydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi