mikä auttaisi jaksamaan tätä arkea?
olen yh, ja käyn normaalissa toimistotyössä 8-16. Lapset on 7-ja 4-vuotiaat. Eli pitäisi olla helppoa.
Mutta kun ei ole, en millään jaksaisi valvoa niin kauan että lasten on aika mennä nukkumaan (n. klo 20-21). Töistä tullessa minulla on ne tietyt arkirutiinit, joihin menee aikaa n. 2 tuntia. Sen jälkeen olenkin jo niin kuolemanväsynyt, että haluaisin vain nukkua. No siinä vaiheessa lapset taas ovat kaikkein rasittavimmillaan, kun pikkukakkonen on loppunut, eli he vain tappelee eivätkä kuuntele mitä minä sanon. (En mitenkään jaksaisi korottaa ääntäni, kun puhun työssäni paljon puhelimessa). Päiväuniakaan on turha ehdottaa, kun kärsin unettomuudesta siinä mielessä, että en ole koskaan pystynyt nukahtamaan päivällä. Pelkkä maakuasento taas ei riitä levoksi.
Lapsilla kestää aina noin 2 tuntia nukahtaa, siihen ei auta mikään, olen kokeillut kyllä kaikki maailman keinot. Aamulla taas en saa heitä hereille millään muulla keinolla, kuin että laitan lastenohjelmien alettua TV:n äänet täysille. Aamulastenohjelmat vain alkavat liian myöhään, klo 6.50 TV2:lta, kun meidän pitäisi olla pienemmän kanssa jo ulkovaatteissa klo 7.15 lähdössä töihin ja päiväkotiin.
Kommentit (13)
Mä olen ihan ventti, jos en ole päivittäin ulkona.
tässä väsymyksen tilassa. Auttaako se muka jotakuta jaksamaan?
Lasten isästä ei ole apua, en kai mä nyt olisikaan yh, jos isää olisi kiinnostanut osallistua lasten hoitoon ja elämään!
ap
Mulla on suunnilleen saman ikäiset lapset ja vielä mieskin, mutta ei tämä arjen pyörittäminen mitään helppoa ole...
Onneksi meillä sentään nukkumaanmeno sujuu. Tuli mieleen, että nukkuuko pienempi lapsesi päiväunet päiväkodissa? Voisitko pyytää lyhentämään niitä?
Auttaisiko lasten siirtäminen eri huoneisiin? Otat vaikka toisen viereesi sillä ehdolla, että pitää alkaa nukkumaan nätisti. Tai pysyykö ne rauhallisina, jos jäät heidän huoneeseensa, kunnes nukahtavat?
Ja siten vielä: pyydä itsellesi apua. Onko isovanhempia, kummeja, kavereita tms. jotka voisivat auttaa? Kyllä sun täytyy välillä saada aikaa itsellesikin ja nukkua univelat pois, muuten ei jaksa! Tsemppiä!
on kyllä ongelmista suurin. Meillä on edelleenkin lapset hereillä, vaikka peittelin ne sänkyyn klo 20.15. Vitsi että raivostuttaa! Väsyttää niin että heikottaa, mutta en voi mennä nukkuun, kun jos menen niin noi aloittaaa riehumisen ja metelöinnin omassa huoneessaan. Voisin kyllä kokeilla tota että kiskon ne sängystä klo 5, Yle Arenan avulla. En vaan tajuu miten ite pääsen siihen aikaan ylös, kun en vieläkään ole päässyt nukkumaan! En kyllä usko, että ehditään illalla enää ulkoilemaan, kun tullaan töistä ja pk:sta kotiin n. klo 16.30, sit syödään, katotaan pikkukakkonen,siivotaan lelut, peseydytään ja mennään nukkumaan. Ei meillä oikeasti ole aikaa mihkään muuhun. Huokaus. ap
Ulkopuolisen silmin teillä on aikaa mennä ulos, edes 45 minuutiksi jos nyt lapset kumminkin hakee untaan peräti 2 tuntia. Taidat vaan olla niin väsynyt, että olet vähän urautunut ajatuksissasi. Entä saisitko jostain tutun lapsenlikan tai ystävän vaikka joka toinen viikko yhdeksi illaksi?
Entä jos lapset vain kaipaavat hereillä kukkumalla huomiotasi, jos voisit loikoilla vaikka heidän kanssaan mukavasti huoneessa unta vähän odottamassa ja vaikka kertoa satua (jollet jo sitä tee) toisiko se unta paremmin? Sitten lähtisit ja laittaisit vielä rauhoittavaa musiikkia soimaan?
Niin lapset nukkumaan aikaisemmin. Meillä 3-vuotias katsoo tästä koneelta edellisen päivän pikkukakkosen jo hyvissä ajoin Yle areenalta, ja syö iltapalan siinä samalla. Siitä on tullut rutiini että suoraan siitä hampaidenpesulle, ja sitten yökkäri päälle, tosi lyhyt iltasatu ja sänkyyn. Nukahtaa puolessa tunnissa, kun ei ole yliväsynyt. Tsemppiä!
Mä olen ihan ventti, jos en ole päivittäin ulkona.
Joo. Käytte ulkoilemassa tai vaikka uimahallissa. Jossain missä lapset voi purkaa energiaa ja itse saat liikuntaa. Uni tulee illalla kuin kivi kaivoon.
Vaikkei itseäni huvittais tippaakaan lähteä käkkimään pihalle raskaan työpäivän jälkeen.
Mut jos ei mennä pihalle koko ilta on pelkkää kiukkua ja tappelua, kuten tänään kun en viitsinyt sateeseen lähteä.
Eli meillä muksut katsoo lastenohjelmat viiveellä, koska klo 17-18 on meidän perheelle huono aika.
Kun tullaan töistä & tarhasta (n.16.20) muksut katsoo ed. päivän ohjelmat ja mä laitan/lämmitän sillä välin ruoan. Ulos mennään heti ruuan jälkeen (n. klo 17.20) Ja Iltatoimiin tullaan n. klo 19.
Itekin oon aika puhki ja kämppä on kuin pommin jäljiltä, viikonloppumeneekin sitten siivotessa. Huokaus!
Mä onneks saan viikonloppusin nukkua pidempään kun mies, joka on viikot reissuhommissa, hoitaa muksut.
Voimia sulle!
meillä ei siis 'toiminut mikään'- Nyt meillä on 10min ajoituksella rutiinit, iltapala, hammaspesut jne aina samat jutut. Jos onnistuu, saa tarran tarrakirjaan (on semmosia 1000 tarraa pari euroo) aamulla jos on nukkunut omassa sängyssään. Sänkyyn menevät niin, että pusujen ja halien jälkeen laitan äänisadun soimaan, peittelen ja laitan valot pois.
N. 2 viikkoa meni ja sen jälkeen alkoivat itse mennä nukkumaan, mulla on nuoremmat tytöt kun sulla.
Aamut myös AINA samaan aikaan ylös. EI mitään vkl valvomisia. Laita Yle areenasta pikku2 tulemaan ;)
kun lapset katselee pikkukakkosta.
on kyllä ongelmista suurin. Meillä on edelleenkin lapset hereillä, vaikka peittelin ne sänkyyn klo 20.15. Vitsi että raivostuttaa! Väsyttää niin että heikottaa, mutta en voi mennä nukkuun, kun jos menen niin noi aloittaaa riehumisen ja metelöinnin omassa huoneessaan. Voisin kyllä kokeilla tota että kiskon ne sängystä klo 5, Yle Arenan avulla. En vaan tajuu miten ite pääsen siihen aikaan ylös, kun en vieläkään ole päässyt nukkumaan!
En kyllä usko, että ehditään illalla enää ulkoilemaan, kun tullaan töistä ja pk:sta kotiin n. klo 16.30, sit syödään, katotaan pikkukakkonen,siivotaan lelut, peseydytään ja mennään nukkumaan. Ei meillä oikeasti ole aikaa mihkään muuhun.
Huokaus.
ap
kunnon pano, dildo enshätään... joku seksuaalinen purkaus sinulla kuitenkin on tarpeellinen. Kunnon pano ja pitkät yöunet..