Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmasluokkalaisten äitejä? Enkun kokeesta..

Vierailija
05.10.2011 |

Miten teidän lapsilla on mennyt eka enkun koe?

Meillä eka "huonosti" mennyt koe ja mietin onko miten normaalia että enkku takkuaa vaikka muut kokeet on mennyt hienosti

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä, että osaan lähes täydellistä englantia, koska voin pitää presentaatiot ja puhua seminaareissa sillä kielellä, jota niissä käytetään eli englanniksi.

Suomessa puhun joka kolmas kerta englanniksi, mutta jo pohjoismaissa ja muissa euroopan maissa työkieli on usein englanti paitsi ranskassa, jossa en suostu edes puhumaan ;-)

Huonolla englannilla pitää olla todella mielenkiintoinen aihe tai puhuja, jotta sua kuunnellaan. Hyvä englanninkielen suullinen tuotanto on se mistä mun työssä on eniten hyötyä ja sillä, että kirjoitan nopeasti hyvää englantia toki...

Mä haluan tavata suomalaisen markkinointipäällikön joka palkataan ranskankielen taitonsa takia, koska englanti on valtakieli isoissa yrityksissä.

Vierailija
22/26 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moni ei pärjää sillä työelämässä. Ei sitä vaan opi, koska sitä kuulee. Miettikää Kimi Räikköstä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ranskan tai jonkun muun kielen ensimmäisenä kielenään valinnut ei voi puhua täydellistä englantia ;P ?

Vierailija
24/26 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tytölle haastavia, ja eivät sujuneet niin kiitettävästi kuin muut kokeet, ja sen jälkeen tulleet kokeet. Se on niin erilaista kuin muut aineet, että voi ottaa hetken aikaa, ennenkuin tajuaa, mitä siinä oikes´taan on. Tyttö nyt kasilla, ja ihan kympin oppilas on, vaikka kolmannella enkku alkuun takkusi kovastikin.

Vierailija
25/26 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ranskan tai jonkun muun kielen ensimmäisenä kielenään valinnut ei voi puhua täydellistä englantia ;P ?

Vierailija
26/26 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut tarkoituksella vuoden englannissa ja vuoden Kanadassa, puhun, luen ja kirjoitan englantia päivittäin. Täydellistä se ei ole, mutta lähellä. Lausun ainakin vähän paremmin kuin räikkönen.

Sanavarasto ja lausuminen on vaikea saada jos aloittaa vaikka ranskalla ja ruotsin jälkeen englanti. Ihmisen resurssit ovat rajalliset.

A-kieleni koulussa oli englanti, eikä se lukion jälkeen ollut kovin ihmeellistä, vaikka kirjoitin Ämmän. Hyvällä englannilla ja loistavalla englannilla on töissä iso ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi