Seksi ja lihavuus / ei-täydellinen vartalo
Miten te, joilla ei ole täydellinen vartalo, nautitte seksistä? Itse koen, että en pysty nauttimaan seksistä, koska pidän itseäni rumana. En ole varsinaisesti lihava, mutta kropassani ei ole mitään "katseenvangitsijaa", ainakaan positiivisessa mielessä. Takamus on suurehko, ja reidet, mutta niissä on selluliittiä. Rinnat sitä vastoin ovat pienet. Vatsa on litteähkö, mutta löysä. Koen, että en voi laskea minkään ominaisuuden varaan seksikkyyttäni, joka paikassa on joku "vika". Haluaisin kuulla, miten te muut toimitte, mistä löydätte seksuaalisen itseluottamuksen? Jos siis on "tavisvartalo". Pyöreämmillä on kuitenkin usein ne rinnat, ja sehän on aina hyvä asia.
Kommentit (39)
jos sinä olet hoikka. Kiinostaako sinua lihava mies?
pitäsköhän sun haistattaa pitkät sun isälle, ja heittää se pihalle sun ja miehesi parisuhteesta? Ei nimittäin ole isukin paikka huseerata siellä, eikä varvinkaan ängetä teidän sänkyyn. ;)
Jokainen meistä toteuttaa parisuhteen alussa omien vanhempiemme parisuhdemalleja. Kumppanilta haetaan sitä hyväksyntää ja rakkautta, mitä on haettu omilta vanhemmilta.
Jossain vaiheessa tilanteen täytyy kuitenkin muuttua, tai parisuhde ei kehity eikä rakkaus syvene. On kohdattava kumppani sellaisena kuin hän on, ja nähtävä itsenä arvokkaana - uskottava siihen, että on toisen silmissä hyvä ja ihana juuri sellaisena kuin on. Ei ole kumppanin tehtävä kannatella toisen itsetuntoa - hän ei pysty siihen koska jokaisen on itse löydettävä tasapaino itsensä kanssa.
Minusta tuntuu, että olisi hyvä jos selvittäisit nämä asiat isäsi kanssa, tai jotenkin muuten yrittäisit päästä niistä yli. Oma miehesi voi suorastaan janota sitä, että teillä olisi oikea yhteys, ilman että sinä yrität miettiä jatkuvasti kelpaatko vai etkö kelpaa. Seksissä juuri löydetään yhteys, joka ei ole riippuvainen ulkoisista asioista.
Mieheltä en saa ihailua tai palautetta, sama vaikka olisin pylly pystyssä nenän edessä, todennäköisesti tyrkkäisi vain sivuun. Sama juttu alusvaatteissa, ei mitään vaikutusta.
Tulee sellainen olo, että olen täysin turn-off. Vaikea on itsekään pitää itseään seksikkäänä, jos ei saa ikinä mitään palautetta. Ja mistä muualta sitä sitten saa kuin kotoa? Olen normaalikokoinen, 167/65, en siis mitenkään hoikka, mutta hyväkuntoinen ja kohtalaisen lihaksikas, tosin sitä löysääkin on.
Ap
Et ole edes ylipainoinen. Oletettavasti ihan tavallisen näköinen nainen, johon keskivertomies voi tuntea seksuaalista vetoa.
Uskon siis kyllä, jos kerta sanot, ettei miestäsi seksi kiinnosta. Mutta saattaa olla, että olet hypännyt johtopäätöksiin, kun haet syytä omasta ulkonäöstäsi. Se, ettei mies kehu sinua, voi olla vain oire jostain samasta ongelmasta tai siitä yleisestä kylmyydestä... tai sitten se ei halua kehua ettet rohkaistuisi "viettelemään" vielä enemmän. Kun häntä ei seksi jostain syystä siis ilmeisesti kiinnosta.
Miehen haluttomuus on paaaaljon yleisempi ongelma kuin moni edes tajuaakaan. Siihen voi olla vaikka mitä syitä, fyysisiä tai psyykkisiä tai parisuhteeseen liittyviä. Oletteko puhunut tästä? Uskaltaisitko kysyä?
piti sanoa, että varsinkaan ängetä teidän sänkyyn, eikä varvinkaan...tais Freud piipahtaa kylässä. ;)
Mieheltä en saa ihailua tai palautetta, sama vaikka olisin pylly pystyssä nenän edessä, todennäköisesti tyrkkäisi vain sivuun. Sama juttu alusvaatteissa, ei mitään vaikutusta.
Tulee sellainen olo, että olen täysin turn-off. Vaikea on itsekään pitää itseään seksikkäänä, jos ei saa ikinä mitään palautetta. Ja mistä muualta sitä sitten saa kuin kotoa? Olen normaalikokoinen, 167/65, en siis mitenkään hoikka, mutta hyväkuntoinen ja kohtalaisen lihaksikas, tosin sitä löysääkin on.
Ap
Et ole edes ylipainoinen. Oletettavasti ihan tavallisen näköinen nainen, johon keskivertomies voi tuntea seksuaalista vetoa.
Uskon siis kyllä, jos kerta sanot, ettei miestäsi seksi kiinnosta. Mutta saattaa olla, että olet hypännyt johtopäätöksiin, kun haet syytä omasta ulkonäöstäsi. Se, ettei mies kehu sinua, voi olla vain oire jostain samasta ongelmasta tai siitä yleisestä kylmyydestä... tai sitten se ei halua kehua ettet rohkaistuisi "viettelemään" vielä enemmän. Kun häntä ei seksi jostain syystä siis ilmeisesti kiinnosta.
Miehen haluttomuus on paaaaljon yleisempi ongelma kuin moni edes tajuaakaan. Siihen voi olla vaikka mitä syitä, fyysisiä tai psyykkisiä tai parisuhteeseen liittyviä. Oletteko puhunut tästä? Uskaltaisitko kysyä?
En tiedä, ehkä hän ei vain välitä? Tunnen niin suurta epävarmuutta, että en edes enää oikein uskalla yrittää mitään. Kaikki tuntuu luonnottomalta. Mies on pettänytkin minua enemmän kuin kerran, joten tämä osaltaan hiertää välissämme, ja vaikuttaa itsetuntooni. Kyllä hän seksiä haluaa, ja kyllä meillä sitä onkin, mutta en koe itseäni ihanaksi ja halutuksi, vaan se on sellaista tarpeiden tyydyttämistä, siis miehen osalta. Kaipaan ihan liikaa jotain lämpöä ja hellyyttä, huomiota, sitä, että mies haluaisi ilahduttaa minua, sanoisi, että olen kaunis ja ihana jne. Kaikkien näiden asioiden vuoksi tunnen, että olen ihan toivoton tapaus, jota kukaan ei ikinä voi haluta. En tiedä, miten tästä tilanteesta voisi päästä eteenpäin?
Ap
Jossain vaiheessa tilanteen täytyy kuitenkin muuttua, tai parisuhde ei kehity eikä rakkaus syvene. On kohdattava kumppani sellaisena kuin hän on, ja nähtävä itsenä arvokkaana - uskottava siihen, että on toisen silmissä hyvä ja ihana juuri sellaisena kuin on. Ei ole kumppanin tehtävä kannatella toisen itsetuntoa - hän ei pysty siihen koska jokaisen on itse löydettävä tasapaino itsensä kanssa.Oma miehesi voi suorastaan janota sitä, että teillä olisi oikea yhteys, ilman että sinä yrität miettiä jatkuvasti kelpaatko vai etkö kelpaa. Seksissä juuri löydetään yhteys, joka ei
ole riippuvainen ulkoisista asioista.
Tämä on tosi hyvin sanottu, olen samaa mieltä. Mutta miten tähän pisteeseen päästään? Miten oppii hyväksymään itsensä ja vartalonsa? Aina tästä puhutaan, mutta kukaan ei kerro miten se tehdään? Minulla on samaa ajattelumallia, kuin yhdellä vastaajalla, koen olevani liian ruma hyvään seksiin. Häpeä omasta kropasta yhdistettynä seksuaalisuuteen on suuri. Millä keinoin tästä pääsee yli?
T. ap
Kyllä olen kovasti yrittänyt potkia isän sanat pois päästäni. Hakenut jopa ammattilaisen apua siihen. Jostain syystä ei tunnu onnistuvan. Ehkä joku päivä vapautan viimein itseni menneisyyden vankilasta...
Ei sillä, että aktiivisesti koko ajan ajattelisin, että "olen ruma, koska isäkin sanoi niin".
19&22
niin hyvällä seksuaalisella itsetunnolla varustettuja, etteivät koe paineita ulkonäöstään ja seksuaalisuudestaan? Miten miehenne osoittavat teille, että olette haluttavia ja riittäviä, vaikkette olisikaan kiinteitä / muodokkaita ja täydellisiä? Haluaako miehenne nähdä teidät esim. seksikkäissä asuissa?
Seksuaalisuus on päässä eikä vartalossa. Eli teillä on ruma pään sisusta ;)
Kyllä olen kovasti yrittänyt potkia isän sanat pois päästäni. Hakenut jopa ammattilaisen apua siihen. Jostain syystä ei tunnu onnistuvan. Ehkä joku päivä vapautan viimein itseni menneisyyden vankilasta...
Ei sillä, että aktiivisesti koko ajan ajattelisin, että "olen ruma, koska isäkin sanoi niin".
19&22
Minulla on samansuuntaisia kokemuksia, olen ollut lihava lapsi, jota on kiusattu, patistettu laihdutuskuureille, ja myös käytetty seksuaalisesti hyväksi. Olen aina kokenut olevani vääränlainen ja riittämätön. Ehkä tämän kaiken vuoksi olen tässä pisteessä nyt. Kohta voin kai alkaa surra sitä, että olen vanha ja kroppa rapistuu.. Millaisia neuvoja sinulle annettiin?
T. Ap
Ap
En tiedä, ehkä hän ei vain välitä? Tunnen niin suurta epävarmuutta, että en edes enää oikein uskalla yrittää mitään. Kaikki tuntuu luonnottomalta. Mies on pettänytkin minua enemmän kuin kerran, joten tämä osaltaan hiertää välissämme, ja vaikuttaa itsetuntooni. Kyllä hän seksiä haluaa, ja kyllä meillä sitä onkin, mutta en koe itseäni ihanaksi ja halutuksi, vaan se on sellaista tarpeiden tyydyttämistä, siis miehen osalta. Kaipaan ihan liikaa jotain lämpöä ja hellyyttä, huomiota, sitä, että mies haluaisi ilahduttaa minua, sanoisi, että olen kaunis ja ihana jne. Kaikkien näiden asioiden vuoksi tunnen, että olen ihan toivoton tapaus, jota kukaan ei ikinä voi haluta. En tiedä, miten tästä tilanteesta voisi päästä eteenpäin?
Ap
Vähin mitä tosta voi sanoa on että sun miehesi ihmissuhdetaidot (tai motivaatio käyttää niitä) on todella vähäiset. Tietääkö hän kuinka ahdistunut sinä olet?
Mulle tulee tosta ennen kaikkea mieleen jostain kuulemani sitaatti, että jos olet masentunut, ennen kuin rupeat etsimään vikaa itsestäsi tarkista etti se vaan johdukin siitä että sinua ympäröivät ihmiset ovat k*sipäitä.
Olen ihan tosissani: entäpä jos vika ei olekaan sinussa? Entäpä jos sinä olet ihan hyvä ja riittävä juuri sellaisena kuin olet, mutta miehessäsi on jotain vikaa - hän tekee jotain väärin? Tiedän itse kokemuksesta, että silloin kun itsetunto on aivan tallottu, tätä ajatusta on tosi vaikea sisäistää... mutta mieti ja maistele sitä kuitenkin.
Toinen juttu mikä mulle tulee mieleen - ja tää kuulostaa äkkiseltään hirveältä - on, että ehkä sä olet oikeassa ja sun miehesi ei niin kauheasti välitä sinusta. Siltähän tuo vaikuttaa. Ei se tarkoita sitä että sinä olisit ihminen, josta ei VOI välittää, vaan että ehkä miehesi on väärä kumppani sinulle. Tuolla toistuvalla uskottomuudellaankin hän on haavoittanut sinua pahasti, eikä kukaan sitä ansaitse. Ehkä tuo ahdistus ja kärsimys on sinulta ihan oikeutettuja ja ymmärrettäviä rekatioita parisuhteessa, joka ei ole hyvä eikä anna sinulle mitä tarvitset. (Ja se tunne että tulee rakastetuksi ja arvostetuksi sellaisena kuin on, on aika perustavanlaatuinen vaatimus.)
Minä tunnen itse kaikennäköisiä ja kaikenkokoisia ihmisiä, joilla on hyvä seksielämä ja terve ja rakastava parisuhde. Ei se ole vain superhyvännäköisten etuoikeus. Sen sijaan yhtään parisuhdetta ei tule mieleen, joka olisi onnellinen ja lämmin, jos toinen osapuoli on toistuvan uskoton ja emotionaalisesti vetäytyvä ja kylmä. Ehkä sun miehestäsi ei vaan ole siihen? Ei sun kanssa, ja mahdollisesti ei pidemmän päälle kenekään muunkaan. Jotkut ovat sellaisia.
t. 27
tai rakasta tarpeeksi. Se olisi kyllä tosi surullista myöntää. Tämä on vähän tällainen noidankehä, ymmärrän että oma epävarmuuteni syö sitä ihailua, mutta en uskalla antautuakaan, etten joutuisi taas kärsimään ja satutetuksi ja loukatuksi. Ihan itseni takia haluaisin tuntea, että minusta on vielä johonkin. En haluaisi lähteä kuitenkaan pettäjän tielle, koska se sotii periaatteini vastaan (ja miehenihän ei edes usko, että onnistuisin siinä..).
ap
Itselläni on 40kg ylipainoa enkä häpeä olla alasti miehen edessä. Aina harrasetaan seksiä valotkin päällä. Ei miehelläni (normaali painoisella) ole mitään ongelmia kroppani suhteen. Ennen kuin tapasin mieheni harrastin paljon yhdenillanjuttuja enkä hävennyt ollenkaan lihavuuttani. Eiväthän ne miehetkään olisi mukaani lähteneet, jos olisin heistä ällö ja ruma! :)
Nauti rohkeasti ja ole omaitsesi!
En käynyt terapiassa niinkään seksuaalisuuteen liittyen, mutta kyllä sekin tuli esille.
Kävin kognitiivisessa lyhytterapiassa, jossa (minun mielestä) oli pointtina käydä intensiivisesti läpi kipeitä kokemuksia ja esim. ymmärtää miksi satuttaja on toiminut niin kuin on. Ja esimerkiksi minun kohdallani ettei se ole totuus minusta, mitä isäni on sanonut ja tehnyt.
Nyt olen miettinyt ihan seksuaaliterapiaan hakeutumista. On aika surullista ajatella, etten koskaan voisi nauttia seksistä.
Toivottovasti löydät apua omiin kipeisiin paikkoihisi Ap!
A while back, at the entrance of a gym, there was a picture of a very thin and beautiful woman. The caption was "This summer, do you want to be a mermaid or a whale?"
The story goes, a woman (of clothing size unknown) answered the following way:
"Dear people, whales are always surrounded by friends (dolphins, seals, curious humans), they are sexually active and raise their children with great tenderness.
They entertain like crazy with dolphins and eat lots of prawns. They swim all day and travel to fantastic places like Patagonia, the Barents Sea or the coral reefs of Polynesia.
They sing incredibly well and sometimes even are on cds. They are impressive and dearly loved animals, which everyone defend and admires.
Mermaids do not exist.
But if they existed, they would line up to see a psychologist because of a problem of split personality: woman or fish?
They would have no sex life and could not bear children.
Yes, they would be lovely, but lonely and sad.
And, who wants a girl that smells like fish by his side?
Without a doubt, I'd rather be a whale.
At a time when the media tells us that only thin is beautiful, I prefer to eat ice cream with my kids, to have dinner with my husband, to eat and drink and have fun with my friends.
We women, we gain weight because we accumulate so much wisdom and knowledge that there isn't enough space in our heads, and it spreads all over our bodies.
We are not fat, we are greatly cultivated.
Every time I see my curves in the mirror, I tell myself: "How amazing am I ?! "
niin hyvällä seksuaalisella itsetunnolla varustettuja, etteivät koe paineita ulkonäöstään ja seksuaalisuudestaan? Miten miehenne osoittavat teille, että olette haluttavia ja riittäviä, vaikkette olisikaan kiinteitä / muodokkaita ja täydellisiä? Haluaako miehenne nähdä teidät esim. seksikkäissä asuissa?
mutta ainakaan tämän palstan naiset eivät antaneet toisessa ketjussa kovinkaan paljon positiivista palautetta kuvista, jossa seksikkäiin asuihin pukeutunut jokseenkin ylipainoinen Johanna Tukiainen poseeraa.
mutta ainakaan tämän palstan naiset eivät antaneet toisessa ketjussa kovinkaan paljon positiivista palautetta kuvista, jossa seksikkäiin asuihin pukeutunut jokseenkin ylipainoinen Johanna Tukiainen poseeraa.
seksikkäisiin asuihin puettua naista pidetään naurettavana. Tosin Tuksu nyt on luku sinänsä..
Kertokaa nyt te, jotka olette kenties oppineet hyväksymään itsenne, miten se on tapahtunut? Miksi ette vertaile itseänne kauneusihanteisiin vaan olette ylpeästi mitä olette?
Ap
kun painan melkein sata kiloa! tunne itseni seksikkääksi ja muodokkaaksi. Mieskin tykkää. ja on hullun aisoihin rintoihin ja takamukseen.
menee sänkyyn ja on vakavissaan toisen kanssa, sehän on vaan pinnallista.