Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En saa tulla teille"

Vierailija
05.10.2011 |

Mikä voisi olla syy? Miksi kieltäisit lastasi menemästä jonkun kotiin?

Emme ole alkoholisteja, saati narkomaaneja.

Olemme aika tavallinen perhe.

Olemme asuneet tässä taloyhtiössä nyt kuusi vuotta, eli emme ole upouusia tuntemattomiakaan.

Emme ole uskonnollisesti tai poliittisesti kallellaan mihinkään suuntaan voimakkaasti/näkyvästi.

Mitä muita syitä voisi olla?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sanoit, että käsittelee niin hyvin pleikkaria, että on itselläkin tj..

Niin, missä olet nähnyt hänen pelaavan jos ei teillä?

Minä veikkaan vain yksinkertaista "nyt kun menet ulos niin menet ULOS, ei kaverien kotiin", mitä jo veikattiinkin. Ja äitinsä ei näe asiaa noin. Antaa sitten välillä olla sisälläkin, mutta ei osaa ajatella, että eivät ole koskaan teillä sisällä ja sinä mahdollisesti näet tässä jotain ogelmaa.

Minä en edes tykkää lapsista täällä sisällä kavereineen pelailemassa, enkä tahdo rasittaa toistenkaan vanhempia, niin saatan vaan kieltää menemästä siksikin, että jo steillä ei nyt vaan oo hyvä hetki?

Siis en tiedä tajusitko pointin, mutta ehkä jos en tunne sinua, en tiedä tykkäätkö lasten kavereista nurkissa. Lapset nyty on lapsia, mutta aina ei jaksa sitä "joukossa tyhmyys tiivistyy" touhua ja kovaäänisyyttä. Huutakoon pihalla!

Vierailija
62/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eivät tunne teitä. Uskon vakaasti, että tämä oikea syy. Mun lapsella oli kaveri, joka ei saanut tulla meille, koska kaverin äiti ei tuntenut minua. Syy kyllä sanottiin. En tehnyt asian eteen mitään, koska tämän äidin tehtävä ei ole pompottaa minua luoksensa. Olisi itse tullut meillä käymään. Mulle on sama, jos joku lapsi ei meille tule. Nykyään pojalla on jo kaverit vakiintuneet ja tämä kyseinen poika ei ole hänen kaverinsa enään. Meillä lapsi hoitaa tapaamisensa itsenäisesti ja jos se jollekkin sovi, niin ei voi mitään.

ja jos se ei jollekkin sovi niin ei voi mitään. Sitten vaan etsivät kaverinsa muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon lapselle, joka lähtee pihalle, että "et sitten mene minnekään sisälle, vaan olet oikeesti ulkona" Se kääntyy varmasti siinä ovella lauseeksi "mä en saa tulla teille". Tai sit jos minusta itsestäni tuntuu, että mun lapsi on aina samassa kyläpaikassa, alkaa se hieman vaivaamaan ja sanon lapselle, ettei sinne tarttis ihan aina mennä, kun en jaksa noudattaa vastavuoroisuusperiaatetta. Taas lapsi sanoo ovella "mä en saa tulla teille"

Vierailija
64/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin alkupäästä, mutta oisko syy uskonto?

jos he edustaa jotain "lahkoa", ovat esim. lestadiolaisia...

Vierailija
65/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ovat sanoneet, ettei juuri sinä päivänä saa tulla teille syystä tai toisesta. Lapsi on tulkinnut, ettei saa ylipäätään enää...

Itse kieltäisin vain tälläisistä syistä:

- kaveri kiusaa (tämä ehdottomasti pahin)

- vanhemmat on narkkeja tai selvästi humalassa tai perheessä on riehumista/hirveää tappelua vanhempien välillä tmv. Joku wt-tyylinen elämäntyyli ei tosiaan ole kiellon syy vaan pitää olla jotain todella häiritsevää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi