Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En saa tulla teille"

Vierailija
05.10.2011 |

Mikä voisi olla syy? Miksi kieltäisit lastasi menemästä jonkun kotiin?

Emme ole alkoholisteja, saati narkomaaneja.

Olemme aika tavallinen perhe.

Olemme asuneet tässä taloyhtiössä nyt kuusi vuotta, eli emme ole upouusia tuntemattomiakaan.

Emme ole uskonnollisesti tai poliittisesti kallellaan mihinkään suuntaan voimakkaasti/näkyvästi.

Mitä muita syitä voisi olla?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelaako lapset usein pleikkaa jos ovat teillä? Joissakin perheissä on todella tarkat säännöt pelaamisen suhteen. Jos esim kaverin on lupa pelata puoli tuntia viikossa ja on teilä sitten pelannut usein extraa...voi vanhemmat olla vihaisia lapselleen, joka on pelannut ilman lupaa. Eivät sitten anna tulla teille leikkimään....

Eihän puolessa tunnissa pääse missään pelissä mihinkään asti :-)

Tosin ehkä tällainen rajoitus voi jollakulla onnettomalla ollakin.

Vierailija
42/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veikkaukseni on, että ko. lapsi on arka kyläilemään. Haluaa leikkiä kaverin kanssa mutta itselleen tutussa ympäristössä eli omassa kodissa. Toisen kotiin tuleminen on liian jännittävää tai stressaavaa tms. Ja sitten sanoo noin, kun ei kehtaa tunnustaa oikeaa syytä.

Meillä on tuttavapiirissä lapsia, jotka eivät halua kaverin luo vaan aina haluavat pysyä omassa kodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joinakin päivinä sanonut, että eivät menisi sinne, vaan olisivat ulkona tai tulisivat meille. Syy: tämän kaverin pikkusisko nukkuu juuri siihen aikaan iltapäivästä päivunia ja tiedän, miten ärsyttävää on, jos pikkuisen unet jää kesken siksi, että koululaiset tulee sinne möykkäämään.

Kyseisessa kaverissa ja perheessä ei ole mitään vikaa.

Vierailija
44/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiin meillä ei saa mennä eikä se ole lapsia (omaa tai vierasta) edes kiinnostanut.

TV:kään ei kiinnosta, mutta PS3 kyllä. Omien sanojensa mukaan vieraan kotonakin pelataan, mutta en ole tullut varmistaneeksi. Ikärajoista olemme tiukkoja, ja suosittuja pelejä onkin lähinnä Lego-pelit ja Little Big Planet sekä jalkapallopeli FIFA10.

Sujuvasti vieras kyllä käsitteli pleikkaa, joten sinänsä olisi uskottavaa, että vastaava konsoli on kotonakin.

AP

Ehkä vanhemmat eivät tykkää, että lapsi saa pelata pleikkaa? Voi olla, että rajoittavat peliaikaa kotona.

Onko teillä vanhempia kotona lapsen kyläily aikaa?

Itse en anna lapseni mennä naapuriin, jossa on järkyttävän vaarallinen tramppa. Pieni, jonne änkee monta lasta yhtä aikaa ja kaiken lisäksi suojuksen ovat huonot ja repsottavat, joten jalan joutuminen jousien väliin on todellinen riski. Meilläkin on tramppa, mutta olen sen turvallisesta käytöstä tarkka. Se on paljon isompi, ainostaan yksi pomppii kerralla ja siinä on kunnolliset paksun pehmusteen jousien päälle ja korkea turvaverkko. Muuten perhe on ihana, mukavat vanhemmat ja kiltit lapset ongelmana.

Vierailija
45/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä sisälle kyläilemään,vaan on leikittävä ulkona.

Lapset ovat ihan tarpeeksi sisällä tapittamassa jotain ruutua, niin haluat että ovat välillä raittiissa ulkoilmassa ja juoksentelevat kirkonrottia pelaten.

Silloinhan lapsi juuri saattaa sanoa etten saa tulla teille.

Vierailija
46/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo lapsihan voi vain sanoa ettei saa tulla, jos ei esim halua tai jaksa tulla teille.....

Vierailija
47/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päästäisi lastani kovin poikkeavan näköisten vanhempien kotiin.

Vierailija
48/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakointi tai kiroilu voivat olla syitä. On myös mahdollista, että jotkut sanat ovat heille kirosanoja ja teille ei.

Vierailija
49/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vika ole välttämättä teissä ollenkaan. Jos se äiti/isä on vaan niin ylisuojelevaisia ettei saa mennä muiden koteihin leikkimään tai jos he itse eivät luota oman lapsensa käyttäytymiseen vieraissa...

Vierailija
50/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri ehkä saanut selville että kannatatte rasisteja ja näinollen heidän lapsella ei ole asiaa teille.

Vierailija
51/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on ainakin tapana että vanhemmat soittelee/tekstaa toisilleen voiko Martti mennä leikkimään Vertille koulun jälkeen.

Tämä toimii hyvin niitten luokkalaisten kesken joiden kanssa on sovittu leikkejä jo esikoulussa, tarhassa yms.

Meillä on kännykkä lapsella ja ollaan sovittu että leikkimään voi mennä jos koulun jälkeen; soittaa minulle kenelle ollaan lähdössä (tiedän että ei ole tulossa kotiin suoraan koulusta) ja lupa on sitten saatava kyläpaikasta. Jos ei saa mennä niin palaa kotiin, soittaa aina jääkö vai tuleeko kotiin.

Enkä tahdo että meillekään kukaan vaan tulisi leikkimään ilman että vanhemmat tietää. Eli iso juttu on miten saada lapselle lupa leikkimiseen kun kaikilla ei ole kännykkää, osa käy iltapäiväkerhossa jne.

Jos oma lapsi lähtee johokin ilman lupaa niin arestia pukkaa. Ja minusta tuo muksu on vielä siinä iässä että voisi vaan tokaista ettei voi tulla teille, joskus on harkkapäivä ja joskus on jo sovittu muuta ja joskus tarttee vaan olla koko päivä kotona ilman erityistä ohjelmaa, tai kuten kerran niin lapsi on arestissa viikon. Silloin ei saa tulle teille muttei kyllä kenellekään muulle.

Ja tämä on ihan vaan siitä että puhuu sanalla tai parilla ja väärinymmärryksiä voi tulla.

Meidän lapselle aresti tuli siitä että oli kertonut kaveriperheelle että SAA tulla leikkimään (on sovittu siis että saa mennä koulusta leikkimään mutta ilmoittaa minulle minne menee).

Mutta en itse tiennyt mihin paikkaan lapsi menee. Lupa on mennä -mutta pitää kertoa missä luuraa, en ole ajatusten lukija.

Mutta kyllä tämä varmaan muutaman vuoden päästä alkaa helpottumaan kun lapset voi soitella vaikka illalla jo seuraavan päivän leikeistä.

Vierailija
52/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teillä kuunnellaan Yötä?

jossa kuunnellaan Yötä tai Mambaa.

Vierailija
53/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eivät tunne teitä.

Uskon vakaasti, että tämä oikea syy.

Mun lapsella oli kaveri, joka ei saanut tulla meille, koska kaverin äiti ei tuntenut minua.

Syy kyllä sanottiin.

En tehnyt asian eteen mitään, koska tämän äidin tehtävä ei ole pompottaa minua luoksensa.

Olisi itse tullut meillä käymään.

Mulle on sama, jos joku lapsi ei meille tule.

Nykyään pojalla on jo kaverit vakiintuneet ja tämä kyseinen poika ei ole hänen kaverinsa enään.

Meillä lapsi hoitaa tapaamisensa itsenäisesti ja jos se jollekkin sovi, niin ei voi mitään.

Vierailija
54/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse sopivatkin tapaamiset.

Tämä kaveri oli eskarilainen ja ei saanut edes yhtä kapeeta hiekkatietä ylittää ja tämä tie oli meidän talojemme välissä.

Mä en ainakaan jaksa monia äitejä,kun monet on tosi outoja.

Jokaisessa kodissa on omat säännöt ja mä en rupea säätämään jonkun lapsen takia.

T. Edellinen.

Vierailija
55/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani paikkakunnalla asui ihan suomalaisia uskovaisia perheitä, jotka eivät antaneet lastensa käydä yhteisön ulkopuolisten luona kylässä. Muutaman kerran haettiin lapsia/nuoria pelaamaan palloa koululle tms. parista perheestä, mutta haukut tuli ovella perheen vanhemmalta kun ei oltu sopivaa seuraa. Tämä nyt on tietenkin hyvin erikoinen tapaus, mutta perheitä on monenlaisia...

Vierailija
56/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatu lapsena mennä kavereitten kotiin. Meille sai kyllä tulla, tai sitten ulkona tavata, mutta me ei saatu mennä kenenkään kotiin. En oo koskaan kysyny mutsilta, mikä oli perimmäinen syy, käsittääkseni halusi pitää meidät oman valvovan silmänsä alla, vaikkei tod mitään riiviöitä oltu.

Vierailija
57/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks kaveri kenen luo se ei saa mennä. Syy on se, että siellä ei ole ketään aikuisia kotona. Pelaavat siellä koko ajan jotain pleikkaa, syövät herkut kaapista ja kun lapsi tulee kotiin ei ruoka maistu.

Meillä on rajoitettu ruutuaika suositusten mukaisesti 2 tuntia päivässä, mutta tuossa perheessä ei ole mitään rajoja.

Vierailija
58/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä ekaluokkalaisemme kaverilla saavat katsoa aika rajoittamattomasti tv.:tä. Poikamme on usein ollut iltaisin levoton ja rauhaton jos koko ilta on vieähtänyt siellä ruudun ääressä ulkona peuhaamisen sijaan.

Itse ottaisin asian mahd kohteliaasti esille ko. äidin kanssa. Enempää et oikein voi tehdä, sitten pallo on hänellä. Rehellisyys ja kohtelias ja huomaavainen suoruus kantaa mielestäni yleensä pisimmälle

Vierailija
59/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut mennä x:n luokse pienenä leikkimään, mutta pihalla riekuttiin kyllä.

Siihen aikaan pihapiirin lapsilla oli tapana roudata omia barbeja ja niiden eri härpäkkeitä mukanaan toisten koteihin leikkeihin mukaan. Minulta kummallisesti katosi aina tämän tytön luona vieraillessa pieniä juttuja, barbin vaatteita tms. Itse en pikkulikkana osannut ajatellakkaan, että leikkitoveri niitä pikkuhiljaa hilloili omiin varastoihinsa. Ihmettelin vain, kun seuraavalla leikkikerralla olikin kaverille ilmestynyt ihan samanlaista tavaraa kun minulta viimeksi katosi. Pokkana hän väitti niiden olevan omiaan ja minä uskoin :) Oma äitini sitten vihelsi pelin poikki ja kielsi vierailut.

Vierailija
60/65 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omamme ovat nuorempia kuin naapurin, mutta vilkkaampia ja kekseliäämpiä. En halua, että omat keksivät naapurissa jotain sellaista, josta tulee sanomista. Penkovat tavaroita tai pyytävät ruokaa tms., jotain sellaista mitä keksivät hetken mielijohteesta. Alle kouluikäisistä kyse. Naapurit ovat hienompaa väkeä enkä halua joutua selvittelemään omieni toilauksia siellä. Siksi heidän lapset on tervetulleita meille mutta ei päinvastoin. Varsinkaan kun naapuri ei juuri vahdi omiaan, vaan saavat tehdä mitä haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi