Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulussa ruokarukoukset ja jeesus laulut

Vierailija
05.10.2011 |

Jos teillä on tämmöisiä harrastettu oppitunneilla, miten ne saa loppumaan? En halua, että lapsiani aivopestään tämmöisiin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmasi ratkeaa sillä.

Vierailija
2/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne itseäni mitenkää aivopestyksi vaikka meillä laulettiin koulussa jeesuslauluja ja rukoiltiin.

Mitä sä siellä muuten märiset ku et itse siellä koulun penkillä istu?

EN ole koskaan kuullut yhdenkään lapsen valittavan näistä jeesushömpötyksistä. Ainoastaan Nico-Petterien äidit niistä jaksavat motkottaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikuisuuden kynnyksellä tulin uskoon. Olen tosi kiitollinen siitä että olen saanut kristillisen kasvatuksen koulusta. Kukaan ei aivopessyt minua. Kotona kovasti yrittivät aivopestä, että en olisi uskonut Jumalaan, mutta eivät onnistuneet.

Vierailija
4/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on tämmöisiä harrastettu oppitunneilla, miten ne saa loppumaan? En halua, että lapsiani aivopestään tämmöisiin.

Äänestä kommunisteja. Vihreisiinkään et voi enää luottaa, koska heille on tärkeä saada homoilu katsomuksensa kirkkoon. Voisi haitata agendalla.

Voithan selvittää, löytyisikö fundamentalisti ateisteille luokka tai vaikka oma ruokailuryhmä. Et voi pakottaa uskovien lapsiakaan aloittamaan ruokailua ateististen kaavojen mukaan.

Vierailija
5/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa en saa lapsilleni uskonnonvapauden suomaa suojaa koulussa, pitää ottaa ne pois koulusta. Jeesus hihhulit pitäisi laittaa jollakin tavalla kuriin. On tässä maassakin aivan tarpeeksi uskonnonuhreja, jotka joutuvat hakea ammattiapua pelkojensa takia.

Vierailija
6/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa en saa lapsilleni uskonnonvapauden suomaa suojaa koulussa, pitää ottaa ne pois koulusta. Jeesus hihhulit pitäisi laittaa jollakin tavalla kuriin. On tässä maassakin aivan tarpeeksi uskonnonuhreja, jotka joutuvat hakea ammattiapua pelkojensa takia.

Kumpaa nyt haluat? Ensimmäisessä haluat uskonnonvapauden, toisessa lauseessa haluat rikkoa sitä.

Vierailija
7/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne itseäni mitenkää aivopestyksi vaikka meillä laulettiin koulussa jeesuslauluja ja rukoiltiin. Mitä sä siellä muuten märiset ku et itse siellä koulun penkillä istu? EN ole koskaan kuullut yhdenkään lapsen valittavan näistä jeesushömpötyksistä. Ainoastaan Nico-Petterien äidit niistä jaksavat motkottaa...

tehdä vaan niin mahdottoman vaikeaa:)

Vierailija
8/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ahdisti koko ala-asteen ajan kaikki ruokarukoukset, virret ja uskonnolliset aamunavaukset. En ole uskonut jumaliin edes pienenä, joten oli todella ahdistavaa joutua joka päivä rukoilemaan ennen ruokailua.

Kaikkien aamunavausten ja ruokarukousten yms. lisäksi jouduin kärsimään uskonnon tunnitkin. Elämänkatsomustietoonkaan en päässyt, sillä koulu kätevästi pimitti vanhemmiltani tiedon että olisin sellaiseen oikeutettu. Vanhempien omina kouluaikoina kun sellaista ei vielä ollut ollut, ja minunkin nuoruudessani vasta alkoi yleistymään.

En tunne itseäni mitenkää aivopestyksi vaikka meillä laulettiin koulussa jeesuslauluja ja rukoiltiin.

EN ole koskaan kuullut yhdenkään lapsen valittavan näistä jeesushömpötyksistä. Ainoastaan Nico-Petterien äidit niistä jaksavat motkottaa...

Vierailija
9/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä.. vanhemmat kokee ahdistavana mutta lapset tuskin ees kiinnittää huomiota. se tosiaan kuuluu kristilliseen kasvatukseen tuommoinen..mitäs olet ja elät sitten suomessa, muuta kiinaan! siellä ollaan ateisteja. ei lapsia nykyään koulussa mitään aivopestä! tietyt asiat kuuluvat kouluun! ihan yhtälailla joku uskovainen vois meuhkata että millä oikeudella lapsi uskotellaan uskomaan evoluutioon biologian tunneilla. eihän noi rukoukset oo mitään vakavaa juttua. tehdä synninpäästöjä tai siunata oppilaita. huh huh mitä porukkaa

ja samat tyypit monesti muslimien puolella. naurettavaa.miksi sitten sallia muslimeja täällä jotka todellakin avoimesti tunnustavat uskontoaan ja vaativat kouluissa omia oikeuksiaan huh huh!

Vierailija
10/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainutkaan omanikäisistäni ei tullut uskoon sillä perusteella, että uskontoa oli koulussa, aamuhartauksia tms. Ei meillä ainakaan ollut mitään jokapäiväisiä rukouksia ym. Olin itse uskossa kouluaikana mutta usko mureni vähitellen rippikoulun jälkeen. Että hukkaan meni nekin rukoilut mitä nyt koulussa oli..:)

Vierailija
11/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"emännälle kiitos, tiskaajalle kaks" ja siitäkös av-mamma on tekemässä rikosilmoitusta. Tiskaajien turhaa ylistystä..

Vierailija
12/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan lapsena vihasin sitä uskonnon tuputtamista.

Lapseni on samanlainen.

Kirkosta eroaminen oli siis helppo ratkaisu.

Vierailija
13/20 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet provo.

Koulun tehtävänä ei pitäisi olla opettaa uskomuksia, vaan faktoja. Jokainen voi itse opettaa lapsilleen sitä uskontoa mitä haluaa, jos haluaa.

en ymmärrä.. vanhemmat kokee ahdistavana mutta lapset tuskin ees kiinnittää huomiota. se tosiaan kuuluu kristilliseen kasvatukseen tuommoinen..mitäs olet ja elät sitten suomessa, muuta kiinaan! siellä ollaan ateisteja. ei lapsia nykyään koulussa mitään aivopestä! tietyt asiat kuuluvat kouluun! ihan yhtälailla joku uskovainen vois meuhkata että millä oikeudella lapsi uskotellaan uskomaan evoluutioon biologian tunneilla. eihän noi rukoukset oo mitään vakavaa juttua. tehdä synninpäästöjä tai siunata oppilaita. huh huh mitä porukkaa

ja samat tyypit monesti muslimien puolella. naurettavaa.miksi sitten sallia muslimeja täällä jotka todellakin avoimesti tunnustavat uskontoaan ja vaativat kouluissa omia oikeuksiaan huh huh!

Vierailija
14/20 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettet saa niitä mitenkään loppumaan. Pitäisi olla laissa että jokainen hoitakoon uskontoasiat vapaa-ajallaan. Eihän työpaikoillakaan ole mitään pakollisia uskontohetkiä.

Vierailija
15/20 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riittää vallan mainiosti! Ette ilmeisesti kuulu kirkkoon? Helppoa kuin heinänteko!

Vierailija
16/20 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole varsinaisesti kieltävää lakia.

Vierailija
17/20 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajasta riippuu, miten suhtautuu ajatuksiinne. Jos on kovin jyrkkä, kannattaa jutella rehtorin kanssa. Siitä saattaa olla apua.

Valitettavasti sinulla on oikeus vain siihen, että lapsesi poistetaan luokasta rukouksien ajaksi. Jos opettaja haluaa, lain mukaan hän voi rukoiluttaa lapsia päivät pitkät!

Asiat muuttuvat vain siten, että mahdollisimman moni kertoo oman mielipiteensä. Itse ajattelen niin, että jokaisella lapsella ja aikuisella on oikeus rukoilla kuten itse haluaa, mutta opettajajohtoisista rukouksista tulisi luopua. Nykykoulussa täytyy olla tilaa erilaisille maailmankatsomuksille! Luterilaisuus on yksi maailmankatsomus muiden joukossa.

Vierailija
18/20 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä luterilaisuus voi koulussa olla ainoa oikea tapa uskoa.

Luterilaisuus on yksi maailmankatsomus muiden joukossa.

Vierailija
19/20 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaisuus on yksi maailmankatsomus muiden joukossa.

Vierailija
20/20 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustuksellinen uskonnonopetus on kouluissa kielletty eli pakkorukoilemista ei voi olla. Jeesus-laulut sen sijaan kuuluvat vain uskonnontunnille, jolloin niitä kaihtavat voivat jättäytyä pois.