Onko kellään tosi hyviä rahan säästövinkkejä?
Joku kertoi täällä vanhan kosmetologirouvan ihonhoitoneuvot, eli vauvan "kosteuspyyhe" jolla putsataan jos on meikkiä ja rasvaa vaan sit iholle, tuo oli hurjan hyvä, aloin heti noudattamaan, ja iho tykkää! Eikä mene rahaa eikä aikaa juuri!
Toinen on että jätin kampaajalla käynnit eikä tarvi enää hoitoaineita käyttää, hiukset on niin hyvässä kunnossa. Iso säästö!
Lähinnä siis kauppalaskuissa voin enää säästää, haluaisin elää mahd. pihisti että jäisi rahaa säästöön.
Kommentit (56)
koska luuli tätä ketjua vitsiksi. 31 osoittautuukin siis itse hyvin säästeliääksi, koska ei juuri käytä kalliita kosteusvoiteita eikä naamioita eikä siten ymmärtänyt, että niihin voi jollain mennä iso määrä rahaa. Suosittelee myös suosimaan mahdollisimman pitkälle itse tehtyjä ruokia. Keitot on halpoja, puuroa leivän sijaan ja jos leipää ostaa tai tekee, niin päälle vain margariinia tai voita, leikkeleet ja juusto ovat kalliita, vesi janojuomaksi, kaikenlaiset limsat yms. ovat kalliita ja lastenvaatteita löytää helposti erilaisista halpahalleista tai tarjouksista edullisesti ja niitä pystyy kierrättämään.Joka tapauksessa kasvojen puhdistus on pientä verrattuna auton kustannuksiin, asuntoon yms. Säästä lämmintä vettä käymällä pikasuihkuissa, vältä saunan turhaa lämmittämistä ja päällä pitkään pitämistä, alenna 1-2 astetta kotona lämpötilaa talvella (paitsi jos on kohtuullinen jo nyt), pidä tietokone ja tv auki vain, kun sitä tarvitaan.
Hintavertailu - Katso miksi vitamiineja, lisäravinteita ja luontaistuotteita ei kannata ostaa Suomesta.
" laktoosi-intoleranssi vaikeuttaa säästämistä koska kaikki vl tuotteet ovat paljon kalliimpia ja harvoin tarjouksessa"
Eikö kannata luopua kokonaan sellaisista tuotteista joita ei voi syödä? Oma vatsa kestää jossain määrin laktoosia, mutta olen karsinut maitotuotteeet aika vähiin. Monet tuotteet on ihan saman hintasia vähänlaktoosisinakin. Esimerkiksi s-kaupan rainbow tuotteet on monesti maitohyllyn halvimpia ja sen lisäksi vähälaktoosisia (viili, raejuusto jne.)
Edelliseen liittyen: kuitit kannattaa säästää. Myös vaatteiden kuitit. Paljon helpompaa mennä valittamaan esim. vaatteen viasta, kun ostokuitti on tallella.
Kuitti helpottaa vaihtamista tai palauttamista, mutta viiallisen tuotteen vaihtaminen onnistuu ilman kuittiakin. S-kortin kanssa ostetuista tuottetteista menee takuukuitit sähköisessä muodossa talteen nettipalveluun, se on kätevää.
Vierailija kirjoitti:
se on myös hyväksi hiuksille ja hiukset tottuvat siihen joten eivät ole rasvaisuus vähenee... Oma vinkkini on että laimentakaa shampoota/suihkusaippuaa/käsisaippuaa vedellä, puhdistaa ihan yhtä hyvin! Itse olen laimentanut shampoota ja pidentänyt pesuväliä ihan vain siksi että haluan hyväkuntoisemmat ja pidemmän hiukset, mutta samalla säästää roimasti! Mieti miten kauan saat yhden shampoopullon riittämään laimentamalla sitä! 3 kertaa kauemmin kuin muuten. Kyllä siinä säästää.
Aa toi shampoon säästövinkki oli hyvä.
Nestemäistä käsienpesuainetta olen laimentanut jo pitkät ajat.
Hamppari yms.herkuttelussa kyllä säästää jos itse viitsii nähdä vähän vaivaa.
Kaupan hampurilaisia voi ostaa ja laittaapi itse vain täytteet.
Tortillat erilaisine edullisine täytteineen ovat myös herkullisia.
Rahan arvo ja vastuunkantaminen omasta elämästä ovat niitä asioita ,mitä kannattaa opettaa ja opetella ihan pienestä pitäen.
Ennakoimisessa voi myös säästää eli miettii millon kulkee kaupan/kauppojen ohi , mitä tavaroita ja ruokia kannattaa ostaa ja mistä.
Ja yksinkertaisesti laskea ja ennakoida laskuja, hankintoja. Muotiin ja kaikkeen ulkonäkökrääsään saa menemään maltaita pitkällä aikavälillä.
Voisiko niistä nipistää ja mennä vähän rennomalla vaatetuksella jne. eteenpäin.
Minusta nuo vauvapyyhkeet puhdistavat tosi huonosti, pitää hinkata oikein tarmolla jos haluaa meikit pois ja se taas ei tee hyvää iholle.
Hyödyntäkää tarjouksia!! Mammuttimarkkinat, 3+1 päivät sun muut!!
Säästövinkkejä arkeen: ww.summarum.fi/arjen-saastovinkit/
Käy Liidissä. Ota huomioon energia/hinta- suhde. Näin syöt terveellisestikin alle 5eur/päivä.
Täällä varsin kattava säästövinkkilista:
https://www.eurotarkka.com/2018/09/kaikkien-aikojen-saastovinkkilista.h…
Kaikki lehtitilaukset pois. Maksukanavat pois.
Opettele leikkaamaan hiukset itse.
Opettele kokkaamaan, ja pakasta ylijäämäruuat.
Laitaa ruokaa halvimmista aineista, eli perunasta, kaalista, porkkanoista, herneistä, munista ja kaurahiutaleista.
Osta vaatteet kirpputorilta.
Mä säästän käteistä siten että joka kerta kun rahaa tulee tilille, nostan käteisenä 10-100 euroa jemmaan. Ja jos käytän käteistä, laitan pikkusetelit ja hilut säästöön. Näin olen saanut 4 kuukauteen yli 500 euroa säästöön vaikka aiemmin olin sitä mieltä ettei ole edes mistä säästää. Tulotkin on epäsäännölliset. Käytän pääsääntöisesti pankkikorttia niin käteinen säilyy hyvin.
Mies innostui samaan ja laskettiin että se uuden sohvan osto onnistuu näillä näkymin jo tänä vuonna.
Mitä säästövinkkejä keksittäisiin vielä? Kerro hurjimmat pihistelykeinosi
Jos tykkää ostella, niin mene nettikauppaan ja kerää koriin tavarat. Lopuksi poistat kaikki ostokset.
Suunnittele kaikki ostoksesi etukäteen ennen kauppaan menoa. Mieti tarkkaan tarvitsetko tuotteet. Turhaa ei kannata ostaa.
Ota aina eväät mukaasi jos vain mahdollista sillä ulkona syöminen ja kahvittelu tulevat huomattavasti kalliimmaksi.
Kovilla pakkasilla voi laittaa verhot kiinni, että lämpö ei karkaa ikkunan kautta.
Laske kaikki kulutuksesi, laskusi yms. aikavälillä kuukaudesta vuoteen. Niin osaat arvioida mihin rahasi riittävät.
Älä osta aina uusinta ja parhainta merkkiä. Osta aina kun voit käytettynä.
Hyödynnä Kirpparit.
kyllä kotonaan pitää viihtyä. Kun on kiva koti, ei tarvi muita nautintoja ;) Ja samahan se maksaako omaa vai vuokraa... ja meillä on kaksi autoa, niitä tarvitaan eikä niistä luovuta.
Mutta en mielestäni törsää mutta mikä ihme siinä on että kaikki mun rahat menee eikä mitään jää säästöön, jotain on vialla tässä mun kuluttamisessa...
Mieshän meillä on niin vähällä toimeen tuleva, se kun ei osta kaupasta juuri muuta kuin ruokaa, niin kauppaan menee sillä puolet vähemmän. Naisia huijataan ostamaan kaikkia pulloja ja puteleita, mulla loppui se nyt.