Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tekeminen suunnitelmallisesti, onnistuuko?

Vierailija
03.03.2011 |

Kuinka hyvin olette onnistuneet vauvan teon ajoituksessa?

Suunnittelin vauvaa syksylle, mutta tuli keskenmeno, se vauva olis syntynyt syyskuussa. Ja oikeastaan työelämäkään ei vielä antaisi myöden perheenperustamiselle.

Keskenmenon jälkeen olisin ollut valmis yrittämään heti tammi-helmikuussa, mutta siihen asiaan tuli sitten minusta johtumattomia esteitä, joten vauva-asiat sai taas unohtua.

Nyt sitten yritys pantiin jäihin tälle keväälle, sillä 2012 loppukesä/syksy olisi vauvalle kuitenkin parempi aika syntyä.

Pitäis vaan malttaa odottaa ensi syksyyn, ennen kuin taas annetyaan vauvalle mahdollisuus. Eli lokakuussa-marraskuussa toivotetaan taas vauva tervetulleeksi meille :)

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun itse vielä tiedän, koska ovuloin (en etukäteen muuten kuin suunnilleen, mutta sitten kun ovuloin, huomaan sen kyllä). Ollaan siis pystytty suunnittelemaan. Sitähän et kyllä vaan etukäteen voi mitenkään tietää, onnistuuko se. Miten nopeasti tulit viimeksi raskaaksi?

Joulukuussa meillä oli seksiä kahdesti, ja ilman ehkäisyä.

Siitä tärppäs.

Vierailija
22/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla saattaa kestää kauan ennen kuin tulee raskaaksi, riippumatta siitä onko ollut aiemmin raskaana. Ja toiset onnistuvat heti. Meillä on yritetty marraskuusta eikä ainakaan vielä ole vauvaa tulossa. Kesävauva olisi ollut kiva mutta nyt alkaa tuntua siltä että ihan mikä tahansa vuodenaika sopii, kunhan nyt vain saataisiin se vauva edes joskus.

Jos olet nuori niin mikäs siinä on odotellessa mutta jos on jo hiuakn enemmän ikä niin en itse ainakaan haluaisi odotella, koska ei se todellakaan välttämättä onnistu silloin kun haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin itsekkin olet huomannut,kun keskenmenon sait. Eli ei nämä asiat ole omassa kädessä lainkaan!

Meillä kaksi lasta joista kumpaakin "tehty" pari vuotta. Kolmas ollut "tilauksessa" nyt vähän reilun vuoden.

kaksi keskenmenoaolen myös kokenut. MInulle ei ole väliä missä kuussa lapsi syntyisi kunhan syntyisi!

Mutta toisillahan taas tärppää heti ja tällöin voi vähän suunnitellakkin. Tosin kukaanhan ei etukäteen voi tietää miten nopeasti se tärppi käy.

Vierailija
24/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yritettiin 2-vuotta ennenku tärppäs. kyllä siinä teki hellää lukea ihmisistä, jotka ei yritä tietyllä kuukaudella, ettei vaan tule jouluvauvaa :(

minkätakia loppukesä/syksy on paras aika vauvalle syntyä??

Koska keväällä töissä yksi kuukauden projekti johon mahdoton saada mulle sijaista. Seuraavana keväänä taas vauva olis jo tarpeeksi iso jäämään isän kanssa kotiin että saan sen kevään projektin taas kunnialla hoidettua.

Kesällä olisi muutenkin helpompi jäädä hyvissä ajoin ennen äitiyslomaa pois töistä, ensin kesälomalle eikä tarvitsisi viimeiseen asti sinnitellä, jos töissäkäynti alkaa olla raskasta loppuraskaudessa.

Vierailija
25/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun itse vielä tiedän, koska ovuloin (en etukäteen muuten kuin suunnilleen, mutta sitten kun ovuloin, huomaan sen kyllä). Ollaan siis pystytty suunnittelemaan. Sitähän et kyllä vaan etukäteen voi mitenkään tietää, onnistuuko se. Miten nopeasti tulit viimeksi raskaaksi?

Joulukuussa meillä oli seksiä kahdesti, ja ilman ehkäisyä.

Siitä tärppäs.

Tai sitten teillä kävi viimeksi vaan hyä tuuri. Saattaa olla, että seuraava yritys on yhtä helppo - tai sitten ei. Kukaan ei voi etukäteen sitä tietää. Ja se keskenmenokin on tietty mahdollinen. Mutta jos te haluatte odottaa vuoden ja ottaa (pienehkön) riskin, ettei vauvaa sitten tulekaan ihan helposti ja että se syntyisikin jouluna tai keväällä, mikä ettei.

Vierailija
26/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori niin mikäs siinä on odotellessa mutta jos on jo hiuakn enemmän ikä niin en itse ainakaan haluaisi odotella, koska ei se todellakaan välttämättä onnistu silloin kun haluaa.

Täytän pian 30 v.

Vierailija
27/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yritettiin 2-vuotta ennenku tärppäs. kyllä siinä teki hellää lukea ihmisistä, jotka ei yritä tietyllä kuukaudella, ettei vaan tule jouluvauvaa :(

Koska keväällä töissä yksi kuukauden projekti johon mahdoton saada mulle sijaista. Seuraavana keväänä taas vauva olis jo tarpeeksi iso jäämään isän kanssa kotiin että saan sen kevään projektin taas kunnialla hoidettua.

Kesällä olisi muutenkin helpompi jäädä hyvissä ajoin ennen äitiyslomaa pois töistä, ensin kesälomalle eikä tarvitsisi viimeiseen asti sinnitellä, jos töissäkäynti alkaa olla raskasta loppuraskaudessa.

Lapset on lahjoja ja niitä saadaan =( Toki oma elämäkin tärkeä,mutta kyllä itselläni ainakin on arvoasteikko muuttumut lasten myötä.

Onneksi en ole noin tarkkaan suunitellutkaan kaikkea etukäteen koska ei voitu tietää miten IHANIA oLENTOJA SIELTÄ SYNTYIKÄÄN!!=)

Vierailija
28/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin toivoin joulu vauvaa... no ei tullu ei. sitten toivoin kesä vauvaa ja ei tullut sitäkään..

Nyt seitsemän vuoden yrittämisen jälkeen en uskalla enään edes toivoa.

Mutta onnea ap teidän yrittämiselle ja suunnittelulle, toivottavasti teillä sujuu paremmin :)

Vierailija
29/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on lahjoja ja niitä saadaan =( Toki oma elämäkin tärkeä,mutta kyllä itselläni ainakin on arvoasteikko muuttumut lasten myötä.

Onneksi en ole noin tarkkaan suunitellutkaan kaikkea etukäteen koska ei voitu tietää miten IHANIA oLENTOJA SIELTÄ SYNTYIKÄÄN!!=)

On ne lapset yhtä ihania lahjoja, vaikka niitä suunnittelisikin. Ei musta tuossa ole mitään pahaa. Itse esim. olen voinut niin huonosti molemmissa raskauksissani, että jos etukäteen olisin sen tiennyt, olisin tosiaan tähdännyt ainakin ensimmäisen eri ajankohtaan. Ei se mitenkään muuta sitä, että lapset on mulle kaikkein rakkaimpia.

Vierailija
30/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 on jo sen verran paljon ikää, etten paljon työkalenteria vilkuilisi.

Meillä tehdään vauvaa suunnitelmallisesti nyt neljättä vuotta ja isolla rahalla. Että parempi yrittää nyt vielä kun se on edes teoriassa mahdollista - kaikilla se ei ole teoriassakaan.

Vierailija
31/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projekti on projekti, sinun elämäsi on sinun elämäsi ja jotain muuta kuin projekti. Minäkin opin laittamaan asiat omiin lokeroihin vasta lapsen saatuani ja ymmärrän nyt ettei työ=minä. Ja vielä paremmin sen ikivanhan, ärsyttävän totuuden, että kukaan ei ole korvaamaton. Työnantajalla kesti ehkä viikon "unohtaa" minut - minut jonka piti olla korvaamaton ja jonka poissaolon vuoksi hommien piti pomonkin mukaan olla aivan jäissä. Katinkontit, sijainen löytyi helposti ja on solahtanut yhteisöön kuin kala vedessä. Vielä organisaatiomyllerrykset päälle ä-lomani aikana, niin eipä ole paljon yhteyksiä tullut pidettyä. Mietin vaan, että onneksi tajusin ottaa elämäni haltuun ennen noita myllerryksiä firmassa. Sinäkään et voi tietää, että kaikki menee putkeen. Laskelmoinnit alkusyksyn vauvasta ovat mielestäni käsittämättömiä. Vauva voi syntyä ennenaikaisesti / raskaus voi edetä niin ettet olekaan työkykyinen. Tai sitten vaan vauvaa ei kuulu. Kuinka monta vuotta laitat työnantajan edun omasi edelle. Tai sitten kaikki menee suunnitelmien mukaan, kukaan ei tiedä. Mutta oma tärkeysjärjestys kannattaa miettiä eikä antaa työnantajalle liikaa valtaa elämässään.

Vierailija
32/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 on jo sen verran paljon ikää, etten paljon työkalenteria vilkuilisi.

Meillä tehdään vauvaa suunnitelmallisesti nyt neljättä vuotta ja isolla rahalla. Että parempi yrittää nyt vielä kun se on edes teoriassa mahdollista - kaikilla se ei ole teoriassakaan.

En vaan jotenkin osaa pitää itseäni mitenkään vanhana.

Lasten hankinta tuli minulle noin vuosi sitten voimakkaammin ajatuksiin. Aina olen kuitenkin ajatellut että minulla sitten joskus on lapsia.

Vierailija
33/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt myös sitä vaihtoehtoa, että jos meille tulee vauva "huonoon" aikaan, niin yksi vaihtoehto on et käyn osapäiväsesti töissä hoitamassa projetit, ja jään taas sen jälkeen kotiin vauvan kanssa.

Vierailija
34/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat yhden lapsen ja sitten toivotkin toista huomaat pian, että aika pienillä ikäeroilla joudut yrittämään. Ehkä haluat kolmannenkin. Ehkä et raaskikaan laittaa lapsia hoitoon ennenkuin nuorin on 3 v. Se hyvä puoli on saada lapsia pienillä ikäeroilla, että on kädet täynnä töitä ihan kotonakin ja työelämästä tulee vain yksi, mutta pidempi katko. Tai miehesi ja sinä pätkitte katkot keskenänne. Ehkä kuitenkin imetät WHO:n suositusten mukaan ´ja olet itse kotona kauemmin kuin miehesi.

Lueppa vielä tekay.fi sivuilta ikäriskilaskurista, että miten paljon vaarallisempaa on tulla raskaaksi 35 kuin 30 vuotiaana. Hymysi hyytyi? Tosiaan kiire tulla raskaaksi nyt.

Vierailija
35/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap syksyvauva infosta :) ajattelinkin jo, että eikös olisi kivempaa, että vauva syntyy vaikka loppukeväästi, kun niitä pieniä palleroita on aika raskasta tunkea toppapukuihin, mutta tuo selittääkin.

kyllä minäkin suosittelisin, että koitat laittaa teidän oman elämän edelle ja työ tulee sitten perässä, ettei jää sitten harmittamaan. se on kuitenkin aika paljon pienempi paha jos työnanataja joutuu hankkimaan sijaisen, kuin se, että jos vauvaa ei kuulukaan ihan hetkessä.

itse myös tiedän tasan tarkkaan koska ovulaatio on, tunnen vielä kummalta puolelta irtoaa, mutta eipä se auttanut meidän yrityksessä, tappiota tappion perään. mutta nyt on onneksi tuo ihana 4kk tytöntyllerö ilahduttamassa.

tv. nallekarkki

Vierailija
36/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 16

Olen miettinyt myös sitä vaihtoehtoa, että jos meille tulee vauva "huonoon" aikaan, niin yksi vaihtoehto on et käyn osapäiväsesti töissä hoitamassa projetit, ja jään taas sen jälkeen kotiin vauvan kanssa.

Vierailija
37/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se suunnittelu joillakin onnistuu ja joillakin ei. Minäkin toki kovasti suunnittelin tulevani raskaaksi heti, kun ehkäisy jätettiin pois, mutta yli vuoden kesti tulla raskaaksi. Nyt esikoinen on 2-vuotias, eikä toista lasta ainakaan vielä kuulu, vaikka esikoisen syntymän jälkeen ei ole käytetty ehkäisyä.

Vierailija
38/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoiletko nyt vai oletko ihan tosissasi? T. 16

En provoile. Miksei isä voi olla vauvan kanssa kotona?

Vierailija
39/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että olen tehnyt elämässä monia vääriä ratkaisuja, ja sen vuoksi lasten hankinta ei ole niin helppo asia kuin ehkä monelle muulle.

Siksi olemme vain mieheni kanssa lykänneet asiaa hamaan tulevaisuuteen jatkuvasti. Kuitenkin nyt minulla varmaan on myös jokin kolmenkympin kriisi, kun tuntuu että raskauden/lapsettomuuden riskit kasvaa, asiat kaatuu päälle ja aika loppuu :(

Vierailija
40/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on syysvauvoja, ja juurikin kevät on ollut pahinta aikaa työnteon kannalta. En siis voinut olla yhtään jalkeilla ja paino tippui huolestuttavan alas. En onneksi joutunut sairaalaan, koska nesteitä sain sen verran pidettyä sisällä.

Eli syysvauva ei välttämättä olisi paras ollenkaan.