Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan tekeminen suunnitelmallisesti, onnistuuko?

Vierailija
03.03.2011 |

Kuinka hyvin olette onnistuneet vauvan teon ajoituksessa?

Suunnittelin vauvaa syksylle, mutta tuli keskenmeno, se vauva olis syntynyt syyskuussa. Ja oikeastaan työelämäkään ei vielä antaisi myöden perheenperustamiselle.

Keskenmenon jälkeen olisin ollut valmis yrittämään heti tammi-helmikuussa, mutta siihen asiaan tuli sitten minusta johtumattomia esteitä, joten vauva-asiat sai taas unohtua.

Nyt sitten yritys pantiin jäihin tälle keväälle, sillä 2012 loppukesä/syksy olisi vauvalle kuitenkin parempi aika syntyä.

Pitäis vaan malttaa odottaa ensi syksyyn, ennen kuin taas annetyaan vauvalle mahdollisuus. Eli lokakuussa-marraskuussa toivotetaan taas vauva tervetulleeksi meille :)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyo on sinulle noin tarkee joka ajaa lapsen "teon" ohi niin jata se lapsen hankkiminen kokonaan. Sitten kun olet saannut lapsen niin uraihmisena olet kuitenkin pitkaa paivaa toissa ja olet pulassa kun lapsi sairastaa vahan valia ja toissa pitaisi olla kun on tarkeita projekteja....

En ymmarra yhtaan etta uranaiset/miehet tekevat lapsia ja sitten ne ovat suurimman osan ajastaan toissa, pois lasten luota. Toita kerkeat tekemaan taatusti myohemminkin...hanki lapsi ja nauti sen seurasta kun se on viela pieni ja tyot kylla odottaa sua.

En ole uraihminen ollenkaan.

Mutta minulle on myös mahdottomuus olla pois töistä hoitovapailla 4-6 vuotta, ei minulle välttämättä enää sen jälkeen ole työpaikkaa.

Osa-aikainen työ voisi olla meille hyvä vaihtoehto. Mies haluaa olla myös kotona lasten kanssa.

Päivähoitoon me emme missään nimessä ole mahdollisia tulevia lapsiamme alle 3 -vuotiaana laittamassa. 4-5 -vuotiaan voisin viedä hoitoon, mutta hoitopäiviä pyrittäisiin silloinkin pitämään mahdollisimman vähän.

Vierailija
2/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt aina li puoli vuotta raskautua, ja kaksi kertaa keskenkin. Joten siinä on suunnitelmat kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi mitään, mutta musta tän täytyy olla provo. Voiko kukaan kolmekymppinen olla noin lapsellinen? Mullekin työt on tärkeitä, mutta ei mitää lapsen rinnalla. Toki voit jättää pienen vauvan isänsäkin hoteisiin, mutta jotenkin tässä nyt kuultaa se, ettet tajua ollenkaan minkälainen prosessi raskaus, synnytys ja vauvan kanssa eläminen on. Raskauden aikana voi tapahtua mitä vain: voit vaikka aloittaa oksentamalla neljä kuukautta putkeen (eikä silloin todellakaan tehdä mitään töitä!). Ja se hullu hormonien määrä, joka vauvan myötä hyökkää päähäsi, ei välttämättä annakaan sinun palata töihin heti.

Jos tää on hei ylipäätään totta, lapsen saaminen tulee olemaan aikamoinen shokki. Varaudu siihen, jos nyt sitten tuon vehtaamisen jälkeen mitään vauvaa edes saat. Sori.

Ei ole provo.

Minulle perhe on kaikista tärkein.

En toki varmaan ymmärräkään miten vaikeaa aikaa raskaus voi pahimmillaan olla. Toivon kuitenkin, että jos meille vauva tulee, pystyn elämään suhteellisen normaalisti, eikä raskaus täysin invalidisoi minua. Koskaanhan sitä ei vois silti tietää.

Ja kyllä minulle kova pala olisi, jos raskauden vuoksi en voisi hoitaa velvoitteitani eli työtäni.

Tuntuisi lusmuilulta.

Vierailija
4/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset saivat alkunsa ensimmäisestä kuukaudesta ilman ehkäisyä.

Vierailija
5/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisn sanoa vielä niistä projekteista, joista kirjoitin aiemmin. Minua ei loppujen lopuksi kiinnosta ne hommat niin paljon, että sen vuoksi ne haluaisin tehdä, vaan syy on se, että työnantaja ei saisi paikalleni ketään ja olisi aikalailla nesteessä asian vuoksi.

Olisimme varmasti yrittäneet hankkia lapsia jo pari vuotta sitten, jos työpaikallani olisi asiat hoidettu hieman eri tavalla.

Neljä-viisi vuotta sitten minusta tuntui vielä ihan mahdottomalta yhdistää työ ja perhe, ihan siis työni luonteen vuoksi. Mietin, että pitääkö minun lapsia saadakseni ottaa lopputili. Ja lasten hankintaa lykättiin aina vaan hamaan tulevaisuuteen...

Vierailija
6/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs olet ajatellut sijoittaa raskauspahoinvoinnin aikatauluusi?

Toivon kovasti, ettei minun tarvitsisi siitä koskaan kärsiä.

Mutta jos niin käy, olen varmaan niin heikossa kunnossa, ettei minua enää kiinnosta tippaakaan, vaikka työpaikallani asiat kusee minun takia.

Vierailija
7/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
8/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä ET OLE vastuussa siitä kuinka työnantaja järjestää sijaisuudet poissaollessasi.

Kasva nyt hyvä ihminen aikuiseksi ja tee valintasi oman elämäsi vuoksi äläkä työnantajasi.

Jos työnantaja asettaa sinulle kohtuuttomia odotuksia ehtoja siviilielämän suhteen, silloin kannattaa todella miettiä onko tuo työpaikka sinulle oikea.

Olen itse projektipäällikkö ja jos alkaisin suunnitella lasta sen perusteella koska se sopii projektieni aikatauluihin, ei sitä sopivaa hetkeä koskaan olisi tullut/tulisi.

Vierailija
9/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä ET OLE vastuussa siitä kuinka työnantaja järjestää sijaisuudet poissaollessasi.

Kasva nyt hyvä ihminen aikuiseksi ja tee valintasi oman elämäsi vuoksi äläkä työnantajasi.

Jos työnantaja asettaa sinulle kohtuuttomia odotuksia ehtoja siviilielämän suhteen, silloin kannattaa todella miettiä onko tuo työpaikka sinulle oikea.

Olen itse projektipäällikkö ja jos alkaisin suunnitella lasta sen perusteella koska se sopii projektieni aikatauluihin, ei sitä sopivaa hetkeä koskaan olisi tullut/tulisi.

Minun pitäisi ilmeisesti vain osata heittäytyä itsekkääksi ja yrittää lasta vaikka heti. Muuten lapset ja perhe-elämä voivat jäädä kohdallani vain haaveeksi.

Työnantaja toki voi ottaa sen v***uiluna, sillä kolmasosa työntekijöistä on nyt jo pois töistä sairaslomilla ja perhevapailla.

Vierailija
10/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelitte vauvaa syksyksi, mutta tuli keskenmeno. Niinpä. Se siitä suunnitelmasta. Yhtä "hyvin" voi käydä seuraavankin suunnitelman kanssa. En lähtisi laskemaan suunnitelman päälle. Joskus onnistuu ekasta kerrasta ja kaikki menee hyvin loppuun asti. Joskus yritetään vuosia, eikä mitään tapahdu. Joskus tapahtuu heti, mutta onni ei kestä pitkään.

Vierailija
11/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti 7kk ennenkuin esikoisestä tärppäsi. Seuraavista ensimmäisellä kierrolla.

Kaverillani ensimmäinen tärppäsi heti, toista ovat yrittäneet jo vuoden.

Se on aina vähän niin ja näin, en oikein usko suunnitelmiin. Jotakin voi mennä pieleen.

Vierailija
12/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi ilmeisesti vain osata heittäytyä itsekkääksi ja yrittää lasta vaikka heti. Muuten lapset ja perhe-elämä voivat jäädä kohdallani vain haaveeksi. Työnantaja toki voi ottaa sen v***uiluna, sillä kolmasosa työntekijöistä on nyt jo pois töistä sairaslomilla ja perhevapailla.

Niin, ne muut ovat poissa vapailla ELI elävät omia elämiään. Ihan niinkuin sinunkin kuuluu tehdä. Työ on vain työtä, ja ei se työnantaja sinua millään mitalilla palkitse, jos jätät lapset tekemättä ja keskityt elämässä vain uraasi.

Vierailija
13/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti 7kk ennenkuin esikoisestä tärppäsi. Seuraavista ensimmäisellä kierrolla.

Kaverillani ensimmäinen tärppäsi heti, toista ovat yrittäneet jo vuoden.

Se on aina vähän niin ja näin, en oikein usko suunnitelmiin. Jotakin voi mennä pieleen.

Ja minulla on keskenmenoja välillä ollut. Joten senkään takia en usko suunnitelmiin.

Vierailija
14/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin todellakin kannattaa miettiä työpaikanvaihtoa.

Itse tekisin tilanteessasi niin että lasta aletaan yrittämään nyt heti kun asia kerran mielessä. Perhevapaalta palatessani miettisin vaihtoehtoja, voithan hakea uuden työpaikan etkä enää palaa nykyiseen työhösi.

Terv. 38

Vierailija
15/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin raskaana (ennen keskenmenoa) ja tilanne töissä työvoimapulan vuoksi pahimmillaan, niin työpaikalla työkaverit naureskelivat kahvipöydässä että ei ole pomo vielä laittanut lapsentekokieltoa päälle...

Itsellä kauhea paniikki päällä, siitä mitä olin mennnyt tekemään, ja kärsin sen vuoksi unettomuudesta.

Sisimmässäni olin kuitenkin todella onnellinen raskaudesta.

Vierailija
16/46 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yritettiin 2-vuotta ennenku tärppäs. kyllä siinä teki hellää lukea ihmisistä, jotka ei yritä tietyllä kuukaudella, ettei vaan tule jouluvauvaa

Toinen natsas eka yrittämällä reilu 6 vuotta sitten, tässä välissä mulla on ollut 2 keskenmenoa ja viime syksynä kohdun ulkopuolinen, että VASTUSTUSTA ON OLLUT AIKA RANKASTI.

Siitä huolimatta, EI HALUTA JOULUVAUVAA! Kolmannen yritys menossa ja tauko on kyllä tulossa mikäli ei ole tästä kierrosta tärpännyt.

Vierailija
17/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun itse vielä tiedän, koska ovuloin (en etukäteen muuten kuin suunnilleen, mutta sitten kun ovuloin, huomaan sen kyllä). Ollaan siis pystytty suunnittelemaan. Sitähän et kyllä vaan etukäteen voi mitenkään tietää, onnistuuko se. Miten nopeasti tulit viimeksi raskaaksi?

Vierailija
18/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suunniteltiin että aletaan sitten n. puolen vuoden päästä vauvaa tehdä ja onnistui..Mutta onhan ne aina jonkun korkeamman käsissä nuo hommat.

Vierailija
19/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
20/46 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yritettiin 2-vuotta ennenku tärppäs. kyllä siinä teki hellää lukea ihmisistä, jotka ei yritä tietyllä kuukaudella, ettei vaan tule jouluvauvaa :(

minkätakia loppukesä/syksy on paras aika vauvalle syntyä??