maitoallerigia asiaa jelpatkee
elikkä mitä oli se voi mitä saa maitoallergisen lapsen esim, leivän päälle laittaa. Lapsi siis 1v.
Muistelen et oliko se sininen keiju missä ei tätä proteenia ollu?
Kommentit (15)
jossa lukee Laktoositon. Ruuanlaitossa voit aina käyttää kaura-, riisi- tai soijamaitoa ihan tavallisen maidon tapaan.
jossa lukee Laktoositon. Ruuanlaitossa voit aina käyttää kaura-, riisi- tai soijamaitoa ihan tavallisen maidon tapaan.
2 eriasiaa.
Makaroonilaatikon teen riisijuomaan. Soija ja kaurajuomat käyvät myös monille maitoallergisille, meillä lapsi on allerginen myös soijalle ja kauralle.
2 eriasiaa.
Tuo sininen Keiju vaan sattuu olemaan "viralliselta nimeltään" Laktoositon. Siinä ei puhuta muistaakseni maidottomuudesta mitään, vaikka on maidoton.
Jos on maitoallergia, tuotteet eivät käy,jossa lukee laktoositon
Jos on maitoallergia, tuotteet eivät käy,jossa lukee laktoositon
tiedoksi vaan, että KYLLÄ TUOTE VOI OLLA SEKÄ LAKTOOSITON ETTÄ MAIDOTON :D
t. Se Laktoosittoman Keijun suosittelija
Sinistä keijua käytetään ja satunnaisesti vaaleansinistä flooraa. Mielestäni keiju käy paremmin leivontaan ja ruoanlaittoon.
Maidon sijasta käytetään soija ja riisimaitoa ja makaroonilaatikon olen tehnyt kaurakermaan.
Markkinoilla myös vanukkaita jotka käy maitoallergisille (soijavanukkaat) Jugurttejakin löytyy ainakin mustikkaa ja mansikkaa. Maidottomia juustoja Cheezly Edam, Cheezly Mozzarella ja Cheezly Cheddar.
kaurajäätelöitä löytyy oatlylta. Miehen uusi suosikki on vanilia tuutti jossa päällä suklaata (merkki taitaa olla Rice?) Melkein kaikkea löytyy maidottomana kun osaa vaan etsiä. Brumbrgin tumma suklaa on maidotonta
Sinistä keijua käytetään ja satunnaisesti vaaleansinistä flooraa. Mielestäni keiju käy paremmin leivontaan ja ruoanlaittoon. Maidon sijasta käytetään soija ja riisimaitoa ja makaroonilaatikon olen tehnyt kaurakermaan. Markkinoilla myös vanukkaita jotka käy maitoallergisille (soijavanukkaat) Jugurttejakin löytyy ainakin mustikkaa ja mansikkaa. Maidottomia juustoja Cheezly Edam, Cheezly Mozzarella ja Cheezly Cheddar. kaurajäätelöitä löytyy oatlylta. Miehen uusi suosikki on vanilia tuutti jossa päällä suklaata (merkki taitaa olla Rice?) Melkein kaikkea löytyy maidottomana kun osaa vaan etsiä. Brumbrgin tumma suklaa on maidotonta
on mielestäni parhaimman makunen, meillä käytetään sitä sekä leivontaan että leivän päälle. Muistelen, että pohjassa lukis pienellä, että laktoositon ja maidoton. En kyllä täysin varmaksi mene sanomaan. Riisijuoma on tosi hyvä vaihtoehto makaronilaatikkoon, kaurajuomaa käytän perunamuusin tekemiseen. Kaurajätskiä on myös mansikan makuisena puikkona (jos mansikka käy), Rice merkkinen riisijäätelötuutti on meidän allergikoiden suurta herkkua, itsekin sitä maistoin ja maistui kyllä hyvälle. Siinä on kyllä suklaatakin, joten jos kaakao ei käy, niin sitten sitä ei voi käyttää. Dammenbergiltä löytyy tuo maidoton suklaa, tuosta Brunbergistä en ole ihan varma. Dammenbergiltä löytyy myös suklaajoulukalenteri, joka on maidoton. Jos haluaa sellaista hankkia...
Maku ja koostumus ei ole samalainen kuin normaalissa juustossa, mutta mieheni tykkää siitä todella paljon (ei ole koskaan oikeaa juustoa syönyt)
Olen myös käyttänyt cheezly edamia ruoanlaitossa mm. spaghetti carbonara, makaroonilaatikko, täytetyt paprikat ym.. Mies syö sitä myös pelkiltään ja leivän päällä
On mm. Brunbergin suukot! ja Amerikan pastillit
Molemmat maidottomia.
Makaroonilaatikon teen lihaliemeen. On itseasiassa paremman makuinen kuin maitoon tehdessä.
Tänä päivänä tuo maitoallergia ei ole suurikaan ongelma. Maidottomia tuotteita tulee kokoajan lisää. Mielestäni suurempi ongelma on pakkausmerkinnät. Itse olen sen verran laiska lukemaan pakkausmerkintöjä, joten suosin aina tuotteita johon on erikseen kirjoitettu sana MAIDOTON, esim. Fazerin leivät ja juuri tuo Keiju.
että miten se lihaliemeen tehdään? siis kananmuna ja lihaliemi vai miten?
Makaroonilaatikon teen lihaliemeen. On itseasiassa paremman makuinen kuin maitoon tehdessä.
Tänä päivänä tuo maitoallergia ei ole suurikaan ongelma. Maidottomia tuotteita tulee kokoajan lisää. Mielestäni suurempi ongelma on pakkausmerkinnät. Itse olen sen verran laiska lukemaan pakkausmerkintöjä, joten suosin aina tuotteita johon on erikseen kirjoitettu sana MAIDOTON, esim. Fazerin leivät ja juuri tuo Keiju.
ja voisko joku kertoo vinkin,miten valmistaa makaroonilaatikkoa kyseiselle lapselle. Eli mitä laitan munamaidon sijaan?