HEINÄKUISET 2012
Kommentit (535)
Pää ja aika ei riitä kommentoimaan, mies taas koko vkonlopun yövuoroissa, tässä iltapuuron välissä muutama rivi. Pahoittelut! Omaa napaa pakko purkaa.
Omaa napaa: Ovista aloittelen varmana huomenna tikuttaan. Onneksi ei ole ovis merkkejä ilmassa, ku pupuilu tsäänsit toooosi pienet. Vaikka vauva on erittäin toivottu, mulla on jopa ajatus että en ehkä haluaisi tästä kirrosta tulla raskaaksi. Ja syy on niinkin tyhmä että sairaaloissa on toden. näköisesti eritäin kuuma heinäkuussa ja mä siedän tosi huonosti kuumuutta. Eli siis pelottaa.
-Vacsu 14/28-36, yk11
Ajattelin kertoa...Tunsin äsken sellasta menkkojen alkamis-tyyppistä pientä kipua kohdun alueella.Tai ei ihan pientäkään,mutta se oli lyhytaikainen humahdus.Voi olla lupaava oire! Minulla ei koskaan ole tollasta kesken kierron -menkkoihin on aikaa AINAKIN 5 päivää.Mutta saa nähdä,ei kannata vielä riemastua..joka tapauksessa tunsin kun keltarauhanen alkoi toimia,joten ainakin ovulaatio tapahtui.hyvä hyvä..
tintti-tyy,tosi kurjaa että jouduit pettymään,aika pudotus kun saa plussan ja sit alkaakin kuukautiset..olet yrittänytkin niin kauan.minä kp:nä muuten testasit sen haamun? Toivotan onnea seur. yritykseen! No niin,pirteää mieltä kaikille loppusyksyyn!
Hei kaikille! Osaankohan kirjoittaa tällaiselle palstalle? Kaikenlaista koodikieltä ihmiset näyttää täällä puhuvan. :)
Mutta heinäkuista esikoista yritetään ensi viikolla. Nyt 14.10. on menossa kiertopäivä 7/28, ovulaation pitäisi olla ensi viikon lauantaina eli 22.10.
E-pillereitä en ole syönyt 1,5 vuoteen, lähinnä keskeytetyllä menty tämän aikaa. Hyvin on toiminut, mutta senhän tietää sitten vasta kun varmistuu että pystyn varmasti raskautumaan.
On se jännää tämä elämä. Ennen en voinut ajatellakaan tällaisia vauva-ajatuksia, mutta nyt kun on löytynyt oikea kumppani, niin idea onkin aivan kutkuttava.
Eleanora: Tuollaisen asenteen kuin saisi itselleenkin. Olen sellainen mulle heti kaikki-tyylinen ihminen ja taitaa olla kasvattava kokemus tämä, että se vauva ei tällä kertaa tule kuin tilauksesta. Toki se vauvankaipuu on varmasti meillä kaikilla kuumeilevilla välillä ihan tuskainen, mutta elämän mutkat ja mäet on välillä niin kovin ennalta arvaamattomia. Pitäisi osata ottaa päivä kerrallaan.
Riinuska, sinulla on samanlainen kierto kuin mulla, minä menen pari kiertopäivää edellä. Jännä siis lukea sun juttuja erityisesti :)
Marjana, kiva kuulla että selkä on kunnossa :) Selkävaivat eivät ikinä ole mukavia, hankaloittavat niin kokonaisvaltaisesti oloa ja eloa. Ja tietysti vielä mukavampaa se, että ultra toi positiivisen fiiliksen!
Saima, mukava kuulla, että olet päässyt mielessäsi ratkaisuun vauva- ja työhaaveiden yhdistämsestä :)
Gabriela: Ihana kun pääsette tositoimiin tässä kierrossa!
Morning Butterfly: Jänniä oireita, toivottavasti tietää hyvää.
Pulliina: Tervetuloa joukkoon! Koodikieltä on paljon, mutta minullekin Marjana ystävällisesti kertoi heti kun tyhmiä kyselin :) Joten varmasti mieltä askarrutaviin asioihin saa selvennyksen.
ON: En ole tikuttanut ovista, mutta limoista ja muista tuntemuksista päätellen ovis oli 11.-12.10. välillä eli kp 14-15. Torstaina rinnat alkoi kipeytyä, näin mulla käy tuon oviksen jälkeen. Seksiä oli kp 13 ja 15, joten ajoituksen PITÄISI olla ok. Mutta sen näkee sitten vasta siinä vaiheessa, kun menkat joko alkaa tai ei ala. Tämä loppukierto on vain jotenkin niin tuskastuttavaa aikaa, kun enää ei voi tehdä millekään mitään, pitää vain odotella.
Kaikki jouluiset sisustusjutu pyörii onneksi myös mielessä, pitää koittaa keskittää ajatukset niihin suunnitelmiin nyt, niin nämä pari viikkoa eivät tunnu niin pitkiltä.
Haaveissa3 kp 18/26-28, yk 3
..on elämä täällä vielä vaan.. :)
SOpaka; mietin Ihan samaa! Hirveen hintasia apteekissa nuo testit suhteessa nettihintoihin! Haaveilla ja toiveilla on hyvä tällaisia hätähousuja (kuten minä) rahastaa! ;) Kun on pakko saada testi HETI, niin mars apteekkiin ;D
Haaveissa; sanopa muuta. Tämän loppuajan odottelu on tuskaa!! Kyllä se alkukierto vielä menee kun tapahtumia piisaa, mutta oviksen jälkeen..argh! :D
Pulliina, tervetuloa! Äkkiä nämä koodi-koodit oppii! :)
Gabriela; jes!! :)
Morning B:Peukut!
ON; täällä siis kp 23/26 on alkanut, dpo 9.
Oireita "tietysti" piisaa.. ;) Huomenna ajattelin testata varhaisella testillä! Maanantaina menen labraan pissimään muissa asioissa, joten tiistaille ei jaksa odottaa! :DD
Tämän aamun oire on aikainen herääminen ja kahvi ei maistunutkaan. Se itseasiassa haisee tosi pahalle tuossa pöydällä.
Joten; jatkan piinailua vielä hetken..
Aurinkoista viikonloppua!
Sopaka: Juu mutta en minä kyllä kaksosia haluaisi. Turhan suuri elämän muutos ja muutenkin...
Sinullakin alkaa sitten pian tuo oviksen bongailu. Minä aloitin sen myös tänään.
Wilhelmiina: Nooh, joko testailit? :)
Gabriela: Mahtavaa, että pääsette tosissaan yrittämään tässä kierrossa. :)
Mehän ollaan aina ässäilty ahkerasti oviksen aikaan. Lähes joka päivä siis. Silläkin mietin sitä pidempää pidättäytymisaikaa, koska tuo ahkera ässäily ei aiemmin ole tuottanut tulosta. Toki nyt olisi ne Clomit siellä tukemassa. Vaikeaa.
Morning Butterfly: Toivottavasti nuo tuntemuksesi ovat merkkejä raskautumisesta. Pidetään peukkuja!
Pulliina: Mukaan vaan! Tosiaan kyllä ne koodit äkkiä avautuvat ja kysyvä ei tieltä eksy. :)
Haaveissa3: Piinaviikkoihin pitää kyllä aina yrittää keksiä paljon tekemistä ja silti ajatukset pyörii vauvahaaveen ympärillä. Hyviä hermoja siis sinulle! :)
Pullavainen: Tulehan kertomaan sitten testin tulos!
Oma napa: Tein tänään ensimmäisen ovistestin, mutta siinä viiva oli vielä hyvin haalea. Pitänee nyt joka päivä testailla, niin näkee missä tahdissa se alkaa vahvistumaan. Hieman on tuntemuksia ollut. Oikean munasarjan kohdalla on välillä pientä kipua ja rinnat on hieman arat. Sieltä se ovis lähenee. :)
Tämän päivän olen uhrannut pihahommille. Nyt on lehdet haravoitu ja pusikoita raivattu ym. Tervetuloa lumi siis!
Marjana kp 12/30-34 yk 19
Pikaisesti vain. Eli siis täti tuli kylään jo kp 29. Ei siis tullut meille kesäkuun vauvaa :((. No nyt vaan pää pystyyn ja kohti heinäkuuta .
-kanelit kp 3/31-34
Vasculi75: Tiedän juu kokemuksesta ettei ole kivaa heinäkuun helteillä olla sairaalassa synnyttämässä. Esikko syntyi ennätyshelleaallon aikaan v. 2003 ja hikistä puuhaa oli. Samoin kun imettäminen ym. kun hikee pukkas sekä äidistä että vauvasta :)
Pulliina: mulla sama juttu et luulin aikoinaan ettei mulle tuu ikinä vauvakuumetta kunnes se oikea mies tuli elämään :) Tervetuloa jännäilemään!
Haaveissa3: nyt vaan kärsivällisyyttä, hyvä juttu että hommat on hoidettu ajallaan, eikun odottelemaan testausta!
ON: pikkuhiljaa yrittänyt bongailla sitä ovista. Tilasin niitä tikkujakin (David tms) ja ainakaan vielä ei näy kuin hyvin haaleaa viivaa. Mutta mielialasta päätelleen ollaan menossa sitä O:ta kohti kun hyvät fiilikset. Jännää muuten kun oon huomannut näin iän lisääntyessä että pms-oireet vaikuttaa mielialaan ihan sikana. Siis oon ihan romuna ennen kuin menkat alkaa ja ekoina päivinä, tälläistä ei tod nuorempana ollut. Mutta jos raskaus alkaisi niin ei varmaan tulis niitä masis oloja? Vai miten ne hormonit menee...estrogeenin romahtaminen ilmeisesti tuo ne pms-jutut..?
Nelli kp 11/26-28 yk 1
Tänään kp 24/26, dpo 10.
Aamulla tehty raskaustesti puhdas nega.
Hämmennystä aiheuttaa eilen huvikseen tehty ovistesti, johon piirtyi selkeä plussa. Ei tarvitse edes tihrustaa, vaikkei se ihan kontrolliviivan vahvuinen olekaan.
Tikutin noilla ovista ja sanoisin, että ovisplussan jälkeisenä päivänä ollut testi oli samanlainen kuin tuo eilinen, semmoinen haalea.
Hmm... No, nyt ei auta kuin odottaa mitä tuleman pitää!
Marjana ja Nelli, onnekasta bongailua ja hekumaa ;)
terveisin ymmyrkäinen Pullavainen
Etsintäkuulutus siis käynnissä... Ei näy tätiä ja david antoi samanlaisen haamusen kun noin jo viikko sitten eli epäilen kyllä olevan viivan paikka. Eilen alkoi rinnat hieman aristaa, mutta siinä se sitten oikeastaan. Lämmöt tänään 37.3, eli nousseet vain viimiset 3 päivää... (olleet koholla jo siis 15 päivää putkeen, normiläpö se 36,4) Tämä on todella hämmentävää!! Ajattelin alkuviikosta pyytää lähetettä veritestiin jos ei jotain selvyyttä tähän olotilaan tule...
Pullavainen: tsemppiä, toivottavasti plussa pärähtää testiin!
Kanelit: kurja että tipahdit tänne =(. No peukkuja tähän kiertoon!!
Wilhelmiina kp 50/49 dpo 15
ja heti päästiin peittoja heiluttelemaan. Oon jo kuitenkin aloittanut ton oviksen bongauksen, kun niin tykkään testailla ja ei mitään käsitystä aikaistaako noi clomit ovista. Mitään ei testeissä tietty ole ollut. No, odotellaan. Oon nyt ottannu clomeja kolmena päivänä ja vielä olis huominen ja ylihuominen annos. Sitten vaan odotellaan ovista, jännää. Laskin just, että mieskin on kotona kp 12-14, joten päästään varmaankin hommiin ja saadaan tilaus vetämään just oikeaan aikaan. Ihanaa!
Saima kp 5/34 yk 2 (13)
Sain apteekin omaan testiin päivällä vaaleanpunaisen viivan!! Huomenna digi, josko se vahvistaisi tuloksen!!
Wilhelmiina dpo 15
Onnittelut Wilhelmiinalle! Mahtavaa! Kuinka mones yrityskierto tämä sulla oli?
Itselläni on jännät paikat,kun kuukautisia odottelen..tai mieluummin niiden puuttumista. : P Oudot tuntemukset mahassa jatkuu,parhaillaankin! Semmosta menkkamaista..ei voi olla ruuansulatusvaivoja eikä kuvittelua..hm.Salaperäinen olo,kun voi olla et oonkin jo raskaana ja muut ei tiedä mitään.. : P Edes miehelle en raportoi mun tuntemuksia,se hermostuis vaan.Onneks täällä sana on vapaa,siskot! Kp 30/32
Ilmoittautuu mukaan hän! :)
Ensimmäistä yritetään,ikää on 31, miehellä 32.
kp 1/37-42 yk 3
Tässä kierrossa koetetaan ryhdistäytyä toden teolla. Ajattelinpa tikutella ovistakin ahkerammin, kunhan ei vaan stressaisi liikaa asiasta.
Raparperisyrän ja stressivapaata yrityskertaa! :)
Morning B; jännät paikat sielläkin käsillä! :))
En mäkään raportoi miehelle kaikkia oireita, vain isompia pitääkseni jännitystä yllä ;D
ON; se on kp 25/26 ja dpo 11. Piina jatkuu.
Tosin ihan realistiselta pohjalta tuntuu, että en ole raskaana, joten uutta kohti sitten vain liput korkealla!
Kivaa viikkoa kaikille!
Mahtavaa Wilhelmiina! Hurjasti onnea!!
ja tahdomme plussatesteistä kuvia tänne! ;) Ja listaan sitten ne ennakkotuntemukset nyt, mitä tässä kierrossa tuli.
Oma napa... Eilenkään ei ovistikut näyttäneet vielä kovinkaan vahvaa viivaa. Peitot tosin heiluivat siitä huolimatta kahteenkin kertaan, mutta eihän sitä hommaa pelkästään vauvan toivossa tehdäkään. :)
Tänään sitten iltapäivällä tikutellaan uudestaan. Ovistuntemuksia kyllä on jo alavatsalla ja rinnoissa melko selvästikin. Suorastaan pelottaa miten räjähtävä kipu tulee olemaan noiden clomien takia sitten, kun irtoaminen tapahtuu. Se kipu kun on minulla kovaa jo ilman noita lääkkeitäkin. Huh, no pitää yrittää olla pelkäämättä sitä etukäteen ja meneehän se kipu aina 2-3 tunnissa onneksi ohikin.
Mukavaa viikon alkua jokaiselle! Minä saan viettää tämän päivän vielä vapaalla ja aloitan vasta huomenna taas työt.
Marjana kp 14/30-34 yk 19
Gabriela: Olet niin ihanan positiivinen! Hienoa että miehesi matkapäivät muuttuvat ja pääsettekin yrittämään tästä kierrosta!
Sopaka: Itselläkin alkaa tämä akne nyt ottaa pannuun niin paljon että söisin ehdottomasti toisen kuurin roaccutania, mutta kun se tosiaan estäis nämä vauvahaaveet, niin yritän nyt tsempata vaan. Ihanaa että teillä menee tämän kierron ajoitus vielä nappiin!
Muttis: Oikein paljon onnea uuteen työhön! Ihania uutisia!
Marie79: Eilen illalla tein tämän kierron ensimmäisen ovistestin, hyvin, hyvin haalea viiva oli vasta. Ajattelin tämän viikon nyt tikutella, katsotaan miten käy. Josko saisin ensimmäisen kerran sen ovisplussan :) Se olisi kyllä aika mahtavaa! Niin ja tietenkään täälläolosi ei haittaa!!! Teillä meni oviksen hyödyntäminen oikein mahtavasti, nyt jaksamista piinailuun!
Pullavainen: Josko hyppäisit tuohon heinäkuisten junaan… :) Kun ei se kahvikaan enää maistu. Koska testaat uudelleen?? Kyllä sen verran hyvältä vaikutti toi ovistestin plussa…
Ele: Sitä nimenomaan minäkin mietin että mitä sitä on kropassa vialla kun näyttää teini-ikäiseltä kasvoista. Ja onhan se oikeasti näin aikuisena todella noloa. Kun puhutaan isoista finneistä, niin eihän niitä saa millään meikilläkään peiteltyä. Kyllä hävettää. Voisin tosiaan kysellä tuota mainitsemaasi lääkettä hoidoksi. Aknen kanssa kaikkien hoitojen tehoaminen kestää aina ikuisuuden… :) Itse olen huomannut että body shopin tea tree oil nopeuttaa jo ilmestyneen aknen hoitoon. Yritän nyt vain ajatella niin että jos raskaudun, on tämä kaikki sen arvoista (joten paras olisi nyt vaan sitten saada se plussa ja nopeasti!! :D) Oikea asenne sinulla, kyllä tästä projektista tarvitsee vähän taukoa ja muita ajatuksia, joten hyvät elämäntavat ja urheilu on mielestäni täydellinen ratkaisu. Tosiaan itsekkin vaihdan nyt salia ensi kuun alusta, saa sitten uusia tuulia, mikäs sen ihanempaa!
Riinuska: Onnea oviksen bongaukseen!
Tintti-tyy: Olen todella pahoillani puolestasi!!! Iso halaus sinulle!
Marjana: Hienoja uutisia ultrasta! Outoa tosiaan tuo että lääkäri kehoittaa ässäilemään niin paljon kun mahdollista, vaikka siemennestetestien mukaan pidättäytyminen voisi olla teille parempi. Tiedä nyt sitten miten tehdä tuossakin tilanteessa… Tuhruttelu loppuikin sitten onneksi, eli pari päivää kesti. Oikein paljon onnea teille tähän kiertoon!
Saima: Itse kirjoitan aina vastauksen ensin ihan wordiin ja kopioin sen sitten sieltä selaimeen lopuksi. Näin teksti ei katoa, vaikka netin kanssa olisikin ongelmia. Onnea tähän kiertoon ja oviksen bongaamiseen!
Kanelit: Pahoittelut tänne tipahtamisesta!
Wilhelmiina: Mahtavaa! Hienoa että ryhdyit meille veturinkuljettajaksi!! Muistahan nyt sitten pysähtyä joka asemalla ottamassa meitä kyytiin :)
Raparperisyrän: Tervetuloa joukkoon!
ON: Olin torstain ja perjantain lomalla ja töissä on ollut niin kiirettä, että en ole ehtinyt lukea palstaa lainkaan. Keskiviikko-iltana oikea munasarja jomotti, samoin torstai-aamuna. Ovikseksi mielestäni hyvin aikaista, mutta varmuuden vuoksi hyödynnetty sekin. :) Mies on ihanasti ottanut uuden asenteen tähän yrittämiseen km:n jälkeen. Hänkin pitää huolen siitä ja on hyvin tietoinen siitä että vähintään joka toinen päivä pitää ässäillä. Ihanaa!!
Plussaonnea kaikille!
Alexandra, kp15/28-32, yk6+km+yk2
ONNEA WILHEEMIINA!! Laitapa kuvia testeistä, niitä on aina mukavaa tiirailla:)
Aknesta vielä: Mulla pahentuu siis ajoittain sellaiseksi että on ihan isoja PAISEITAKIN naamassa:( Meikillä ei saa piiloon ja ovat niin kipeitä että taju meinaa lähtee kun niitä puristelee. Joo, tiedän että niin ei saisi tehdä. Clindoxyl on tehokas voide jota saa reseptillä. Siinä on antibioottia ja lääkäri sanoi ettei noin pieni määrä haittaa jos yritää raskaaksituloa (ohjeessa sanotaan ettei saisi käyttää jos haluaa tulla raskaaksi). Nämä on tietysti aika lääkärikohtaisia asioita. Ikävä sairaus kyllä etenkin kun teininä ei kärsinyt ja vasta myöhemmin siitä saa pitkäaikaisen vierailijan elämäänsä. Vaikuttaa itsetuntoon ym. Mutta tosiaan jos se plussa joskus pärähtää niin ainakin minä olen siitä pahenevasta aknestakin valmis kärsimään. Sellainen välillä mietityttää että voiko olla jotain hormonaalista vikaa jos on aknea? Mulla oli kyllä ennen lapsiakin aknea ja silti raskaaksi olen tullut. Kaikenlaisia ajatuksia sitä päässä pyörii:D
Näin tästä palstasta viime yönä unta, heh:D
Hyvää alkavaa viikkoa ja plussatuulia!
Ele
Hei vaan! Minunhan piti vain taustailla tämä(kin) kierto, mutta eilen illalla sain tietää, että miehen matkapäiviä onkin siiretty, ja hän on täällä oletetun oviksen aikaan tai jo oikeastaan kp11 eteenpäin! :-D
Otin siis vauhdista tänään Clomin ja jatkan 5 päivän ajan aamuin illoin. Mulle on jostain syystä määrätty aina aloittamaan kp4, ei kp3 tai kp5 niinkuin paketissa lukee??
Niinkun olin luullut, että marraskuun lopussa vasta päästään taas täsmäyrittämään, niin saankin nyt kuumeilla jo heinäkuisiin, aivan ihmeellisen ihanaa!!! :-)
Marjana: hieno juttu, että kaksi lähes samankokoista follikkelia siellä kasvaa! Toi on kyllä hankala tilanne, että kuunnellako yhdyntätiheyden suhteen lääkäriä vai mutua... :-/ Mulle on Suomen gyne sanonut, että joka toinen päivä on hyvä tahti, mutta täällä gyne katsoi aivan kummissaan kun kysyin, ja esitti vastakysymyksen: ja miksihän ihmeessä ei joka päivä?? Joten tsemppiä vaan päätöksen tekoon..
CatNip: täälläkin vauvakuume vaan kasvaa. Olen yli 25v ajan halunnut tulla äidiksi, mutta ollut ilman pillereitä vasta keväästä 2008. Nyt kyllä alkaa olla niin, että teen "mitä vaan" - kaikki poppakonstit on käytössä.
Wilhelminalla jännät päivät! Peukkuja!!!
Alexandra: Voi raasu, eikö sun koetukset ikinä lopu?! Uskon kuten Marjanakin, että viimeaikaiset hormonit varmaan vaikuttavat aknen ilmestymiseen. Ja se tuhrukin vielä! Toivottavasti on jo loppunut. Voimia ja jaksamista ja paljon paljon onnea ja peukkuja, että pian tärppäis teillä!
Mulla tuhruttaa myös menkkojen rippeitä, ja se on vähän sääli. Nuorempana mulla oli tosi runsaat ja pitkät (8-9vrk) menkat, nyt melkeen järestäen vain 2-3 päivää :-( Ja vaikka lääkäri sanoi, että kunhan menkkavuotoa tulee jonkun verran niin ei ole pelkoa, että vaihdevuodet olisivat alkaneet, niin kyllä se silti pelottaa.
Aurinkoista ja hyvää viikonloppua!
t. ei enää taustaileva iloinen Gabriela kp4/27-31 :-) :-)