HEINÄKUISET 2012
Kommentit (535)
Hei kaikille pitkästä aikaa! Täällähän on ihanan odottava ja optimistinen tunnelma.
Marjana: Todella kurjaa tuo selkämahatautikuumeilu, mutta ihana kuulla toiveikkuutesi tulevaan kiertoon. Toivottavasti torstaina saat oikein hyviä uutisia!
Alexandra: Kiitos lohduttavista sanoista, suklaa tosiaan on hyvä apukeino joskus :D Jännät nuo lyhyet menkkasi, mutta toisaalta, eihän se limakalvo ehtinyt vielä paljon siellä kehittyä. Onneksi kuitenkin sinulla on nyt kierto menossa. Ehkä nuo tuhruttelut kannattaa jättää ihan opmaan arvoonsa, jos ei mahottomiin jatku. Todella kurja tuo aknehomma :( Mulla puhkes kanssa hormonaalinen akne pillereiden lopettamisen jälkeen, joten tiedän kyllä, miten sekin osaa masentaa. Haluaisin syödä lääkekuurin, mutta se valitettavasti estää sitten raskaushaaveet tähän hätään.
Eve: Ihana kuulla, että olet jälleen koonnut itsesi! Keittiöremontti kuulostaa kyllä mukavalta piristykseltä. Siitä tulee aivan varmasti hieno! Ja koiravauvat ovat oikein suloisia ja piristäviä, mutta siitäkin huolimatta uskon, että sinulle se ihmisvauvakin vielä suodaan :)
Kaikille muille oikein paljon tervetuloa joukkoon ja tädin yllättäneille tsemppiä uuteen kiertoon!
ON: Täti tosiaan voitettu ja olen saanut yhden kierron lisää vauva-aikaa. Eli mies meneekin muun porukan kanssa kiertueelle vasta hieman myöhemmin toisen, säännöllinen päivätyönsä, vuoksi. Tämä tarkoittaa siis sitä, että mies on mahdollisen ovisaikaan kotona! Olen aivan innoissani! Heinäkuu olisi kyllä ihana kuukausi synnyttää. Olen itsekin syntynyt heinäkuussa, joten täydellinen synttärilahja olisi :) Tänään tuli postissa tilaamani ovis- ja raskaustestit. Eka kerta kun aion ovista metsästää tikuttaen. Toivottavasti siitä on apua. Pahoittelut suhteellisen suuri omanapaisuuteni, ensi kerralla keskityn enemmän teihin.
Olkoon heinäkuu meidän kuukautemme! :)
sopaka 6/30-35, yk 5
Hei kaikki,
kiinnostuneena luin ketjua ja tulisin mukaan, jos otatte. Minulla on jo taas kova vauvakuume, mutta mies toppuuttelee, kun pitäisi ensin etsiä isompi asunto, jotta se vauvakin mukaan mahtuisi. Meillä on kolme lasta jo ennestään (tyttö 05, tyttö 07 ja poika 10). Tuskin siis heinäkuuhun onnistuu, mutta mielelläni mukana roikkuisin siitä huolimatta.
Mukavaa syksyä kaikille!
Cedarfalls
Meillä oli eilen "ässäilyä" ja se onnistui hyvin! Ei ole sitten ne miehen lääkkeet raunioittanut meidän seksielämää. : ) Iso kivi vierähti pois sydämeltä! Jos mun ovis oli maanantaina,(kun oli niitä tuntemuksia),niin ässäily tuli varmaan liian myöhään.No,saas nähdä milloin kuukautiset alkaa (jos).Muuten meillä oli tässä kierrossa aika reippaasti ässäilyä,paitsi just hedelmällisimpinä 10 päivänä vain 3 kertaa..no,ei voi tietää..ei kannata ladata liikaa odotuksia yhdelle kierrolle,kun se onnistumisprosenttikin on vaan se 25%/kierto,teoreettisesti.Käytännössä varmaan kestää monella kauemmin kuin 4 kk.. Marjana,toivon sulle onnistumista.Olet niin kauan ja sitkeästi yrittänyt ja rohkaiset vielä muitakin..ruusuja! Hyvä,että lähditte selvittämään sun miehen hedelmällisyyttä.Kun tietää,missä vika on,voidaan hoidot tehdä sen mukaan.Inseminaatio parantaa paljon mahdollisuuksia! Kyllä te vielä saatte pikku käärön syliin. : )
Hei,
aloitin eilen vuoden kestävässä koulutuksessa. Nyt onkin sitten pohtimista; tammikuussa tulee syksylle paikkoja hakuun ja vauvahaaveet pitäisi unohtaa. Mulla on tosi vaikea valintatilanne nyt. Auttakaa siskot, jos saisi tähän jonkinlaista selvyyttä. Kirjoittelen tätä myös selventääkseni asiaa itselleni, joten hypätkää yli, jos tällaiset työ vs. vauva jutut ei kiinnosta. Tilanne on nyt siis, että tammikuussa pitäisi hakea näihin uusiin työtehtäviin, jotka alkavat sitten syksyllä. No, jos tässä raskaudun, niin en voi hakea paikkoja tänä vuonna, pitää lykätä hakua vuodella. Ei sekään ole paha, yksi vuosi ei paljon haittaa, voin hakea sitten vuoden päästä tammikuussa ja aloittaa sitten vajaan kahden vuoden kuluttua. Mutta tuossa vaihtoehdossa on se paha puoli, että uusi työ on todella vaativaa. Paljon töitä, myös iltaisin ja viikonloppuisin, ei kerkiä pitämään lomia täysmääräisinä ym., mutta palkka on PALJON parempi. Ajattelen, että tuollaisen työn tekeminen on helpompaa kun pieninkin olisi yli kaksivuotias aloittaessani, verrattuna siihen, että nyt raskautuisin ja vauva olisi vasta vähän yli vuoden aloittaessani uudessa työssä. Tämä askarruttaa minua. Eli en tiedä pitäisikö minun unohtaa vauvahaaveet, nauttia vaan nyt jo olemassaolevista lapsistani ja ottaa vastaan uusi haastava työ ensi syksynä. Vai edelleen haaveilla vauvasta, raskautua ja lykätä uutta työtä vuodella ja aloitta sitten se uusi työ, kun nyytti on vasta vuoden ikäinen ja tulee pitkät päivät poissa kotoa? Vaiko (kolmas vaihtoehto, joka ei minua hirveästi innosta, mutta taitaa olla kuitenkin paras vaihtoehto), saada vauva ensi vuonna, hoitaa vauvaa seuraava vuosi, palata vanhaan työhön vielä vuodeksi, ja sitten vasta hakea uutta työtä. Tämä voi olla ainut toimiva vaihtoehto, kun nykyisessä työssäni päivät eivät ole kovin pitkiä. Uusi työ houkuttaa kyllä tosi paljon ja haluaisin aloittaa sen mahdollisimman pian, enkä vasta kolmen vuoden kuluttua, mutta vaakakupissa on vauva...Siis iloitsenko jo olemassa olevista lapsistani ja otan uuden haasteen vastaan? Vai lykkäänkö, ja miten pitkään? Että, tällaisia pohdintoja meillä. Olisiko siskot teillä mitään tähän?
Saima
Luin tässä,että tilastojen mukaan nykyään Suomessa syntyy eniten lapsia....HEINÄKUUSSA! : D Muutenkin kesäkuukaudet ovat vilkkainta synnytysaikaa.Vähiten lapsia syntyy marras-joulukuussa. -Itsekin olen syntynyt kesäkuussa..Eli,tilastotkin ovat puolellamme!
Syksyn tuulet puhaltavat uusia asioita tämän mamman olosuhteisiin! Työasiat selvisivät sitten tänään lopullisesti. En ottanut sitä työpaikkaa mitä minulle tarjottiin, ei ollut oikein minun mieleinen. MUTTA Otinpa sitten entiseen pomoon vuosien takaa yhteyttä ja sain sieltä työpaikan! Parempi palkka ja pystyy 'räätälöimään' minulle sopivaksi! Kyllä on kivaa päästä töihin parin vuoden kotonaolon jälkeen, jej!
Pojallekin tein jo päivähoitopaikkahakemuksen. Toivottavasti sekin tärppää. Onhan se hyväksi kehityksellekin olla tekemisessä muiden lapsien kanssa.
Kuumeilu, hmmmm. En oikein nyt tiedä pitäisikö yrittäminen jättää kokonaan pois vai mennäänkö tulee jos on tullakseen meiningillä... En oikein kyllä näin pitkän yrityksen jälkeen usko raskautumiseen, vaikka toisaalta. Mistäpä sitä tietää!
Pitkästä aikaa tooosi iloinen Muttis 8/37-43
Heips!
Kesäkuisissa siis olen vielä virallisesti (toivottu laskettuaika ihan kesäkuun lopulla), mutta siellä on niin yksinäistä ja hiljaista, joten ajattelin kysyä, saanko välillä tunkeilla heinäkuisissa? Ja JOS tärppi kävisi, niin todennäköisesti vauva syntyisi heinäkuussa. Meidän molemmat lapset ovat menneet viikon yliajalle. Hyvät perustelut, eikö vain ;)
Muttis: Onnittelut työpaikasta! Eiköhän hoitopaikkakin löydy, kunnilla on kuitenkin velvollisuus sellainen järjestää. Itselläkin jo ajatukset alkavat pikkuhiljaa siirtyä työnhakuun. Hoitovapaa loppuu ensi heinäkuussa, joten keväällä alkaa sitten työpaikan ja hoitopaikan metsästys, ellei perheenlisäystä ala kuulua. Tuo yrityksen lopettaminen ona aina pohdinnan paikka. Ja voihan se plussa sieltä tupsahtaa ihan yllättäen, kun on ajatukset muualla!
Marjana: Tsemppiä huomiseen ultraan! Itsekin söin aikoinaan clomeja. Sivuoireina tuli hikoilua ja todellakin melko kivuliaat ovikset, mutta ainakaan minulla ei kehittynyt kuin yksi follikkeli vain kerrallaan. Tulehan sitten kertomaan ultrakuulumiset.
Sopaka: Harmillisia nuo hyvää takoittavat utelut perheenlisäyksestä! Tuovat vain lisäpaineita. Meilläkin mies meni möläyttämään vanhemmilleen aikoinaan, että pikkukakkonen on tervetullut... Joka kerta kuin menimme heille kylään, niin katseet olivat aina ensimmäisenä vatsan seudussa. No, odotella saivat useamman vuoden, ennen kuin pyöristymistä oli havaittavissa!
Eleanora: Ei se ikä tunnu paljoa vaikuttavan raskautumiseen, ainakaan kaikkien kohdalla. Tunnen myös monia, jotka ovat löytäneet nelikymppisinä elämänsä miehen ja hups vaan, raskaaksi on tultu nopeasti ilman ongelmia. Tunteet kyllä heittelevät, kun yrityskerrat kasvavat, se on ymmärrettävää. Välillä haluaisi luovuttaa, mutta aina pieni ääni jossain sanoo, että jos kuitenkin tästä kierrosta... Kyllä se olisi jo teidänkin aika saada pysyvä plussa! Peukutukset tähän kiertoon! (meillä myös kolmas haaveissa)
Alexandra: Joko olet kaivanut ovistestit esiin? Kurja juttu nuo iho-ongelmat. Elimistö on käynyt läpi niin suuret hormonimylläkät, että iho reagoinut voimakkaasti. Puhu ihmeessä siitä lääkärille, jos ei ota rauhoittuakseen!
Pikaisesti omaa napaa: Nyt kp 21/28-31. Ovisplussa tuli siis viime to kp 15. Silloin illalla ja la aamulla pupuiltiin, eli ajoitukset pitäisi olla nappiin. Eilen illalla ja tänäänkin on tuntunut kohdussa jotain menkkamaista särkyä, mutta ei se vielä voi olla mitään kiinnittymiseen liittyvää. Tässä tulee vainoharhaiseksi taas!
Minua ei tarvitse laittaa listalle, kun kerran olen virallisesti kesäkuisissa ja sanokaa rehellisesti, jos teitä hairitsee tuppautumiseni!
(Lyhyt esittely: minä ja mies vm -79, lapset 2003 ja 2009, nyt yk 15, miehellä huon sperma, siksi tämä yritys keeeestääääää)
Syksyiset plussapuhurit kaikille,
Marie
Marie: Ihan kaikessa rauhassa vaan tänne keskustelemaan! Täältä kuitenkin saa tärkeää vertaistukea ja ajatuksenvaihtokontakteja. Tuskin sillä niin väliä on, että mihin kuukauteen se la sattuisi, kun muuten kaikki samassa veneessä ollaan :) Hyvältä kuulostaa noi teidän ajoituksenne! Nyt vaan toivotaan parasta :)
Saima: Oletpas hankalan paikan edessä. Ymmärrän oikein hyvin tuon, että haluaa työhön, joka tuntuu innostavalta ja nykyelämää paremmalta. Vaikeita asioita laittaa vaakakuppiin nuo kaksi asiaa, kun kuitenkin elääkseen tarvitsee rahaa, jota saa työstä ja työn olisi kuitenkin oltava mielekästä, jotta siellä jaksaisi käydä. Vietämme kuitenkin suurimman osan hereilläoloajastamme työpaikallamme. Mutta perheenlisäys on sitten taas aivan oma juttunsa. Sinulla se ei sinällään toisi suuria muutoksia kotiin, kun teillä perhettä on jo aikaisemminkin olemassa. Kun taas jos esim. meille putkahtaisi esikoinen, kaikki olisi ihan uutta ja ihmeellistä. Sinun pitää nyt tehdä niin, miltä parhaiten tuntuu. Kuitenkin lapsen saanti ei ole varmaa, että se tapahtuu juuri tässä tai ensi kierrossa, vaikka kovasti toivoisikin meille kaikille niin käyvän. Hankalaa, hankalaa.. Elämä ei ole yksinkertaista. Ei kun vaan plussia ja miinuksia paperille ja sit sellaista listausta. Kyllä mie uskon, että se mielipide sieltä sitten kirkastuu ja intuitio kertoo, mikä sinulle on parasta. Tsemppiä!
Muttis: Aivan ihania uutisia! Paljon onnea työn johdosta!! :)
ON: Odottavan aika on pitkä. Tuossa tänään nyt lueskelin noita ovistikkujen ohjeita, mutta vielä en pääse tikuttelemaan, tai siinä ei olisi mitään järkeä. Ensi viikkoon menee. Ihan mukavaa kuitenkin, että tulee tällaista uutta puuhaa ja oppiipahan sitä omasta kehostaankin sitten jotakin uutta. Ainakin hieman, että miten pitkä kierto tällä kertaa on tuloillaan. Tälleen ekalla kertaa tuo tikuttelu ei aiheuta stressiäkään, niin kuin joillakin pitkään tikuttaneilla se voisi tehdä.
sopaka 7/30-35
Tämä täällä tuskailee, piinailee, arvailee.. ;D
kp 20/26 meneillään, ovisplussabongaus oli kp 13-14 ja ässäily napillaan.
Koko ajan on ollut jomotuksia molemmin puolin ja jatkuu. Lämmöt on olleet aamuisin koholla ja kaikenlaista muutakin-mahdollisesti kuviteltua-on oireyhtymässä tällä viikolla..!
Onnittelut Muttiksen työn johdosta!!
Mukaan vaan kaikki tänne kertoilemaan tilanteista! :)
Jatkan piinausta..ehkä viikonloppuna on testattava..!?!;DD
Työhaaveet/vauvahaaveet on vaikea yhdistelmä. Itse vaihdoin reilu vuosi sitten vaativampaan ja enemmän aikaa vievään työhän. Ajattelin, että lapset (silloin 4v. ja 7v.) on jo tarpeeksi isoja ja minä pystyn keskittymään enemmän omaan uraani. Ja että mies voi ottaa enemmän vastuuta kodista ja lapsista.
No, nyt reilun vuoden kuluttua olen siinä pisteessä, että enpä enää haluakaan edetä uralla... En halua stressata työasioilla kotona. En halua tehdä pitkää päivää, iltaa ja viikonloppuja. En halua olla kotona lasten kanssa poissaoleva, väsynyt ja kiukkuinen. Haluan olla perillä lasten jutuista ja asioista, haluan keskittyä vapaa-aikaan kunnolla. Haluan olla läsnäoleva äiti lapsilleni. Joten olen hakeutumassa takaisin vähän helpompaan työhön, en samaan mistä lähdin, ehkä kutakuinkin puoleenväliin :) Tätä nykyistä työtä en millään voisi tehdä pienen taaperon äitinä, tai en haluaisi tehdä.
Kannattaa miestäni harkita asioita todella pitkään ja hartaasti. Toisaalta tässä elämässä on se ihana asia, että mieltänsä voi muuttaa. Lapset on hetken vanhempiaan tarvitsevia. Naisella on rajattu määrä hedelmällisiä vuosia ja niiden jälkeen vielä 20 vuotta aikaa edetä työelämässä... Näitä kannattaa punnita ja miettiä, minkälaista arkea haluaa elää kun lapset on pieniä ja vielä kun he on kouluiässä, kyllä meillä tuo pikkukoululainen selkeästi kaipaa vielä äitiäkin ja tykkää, jos joskus voinkin pitää vapaata tai etäpäivän ja olen häntä kotona jo odottamassa, kun pääsee koulusta.
Mutta eipäs tänään muuta, ei ehdi kun pitää vielä se tän illan duuni tehdä, tosin tuolla makkarissa ;)
Haaveissa3
Marjana: Paljon tsemppiä huomiseen! Tule sitten kertomaan! Toivottavasti saatte hyviä uutisia ja paranemisia sinne!
Alexandra: Minulla on myös akneongelmaa. Olen käynyt jos milläkin lääkärillä mutta kun sitä roacuttania en saa tietenkään kun vauva saa tulla jos on tullakseen (ja toivottavasti vielä tuleekin). Eräs lääkäri sanoi että saattaisi olla myös ruusufinniä. Mulla näppylät alkoi tulla kun lopetin aikoinaan e-pillerit. Raskaus ja imetysaikana paheni ja sen jälkeen rauhoittui. Nyt taas viimeiset pari vuotta kasvot olleet paremmat ja huonommat. Voin kertoa että tiedän miltä tuntuu kun naama on näpylöitä täynnä ja välillä isojakin finnejä:( yhdeltä ihotautilääkäriltä sain clindoxyl-merkkistä voidetta joka myös auttoi mutta sitäkään ei saisi käyttää jos raskautta yrittää. Nyt sain sen tilalle skinorenin (on sallittu myös raskaus ja imetysaikana). Kysypä jos voisit saada sitä? Vaikutus näkyy vasta n. 4 viikon kuluttua hoidon aloittamisesta mutta kannattaa jos se auttaa. Mulla ollut parisen viikkoa käytössä ja hieman parannusta olen huomannut. Joskus sitä miettii että onko hormoneissa joku pahasti sekaisin kun vielä hieman ennen kolmeakymppiäkin aknea pukkaa mutta mitäänhän sille ei itse voi:(
Mornong butterfly: Hienoa että ässäilyt onnistuivat hyvin! Tsemppiä ja plussatuulia sinne! Ja kiitos tilastoista. Toivotaan paljon plussia tähän pinoon!
Marie: Eihän se ikä kaikilla vaikutakaan. Yleensä se raskautuminen vaan hankaloituu sen jälkeen kun nainen on täyttänyt 35 vuotta, mutta tosiaan ei se kaikilla sitä tarkoita! Itsekin tunnen muutamia nelikymppisiä jotka tuosta vaan tulleet raskaaksi:) Minulla itsellä ei ala vielä edes kolmosella että kaipa tässä toivoa vielä on:) Plussatuulia sinullekin, ajoitukset ainakin menivät nappiin:) Saanko udella että miten kauan teillä on kestänyt edellisten raskauksien aikaansaamisessa? Meillä on tärpänneet siis nopeaan kaksi ensimmäistä mutta nyt tuntuu kestävän. Uskon sen kuitenkin enimmäkseen johtuvan stressistä ja sitten kun minulla oli antihistamiinilääkitys joka kuulemma voi estää oviksen kokonaan!??
ON: Menkat edelleen riesana mutta nyt olen _päättänyt_ että se vauva tulee jos on tullakseen ja KUN on tullakseen. Tuntuu vähän siltä ettei se väkisin yrittämällä tule! Jotenkin sitä stressailee ja miettii liikaa. Pitäisi saada muuta ajateltavaa mutta työpaikkakin meni taas sivu suun:( Tosin on ihanaa olla lastenkin kanssa kotosalla mutta välillä on liikaa aikaa ajatuksille, etenkin kun mies on välillä reissutöissä. Pitää vaan uskoa siihen että se vauva vielä joskus saadaan kunhan sen aika on. Nyt täytyy vaan panostaa hyviin elämäntapoihin (ja sitähän tässä on jo tehtykin:D). Ajattelin jos aloittaisi jonkun kuntoharrastuksen vaikka:)
Syksyisiä plussatuulia teille jokaiselle!
Ele kp3
Alexandra- huomaan itse ajattelevani samoin, jotenkin helpompaa olla edes hieman pessimistinen niin ei putoa sitten niin korkealta.
Marjana- nyt toivotaan että saadaan sinut tärppipäiviksi kuntoon
Saima-tikutteluonnea
Morning Butterfly- voimia diplomaattisuuteen, nuo ovat tosiaan sellasia juttuja ettei niistä voi aivan vapaasti höpötellä missä vain, mut onneksi täällä voi! Olen itse ollut samassa tilanteessa aikoinani, ja päällimmäisenä niistä ajoista jäi tosiaan mieleen tuo laukeamisen vaikeus.
Gabriela- isosti tsemppiä
lumihiiri- toivotaan että pääset pian jo oikeasti suunnittelemaan niitä uusia vaunuja
sopaka- tuotteliaita tikutteluja
Saima- nyt kysyt vaikeita... kuuntele sydäntäsi
Pullavainen- voi ihania uutisia, olen ihan fiiliksissä jo... kunpa tuo sattuisi omalle kohdallekkin
Ja täällä ei ovista näy tikuissa ainakaan vielä, viime kuusta oppineena kyllä aloitin tikuttamisen riittävän ajoissa... toivottasti huomenna ilmaantuisi hymynaama, ei siis ovista vielä torstaina niin kuin odotin. Ellen taaskaan löydä ovista ollenkaan (en löytänyt viime kuussakaan, mutta sitä edellisestä löysin) niin sitten lääkärin puheille.
Riinuska 13/26-28 yk 2
Plussatuulia ja tuotteliaita kanihetkiä kaikille!!!
Kävin päivittämässä vaan tuon kuumeilijalistan.
Jos tänään on tuo lääkäri ajallaan, niin ehkä ehdin sen jälkeen tulla kertomaan ultrakuulumisia ja lukemaan teidän kirjoituksenne. :) Kauhean paljon oli tullut tänne tekstiä, ihanaa!
Marjana kp 10/30-34 yk 19
Hei,
ihanaa kun olette vastanneet viestiini ja antaneet minulle lisää eväitä pohtia tilannettani. Tuossa sain muutamana päivänä plussan (haamun) r-testiin ja jo iloisin, että meille juhannusvauva suotaisiin, mutta ei, vuodot yltyivät ihan oikeiksi viime yönä ja haamu katosi tämän aamuisesta testistä. Sniif. Olen miettinyt tätä työ-tilannettani ja nyt päättänyt, kun tämä vauvankaipuu on kuitenkin niin kova, että käyn tänään hakemassa sen clomi-reseptin. Yritämme vielä toisen vuoden. Jos raskaudun ennen tammikuuta, en vaan hae uusiin tehtäviin, jos taas onnistaa vasta tammikuun jälkeen, jään sitten pois uusista tehtävistä, kun sen aika koittaa. Olen ajatellut, että yritysaikaa meillä on enää vuosi, sitten olen valitettavasti jo niin vanha, että jätän nämä haaveet (täytän silloin 43v.). En vaan osaa vielä luopua haaveesta, että saisin vielä yhden (tai kaksin) vauvaa.
Saima kp 1/34 yk 2 (13)
Perjantaina sain haamun, mutta melkein samantien alkoi megavuoto, joka ei vieläkään ole ihan täysin loppunut.
Vetipä mielen matalaksi, kun niin raskaana taas olin....
Lyhyt ja tylsä ilmottautuminen.
Tintti-tyy kp 7/28 yk 15
Heippa taas!
Lääkäri oli ajallaan, joten ehdin kertomaan teille kuulumisia. Ultrassa näkyi oikealla puolella johtofollikkeli (halkaisija 11mm) ja vasemmalla oli myös follikkeli (10mm), mutta siitä lääkäri sanoi, että se on vähän hassunmallinen. Sinänsä tuossa on nyt kaksosraskauden riski, mutta ei lääkäri siitä ollut huolissaan. Ilmeisesti Clomifen oli toiminut ihan ok, koska hän laski ovulaation tapahtuvan todennäköisesti tiistaina, jolloin se olisi noin 2-3 päivää aiemmin kuin yleensä. Ilmeisesti nuo follikkelin koot ovat ihan riittävät, kun ne kuulemma kasvaa 2mm per päivä. Aiemmin minut on ultrattu aina lähempänä ovista ja silloin follikkeli on ollut 21-24mm.
Monirakkulaisuutta niissä munasarjoissa näkyi... Toivottavasti se ei loppujen lopuksi aiheuta haittoja mihinkään suuntaan. Toisaalta kiertoni toimii normaalisti ja olen normaalipainoinen. Ylipainoisuus käsittääkseni on rasita tai jopa syy tuohon monirakkulaisuuteen, mutta minulla ei ole ylipainoa onneksi.
Nyt sitten jatketaan tämän kierron lisäksi vielä 3 kiertoa Clomifenilla. Jos niiden aikana ei tapahdu mitään, niin seuraavaan tehdään inseminaatio. Eli nyt aktiivista kuumeilua vielä ainakin 3 kiertoa omin voimin. :) Lääkäri suositteli harrastamaan seksiä ahkerasti, jos noissa miehen siemenneste-erissä on laatueroja... Toisaalta itse mietin silti sitä hieman pidempää pidättäytymisaikaa ennen ovista. En oikein osaa päättää uskoako lääkäriä vai mennäkö oman tuntuman mukaan.
CatNip, se vauvankaipuu tahtoo olla oikeasti kasvavaa sorttia... Ymmärrän hyvin tunteesta kuukautisten alkaessa. Minulla on myös ollut monesti sellainen tunne, että jotain on otettu pois, vaikkei sitä jotain todellisuudessa vielä ollutkaan.
haaveissa3: Yleensä Clomeilla hoidetaan ovuloimattomuutta. Meillä ne otettiin käyttöön minun kierron tueksi, kun tätä yritystä on takana näin kauan, vaikka ovuloinkin joka kuukausi. Kierto vaan on melko pitkä (32-34 päivää), niin siksi lääkäri päätti nyt näin.
Ahkerasti ainakin olette yrittäneet. Ovistikut on kyllä ihan hyvä vaihtoehto, jos sitä ovista ei tunne.
Evis, mukavaa että olet positiivisemmalla mielellä jo liikkeellä. :) Muistahan kertoa meille ne verikokeen tulokset sitten! Keittiörempan hinnan voisit myös kertoa. Meillä olisi sellainen myös suunnitteilla lähitulevaisuudessa tai ainakin joskus :D
Alexandra: Voihan nenä! Käy osta jotain aknevoidetta apteekista, jos se pahin tilanne asettuisi sillä. Todennäköisesti kun tuo kuitenkin on hormonimyrskyn tekemää nyt, niin voi mennä nopeasti ohikin.
Vielä tulee tuhruvuotoa?
Morning Butterfly, valitettavasti se lääkkeiden aiheuttama laukeamisongelma harvoin helpottaa lääkkeen käytön myötä. Se on sellainen harmillinen jatkuva haitta, vaikka monet muut haittavaikutukset meneekin ohi parissa viikossa. Eli jos se jatkuu, niin varmaan kannattaa miehesi kokeilla jotain muuta lääkitystä. Toki se voi joillakin mennä ohikin se haitta, mutta monesti se jää ainakin osittaiseksi riesaksi.
Gabriela, ikävää että olet tippunut tänne. :(
sopaka: Mahtavaa, että teillä on vielä tämä kierto nyt ainakin aikaa ennen sitä miehesi reissua. Nyt hurjasti tsemppiä!
Marie, toivottavasti teillä nyt tärppää. Ajoitus on ainakin ollut hyvä. :) Minulla nuo clomit ei tosiaan tehneet vielä ainakaan haittoja. Toivottavasti niitä ei tule jatkossakaan...
Ja höpsis, tervetuloa vaan joukkoon! :)
Muttis: Onnea työpaikan johdosta!
Riinuska: Tsemppiä oviksen metsästykseen. :)
Tintti-tyy, nuo kemialliset raskaudet on niin tylsiä! :( Tervetuloa joka tapauksessa joukkoon!
Vielä omaa napaa... Sain selkäni yllätysajassa kuntoon ja tänään olen jo voinut liikkua ihan normaalisti. Eli tärppipäivät, tervetuloa! ;) Ajattelin ottaa ovistikut lauantaina käyttöön ja alkaa seurailla milloin se oikea hetki olisi. :)
Marjana kp 10/30-34 yk 19
Hei,
kävin nyt sitten hakemassa sen clomi-reseptin ja samantien lääkkeet apteekista mukaan. Ylihuomenna olisi tarkoitus aloittaa 1kpl päivässä tämä ensimmäinen kierto. Minulla kun ei ole ollut ovista sitten vuoden 2008 (en tiedä oliko viimekuussa kp 21-22 kivut ovis vai ei), niin vähän jännittää, että toimiikohan nuo clomit. Tikutan ovista, ja taas, jos en saa sitä bongattua, niin meen uudelleen siihen ovis-verikokeeseen, ja jos se on taas negatiivinen, niin sitten seuraavassa kuussa otan clomeja 2kpl/päivä. Luulis sitten jo viimeistään tehoavan. Ihanaa, nyt kohta aloitan tikuttelun, siis ensi viikolla joskus ke tai to.
Kiertopäiväni on muuttunut, voisitko Marjana ystävällisesti korjata sen listaan, eli kuukautiset alkoivat varsinaisesti vasta viime yönä, joten vasta tänään on kp 1.
Saima kp 1/34 yk 2 (13)
PS. Anteeksi omanapainen kirjoitus, en ole vieläkään keksinyt miten saan taas kaksi ikkunaa auki yhtaikaa, tämä sulkee vaan koko internetin jos yritän sitä. En tajuu...
Hei!
Miten voi olla mahdollista, että nuo netistä tilatut testit on niiiiiin paljon halvempia kuin apteekista ostetut?! Ihan törkeää rahastusta! Oletteko käyttäneet noita mammaksin liuskatestejä? Voiko niihin luottaa? Tilasin sekä ovis- että raskaustestejä. Aika heppoisen näköisiä tikkuja :D
Hienoa Marjana, että ultrassa näkyi munasoluja. Kaksoisraskaus, huimaa! Vaikka teilläkin odotusta ja yritystä takana niin kauan, että olisihan se kaksi lasta ihan ansaittua :) Tuntuu, että aika monilla naisilla on tuota lievää monirakkulaisuutta, mutta se ei menoa haittaa. Ja tuskin sinullakaan, kun ei ole kuukautisten ja kiertojen kanssa ollut mitään ongelmia. Ei kun vain piinaviikkoja odottelemaan! :)
Toivottavasti, Saima, löydät oviksen ja saat sen miehesi kanssa hyödynnettyä! :)
tintti-tyy: Todella kurja juttu! :( Aina nuo kemialliset harmittaa. Tuollaisen takia olen itse nyt päättänyt tehnyt niin, että testailen raskautta vasta, jos kuukautiset jäävät selkeästi pois. Eipähän tule sitten pettymyksiä. Tsemppiä sinulle ja ei kun katse uutta kiertoa kohti! :)
Riinuska: Toivottavasti olet löytänyt oviksen ja olette saaneet sen hyödynnettyä. Ehdottomasti kannattaa joo mennä heti lääkärille kysymään asiasta ja saamaan apua. Vaikka eihän ovis aina näy siellä testeissä. Olen ymmärtänyt, että joillain se hormonipiikki saattaa mennä ohi ihan parissa tunnissa. Tuolloin ovis voi helpostikin jäädä tikuissa huomaamatta, ainakin jos tikuttaa kerran päivässä. Ja tulihan Alexandrakin raskaaksi, vaikka ei ovista bongannutkaan :) Joten varmaan tärkeämpää onkin pitää koko ajan tilaus vastassa :)
Ele: Olet ottanut hienon asenteen tähän vauvaprojektiin! Tsemppiä sinulle! :)
ON: Viikonloppu, tuo kauan odotettu pelastaja, on saapunut! Välillä en voi kuin ihmetellä, minkälaisia vanhempia nykyoppilailla on. Toivottavasti minusta itsestä ei tule opettajien kauhuäiti :D Ihmeellisiä mahakipuja on ollut tänään ja kauhean väsynyt olen ollut. Ovis ei kuitenkaan testitikussa näkynyt, mikä on hyvä, koska ei sen kierron mukaan tulisikaan näkyä. Odottelua on siis elämä nyt. Maanantaina ajattelin aloittaa oviksen bongailun ihan tosissaan. Saa nähdä, miten pitkään menee ennen kuin tikkuun kaksi viivaa piirtyy.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja kiitos Marjanalle kuumeilijalistan aktiivisesta ylläpidosta!
sopaka 9/30-35
Tännehän kuuluu vaikka mitä! =)
Tintti-tyy: Pahoittelut että päädyit heinäkuisiin, tämä kierto sitten paremmilla puhureilla!!
Marjana: Teillähän on jännittävät piinailut tulossa =). Toivottavasti clomeista on apua!
ON: Yhä menkkoja odotellessa. Hassua, mulla ei ole MITÄÄN oireita, sen enempää menkoista kuin raskaudestakaan. Yleensä sentään jotain tuntemuksia, nyt ei kertakaikkisen mitään...Testitikut olen pitänyt piilossa. Päätin että tarkistan asian sitten jos menkat todella myöhästyy. Joten odotellessa...
Wilhelmiina kp48/49 dpo 13
Mittaileeko kukaan lämpöjään oviksen löytämiseksi? Muistaakseni kakkosta yritettäessä mittailin ja merkkailin johonkin nettiohjelmaankin niitä. Ja aika hyvällä menestyksellä kun nopeasti tärppäsi. Täytyy ettiä vieläkö sellaiset sivut löytyvät...muistaakseni näkyi alkanut raskauskin niistä lämpökäppyröistä kun lämmöt jäivät oviksen jälkeen ylös eivätkä tipahtaneet niinkuin menkkojen alkaessa. Täytyy jotain puuhaa keksiä että aika kuluisi nopeammin :D
Nelli kp 7/26-28 yk 1