Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄKUISET 2012

Kommentit (535)

Vierailija
21/535 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan tässä kuussa kaikille paljon plussia!

Onkohan kellään ollut samanlaisia oireita, eli menkat loppui eilen mutta vatsakipuja on edelleen samoin kuin paineen tunnetta alavatsalla? Ihmetyttää tälläiset oireet!

Nyt on kp 7 menossa, koskakohan pitäis tehdä ensimmäinen ovistesti? Olen kovin amatööri tässä palstailussa vielä, mutta toivottavasti pääsen mukaan äkkiä!

Vierailija
22/535 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas! Piipahdin tällä palstalla keväällä.Nyt on vauvanyritys oikeasti alkanut! : ) Kuukautiskiertonikin on sopivasti normalisoitunut eli lyhentynyt,kun olen saanut nostettua painoa pari kiloa.Olen muuten kasvisyöjä,mutta syön kalaa.Syön myös multivitaa ja foolihappoa,ja välillä hörpin greippimehua..en tiedä millä tasolla mun hedelmällisyys mahtaa olla,kai se on ihan normaali.Tämä viikko oli hedelmällisin viikko,mutta meillä oli vain 2 kertaa seksiä.. : ( saattaahan sekin riittää? Tuli heti kauheat onnistumispaineet,täytyy lopettaa se stressaaminen,vaikka päiviä laskenkin..oon 27 vuotta.Nyt siis kp 23/32,yk 1.Jännää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/535 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Marjana uuden palstan aloittamisesta.

Minä aloitan huomenna ovulaation tikuttamisen ja kovasti alkaa taas vauvakuumeaatokset pyöriä päässä. Kunpa nyt tärppäisi!!! Ovis tulee noin torstaina... joten jänniä aikoja ovistikkujen parissa. Jotenkin ne vauvahaaveet todella tulevat taas koko ajan mieleen kun hedelmöittyminen voi olla hyvällä tuurilla jo kovinkin lähellä ja ottaa ovistikut käyttöön. Lisäksi toivon että se ovis ylipäänsä tulee tähän kiertoon, sekään kun ei ole itsestäänselvyys.

Evis- iso voimahalaus

Sopaka-kerrot vain kaikille ettei ole mitään suunnitelmia, niin eivätpä ole kyselemässä koko ajan ;-)

Katmam-iltatähti voi saada alkunsa juurikin tästä kierrosta

haaveissa- ollaan ihan samoihin aikoihin irtauduttu tuosta hormonikierukasta

Nasu- ovistestipaketeissa on kovin tarkat ohjeet mukana (ainakin ClearBluen) oisko menny niin et 28 päivän kierrossa alotettiin testailu 10. päivän kohdalla... mutta tämä oli siis vain muistinvarainen heitto, kantsii varmistaa. Tervetuloa mukaan juttelemaan!!

Riinuska76 kp 10/26-28 yk 2

Vierailija
24/535 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttis: Onneksi olkoon työtarjouksesta ja pahoittelut tänne tipahtamisesta! Koska saat tietää enemmän työasiasta?

Evis: Totta kai pysyttelet täällä meidän seurana!!! Haluan ehdottomasti kuulla sinun kuulumisesi! Tilanteesi on kyllä niin uskomaton, en tosiaan tiedä mistä löydät voimavarat olla niin positiivinen siitä huolimatta. Olet mielessä!

Sopaka: Suklaa on joskus parasta lääkettä! Pahoittelen kyllä suuresti tippumistasi tänne, en olisi uskonut että niin käy. Ei muuta kun katse kohti heinäkuuta, mikäs sen mukavempaa kun kesävauva?!

Pullavainen: Onneksi olkoon oviksen bongauksesta ja hyödyntämisestä! Nyt sitten vain jo piinailemaan!

Marjana: Oikeassa olet, teillä on varmasti helppo vain sanoa että ”mennään nyt ensin naimisiin” tai jotain vastaavaa. Ihan kateellinen olen :) Kyllä sitä joskus hermot haluaa mennä muiden uteluihin, varsinkin kun yrityksestä ei ole puutetta.

Kuulostaa siltä että teillä oli ihana viikonloppu! Ja hyvä ettei niistä clomeista nyt ole mitään oireita tullut! Toivottavasti jatkuukin niin!

Enisa84: Oikein paljon onnea!!!! Käyhän täällä sitten aina moikkailemassa sieltä odotus-puolelta!

Haaveissa3: Tervetuloa! Ei muuta kun nautinnollisia ässäilyhetkiä, toivottavasti turnauskunto kestää loppuun asti :)

Wattu: Jouluunhan ei tosiaan ole enää kun alle 11 viikkoa, joten voihan sitä jo alkaa suunnittelemaan. Itse myös pidän joulusta paljon. Tänä vuonna se toki tuo omat haasteensa. Joulupöytä kun sisältää paljon kiellettyjä ruoka-aineita jos on raskaana (ja totta kai toivon että olen sitä jouluna). Aika sitten näyttää että minkälainen ongelma siitä tulee. Pahimmassa tapauksessa se tarkoittaa raskaudesta kertomista jo mahdollisesti hyvinkin aikaisessa vaiheessa. Toisaalta, ei kai sitä vielä kannata ajatella, pyritään nyt ensin raskautumaan :)

Morning butterfly: Tervetuloa takaisin! Kaksi kertaa viikon sisään kuulostaa oikein hyvältä määrältä. Nyt sitten tsemppiä piinailun!

Riinuska76: Onnea oviksen bongailuun!

ON: Täti käväisikin sitten kylässä hyvinkin pikaisesti. Minulla oli vuotoja vain kaksi päivää ja sekin hyvin vähäistä. Toki toivoa nosti se että se täti sieltä niinkin pian tuli, mutta huoli vuotojen vähyydestä on myös suuri. Pitää vaan yrittää ottaa rennosti. Mies laski eilen että jos tästä kierrosta tärppää niin rv12 tulee täyteen 26.12, eli jouluna voitaisiin kertoa perheille. Kuulostaa ihanalta mutta huomaan että olen nyt itse asian suhteen pessimistinen, en uskalla uskoa siihen että tästä kierrosta tärppäisi. Jotenkin olen jo jollain tasolla asennoitunut siihen että siihen seuraavaan plussaan menee kyllä vielä aikaa. Tekisi mieli tikuttaa, mutta en tiedä uskallanko. Pelkään etten löydäkään ovista... Toisaalta, enhän löytänyt sitä siitä kierrostakaan milloin raskauduin joten... :) Vajaa työviikko edessä, olemme menossa Ahvenanmaalle kalaan keskiviikkona ja kotiin tulemme takaisin sunnuntaina. (Ei, en ole mikään innokas kalastaja, todellakaan, mutta mieheni on ja hän on sopinut vanhempieni ja siskoni ja hänen miehen kanssa että menemme kalaan.) Ihanaa on saada pari päivää vapaata, vaikka en olekaan sairasloman jälkeen töissä ollut kun vasta 3 kokonaista viikkoa. Huomaan kuitenkin että johtuen mm. hemoglobiinin alhaisuudesta olen aika väsynyt ja tarvitsen enemmän lepoa, joten loma tulee sopivaan vaiheeseen.

Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Alexandra, kp8/28-32, yk6+km+yk2

25/535 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasu: Kierron pituudesta riippuen kannattaa se ovistikkujen käyttö aloittaa. Sinun varmaan kannattaa aloittaa viimeistään kp 12, ettei mene ovis ohi. Minä olen aika vähän noita tikkuja käyttänyt, mutta nyt aion käyttää, että voitaisiin maksimoida hyvä satsi siittiöitä juuri oviksen hetkeen.

Morning Butterfly, yritä vaan ottaa rennosti. Kyllä pari kertaa ässäilyjä oikeaan aikaan voi riittää vallan mainiosti.

Riinuska: Pahoittelut tippumisesta, mutta tervetuloa joukkoon! Ja toivottavasti saat selvän plussan ovistikkuun. :)

Alexandra: Olisiko se limakalvo sitten vielä toipumisvaiheessa ja siksi vuoto vähäisempää? Sehän voi nyt tässä kierrossa normalisoitua sitten ihan täysin ja raskaus pystyisi alkamaan vaikka heti. Ymmärrän, että varmasti on vaikea olla ajattelematta ikäviä asioita, mutta yritä pitää itsesi toiveikkaana. Hyvä mieliala auttaa nimittäin niin moneen fyysiseenkin asiaan. :)

Oma napa: Täällä ollaan sitten sairaslomalla. Minulla iski alaselkään noidannuolen viikonloppuna ja käveleminen on aika tuskaista. Eikä kyllä istumaankaan pysty pitkiä aikoja. Eli olen yrittänyt pitää itseni pienessä liikkeessä koko ajan ja vaihdan asentoa vähän väliä. No ettei tämä liian helpoksi olisi mennyt, niin minulle nosti kuumeen eilisiltana ja tänä aamuna oli sitten mahakin sekaisin. Voin kertoa, että kipeä selkä ja mahatauti ei ole lainkaan käytännöllinen yhdistelmä.

Otin tänä aamuna viimeisen Clomifen-tabletin. Torstaina sitten käyn ultrassa. Odotan suorastaan sinne pääsyä, että kuulen onko tuo lääke tehnyt mitään. Ja kuulen samalla sitten missä vaiheessa follikkellit on. Siitä riippuen aloitan tikuttamaan ovista sitten ja mietitään vähän tuota ajoitusta. Ihan pikkuisen enemmän olen innoissani tästä kierrosta kuin aiemmista, vaikka kovin suuret odotukset ei tuon Clomifenin tehosta olekaan (kun vika ei ollut minun ovuloinnissani). Mukavaa joka tapauksessa, että jotain kokeillaan ja saa lisää toivoa ja intoa. :)

Marjana kp 7/30-34 yk 19

Vierailija
26/535 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kuten oli odotettua (ei ovista), tipahdin tuolta kesäkuisista tänne toivomaan heinäkuun vauvaa. Nyt voisi olla ihan hyvä mahdollisuus raskautua, kun aloitan tällä viikolla clomifenit. Täti siis saapui tänä aamuna ja nyt sain sitten vihdoin kierrolle pituudenkin eli 32 päivää. Teroluteja en ehtinyt syödä kuin yhden kp 31 kohdalla. Tänään en kerinnyt ottaa vielä terolutia, kun aamulla huomasin tädin vierailun. Joten innoissani odotan tätä kiertoa ja mahdollista ovista ja aion tikuttaa sitä sitten joskus, alkaen ensi viikolla. Joten pääsisinkö listalle:

Saima kp 1/32 yk 2

Vierailija
27/535 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti tuli tännekin. Kp27 muuuttui kp1:/ Arvasinkin ettei mitään tärppiä ole käynyt vaikka seksiä ollaankin aktiivisesti harrastettu. Jotenkin alkaa koko usko hiipumaan:( Yk13 alkaa seuraavaksi enkä jaksa uskoa että ihmeitä tapahtuu. En käsitä mistä sitten johtuu kun aiemmin tullut raskaaksi hyvin helposti ja nyt ei olla vuodessa aikaseksi saatu kuin yksi keskenmeno ja yksi kemiallinen. Ilmeisesti en ole kuitenkaan ainoa kolmannesta haaveileva jolle raskautuminen enää olekaan niin helppo juttu. Kummalta vaan tuntuu kun ei sitä ikääkään niin hirbittävästi mittarissa ole. Toiset yrittävät esikoistaan paljon vanhempana ja tärppää siltikin helposti. Paras kaiolisi unohtaa koko asia mutta un kuume kuitenkin on niin kova:(

Ele kp1

28/535 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saima, miksi sinulla aloitettiin Terolutit kiertopäivänä 31? Siis oliko tuohon joku erityinen syy aloittaa noin myöhään?

Ele, tämä maailma on niin epäreilu! Lämmin halaus uuden kierron aloittamiseen. Uskotaan, että se ihme tapahtuu vielä. Sinulla varsinkin kun on oikeasti hyvät mahdollisuudet, kun lapsia on jo siunaantunut.

Marjana kp 7/30-34 yk 19

Vierailija
29/535 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän paljon onnea Marjanalle nyt tähän kertaan! Tai sitten viimeistään siihen 20. yrityskertaan, sillä sehän olisi varsin mukava tasaluku onnistua!!! :)

Toinen, jolla olisi jo korkea aika onnistua on Eleanora. Tsemppiä! Kun kaipuu käy liian kovaksi, katso niitä pieniä ihanuuksia, joita sinulla jo on :). Ei kahta ilman kolmatta ;). Kuinka monta kertaa heitä jouduitte yrittämään?

Ja Alexandra84, olet rohkea kun kaiken kokemasi jälkeen sinulla on voimia ja uskallusta painaa täysillä eteenpäin :).

Ihailen kyllä tarmoanne jaksaa jatkaa yritystä kerta toisensa jälkeen. Siksipä en itsekään luovuta, sillä olenhan vasta alussa tällä taipaleella.

Oman lapsen ikävä kasvaa jokaisen pettymyksen myötä suuremmaksi. Kuukautisen alettua tuntui, kuin jotain olisi otettu minulta pois, vaikkei ollutkaan. Kuinka suureksi ikävä voikaan kasvaa...?

Kerrataanpas tätä tarinaa muistin virkistykseksi:

Olemme molemmat 27-vuotiaita ja toivomme ensimmäistä lasta. Kiertoni on kovin lyhyt ja "laatuaika" melko harvinaista herkkua, joten saas nähdä kuinka käy...

CatNip kp 2/24 yk 5

Vierailija
30/535 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

täällä haaveillaan kolmannesta lapsesta, isommat jo 6- ja 8 v. Kierukka lähti noin kuukausi sitten ja nyt ensimmäinen kierto sen poiston jälkeen menossa. Molemmat aikaisemmat lapset ovat saaneet aika helposti alkunsa ja toivon että niin menee nytkin, tosin eihän sitä tiedä kun vuosia siitä on aikaa kun viimeksi se tapahtunut :)Mut parasta toivotaan!

Nelli, YK 1, KP 6

Vierailija
31/535 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman esittelyä: toista yritettään. Esikko 2,5v. Ovsitikut käytössä, kolmatta kiertoa. Loppu viikosta aloitan kai tikuttelut. Oman kroppani merkkejä myös seurailen. Esikko tärppäsi kierrosta 10 tai 11, mutta silloin yritys oli tiiviimpää ja silloinkin ovistestit käytössä. Miehn mukaan olemme vasta YRITTÄNEET viime kierron (mä olen "hieman" erimieltä. Muutama kierto jäänyt väliinkin täysin.

-Vacsu 10/28-36, yk11

Vierailija
32/535 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee heti paremmalle mielelle kun täällä tsempataan!

Marjana: Kiitos kommenteista, pitää uskoa että se pieni käärä vielä meillekin suodaan ja kovasti toivotan teillekin onnea tähän kiertoon! Jospa plussattaisiin kummatkin tästä kierrosta;)

Catnip: Lopetin pillerit 1,5v ennen esikoisen tärppiä mutta käytimme "ehkäisynä" keskeytettyä yhdyntää. Olimme kuitenkin molemmat sitä mieltä että tulee jos on tullakseen. Heti kun simpat ekan kerran laskettiin sisään, sai esikoinen alkunsa. Synnytyksen jälkeen ei sitten ehkäisyä käytettykään. Imetin 4kk jonka jälkeen olin heti raskaana, tosin raskaus oli kohdunulkoinen. Leikkauksen jälkeen munatorveen jäi istukkakudosta johon sain solumyrkkyä ja kuukautisia ei edes ehtinyt tulla kun taas olin raskaana ja terve kuopus syntyi:) Kuopus on nyt 5-vuotias. Ja vuosi sitten poistettiin kuparikierukka. Maaliskuussa oli varhainen keskenmeno sekä kemiallinen raskaus toukokuussa.

Tahdon silti vielä uskoa että joskus vielä onnistuu, en ihan kaikkea uskoa romukoppaan heitä:)

Vierailija
33/535 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

wattu ja Alexandra84: minäkin olen ehdottomasti jouluihminen :) Nyt voi jo onneksi laittaa ulos kynttilälyhtyjä ja sisälläkin poltella kynttilöitä. Ja pian kaupoissa on taas kaikkia ihania joulujuttuja ihailtavaksi. Minä tykkään leipoa ja laittaa ruokaa, joten kohta pitää tehdä suunnitelmat valmiiksi :)

Marjana: Jopas on ikävä tuo selkä-mahajuttu! Toivottavasti menee pian ohi molemmat.

eleanora: Ikävä pudotus :( Mekin yritämme kolmatta, nyt vasta yk3 mutta mieleen hiipii ajatus siitä, että tuleeko tämä enää onnistumaan. Ekat kaksi tuli ekasta yrityskierrosta.

NelliN: Teilläkin kuumeillaan kolmatta, näköjään useampi samalla asialla. Toivottavasti teillä tärppää nopeasti.

Haluaisko joku kertoa minulle, että mihin tarkoitukseen noita clomeja syödään? Ihan vain uteliaisuudesta kyselen, kun en yhtään tiedä.

ON: Turnauskunto on pysytellyt hyvänä. Vielä olisi tänään, keskiviikkona ja perjantaina baby making treffejä makkarissa. Parhaamme teemme ja katsomme, mihin se riittää :D Mutta voi olla, että jos ei tässä kierrossa tärppää, niin joutuu niitä ovistikkuja jo ostamaan. Kyllä meillä tosin voi ihan spontaanistikin olla seksiä yhtä lailla, mutta pakko myöntää, että ei ehkä tähän aikaan vuodesta näin usein normaalisti. Kesällä jaksaa paremin...

Haaveissa3 kp 13/26-28 yk 3

34/535 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih sopii hyvin nämä ilmat mielentilaan;-)

Voih, miten moni on tänne tippunut, suuret pahoittelut.

Ele, kyllä sinua vielä onnistaa. Ajattelepa, miten kauan minäkin yritin ja yritin kun mitää vikaa ei ollut ja kuitenkin sitten onnistuin lopulta kaksi kertaa raskautumaan. Noh, ne nyt ei kuitenkaan päättynyt onnellisesti mut kuitenkin. Eli kyllä se sulle vielä tärpää kun vaan jaksat uskoa siihen. niin minäkin uskon.

Täällä odottelen menkkojen alkamista ja enkä voi olla muistamatta että munhan pitäisi juuri jännitellä raskaustestin tulosta, plääh. Mutta ei hätää, päätin just äsken teettää keittiörempan!!!! heti mulle kaikki nyt. Rahaa ei tiettykään ole, mutta onneksi firmoilla on tarjota kohtuukorkoisia osamaksujuttuja. Eka esittelijä tulee jo keskiviikkona, jee. Saan muuta kivaa ajateltavaa.

Sen verran olen miettinyt tulevaisuutta, että luulen etten lähde kuitenkaan tuohon adoptioprosessiin. Se ei jotenkin tunnu ainakaan tässä kohtaa niin omalta jutulta. Kaiken lisäks se voi viedä niin monta vuotta ja kun haluaisin vain vauvaikäisen niin mulla tulee kohta ikäkin siinä suhteessa vastaan. Eli jos ei tule omaa niin ei tule sitten kuin koiravauvoja. Onneksi mulla on jo kaksi hauvelia piristämässä elämää.

Mutta en siis missään nimessä ole luovuttanut. Jotenkin uskon, että tulevat verikokeet lupaavat hyvää ja tuo viimekertainen oli vain joku hetken häiriö. Voipihan se olla että totuus on toinen ja putoan sitten taas lujaa maanpinnalle, mutta surraan sitä sitten.

Varasin myös ajan ravitsemusterapeutille jolla kävin jo monta vuotta sitten. Josko hän rukkais mulle sellaisen ruokavalion, joka piristää mieltä ja mahdollisesti lisää hedelmällisyyttäkin.

Täällä on ollut paljon puhetta noista lisäravinteista ja eri konsteista lisätä raskautumismahdollistuutta. Haastattelin yhtä tuttua lekuria joka ymmärtää erityisesti naistentautien ja ravitsemuksen päälle. hän sanoi, että nykypäivänä elämä on kovin stressiä täynnä, joten elimistön omega 3 ja 6 suhde on epätasapainossa. Jos kutosta on liikaa, se lisää kortisolin määrää ja stressaa elimistöä entisestään. Eli suositteli käyttämään paljon omega 3 tuotteita ja ihan kuurina lusikallinen pellavasiemenöljyä joka päivä sen pullollisen verran. Lisäksi vehnänalkioöljy sisältää paljon e-vitamiinia ja siitä on myös hyötyä. Kun saa tarpeeksi noita oikeita rasvahappoja niin se tekee kaikki solukalvot joustaviksi eli meidän kaikkien tapauksessa vaikuttaa myös munasolun seinämään siinä mielessä että siittiön on sitten helpompi uida sisään sinne kun solukalvo on joustava ja hyväkuntoinen. Kaikki esanssit ja huonoravinto huonontaa tuota solukalvoa. ja tietysti se foolihappo on tärkeä eli esim. parsakaalia kehiin tai sitten purkista.

Ettäs tällainen tietopaketti tänään. Voi kun niin toivon että teillä tärppäisi kun kesäkuisistakin tuli aika vähän noita plussia. Ai niin Marjana, hienoa että simppatulokset olivat parantuneet. Aivan loistavia uutisia. Ja Alexandrallakin kierto kännistynyt, hyvä hyvä, nyt pääsette sitten tosi toimiin, tsemppiä.

Meikkis menee nyt suunnittelemaan uutta keittiötä. Tarviiko ihminen oikeesti sellaista virallista siivouskaappia??? se vie niin turhaa tilaa sellaisenaan keittiöstä. Senhän voisi jakaa kahtia niin saisi enemmän pöytätasoa..ei kun miettimään, jibii.

Sateisin terkuin evis

Vierailija
35/535 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo plussat vahvistu ja menkkaoireet painaa päälle joten siirryn tänne odottelemaan tädin saapumista. Höh =(. Clomi resepti polttaa taskussa, mutta noudan ne vasta sitten kun menkat alkaa.

Josko tämä ois meitin kuu =). Ai niin uusille esittely. 36v ikää minulla, miehellä huomattavasti enemmän =). Lapsia -02 ja -07 ja yksi keskenmeno -00.

Wilhelmiina kp 45/49 dpo 10

Vierailija
36/535 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Oikeassa olet. Yritän itsekkin ajatella vaan että kyllä se tästä, että ei saisi hätiköidä. Nyt minulla on viikonloppusta lähtien ollut sellasta pientä tuhrua. Tässä vaiheessa mä en todellakaan tiedä mistä se johtuu ja miten se pitäis ottaa. Yritän nyt vaan elää sen mukaan että menkat oli sillon viime viikolla ja nyt on uusi kierto. Yritän vaan sivuuttaa kokonaan noi tuhruttelut…

Ikävää että olet tullut kipeeksi! Ja noidannuolen useammin kuin kerran kärsineenä uskon että siihen yhdistettynä vatsatauti on aivan hirveätä! Ymmärrän aivan täysin että olet innoissasi tästä kierrosta, niin minäkin olen puolestasi! Innolla odottelen sinun ultraasi ja uutisia! Pikaisia paranemisia!

Saima12: Tervetuloa joukkoon, pahoittelut tänne tipahtamisesta.

Ele: Varmasti on rankkaa! Mutta, niinkun Marjana kirjoittaa, niin varmasti vielä saat sen käärön kun teillä on niitä ennestäänkin. Ja varsinkin kun kuitenkin viime keväänä oli se km ja kemiallinen. Tsemppiä!

CatNip: Kiitos! Oikeassa olet siinä että kun oma tilanne tuntuu masentavalta, niin ikävä kyllä täältä löytyy usein sellaisia jolla on vielä kauemmin yritystä takanapäin ja heidän ihanasta asenteesta saa sitten itsekkin voimaa. Vastoinkäymisiä on täällä palstailijoilla ollut vaikka minkälaisia ja se saa kyllä ymmärtämään että raskautuminen ei tosiaankaan ole ihan helppoa. Kyllä se varmasti vielä meillä kaikilla onnistuu, pitää vaan jaksaa jatkaa, niin kun sanoitkin.

NelliN: Tervetuloa joukkoon!

Vacsuli75: Meilläkin oli niin että mies viime keväänä vasta kolmannen yk:n jälkeen alkoi ”yrittämään”. :D

Haaveissa3: Allekirjoitan kyllä tuon että tähän vuodenaikaan on jotenkin NIIN väsynyt että joka toinen päivä ässäilyt on kyllä ihan tahdonvoimalla vedettävä. Varsinkin kun minun hemoglobiini on vielä niin alhainen että olen senkin vuoksi todella väsynyt. Saa sängyssä kyllä väkisin pitää itsensä hereillä kunnes mies sinne tulee :D Nautinnollisia treffejä!

Eve: Oikea asenne! On ihanaa voida tehdä jotain muutoksia, kuten sinun keittiöremppasi, kun on tälläinen tilanne päällä. Kyllä se vaan kummasti parantaa oloa kun voi jotain konkreettista muuttaa ja uudistaa. Tuo ravintsemusterapeutilla käynti on myös varmasti ihana syksyinen muutos. Anna itsellesi aikaa ajatella tulevaisuutta sitten, jos käy niin että siihen on tarvetta. Adoptio on iso päätös ja oikeassa olet siinä että käsittääkseni usein lapset ovat jo vanhempia, eivätkä vauvaikäisiä. Paljonko tuota foolihappoa pitäisi syödä? Sitä on jonkin verran ihan noissa raskaus monivitamiineissa, mitä syön, mutta sitä pähkäilen että onko tarpeeksi… Pitää ilmeisesti hankkia vielä tuo vehnänalkioöljy, sitä ei vielä ole käytössä. Meillä on siivouskaappi kodinhoitohuoneessa, niin jää enemmän tilaa keittiöön. Koska keittiössähän ei ikinä voi olla liikaa kaappeja! :) Ihailen sinun positiivisuuttasi! Sinun avullasi sitä itsekkin jaksaa paremmin!

Wilhelmiina: Eikä! Todella harmillista! Tsemppiä!

ON: Kuten jo Marjanalle kirjoitinkin niin nyt viikonloppusta lähtien on ollut pientä tuhruttelua. Todella ärsyttävää. Nyt en oikein ota mitään selvää siitä että missä oikein mennään ja mitä kropassa oikein tapahtuu. Yritän asennoitua niin että se viime viikkoinen oli täti ja nyt mennään kiertoa ihan normaalisti ja yritän unohtaa noiden tuhruttelujen olemassaolon. Jos jollain on jotain hyviä neuvoja tai arvailuja siihen miksi näin, niin otetaan kiitollisena vastaan!

En muuten olekkaan teille kertonut että toisen kaavinnan jälkeen sain ihan uskomattoman hirveän aknen! Eli, raskaana ollessa sain paljon hormooninäppylöitä, jotka katosivat sitten hyvinkin nopeasti, jo ensimmäisen kaavinnan jälkeen. Mutta jostain syystä sitten toisen jälkeen hormoonit oli jotenkin ihan sekaisin ja sain aivan hirveän aknen. Ei siis mitään pieniä näppylöitä vaan ihan kunnon paukamia leukaluun päälle molemmille poskille. Todella noloa ja kipeätä. Nyt tilanne on hieman rauhottunut, mutta edelleen kärsin tästä. Minulla ei ikinä ole ollut vastaavaa. Siis, olen kärsinyt akneongelmasta ja viime vuonna söin roaccutan (aknelääke) kuurin, mutta edes ennen sitä en tällä lailla saanut, enkä varsinkaan leukaluun päälle aknea. Voitte kuvitella että joka kerta peiliin katsoessa masentuu. Niinkun ei riittäisi että kaikki meni päin *** muutenkin, niin sitten vielä tämä. Mutta, ehkäpä se on hyvä merkki.

No niin, nyt tuli kyllä omanapaista valitusta... Pahoittelut!

Alexandra, kp9/28-32, yk6+km+yk2

Vierailija
37/535 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko raportoida..nimittäin eilen illalla koiraa ulkoiluttaessa ja ylös noustessa tunsin oikean munasarjan kohdalla jotain hormonaalisia tuntemuksia..mulla on ennenkin ollut sellaista..no nyt tietysti mietin ettyä olisko se alkion kiinnittyminen..tai myöhästynyt ovulaatio,hyvin mahdollista..olis pitänyt kiusata miestä samantien,mutta en rohjennut.Tänään kyllä "kiusaan"! Ovulaation kannalta se olis tod. näk. kyllä myöhäistä,mutta kuitenkin.Meillä on nyt semmoinenkin vaikeus että mies just aloitti mielialalääkkeet,lähinnä stressin takia,ei hän kyllä masentunut ole..mutta nuo niin mukavat lääkkeet vaikeuttavat orgasmin/ejakulaation saamista,mikä tuli todistettua sunnuntaina..Kyllä niihin lääkkeisiin kai tottuu,jolloin seksi onnistuu loppuun asti hehe..pakko tottua! Ei voi olla että nyt sitten ei mikään onnistu! Mun täytyy olla hienovarainen,mun mies nimittäin kokee TODELLA helposti kaikki vaatimukset PAKOTTAMISENA.Onneksi osaan ollakin aika diplomaatti..Sorry,oliko liikaa tietoa? Mut nämä on herkkiä asioita..meillä ainakin.Onko kukaan teistä kokenut alkion kiinnittymiskipua? Millaista se oli ja tuntuiko koko kohdun alueella?

Vierailija
38/535 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoivatkin nyt aika aikaisin, kp26 muuttui eilen illalla myöhään kp1:ksi, joten lasken kp1 vasta tästä päivästä.

Tulin siis tännekin vain taustailemaan - kurja juttu, mutta me ollaan miehen kanssa ovikseni aikaan eri maissa nyt useampi kierto tänä syksynä. Mutta, jotain hyvääkin. Se, että tuli näin aikaisin menkat antaa toivoa, että loppuvuoteen mahtuu vielä kaksi yrityskertaa! :-)

Tällä hetkellä annan kropalle laatuaikaa - pidän Clomeista taukoa, syön terveellisesti, pyrin käymään lenkillä 3 kertaa viikossa, juon vähemmän ja poltan vähemmän - joo, paha juttu mutta olen sosiaalinen polttaja.. :-(

Ja seuraavasta kierrosta sitten taas Clomit peliin. Foolihappoa ja Omega 3 syön kokoajan.

Olen nyt myös alkanut miettiä tosissani adoptiota. En ole koskaan ajatellut, että lapsen pitäisi ehdottomasti olla vauva, vaan ehkä vuoden tai siitä vanhempi, ja se onkin hyvä, koska mun ikäisen (40v) on lähes mahdoton saada vauvaa adoptoimallakaan. Mutta jos tämä projekti saisi stressin pois oman lapsen yrittämisestä, jonka epäilen olevan yksi suuri tekijä, miksei meillä ole tärpännyt.

Tsemppiä kaikille tässä ketjussa! Jokaiselle meille on lapsi tarkoitettu, se vaan on epäselvää milloin sen syliinsä saa... Hyvää syksyä!

t. Gabriela kp1/27-31

Muoks:

Kävin juuri tilaamassa netistä maailman ainoaa raskautta edistävää liukkaria (Pre Seed)! Se on siis myös seuraavien kiertojen uusi apukonsti meillä :-) Jännityksellä odotan auttaako....?

Vierailija
39/535 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille.

Pitkällisen viivyttelyn ja vatvomisen jälkeen päätettiin aloittaa toisen lapsen yrittäminen. Esikoinen on nyt 2,5 vuotta joten jos ensi heinäkuussa saapuisi pikkusisko/veli, niin ikäeroa olisi hieman alle 3,5 vuotta. Mutta saa nähdä miten käy. Varsinaista kovaa vauvakuumetta ei ole ollut, mutta ajatukset uudesta vauvasta ovat alkaneet pyöriä mielessä ja kaikkiin tulevaisuudensuunnitelmiin on huomaamattaan alkanut lisätä uuden vauvan kokoisen tilan. Olen yllättänyt itseni pohtimasta "uudet vaunut pitäisi hankkia" tai "mikähän olisi hyvä nimi vauvalle". Tähän saakka on ollut käytössä huoleton varmat päivät + kondomitekniikka ehkäisyssä, mutta nyt sitten ajateltiin ryhtyä tositoimiin. Tänään kävin ostamassa greippimehua ja b-vitamiiniporetabletteja (tietenkin foolihappoa mukana:).

Ensimmäinen lapsemme sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta, mutta nyt jotenkin olen henkisesti varautunut siiheen, että kaikki ei ehkä mene niin helposti tällä kertaa. Minä olen 29 ja mies 30.

Nyt on meneillään kp 3/28-30, yk 1

Ja vielä kysymys: onko merkitystä sillä, harrastaako ovulaation tienoilla seksiä joka päivä vai joka toinen päivä? Mies haluaa tietenkin joka päivä, mutta jostain olen kuullut, että joka toinen päivä olisi optimaalisempaa. Jos näin on, niin miksi?

terveisin lumihiiri

Vierailija
40/535 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies haluaa tietenkin joka päivä". Missä sellaisia miehiä myydään? : ) Mutta joo,tietääkseni joka päivä touhuilu oviksen tienoilla parantaa mahdollisuuksia,mutta joka toinen päiväkin tod. näk. riittää.Siittiöt elää toimintakykyisinä naisen elimistössä 1-4 päivää,munasolu on toiminnassa vain n. 1 vrk tai jopa vähemmän..Kyllä niitä siitiöitä muodostuu vaikka joka päiväkin touhuais. : )