Miten sokerihiiri laihduttaa?
Syön alyttömästi makeaa,viikossa useampi pussi karkkia,välillä suklaata..pullaa,kakkua piirakkaa menee vaihtelevasti..Joka päivä jotain sokerista.Leivän päällä menee yleensä oivariinia tai vastaavaa..leipää syön 1-6 palaa päivässä.Jos on tuoretta voi mennä enemmänkin.Paistan ruokani runsaassa rasvassa,kerman käyttöä olen nyt vähentänyt.
Ongelma on tuo sokeri.Miten eroon tai millä korvaisin?
mitat 166/85,15kg haluisin tiputtaa
Kommentit (4)
Itsellä myös jonkin sortin sokeriaddiktio, välillä olen ollut totaalilakossa makeiden suhteen, nyt jo onnistuneesti viikon max. 5 hedelmäkarkkia/salmiakkia päivässä syöden. Noihin syöntihetkiin pitää vaan keksiä muuta tekemistä, tai sitten "ostat" itsellesi herkkuhetkiä liikkumalla kalorit etukäteen vaikka lenkillä :)
Kerrasta poikki vaan, muutamassa päivässä helpottaa ja viikossa jo huomaat, että ilman sokeriakin voi elää. Energiaa alkaa virrata ja väsymys helpottaa. Itselläni menossa sokerilakkoa ja kolmatta viikkoa ja pari kertaa olen syönyt makeaa, mutta enää ei tee mieli samalla tavalla kuin ennen ja paluu ruotuun onnistuu helposti. Enää ei pyöri herkutkaan mielessä ja kiusauksia ei enää juuri tule, kun sokeria ei enää haluta.
Kun sokeri on hallussa, siitä on helpompi sitten alkaa keventämään muutenkin. Helppoa, oikeasti!
paljon sokeria saat syödä viikossa. Söitpä sen määrän sitten päivässä tai joka päivä osissa, niin älä ylitä sitä.
Joillekin sopii tuo täyskielto, itselleni ei, koska se johtaa vain täydelliseen sortumiseen. Aloitin tämän säännöstelyni itse ensin pitämällä kokonaan sokerivapaan viikon, ja sen jälkeen oli helpompi ottaa PIENI MÄÄRÄ sokeria takaisin. Nyt voin syödä sokeria, jos oikeasti siltä tuntuu, mutta en enää vedä sitä tottumuksesta.
kylmästi vain kerrasta poikki. Toimii mulla parhaiten. 3-4 päivää kärsii, kuola valuu sokeria ajatellessa ja voisin järsiä vaikka tiskipöytää. Suosittelen, että noina päivinä syö hyvin muuten, nälkäisenä aivan liian tuskaista ja helpompi sortua. Sitten jo helpottaa.. tottumiskysymys..