Tässäpä taas ei niin positiivinen kokemus vl-perheestä.
No naapuriin muutti vl perhe. Lapseni oli ihan innoissaan että saa uusia kavereita. Lapset samanikäisiä.Ilo vaihtuikin itkuksi kun vl lapset ei saa leikkiä lapseni kanssa.
Lapseni mennessä pihalle juttelemaan naapurin lapsille äiti kiiruhtaa heti hakemaan lapset sisälle.
Ensin ajattelin tämän olevan vain sattumaa mutta tämä tapahtuu toistuvasti.
Tätä on jotenkin vaikea ymmärtää...Miten niillä alueilla missä valtaosa on lestaadiolaisia?
En ole mitenkään rasistinen sillä lapsena paras ystäväni oli lestaadiolaiperheestä.Silloin minä ainakin kelpasin ystäväksi.
Kommentit (9)
Itse yritin ystävyyttä samalla alalla olevan vl-naisen kanssa. Tiettyyn pisteeseen päästiin ja alkoi torjunta. Vetäydyin tietty ja ajattelin että antaa olla. Meni varmaan vuosi aikaa ja tuli kutsu perhejuhlaan. En mennyt. Oli jotenkin täysin hämmentävä veto. Ensin ei kelpaa ja sitten kuitenkin. Ota noista selvää.
Ovat aivan oma kuppikuntanta. Eivät tervehdi muita kuin omiaan.
Kyllä harmittaa kun ovat tänne levittäytyneet.
kuvittelevat että kaikki naiset -myös ei vl- on niitä 'miehen alistamia' ja kohtelevatkin sen mukaisesti. Ylimielisyys on aivan omaa luokkaansa.
ja hetimmiten selvisi lasten hyväksikäyttöä jne...
Täällä kyllä vl-äidit käyvät töissä!
vl:n mielestä muut ovat 2-luokan kansalaisia. Toivottavasti sinne ei muuta muita vl- perheitä, oot sitten pulassa.
Helluntailaiset olivat lapsuudessani tosi tiukkoja siitä, kenen kanssa viettävät aikaansa. Edes normiluterilainen ei kelvannut kaveriksi. Jehovat voivat olla kavereita, mutta kokevat aina olevansa käännytystyössä ja toista ylempänä. Tuntemani vl-perheet ovat olleet kaksinaamaisia tapauksia.
kyllä meidän poika ainakin leikkii päivittäin naapurin lestalasten kans ja on hyviä kavereita. Mulla on työkavereina naisia ja miehiä lestoja ja kivoja on kaikki. Aivan kaverillisia. Että en jaa sinun kokemusta.
lapsesi välttyy vl-lasten pelottelulta Helvetin Tulimerestä.