Varakas lapsiperhe maksaa tyttärelleni kahden lapsen hoidosta vain 5e/2,5h:(
Mua niin säälittää tyttäreni, joka on oikeasti hyvä hoitaja, ja tykkää hommasta.
Miten voisi ystävällisesti sanoa tuosta summasta, vai onko se teidän mielestänne sopiva summa?
Kommentit (38)
Markka-aikaan 30-50mk koko illasta oli ruhtinaallinen palkka ja tytöt tulivat mielellään lapsenvahdiksi.
mietin, oma palkka 11 e tunti miinus verot on sama kuin hoitajan palkka. miksi siis ollenkqqn tehdä töitä?
mietin, oma palkka 11 e tunti miinus verot on sama kuin hoitajan palkka. miksi siis ollenkqqn tehdä töitä?
tytön palkka 2€ tunti
jos noudetaan ja haetaan, voisi kyvitella tuon isomman lapsen menevät leikkimään nuorempien kanssa. 7-8 e e palkka puhaana käteen lastenhoidosta on oikeasi aika kova lisa. Moni tekee ihan vakituista palkkatyötä tuolla summalla
Viime keväänä maksoivat 1,5h:sta 5e, ja sekin oli kyllä liian vähän.
MLL:n lapsenvahtikin taitaa saada 8e/h.
Se tuossa on hyvä juttu, että he hoitavat tyttären kuljetukset.ap
Eli ei tarvitse käytännössä kun pitää seuraa ja vähän vahtia, etteivät tee tyhmyyksiä. Ei ihan kannata verrata kuitenkaan MLL:n ammatti-hoitajaan ton palkan kanssa, mutta on kieltämättä aika vähän tuo palkka. Itse maksaisin noilla spekseillä 5€ tunti.
5-10 on ok, riippuen lasten iästä.
AP:n tyttöhän sai palkkaa n 2€/h ja maksajana RIKAS lapsiperhe. Ei pitäisi olla kyse nyt siitä etteikö olisi varaa maksaa enempää.
Minun mielestäni 5€/h olisi täysin oikeutettu palkka 13-vuotiaalle.
Sinuna AP puhuisin vanhemmille.
Niin miten kummassa voin maksaa lastenhoitajalle 5-8 euroa tunti, minähän jään miinukselle, että käyn töissä!
Ja nuo lastenhoitajathan saavat usein palkkansa ilman verojuttuja, minun pitää maksaa palkastani vielä nekin.
viestiä tuosta palkasta? Haluan pysyä näiden ihmisten kanssa väleissä. Ja he ovat tärkeitä tyttärellenikin. Tytär ei ole itse missään vaiheessa nurissut tuosta rahamäärästä.
ap
tulee maksaa enemmän palkkaa. Se on aika pirun huono perustelu!
Palkka maksetaan työstä ja vastuusta.
Onko tyttö usein hoitamassa lapsia? Kuljetuksen lisäksi saako myös ruuan? Onko kuljetettava matka pitkä?
AP:n tyttöhän sai palkkaa n 2€/h ja maksajana RIKAS lapsiperhe. Ei pitäisi olla kyse nyt siitä etteikö olisi varaa maksaa enempää. Minun mielestäni 5€/h olisi täysin oikeutettu palkka 13-vuotiaalle. Sinuna AP puhuisin vanhemmille.
Niin miten kummassa voin maksaa lastenhoitajalle 5-8 euroa tunti, minähän jään miinukselle, että käyn töissä! Ja nuo lastenhoitajathan saavat usein palkkansa ilman verojuttuja, minun pitää maksaa palkastani vielä nekin.
Jos puhutaan palkasta tai maksusta ei ole VÄLIÄ onko maksaja rikas vai köyhä. Vai pitääkö lapsenhoitokin jo praastaa progressiivisesti. Piru vie. Jos työntekijä ei plakasta nurise, niin voi olla että perhe ei tajua edes että palkka on tuonikäiselle liian vähän!
Mekin maksamme omille lapsille ns. palkkaa, kun auttavat joissain isommissa töissä. Ja sekin on tuolla logiikalla riistopalkka! Koska meillä olisi varaa, niin pitäisikö antaa vikkorahaakin useampi satanen??
Harva 13 vuotias joutuu millään tasolla elättämään itsensä, tai on valmis kunnon töihin. Eli kaikki palkat ovat nimellisiä paljjoja, joilla lapsi vois ostaa vaikka karkkia tai vastaavaa. Jos äiti haluaa 13 vuotiaalleen kunnon plakan, niin varmaan kannattaisi hankki sitten kunnon työpaikka?
50 per ilta....
En antaisi oman lapseni tuollaisella kitupalkalla todellakaan hoitaa ketään !!!!
Yhtä huono palkka kuin mainoslehtien jakamisessa
onko perhe varakas vai köyhä. Tuo palkka on liian pieni.
Sano asiallisesti ja kohteliaasti, että esim. 8 e/ h on asiallinen korvaus kahden lapsen hoidosta. Tai jos se ujostuttaa, niin pyydä edes kymppi/ 2 lasta/ 2,5 h. Se jo tuntuu tytöstä ansiolta.
Kun meillä on iltamenoa (ollaan 3-5 h poissa) maksetaan meidän vakituiselle lukiolaiselle 25-30 e käteen + taksi kotiin + ruuat. Hän on lasten seurana, laittaa nukkumaan jne., lapsia kolme, 7-12-vuotiaita.
Tyttäresi ei tarvitse tuota työpaikkaa. Työn merkitys hänelle on oikeastaan vain kasvattava. Älä siis kasvata häntä nöyräksi piiaksi vaan opeta pitämään puolensa. Tyttäresi pitää olla esimerkiksi jo 15 vuotias jotta hän voisi hoitaa muutaman tunnin pieniä lapsia. Lasten pitää osata puhua ja liikkua omatoimisesti. Nuori ei vielä pysty tulkitsemaan mikä vauvalla on hätänä.
Lasten hoito on vaativaa työtä eikä 2,5EUR/h ole palkka. Maksakoon oikeaa työehtosopimuksen mukaista palkkaa iltalisineen ja matkatunteineen ja siitä vielä ennakonpidätyksen yms. Älä opeta lastasi tekemään pimeää työtä.
Tuollaiseen alistavaan työsuhteeseen suhteeseen et saa lastasi päästää.
Tyttäresi ei tarvitse tuota työpaikkaa. Työn merkitys hänelle on oikeastaan vain kasvattava. Älä siis kasvata häntä nöyräksi piiaksi vaan opeta pitämään puolensa. Tyttäresi pitää olla esimerkiksi jo 15 vuotias jotta hän voisi hoitaa muutaman tunnin pieniä lapsia. Lasten pitää osata puhua ja liikkua omatoimisesti. Nuori ei vielä pysty tulkitsemaan mikä vauvalla on hätänä.
Lasten hoito on vaativaa työtä eikä 2,5EUR/h ole palkka. Maksakoon oikeaa työehtosopimuksen mukaista palkkaa iltalisineen ja matkatunteineen ja siitä vielä ennakonpidätyksen yms. Älä opeta lastasi tekemään pimeää työtä.
Tuollaiseen alistavaan työsuhteeseen suhteeseen et saa lastasi päästää.
Markka-aikaan 30-50mk koko illasta oli ruhtinaallinen palkka ja tytöt tulivat mielellään lapsenvahdiksi.
No oletko kuullut inflaatiosta? Ei taida 50mk eli reilu 8e riittää nykypäivänä kuin karkkipussiin ja limupulloon. Muistan kyllä hyvin itsekin miten joskus markka-aikana 50 markalla sai vaikka mitä, mutta nyt on rahan arvo hieman muuttunut 15 vuodessa.
Kyllä itse maksaisin kiinteää keikkapalkkaa parin tunnin työstä 20e, yön yli menevästä 50e.
Oma lapseni sai 10 ekee/t kahden 10-13 vuotiaan hoidosta. Lisäksi 500 ekee tuhlausrahaa, josta piti olla kuitit. Ajelivat taksilla ja kävivät ulkona syömässä. Lisäksi pikkukaupasta saivat ostaa mitä tahansa ruokaa+nameja jne....
Minusta tuo on sikälikin huono juttu et nyt lapsesi oppii tekemään alipalkattua työtä, koska ei uskalla reagoida asiaan. Omani on jo työelämässä ja sai juuri pyytämänsä palkankorotuksen vaikka sai jo hänelle kuuluvan:))
Rohkaise ja neuvo lastasi miten pyytää palkankorotuksen. MLL:stä voi kysyä hintoja.
Niin miten kummassa voin maksaa lastenhoitajalle 5-8 euroa tunti, minähän jään miinukselle, että käyn töissä!
Ja nuo lastenhoitajathan saavat usein palkkansa ilman verojuttuja, minun pitää maksaa palkastani vielä nekin.