Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakas lapsiperhe maksaa tyttärelleni kahden lapsen hoidosta vain 5e/2,5h:(

Vierailija
04.10.2011 |

Mua niin säälittää tyttäreni, joka on oikeasti hyvä hoitaja, ja tykkää hommasta.

Miten voisi ystävällisesti sanoa tuosta summasta, vai onko se teidän mielestänne sopiva summa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni sai 10 ekee/t kahden 10-13 vuotiaan hoidosta. Lisäksi 500 ekee tuhlausrahaa, josta piti olla kuitit. Ajelivat taksilla ja kävivät ulkona syömässä. Lisäksi pikkukaupasta saivat ostaa mitä tahansa ruokaa+nameja jne.... Minusta tuo on sikälikin huono juttu et nyt lapsesi oppii tekemään alipalkattua työtä, koska ei uskalla reagoida asiaan. Omani on jo työelämässä ja sai juuri pyytämänsä palkankorotuksen vaikka sai jo hänelle kuuluvan:)) Rohkaise ja neuvo lastasi miten pyytää palkankorotuksen. MLL:stä voi kysyä hintoja.

Ja vastaus olisi että hoitajan tulee olla täysi-ikäinen!

12-vuotiaallee ei makseta "palkkaa" vaan jonkinlainen korvaus lastenhoidosta tai asten seurana olemisesta.

En saanut selvää ovatko nuo "rikkaat" ap:n perhetutuja? Miksi alunperin suostuitte moiseen? Ei kai sitä palkkaa sen 12-vuotiaan LAPSEN kanssa neuvotella?

Vierailija
2/38 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoit etta perhe on tosi tarkea lapsellesi, ja etta han ei ole valittanut palkasta. Jos nyt rupeat sohlaamaan ja valittamaan suoraan perheelle palkan pienuudesta, voi olla etta siita tulee perheen ja tyttaresi valille epamiellyttavaa fiilista ja jos oikein huonosti kay niin voi kayda niin etta he eivat enaa pyyda tyttoasi lapsenvahdiksi.

Ottaisin asian puheeksi tyttaren kanssa, ja sanoisin etta palkka on aika pieni, ja voisiko han ajatella ehka itse mainitsevansa perheelle siita, tai haluaako han etta sina soittaisit vanhemmille. Mutta jos tyttosi on sekaantumista vastaan, anna asian olla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

homma. Kenelle sinä ystävällisesti sanoisit tuosta summasta, tyttäresi työnantajalle?? Jos tytärtäsi ei haittaa, niin tuskin on sinulla sanomista minnekään ellei tyttäresi ole aivan holhottava.

Vierailija
4/38 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären pitää itse pyytää lisää liksaa omalla tavallaan!

Vierailija
5/38 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettava huomioon, että kyseessä ei ole lastenvahti jolla oikeasti voisi olla vastuu lapsista (liian nuori).

Vierailija
6/38 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tyttösi ja lapset?

Vierailija
7/38 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

milla summalla tekee toita. Kannattaa vaihtaa paikkaa jos palkka ei miellyta. En antaisi lapseni tehda tuolla palkalla toita.

Vierailija
8/38 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään 5€/ tunti

Vierailija
9/38 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yh:na annan 50e yhden lapsen hoidosta jos on tarvetta hoitajalle.

Vierailija
10/38 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eri kesinä olivat kumpikin muutaman päivän. Suunnilleen 15-vuotiaina niitä on kiinnostanut päästä vähän kesätöihin tutuille lastenhoitajaksi.

En ole tuon ikäisiä jättänyt yksin vastuuseen kahdesta pienestä lapsesta, vaan olen itse tehnyt sisällä kotitöitä, kun tytöt on leikittäneet lapsia pihalla.

Palkkoja en enää muista, mutta kummankin kanssa palkka neuvoteltiin niin, että minä kysyin vanhemmilta, että mikä mahtaisi olla tuon ikäiselle sopiva palkka, ja vanhemmat ovat sanoneet mielipiteensä ja sen sanotun mukaan olen sitten maksanut.

Vierailija
11/38 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3e/h tai minimissään 5e. Eli aina saa sen 5e vaikka olisi alle tunnin juttu. Hoidettavana yksi 2v lapsi ja minä olen toistaiseksi ollut koko ajan kotona, esim. etätöissä. Naapurin tyttö on kohta 15v.

Vierailija
12/38 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälle lapsenlikalle maksan 8-10 e/tunti. Eikä lapset ole enää ihan pieniä. Hyvä lapsenlikka on sellainen, joka myös touhuaa lasten kanssa. Ja tietysti auttaa ruokien ym. kanssa.

Vierailija
13/38 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 3e/h oli tytön äidin ehdotus kun keskustelimme järjestelystä etukäteen. Varsinaisesti palkan sitten sovin suoraan tytön kanssa kun oli äidin kanssa saavutettu yhteisymmärys.

Vierailija
14/38 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa hyväksikäytöltä, jos tyttäresi on useinkin heillä lapsenvahtina. Itse maksaisin esim 5 euroa per lapsi per tunti, ja riippuen vähän homman vaativuudestakin. Voisit toimia vaikka niin, että hommaat tyttärellesi toisen paikan, missä käydä ansaitsemassa, ja sovitte yhdessä palkan sopivaksi. MLL:n hoitajille maksetaan käsittääkseni 8 euroa tunnilta. Meillä oli kerran tällainen MLL:n tyttö ja maksoimme hänelle vähän ylimääräistä sen lisäksi.

Vierailija
15/38 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaat on just tuollaisia pihejä. Itse sain kahdesta lapsesta 5 e/h, lapset oli isoja, eli eipä tarvinnut kuin pitää seuraa, ja äiti oli yh...

Ei muuta kuin suuta auki ja lisää palkkaa tai etsikööt uuden hoitajan joka suostuu tuolla rahalla edes vaivautumaan.

Vierailija
16/38 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs olla ainakin 5 e/ tunti plus mahdolliset matkakulut eli bussit tms.

Vierailija
17/38 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan silkkaa hyväksikäyttöä. vähänpä arvostavat lastensa hoitamista.

Vierailija
18/38 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä me olla erityisen varakkaita.

Vierailija
19/38 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä maksoivat 1,5h:sta 5e, ja sekin oli kyllä liian vähän.

MLL:n lapsenvahtikin taitaa saada 8e/h.

Se tuossa on hyvä juttu, että he hoitavat tyttären kuljetukset.

ap

Vierailija
20/38 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidosta saa 30 % verovähennyksiä eli mll hoito tulee maksamaan n.5 € tunti, sen enempää en maksaisi kellekkään koska tuossakin itse hoitaja ei montaa euroa saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän