Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaisiko sinua kirkko työnantajana?

04.10.2011 |

Oletko miettinyt, lähteäkö opiskelemaan kirkollista alaa.

Jos, niin mikä eniten kiinnostaisi?

Kanttorin työ?

Pappina työskenteleminen?

Lasten - tai nuoriso-ohjaaja?

Diakoniatyö?

Vai jokin muu?

Tässä linkki aihepiiriin

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/BCAFF0F8512AEE04C225710E002739E5?Open…

Kyseleepi diakoni meiju

Tikkurilan seurakunta

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin minua pyydettäisi työskentelemään perussuomalaisten vaalitoimistossa. En pystyisi työskentelemään sellaisen yhteisön palveluksessa, jonka "totuuksiin" en usko ja jonka toimintaa en hyväksy.

Vierailija
2/36 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko työnantajana -ajatuksesta tulee kyllä ensimmäisenä mieleen kirkon työhyvinvointiongelmat, joita on ollut keskusteluissa esillä varmaan viimeiset 20 vuotta.

Esimiestyössä joutuu varmaan tekemään paljon työtä houkuttelevuuden lisäämiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos onni potkisi, saisin palkkaa av:llä lässyttämisestä kuten tää ap.

Vierailija
4/36 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kun niissä tapaa poiketa :)

Vierailija
5/36 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin kaikkea kirkossa

Vierailija
6/36 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pääsisi vaikka lastenohjaajaksi tällä koulutuksella (hoitoala) niin sitten.

Vierailija
7/36 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen teologi ja sen lisäksi toisen alan tohtori. Hain joitakin vuosia sitten tuon toisen alan hommiin kirkkoon, mutta en päässyt edes työhaastatteluun, koska minulla ei ole riittävästi seurakuntatyön kokemusta ;) Huvitti ja harmittikin, sillä jopa ateistiystävieni mielestä olisin ollut todella hyvä kyseiseen paikkaan. (Eli etsittiin tuon tohtorialani asiantuntijaa, mutta sitten vaadittiinkin jo ennestään työkokemusta runsain mitoin juuri kirkon palveluksesta....)

No, nykyään en enää edes hingu kirkkoon töihin. Toimin muualla (ja myös paremmin palkatulla) sektorilla. Ainoa harmi on, että teologin koulutusta en voi täysipainoisesti hyödyntää.

Vierailija
8/36 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut heinäkuun alusta alkaen kirkon palveluksessa ja tykkään kovasti. Alkuun pelkäsin ahdasmielisyyttää tms. mutta täytyy sanoa että on oikein mukava ja rento työilmapiiri. Positiivisesti yllättynyt siis ja kovasti toivon ja odotan jatkopestiä.

Vierailija
9/36 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa diakonin työ. Haenkin sitä opiskelemaan keväällä, harmi vain että on niin vaikea päästä sisään.

Vierailija
10/36 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisiko sinua kirkko työnantajana?

Suoraan sanottuna:

ei kiinnosta.

En voisi kuvitella vanhanaikaisempaa, hierarkisempaa, konservatiivisempaa ja ummehtuneempaa työympäristöä kuin kirkko. Siihen päälle hyvin tunnetut kirkon työhyvinvoiniongelmat niin thanks but no thanks.

Vierailija
11/36 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt uudelleenkouluttautumista papiksi. Olen alkanut kokea kutsumusta siihen työhön.

Nykykoulutuksella voisin työskennellä isomman seurakunnan tiedottajana tai kirkon tiedotuskeskuksessa tms.

Näkisin kirkon paitsi turvallisena työnantajana, jota taloudellinen tilanne ei niin paljon heiluttele kuin yrityksiä, myös inhimillisenä ja moraaliltaan hyvänä työnantajana, joka hoitaa yhteiskuntavastuunsa.

Miten voisin alkaa hakeutua kirkon töihin?

Vierailija
12/36 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten todella kaukana rennosta työpaikasta.. nim ex suntio

Vierailija
13/36 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmapiiri...huh huh

Vierailija
14/36 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti mikään mainitsemistasi ei kiinnosta.

Mutta kuinka paljon kirkon tienaa IT- päällikkö? Tai talouspäällikkö?

Vierailija
15/36 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostaisi kirkko työnantajana. Mulla on painolastina erittäin ahdasmielinen uskissisko, joka aloittaisi kovat käännytyskampanjat heti uudestaan, jos se luulisi mun saaneen herätyksen tjs. Muuten voisin mennä vaikka virastoon töihin, mutta en pidä kirkon ahkerimmasta kävijäryhmästä ollenkaan: ne on just niitä lahkolaisia, Israel-fanaatikkoja ym.

Voisin käydä vaikka vapaa-aikanani jumalanpalveluksissa, jos niissä kävisi paljon meitä kirkon valtaväestöä edustavia tolkun ihmisiä, mutta kun ei käy. Ei ainakaan täällä. Papeissakin on iso porukka, jonka mielipiteet on ihan eri linjaa kuin jonkun arkkipiispan.

Vierailija
16/36 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2012 klo 14:27"]

töihin esimerkiksi atk-hommiin seurakuntaan? Pitääkö seurakunnan keittäjän kuulua kirkkoon?

Voisin ajatella kirkkoa työnantajana, mutta en pysty uskomaan jumaliin tai liittymään kirkkoon.

[/quote]

Ei pääse. Lutkukirkku syrjii ihmisiä törkeästi uskonnon perusteella. Sen nyt ehkä ymmärtää että papin odotetaan kuuluvan kirkkoon, mutta vahtimestarin kohdalla ei saisi odottaa vakaumusta, kun uskonnon harjoittaminen ei ole hänen työtään.

Vierailija
17/36 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ilman muuta voisin harkita. Nuoriso-ohjaaja tai diakonia kiinnostaisi erityisen paljon. Diakonia varmaan enemmän.

Vierailija
18/36 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja ei. Minulle tulee seurakunnalle työskentelystä harmi kyllä ensimmäisenä mieleen takavuosina uutisoidut ilmapiiriongelmat. Ennakkoluuloja siis on, mutta voisin kyllä mennä kirkolle töihin jos mielenkiintoisen oloinen paikka omalta alaltani (viestintä/markkinointi) olisi tarjolla ja tulisin valituksi. Tällaisia töitä kirkolla ei tosin taida juuri olla. Jos palkka olisi huomattavasti alle sen mitä yksityisellä puolella saan, en hakisi elleivät mahdolliset muut edut kompensoisi erotusta; lyhyempi työaika tms.

Jos alaa pitäisi vaihtaa, diakoniatyö voisi olla yksi mahdollisuus. Opiskelu teologisessa tiedekunnassa kiinnostaisi kyllä myös.

Vierailija
19/36 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse asiassa olenkin nuorisotyönohjaaja, mutta sittemmin alaa vaihtanut, kylläkin muista syistä kuin srk:aan liittyvistä. Voisin aivan hyvin olla srk:ssa töissä, jopa mielelläni.

Vierailija
20/36 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla takaisin, jos muitakin työntekijöitä kuin pappeja alettaisiin arvostamaan työntekijöinä. Olen toiminut aikaisemmin diakonina, nyt olen siirtynyt kuntapuolelle ja palkka nousi heti aika lailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan