Kiinnostaisiko sinua kirkko työnantajana?
Oletko miettinyt, lähteäkö opiskelemaan kirkollista alaa.
Jos, niin mikä eniten kiinnostaisi?
Kanttorin työ?
Pappina työskenteleminen?
Lasten - tai nuoriso-ohjaaja?
Diakoniatyö?
Vai jokin muu?
Tässä linkki aihepiiriin
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/BCAFF0F8512AEE04C225710E002739E5?Open…
Kyseleepi diakoni meiju
Tikkurilan seurakunta
Kommentit (36)
Lähinnä huonon palkan takia. Mutta en allekirjoita tuota ilmapiiriongelmaa, ainakaan niissä paikoissa joissa olen ollut.
-teologi
kyllä minua kiinnostaisi olla kanttori tai lastenohjaaja. Olisi oikein mukavaa.
mutta seurakunta halua minua töihin, koska kuulun väestörekisteriin (aatteellinen syy). Olen kokki/keittäjä, ja varmasti olisin oivaa työvoimaa mm. leireille.
töihin esimerkiksi atk-hommiin seurakuntaan? Pitääkö seurakunnan keittäjän kuulua kirkkoon?
Voisin ajatella kirkkoa työnantajana, mutta en pysty uskomaan jumaliin tai liittymään kirkkoon.
Uskonnot ovat ihmiskunnan syöpä. Ne ehkäisevät omaa ajattelua.
mä vaan vähän pahaa pelkään, että on ihan turhaa opiskella kirkon töitä koska työpaikkoja on tosi naftisti ja uutisistakin kuulin, että mm. kirkon toimistoväkeä ei palkata enää lisää kun vanhat jäävät eläkkeelle
voisin soluttautua kirkkoon ja katsoa kaikessa rauhassa kumpi voittaisi aivopesun tehokkuudessa. Eli kääntyisinkö itse huuhaan kannattajaksi vai kääntyisikö kirkko ateistiksi. Epäilen tosin hiljaa mielessäni, että suurin osa srk:n henkilöstöstäkin on oikeasti ateisteja, mutta kuuluvat kirkkoon ihan vaan työnantajaa mielistelläkseen.
Sinänsä seurakunnista tuskin löytyy mitään työtä, jota ei kuka hyvänsä normaaliälyinen pystyisi tekemään, joten siinä mielessä vaikuttaa ihan mukavalta työpaikalta.
Olen kyllä ollut paikallisseurakunnassa aikoinaan tyttötyönohjaajana. Nykyään kirkossa on kuitenkin ahdasmielinen ilmapiiri, kun "väärin" ajattelevat savustetaan sieltä pois. En aio hyväksyä naispappeutta tai avo- ja homosuhteita, koska en halua myydä sieluani niin halvalla.
että ilmapiiri hyvin ahdasmielinen ja tuomitseva. Riitaisaa jopa.
Olen kerran harkinnut työnhakua kirkosta, kyseessä olisi ollut henkilöstöpuolen tehtävä. En kuitenkaan elämäntilanteeni takia tuolloin hakenut uutta työtä.
Naispapit luo kärhämällisen tunnelman kirkkoihin. Yhtä tasa arvoa.. ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
on sitten todella kaukana rennosta työpaikasta.. nim ex suntio
Vanha ketju, mutta Mitäköhän suntio tuolla tarkoittaa.
Miksi ei ole rentoa?
Ei. En pystyisi elämään valheessa. Koko hommahan on satua.
Kirkko ja seurakunnat eivät arvosta osaavaa ihmistä vaan sopivaa. Virkoihin valinnat ovat usein outoja ja välttämättä ei valita pätevintä ja parasta.
Itse olen hyvin pettynyt kirkkoon työnantajana, mutta eipä ole muutakaan tiedossa.