Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saakohan tässä tapauksessa vaihtaa tuotteen vai pitääkö mun vain niellä tappioni?

Vierailija
03.10.2011 |

Ostin n. kuukausi sitten Seppälästä syystakin joka on siis kuukauden verran ollut käytössä. Nyt siitä meni jo vetoketju rikki. Eli se pieni metalliosa joka pujotetaan vetimeen lähti irti ja nyt vetoketju ei pysy kiinni vaan aukeaa alhaalta päin. Harmittaa vietävästi kun takki kuitenkin maksoi 70 euroa. Ja kuittia mulla ei enää ole tallessa... Onko kaupalla mitään velvollisuutta korvata tuote toisella tai antaa rahat takaisin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voihan sitä aina kysyä.

Vierailija
2/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuittia olisikaan, pystytään varmasti todentamaan takki Seppälän tuotteeksi (takin omat merkinnät, pankkikortilla maksaminen tms.)

Siis kauppaan mars, sinulla on oikeus saada virheetön tuote tilalle tai kaupan purku, mikäli tuotetta ei ole enää saatavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä siihen samaan liikkeeseen joka tapauksessa.On olemassa lakeja joka velvoittaa kaupan korvaamaan tuotteen joka hajoaa normaalissa käytössä liian pian oletettuun käyttöikään nähden.

Itse olen saanut citymarketista uudet kengät rikkoutuneiden tilalle ilman kuittia,kengän pohja irtosi osittan noin kuukauden käytön jälkeen.

Vierailija
4/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa mennä kokeilemaan onneani. Eivät varmaan rahoja anna takaisin, mutta jospa saisin edes vaihtaa tuotteen. Ja silloin kun ostin takin niin niitä ei ollut kovin pitkään ollut myynnissä joten luulisi heidän tajuavan että takin ei niin lyhyen käytön jälkeen kuuluisi mennä rikki.

Vierailija
5/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastoin yleistä luuloa, kuittia ei tarvita jos tavarassa on virhe. Löytyy ihan kuluttajansuojalaista. Menet vain kauppaan valittamaan, kyllä takin on kestettävä vähintään puoli vuotta.

Vierailija
6/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka niiden oletetaan kestävän. Esim. kodinkoneen rikkoutuessa takuuajan jälkeen (olkoonpa vaikka 2 v., vaikka jääkaappi) liike on velvollinen korvaamaan/antamaan rahat takaisin. Jääkaapinkin laskennallinen käyttöikä on muistaakseni 5 tai 7 vuotta. Nämä löytyy jostain kuluttaja-asiamiehen sivuilta, en nyt vain löydä linkkiä..

Vierailija
7/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tarvitse kuittia, mutta sinun on pystyttävä todistamaan jotenkin (kaupan oma merkki, tiliote....) että tuote on juuri siitä liikkeestä/ketjusta ostettu.

Sinuna menisin pyytämään hyvitystä, mutta muista, että liikkeenkään ei ole pakko palauttaa rahoja, vaan se voi korjata virheen.

Vierailija
8/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos maksoi pankkikortilla, tiliotekin käy. Muutoin sinun on vaikea todistaa ostoajankohtaa, joka tässä on aika oleellinen seikka... Ei riitä että todetaan takin olevan seppälästä ostettu, on todistettava myös milloin se on ostettu, sillä muuten ei tiedetä onko takki kestänyt sen minkä sen voisi olettaa kestävän vai rikkoutunut ennen aikojaan.

Vierailija
9/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonne kuluttajaviraston sivuille ja siellä tosiaan sanottiin että kaupan voi purkaa jos tuote kestää lyhyemmän aikaa kuin perustellusti voi odottaa. Eikä niin haittaa vaikka en saisikaan rahoja takaisin, kunhan edes saisin vastaavan tuotteen tilalle tai sitten korjaisivat vian.

Vierailija
10/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käy ilman kuittia. Varmasti myyjät muistavat, että tuote on heillä ollut myynnissä. Käy rohkeasti kysymässä.

Vierailija
11/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos maksoi pankkikortilla, tiliotekin käy. Muutoin sinun on vaikea todistaa ostoajankohtaa, joka tässä on aika oleellinen seikka... Ei riitä että todetaan takin olevan seppälästä ostettu, on todistettava myös milloin se on ostettu, sillä muuten ei tiedetä onko takki kestänyt sen minkä sen voisi olettaa kestävän vai rikkoutunut ennen aikojaan.

näkyykö mun tiliotteessa kyseinen ostos kun en muista maksoinko kortilla vai käteisellä. Mutta vaikka ei löytyisikään niin luulisi että silti heidän täytyisi korvata tuote koska silloin kun ostin takin niin ne olivat vasta vähän ennen sitä tulleet myyntiin. Eli kai he kuitenkin saavat selville milloin kyseiset takit ovat tulleet myyntiin?

Vierailija
12/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten ainakin Seppälä korjautti housut joista aukesi sauma, sain samat takaisin n. viikossa. Eikä tannut olla kuittia mullakaan tallessa.

Vierailija
13/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että liike on Seppälä - ei ole epäselvää, mistä tuote on ostettu ja he tietävät kyllä, milloin tuote on tullut myyntiin. Kuukausi on liian lyhyt aika käyttöiäksi. Liikkeellä on oikeus korjata tuote. Et tarvitse kuittia.

-kauppiaan muija

Vierailija
14/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ne tunnistavat että takki on heiltä ostettu. Olen joskus ohimennen valittanut vastaavanlaisesta asiasta, jopa pitemmän ajan kuin kuukauden kuluttua (lapsen Lassie-haalari, Prismasta ostettu) ja sain kehotuksen tuoda haalari takaisin, se korjautettiin, vaikka ei ollut kuittia. Olin ihan ihmeissäni, tuota tuotetta kun myydään vähän joka paikassa, eli eivät edes voineet olla varmoja että on heiltä ostettu.

Vierailija
15/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettipankista että maksoinko kortilla silloin kun ostin takin. Olin maksanut ja takki ostettu siis 13.9, eli alle kuukausi sitten. Koitan vielä penkoa jos vaikka kuitti löytyis jostain pussin pohjalta, mutta vien kyllä takin takaisin liikkeeseen vaikka kuittia ei löytyisikään. Kiitos teille kaikille vastauksista!

Vierailija
16/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten vaikka tiliote ja vedä mustalla tussilla yli ne, mitä et halua näyttää. Seppälässa on yleensä ollut tosi nihkeä suhtautuminen rikkinäisten tuotteiden palautukseen, esim. upouudesta T-paidasta purkautui sauma ekassa pesussa ja halusivat minulta kirjallisena selityksen siitä, miten olin paidan pessyt. :D Useampia tuotteita olen käynyt palauttamassa juurikin vikojen vuoksi ja joka kerta on joko kassatyöntekijä ollut ihan ulalla ja jono seissyt varttitunnin, tai sitten on tosiaan syyllistetty ostajaa tuotteen rikkomisesta. Että kannattaa varautua ihan asenteella, ihan kaiken varalta. Ei tosiaan pitäisi kuukaudessa takin osien hajota. Vaihtavat uuden vetimen tilalle, eli saatat joutua jättämään takkisi korjattavaksi viikoksi tai pariksi...

Vierailija
17/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten vaikka tiliote ja vedä mustalla tussilla yli ne, mitä et halua näyttää. Seppälässa on yleensä ollut tosi nihkeä suhtautuminen rikkinäisten tuotteiden palautukseen, esim. upouudesta T-paidasta purkautui sauma ekassa pesussa ja halusivat minulta kirjallisena selityksen siitä, miten olin paidan pessyt. :D Useampia tuotteita olen käynyt palauttamassa juurikin vikojen vuoksi ja joka kerta on joko kassatyöntekijä ollut ihan ulalla ja jono seissyt varttitunnin, tai sitten on tosiaan syyllistetty ostajaa tuotteen rikkomisesta. Että kannattaa varautua ihan asenteella, ihan kaiken varalta. Ei tosiaan pitäisi kuukaudessa takin osien hajota. Vaihtavat uuden vetimen tilalle, eli saatat joutua jättämään takkisi korjattavaksi viikoksi tai pariksi...

toivottavasti eivät ala hankalaksi... Täytyy nyt sitten valmistautua henkisesti että osaan olla tiukkana.

Vierailija
18/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(heillä pitää olla niitä), josta yksi kappale toimitetaan kuluttaja-asiamiehella. Olen joskus väsynyt todistelemaan, miten tuote on rikkoontunut ja pyytänyt kaavaketta, yllättävän nopeasti on vaihto uuteen onnistunut..

Vierailija
19/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(heillä pitää olla niitä), josta yksi kappale toimitetaan kuluttaja-asiamiehella. Olen joskus väsynyt todistelemaan, miten tuote on rikkoontunut ja pyytänyt kaavaketta, yllättävän nopeasti on vaihto uuteen onnistunut..

kiitos vinkistä!

Vierailija
20/22 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kuittia tuskin onnistuuMutta voihan sitä aina kysyä.

ei edellytä kuittia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme