Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi oikeesti tehokkaampaa: vesijuoksu vai ihan tavallinen?

Vierailija
03.10.2011 |

Melkein riita tuli viikonloppuna kaverin kanssa: minä väitän että vesijuoksu, kaveri että tavallinen...ENtäs ajat, kuinka kauan kumpakin pitää tehdä että ovat edes tehokkaita?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juosta voi hitaasti hölkäten. Vesijuoksussa taas aika moni oikeasti ui, juoksuvyö uumilla vain... eli ei polje tehokkaasti alaspäin, vaan taaksepäin. Oikein tehtynä vesijuoksu ei juurikaan vie eteenpäin, vaan pysyy liki paikoillaan (=etenee siis hitaasti). Vesijuoksussa voi myös lisätä vastusta käsi/jalka-painoilla.

Minä harrastan molempia ja sanoisin, että kyllä minulla syke juoksussa nousee paljon enemmän. Mutta kuten sanottua, tuo on yksilöllistä.

Vierailija
2/3 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko mahdollisimman suurta kalorinkulutusta vai mitä? Komppaan äskeistä vastaajaa siinä, että molempia voi tehdä joko reippaasti, hitaasti, spurtaten... ja myös sillä kelluntatyylillä, ikävä kyllä.

Vesijuoksua jaksaa useammin tavallista juoksua pidempään, lisäksi se ei rassaa niveliä niin paljon. Uskoisin silti, että jos vertaa täysin käytettyä aikaa, niin juoksu maalla on tehokkaampaa.

http://www.vesiliikunta.com/index.php?page=132

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis käyttää käsiään kunnolla. Juoksussahan kädet ovat aika toimettomina (no, suhteellisen). Ja eri lihasryhmiinhän nuo ottavat, eli ennemminkin täydentävät toisiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi