Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teen lastensuojeluilmoituksen;

Vierailija
03.10.2011 |

Onko 100% varmaa, ettei tämä ilmoituksen kohde tule ikinä tietämään kuka on ilmoituksen tehnyt?

Kuka on tehnyt joskus lastensuojeluilmoituksen?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eiku taas ketjupuhelua koko suvulle... Oikein kun jauhatte ja oikein kun pohditte niin eiköhän taas saada kehiteltyä vaikka mitä.

Minä muuten huolestuin kovasti, kun puuskahdit, että "sinulla on tarpeeksi omissa lapsissasi!"

Minusta tuo kuulostaa todella pahalta. Miten äiti voi sanoa noin omista lapsistaan! Kuulostat todella uupuneelta! Oletko kotiäiti? Yksinäsi siellä märehtimässä masentuneena maailman murheita ja koet lapsesi taakaksi...?

Niin, on tarpeeksi omissa lapsissani, eli en todellakaan jaksaisi ottaa lisää huollettavakseni, koska tiedän omat rajani. Omani jaksan mainiosti. Kai minä itse tiedän, mikä lapsimäärä on minulle tarpeeksi, mitä ihmeellistä siinä on?

Enkä ole kotiäiti, enkä masentunut.

Väsynyt olen joskus, kuten kaikki.

Enkä koe lapsiani taakaksi, heillä on hyvä ja osallistuva isä. Voimme oikein hyvin.

-ap-

Vierailija
62/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko olosi kovinkin uupuneeksi? Tuollainen huokailu ei ole normaalia. Eikä sekään, ettet tiedä kirjoitat.

Sinä nimenomaan itse kuvasit, että asia on _hyvin laajalti_ tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nyt vain se ilmoitus, vaikutat miettineen asia paljon. Soita ensin nimettömänä, aloita että et halua nimeäsi vielä sanoa vaan kysyä onko ilmoitus aiheellinen.

Sitten kerrot tilanteen ja päätät laitatko luurin korvaan, sanotko nimesi vai mitä teet. Kyllä niitä voi nimettömänä tehdä, lienee myös järjen käyttö sallittu siellä toisessa luurin päässä eli sossussa.

Kiitos kun ajattelet lapsia. IHan sama mitä emännät täällä mölisee. Muista, että palstalta löytyy jopa pedofiilimurhaajaäitien puolustajia ja lapsia syvästi halveksuvia ihmisiä, joten älä kuuntele mitä sanotaan vaan toimi parhaaksi katsomallasi tavalla.

Vain sinunkaltaisten ihmisten avulla edes murto-osa lapsista saa apua kun sitä tarvitsee.

Vierailija
64/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun itse olet ollut masentunut, siskosikin täytyy olla. Ja sitten olet vakoillut hänen lääkekaappiaan?

Kuulostat todella sairaalta edelleen. Projisoit muihin omia ongelmiasi. Toivottavasti joku huomaa pian pahan olosi! Ja hankkii lapsillesi tehokasta apua!

että sisko on itse jo aikaa sitten kertonut masennuksestaan. Ja kertoilee, mitä muista lääkkeitä nappailee parantaakseen oloaan.

-ap-

ja olette avoimesti asiasta puhuneet, niin miksi se on tehtävä nimettömänä? Sorry, en ole lukenut koko ketjua, jos olet siis kertonut jo..

Siskoni kertoo olevansa väsynyt jne.

Sanon, että pyytää neuvolasta apua.

No, on pyytänyt, muttei kuulemma saa.

Sanon, että sitä pitääkin vaatia eikä pyytää.

Sitten siskoni sanoo, että "No sitten ne tekee lastensuojeluun ilmoituksen jne"

Minä sanon, että olisiko se paha juttu, sama kai se on, mistä se apu tulee?

Ja tässä kohtaa alkaa aivan jumalaton rähinä ja ärinä ja huuto, paiskaa lapset autoon ja lähtee.

Näin. Tämän asenteen takia en viitsi edes mainita hänelle sanaa "lastensuojelu", koska siitä tulee hirveät hepulit ihan kaikille läsnä olijoille. Siksipä yritä nähdessämme pitää mölyt mahassani ja siskon hyvällä tuulella vain myöntyilemällä...

Tuollainen samanlainen asenne on nähtävissä tässä ketjussa tuossa ihmisessä, joka koko ajan jänkkää ja kääntää kaiken sanomani minua vastaan ja on hirveällä puolustuskannalla.

-ap-

Vierailija
65/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun siellä tosiaan käytetään sitä maalaisjärkeä.

Ja kai nyt pässikin tajuaa, että jos joku rupeaa suoltamaan tällaista soopaa, niin ei ole kaikki inkkarit kanootissa ilmoittajalta. Titityy vaan.

Vierailija
66/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoja ja apua toivot tälle äidille?

Miksi ihmeessä ei saa elää kuten tahtoo?

Mitä kamalaa lapsille tehdään ja miksi et soita vaikka poliisille jos lapset vaarassa?

Miksi koulu ei vie asiaa eteenpäin jos tietää että tämä ja tämä on tapahtunut?

Jos sinusta joku laiminlyö lapsia, se vain sattuu olemaan siten kuten tahtoo-elämistä. Voi hyvä luoja mitä porukkaa tääällä taas.

Joo, jätän lapset ruokkimatta ja ilmn vaatteita ja hakkaan niitä, se on tää meidän lifestyle.

Vierailija
67/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi voi voi voi voi ja voi. Mitähän se ap:n työnantaja tykkää siitä, että tämä pui omia ongelmiaan työajalla tuntikausia?

Vierailija
68/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa sairas tyyppi! Siis kuvittelet että joku haluaa anastaa siskonsa lapset! Hyi olkoon, pitäisit tyhmän suusi kiinni, ajatuksesi ei ole terveitä.

Ap haluaa tehdä ilmoituksen asiasta, jonka on havainnut.

ÄÄLIÖT: Katsokaapa asiaa lapsen EIKÄ aikuisen kannalta. Kannattaisiko pelastaa lapset kun vielä voi? Kaikki työssäkäyvät sitten maksetaan näitä jälkiseuraamuksia kun lapset häiriintyvät.

Ap, tee vaan ilmoitus äläkä lue näitä omituisia mielipiteitä. Ovat huonoja äitejä itsekin, jotka tästä pillastuvat ja yrittävät estää lasten edun ajattelemista!

Vierailija
69/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko olosi kovinkin uupuneeksi? Tuollainen huokailu ei ole normaalia. Eikä sekään, ettet tiedä kirjoitat.

Sinä nimenomaan itse kuvasit, että asia on _hyvin laajalti_ tiedossa.

Kyse on muutamista läheisistä ihmisistä, sukulaisista. Riittävän laajalti.

Vierailija
70/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi voi voi voi voi ja voi. Mitähän se ap:n työnantaja tykkää siitä, että tämä pui omia ongelmiaan työajalla tuntikausia?

Kaikilla ei ole töitä ma-pe kello 7.00-16.00

-ap-

Vierailija
71/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa AP:n mollaaminen. Käsitelkää pikemminkin sitä, miksi te ette osaa ajatella kärsivien lasten etua?

Ap, tee ilmoitus. Pyydä että nimeäsi ei kerrota asianomaiselle. Kerää rohkeutta ja kerro itse. Lasten etu vaatii ratkaisua pian!

Vierailija
72/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai nyt pässikin tajuaa, että jos joku rupeaa suoltamaan tällaista soopaa, niin ei ole kaikki inkkarit kanootissa ilmoittajalta. Titityy vaan.

Ihminen jolla oikeasti olisi pelättävää jos sossu tulee visiitille tai ihminen, joka ei usko, että maailmassa on hyvinkin paljon pahoinvoivia lapsia. Jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Avaa silmäsi.

-ap-

Vierailija
73/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se onkin sitten taas MUUTAMA.

Mitä jos soittaisit mielenterveystoimistoon ja hakisit apua? Näytä nämä kirjoituksesi siellä. Eiköhän ala oikea nappiannostus sinulle löytyä - ja se keskusteluapu. Ja jos hyvin käy, sinusta tehdään ls-ilmoitus ja pääset vähän lepäämään tuon kovin uuvuttavan vastuusi kanssa.

Vierailija
74/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on oikeusvaltio.

Vierailija
75/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas näitä ls-asiakkaista joiden mielestä muiden pitäisi vain pitää huolta omista asioistaan ja ainoa puuttuminen joka sallitaan on kuolemansyyntutkinnan jälkeen. Oikeasti Suomessa on lapsia joita kohdellaan todella kaltoin. Se että sinusta (ketjun sarjapostaaja ja ls-ilmoitusten dissaaja) on mielestäsi tehty aiheeton ilmoitus ei tarkoita sitä että kaikki ilmoitukset olisivat aiheettomia.

Kyllä ilmoituksen voi tehdä nimettömänä. Toki siskosi voi arvata että sinä olet sen tehnyt.

Vierailija
76/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa AP:n mollaaminen. Käsitelkää pikemminkin sitä, miksi te ette osaa ajatella kärsivien lasten etua?

Ap, tee ilmoitus. Pyydä että nimeäsi ei kerrota asianomaiselle. Kerää rohkeutta ja kerro itse. Lasten etu vaatii ratkaisua pian!

Silti tosiaan toivoisin, ettei sisko saa tietää minun olevan asialla. Voisi välit katketa, vaikka itse toivoisin jonkun ulkopuolisen hankkivan apua itselleni, jos en olisi kunnossa ja lapset siitä kärsisi.

Kiitos sinulle, yhdelle järkevälle ihmiselle.

-ap-

Vierailija
77/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä sait tueksesi yhden ainoan ihmisen... Jos olisit oikealla asialla, kai niitä olisi enemmän löytynyt? Mahdoitkohan kirjoittaa tuonkin itse?

Ja hulluun tätiin kannattaakin katkaista välit! Mt-potilaat eivät ole koskaan hyvää seuraa lapsille.

Vierailija
78/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se onkin sitten taas MUUTAMA.

Mitä jos soittaisit mielenterveystoimistoon ja hakisit apua? Näytä nämä kirjoituksesi siellä. Eiköhän ala oikea nappiannostus sinulle löytyä - ja se keskusteluapu. Ja jos hyvin käy, sinusta tehdään ls-ilmoitus ja pääset vähän lepäämään tuon kovin uuvuttavan vastuusi kanssa.

ihmistä minun lisäkseni, voin käyttää mielestäni ilmaiua moni tai muutama. Ei kaikilla edes muuten ole monikymmenpäistä sukua. Yksi tai kaksi olisi pari ihmistä tai vähän.

Suosittelen sinua soittamaan kyseiseen numeroon ja kertomaan omasta ahdistuksestasi vieraan ihmisen kirjoitteluiden takia.

Tai sitten sä olet siskoni, joka säikähti, hänkin täällä joskus palstailee.

-ap-

Vierailija
79/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihan selvästi pelottaa, että hänestä tehdään ( ja täysin aiheesta) lastensuojeluilmoitus.

Itsekin olen ollut ls-asiakas, eikä siinä ole mitään pelättävää, meillä tosin vain oli kartoitus, ja todettiin, ettei apua tarvita.

Minä voin itse sanoa, että minun lapsistani saa tehdä milloin tahansa ls-ilmoituksen, jos siihen aihetta kuvittelee olevan.

Vierailija
80/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jossa sisko teki veljensä perheestä nimettömänä ls-ilmoituksen. Ihan aiheellisen. Ilmoituksen tekijää ei kerrottu veljelle mutta tämä sisko sitten jälkeenpäin on ITSE kertonut tehneensä sen. Kyllä sä uskallat sen tehdä, kunhan vaan et kerro kuka olet. Ne joutuu siellä käsitteleen MYÖS nimettömät ilmoitukset.