Jos teen lastensuojeluilmoituksen;
Onko 100% varmaa, ettei tämä ilmoituksen kohde tule ikinä tietämään kuka on ilmoituksen tehnyt?
Kuka on tehnyt joskus lastensuojeluilmoituksen?
Kommentit (87)
joka odottaa, että lapsia kidutetaan ja että lapset ovat kuoleman uhassa, kuten väitit...
Tooooodella uskottavaa tarinaa!
Jos koulu on tehnyt ilmoituksen niin asia olisi jo hoidossa ja perheellä kävisi lastensuojelu.
Juu, oletinkin että "muut" on muita läheisiä, te voivottelette perheen asioita, joista "luulette" olevanne perillä. Eikä KUKAAN teistä ole PUUTTUNUT!!!!!
Päivästä toiseen lapset siis elää pahaa elämää ja te läheiset kuiskitte selän takana ettekä puutu?Mistä tiedät että koulu tietää lapsien ahdingon, jos et ole jutellut koululle?
En usko että lapsilla on hätää. Tai että sinä olisit mikään perheelle läheinen. Kyylä taidat olla ja elää kuuluu jollain kaavalla.
Ole onnellinen siitä. Niin ei ole kukaan uskaltanut puuttua, ettei lapset saa siitä paskaa niskaansa.
Sain tämän ihmisen puheista käsityksen, että lapsi oli puhunut koulussa jotain, josta joudutaan tekemään ilmoitus eteenpän, jääköön sekin asia minun tietooni, mitä koulussa oli sanottu. Sen sanon, että lapsi ei valéhdellut.
En minäkään usko, että lapsilla on mitään akuuttia hätää ja että heidät pitää huostaan ottaa nyt ja heti, mutta tämä ihminen on pahasti masentunut, väärinkäyttää tiettyjä lääkkeitä, heitteillejättää lapsiaan. Esimerkiksi näin, asioita tarkentamatta.
Ja olen aika hemmetin läheinen, kun sisko olen. Hyvin huolestunut sellainen. ja olisi ihan hemmetin kivaa, jos ei tarvitsisi olla.
Ja elää kuuluu niin, että lasten arki on tasapinoista, he voivat hyvin ja kokevat olevansa turvassa. Voit toki olla eri mieltä kanssani.
-ap-
Ensin lapset on välittömässä kuolemanvaarassa, sitten taas heillä ei olekaan hätää...
Lapsi on oletettavasti ehkä sanonut, kun ap on saanut mahdollisesti todennäköisesti saanut vissiin sellaisen kuvan...
joka odottaa, että lapsia kidutetaan ja että lapset ovat kuoleman uhassa, kuten väitit...
Tooooodella uskottavaa tarinaa!
niin hyväntahtoinen, että uskoo vaan että "kyllä se siitä". Enkä mä mistään kuolemasta ole puhunut. Toinen lapsi itse on sanonut, ettei jaksa elää. Ja kyseessä tokaluokkalainen, sinä et huolestuisi/olisi moksiskaan? OK.
Jos ei sulla ole asiaa, niin mene muualle.
-ap-
Ensin lapset on välittömässä kuolemanvaarassa, sitten taas heillä ei olekaan hätää...
Lapsi on oletettavasti ehkä sanonut, kun ap on saanut mahdollisesti todennäköisesti saanut vissiin sellaisen kuvan...
Ai tämä; pelkään, ettei niitä lapsia kohta enää ole". Niin, sellaisina kuin minä heidät tunnen. Toinen oireilee niin ettei ole laisinkaan oma itsensä. Onko noin kauheaa kun oikeasti joku on huolissaan??
Enkä kaipaa mitään hyväksyntää ls-ilmoitukselle, siitä olen päätökseni jo tehnyt. Haluan vain, että jo kertoo tuon laittamani tekstin perusteella, saako tämä äiti, siskoni, tietää minut iloituksen tekijäksi?
-ap-
Arvasin että olet "huolestunut sisko".
Ja mikäli arvaan oikein, olet isosisko, joka on aina "ollut huolissaan" tästä pikkusiskosta...
On se vaan kivaa olla aina parempi ja ylempi kuin se pikkusisko, joka saapui kilpailemaan vanhempien huomiosta...
Vielä kun oikein kikkailet, pääsetkin hakemaan lapsia itsellesi sijaisäitinä. Kas kun sinä varmasti olet siinäkin paljon parempi!
neuvoja ja apua toivot tälle äidille?
Miksi ihmeessä ei saa elää kuten tahtoo?
Mitä kamalaa lapsille tehdään ja miksi et soita vaikka poliisille jos lapset vaarassa?Miksi koulu ei vie asiaa eteenpäin jos tietää että tämä ja tämä on tapahtunut?
Että äiti saa aspua masennukseensa, jotain keskusteluapua kenties.
Saa elää, kuten tahtoo, mutta kyllä siihen on olemassa tietyt normit kun mukana on lapsia.
Sain käsityksen, että koulu on asiaa vienyt eteenpäin. Mutta haluaisinkin varmasti tietää onko, koska silloinhan minun tai kenenkään muun ei tarvitse. Kyllä he huomaavat, että joku mättää ajan kanssa, jos osaavat työnsä tehdä.
-ap-
Onko tuo masennus oma maallikkodiagnoosisi?
Onko sinulla omia lapsia?
Arvasin että olet "huolestunut sisko".
Ja mikäli arvaan oikein, olet isosisko, joka on aina "ollut huolissaan" tästä pikkusiskosta...
On se vaan kivaa olla aina parempi ja ylempi kuin se pikkusisko, joka saapui kilpailemaan vanhempien huomiosta...
Vielä kun oikein kikkailet, pääsetkin hakemaan lapsia itsellesi sijaisäitinä. Kas kun sinä varmasti olet siinäkin paljon parempi!
Enkä ole parempi enkä ylempi. Enkä todellakaan halua hänen lapsiaan, omissa on ihan tarpeeksi. Enkä halua kenenkään saavan hänen lapsiaan.
Vikani on minussakin ihmisenä, mutta niistä ei kärsi lapset.
-ap-
Onko tuo masennus oma maallikkodiagnoosisi?
Onko sinulla omia lapsia?
Ja olen myös ollut pahasti masentunut.
Kaippa hän on masentunut, kun siihen syö lääkkeitä, ilmeisesti ei tarpeeksi vahvoja ja ilmeisesti hänelle ei riitä pelkät lääkkeet vaan kaipaa myös keskusteluapua.
Eli masennuksen osalta ei ole kyse mistään käsityksestä vaan tiedosta.
-ap-
Ja eiku taas ketjupuhelua koko suvulle... Oikein kun jauhatte ja oikein kun pohditte niin eiköhän taas saada kehiteltyä vaikka mitä.
Minä muuten huolestuin kovasti, kun puuskahdit, että "sinulla on tarpeeksi omissa lapsissasi!"
Minusta tuo kuulostaa todella pahalta. Miten äiti voi sanoa noin omista lapsistaan! Kuulostat todella uupuneelta! Oletko kotiäiti? Yksinäsi siellä märehtimässä masentuneena maailman murheita ja koet lapsesi taakaksi...?
että kun itse olet ollut masentunut, siskosikin täytyy olla. Ja sitten olet vakoillut hänen lääkekaappiaan?
Kuulostat todella sairaalta edelleen. Projisoit muihin omia ongelmiasi. Toivottavasti joku huomaa pian pahan olosi! Ja hankkii lapsillesi tehokasta apua!
Ja miten sinä siitä tiedät?
Tai siitä miten asia on tulkittu? Mistä sinä voit sanoa että lapsen puhe on faktaa, todellisuushan on faktaa, ei välttämättä se mitä lapsi puhuu.
Jos joku vetää lääkkeitä ja ottaa niitä väärin niin sehän on todella vaarallista!! Ettekä te tee ilmoitusta sellasesta?
Masentunut saa olla.
Lapsien heitteillejätöstä minulla ei ole mitään mielipidettä koska jälleen ei tiedetä mitä se tarkoittaa. En ymmärrä miksi ette ole puuttuneet kun tilanne on ollut päällä tai kuulleet asiasta.
Ei tartte alkaa vittuilemaan että MINÄ en pitäisi tärkeänä lapsien hyvinvointia: olisin jo tehnyt ilmoituksen poliisille tai lastensuojeluun jos joku tekisi selvästi pahaa lapselle; noi on selviä että jättää heitteelle tai väärinkäyttää lääkkeitä. En ymmärrä miten et ole jo tehnyt ilmoitusta. Mitä jos jotain tapahtuisi?
Se on vastakysymys siihen että mitä jos tekee ilmoituksen joka olisi aiheeton. Mutta mitä jos lapsille tai äidille tapahtuu jotain, tiedätte vaaran ettekä ole tehneet mitään? Miten asian kanssa silloin elää?
Vaikka menisi siteet lapsiin niin olisitte ainakin katkaiseet kierteen!
jos olet oikeasti huolissasi lapsista!
Älä kerro nimeä lastenvalvojalle. Äidin ei pitäisi saada nimeä selville. Muista, ettet ole tässä kiusaamassa, vaan hankkimassa apua koko perheelle.
Viimeistään poliisi sen sitten selvittää.
Ja eikähän tuollaista ns. siskoa kukaan ansaitse tai halua.
Sitäpaitsi se lasten ns. oireilu voi olla ihan reagointia mielenterveydeltään järkkyneen tädin käytökseen.
että kun itse olet ollut masentunut, siskosikin täytyy olla. Ja sitten olet vakoillut hänen lääkekaappiaan?
Kuulostat todella sairaalta edelleen. Projisoit muihin omia ongelmiasi. Toivottavasti joku huomaa pian pahan olosi! Ja hankkii lapsillesi tehokasta apua!
että sisko on itse jo aikaa sitten kertonut masennuksestaan. Ja kertoilee, mitä muista lääkkeitä nappailee parantaakseen oloaan.
-ap-
noin vaan nimettömänä ilmoitusta... Ei ole siis kokemusta miltään osin, mutta tuntuisi aika järjettömältä, jos sitä vaan vois tehdä ilmoituksia. Niitähän vois tehdä miten vaan ihan kiusallaan, eikä kohde saisi ikinä tietää. Kiva.
kaiken koko suvulle! Oletpa ihana sisko! Ja täysin pähkähullulta kuulostat. On tainnut tauti uusia.
että sisko on itse jo aikaa sitten kertonut masennuksestaan. Ja kertoilee, mitä muista lääkkeitä nappailee parantaakseen oloaan.
-ap-
ja olette avoimesti asiasta puhuneet, niin miksi se on tehtävä nimettömänä? Sorry, en ole lukenut koko ketjua, jos olet siis kertonut jo..
ja "antaa nyt olla vaan"...
Meillä on erittäin hyväntahtoinen ja läheinen suku, ei mikään pahansuopa.
Ja ei mun tarvitsekaan tietää, mitä he siellä on nähnyt ja tehnyt, näenhän itsekin alkavatko asiat muuttua parempaan suuntaan.
-ap-