Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teen lastensuojeluilmoituksen;

Vierailija
03.10.2011 |

Onko 100% varmaa, ettei tämä ilmoituksen kohde tule ikinä tietämään kuka on ilmoituksen tehnyt?

Kuka on tehnyt joskus lastensuojeluilmoituksen?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse kirjoittaja pelätä lastensuojelua paskat housussa. Onko omat lapsesi peräti huostaanotettuin, kun noin älähdät?

Minusta ap-kirjoittaja on asiallinen ja ihan oikealla asialla. Mikä teitä muita kirjoittajia oikein vaivaa täällä?

Onko täällä vastaamassa vain ja ainoastaan lastensuojelua inhoavat? Mikä lastensuojelussa noin pelottaa? Sehän on vain yhteiskunnan palvelujärjestelmän yksi osa ja hemmetin TÄRKEÄ sellainen!

Vierailija
22/87 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka koulu tai joku muukin taho sen tekisi, on vain hyvä että yhteydenottoja tulee monesta eri lähteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saako tietää, oletan että ilmoituksen voi jättää nimettömänä.

Entä jos ilmoitus onkin aiheeton? Nolottaisiko?

Vierailija
24/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Jos ilmoitus on asiallinen, voi olla, että sen tekijä ei koskaan selviä kohteelle. Toisaalta mitä väliä tällä on, jojs ilmoitus kerran on asiallinen? Sehän vain tarkoittaa, että ihmiset saavat apua, ja sehän on ihan oikein, eikö olekin?

Jos taas ilmoitus on tahallista kiusantekoa ja aiheeton, voi kohde halutessaan tehdä siitä tutkintapyynnön poliisille ja poliisi kyll äselvittää, kuka sen on tehnyt. Kiusaaja saa rangaistuksen ja sehän on myö sihan oikein, eikö olekin!

Vierailija
25/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeuteenkin sinulla on riskinä joutua.

Vierailija
26/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perheellä ja lapsella on pääsääntöisesti oikeus tietää, kuka on tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Jos ilmoittaja on viranomainen, on tämä aina kerrottava perheelle. Jos henkilöllä on lain mukaan velvollisuus lastensuojeluilmoituksen tekemiseen, ei hän voi tehdä ilmoitusta ilmoittamatta nimeään. Lastensuojeluilmoituksen tekemistä ei saa viivästyttää delegoimalla ilmoituksen tekemistä esimerkiksi esimiehelle. Ilmoituksen tekemiseen on velvoitettu se henkilö, joka on saanut tietää mahdollisesta lastensuojelun tarpeesta.

Yksittäistapauksissa joudutaan kuitenkin arvioimaan, annetaanko tieto ilmoituksen tekijästä perheelle tai lapselle. Ilmoituksen tekijän henkilöllisyys voidaan suojata julkisuuslain 11§:n 2 momentin mukaan. On tilanteita, joissa henkilöllisyyden paljastaminen olisi lapsen edun tai ilmoituksen tekijän turvallisuuden kannalta vahingollista.

Asianosaisella ei ole oikeutta saada tietoa, jos tiedon antaminen olisi vastoin lapsen etua, muuta erittäin tärkeää yksityistä etua tai erittäin tärkeää yleistä etua. Lapsen edun vaarantumisen perusteena voi olla tilanne, jossa ilmoituksen tekijä on lapselle läheinen henkilö, esimerkiksi isovanhempi, ja tiedon antaminen johtaisi lapsen hyvinvoinnille tärkeän ihmissuhteen katkeamiseen."

Mikäli tulkitsen oikein, eli olen lapsille läheinen, eli tämä äiti ei tulisi asiasta tietoa saamaan.

Ja epäilijöille. Jos olisin väärässä, ei todellakaan nolottaisi eikä hävettäisi, olisin riemuissani.

Vaan valitettavasti minulla ei ole enää oikeastaan huolta lasten hyvinvoinnista vaan ihan 100€ varmaa tietoa, ettei he voi hyvin. Niin läheinen olen. Ja olen lykännyt tätä asiaa liian kauan, koittanut sulkea silmäni, puhua vihjaillen, mutta asiat vaan pahenee ja pelkään, ettei niitä lapsia kohta enää ole.

Enkä missään nimessä halua, että lapset viedään samantien pis, vaan haluan, että tämä äiti saa apua ja neuvoja jne jne.

Olen itsekin ollut lastensuojelun kirjoilla, ilmoituksen tein ihan itse.

-ap-

Vierailija
27/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 100% varmaa tietoa.

-ap-

Vierailija
28/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi puhua suoraan, jos ongelma on todellinen?

Vierailija
29/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut samojen seinien sisällä?

Vierailija
30/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi puhua suoraan, jos ongelma on todellinen?

jos sulla on huonoja kokemuksia lastensuojelusta tai olet itse joutunut tarpeettoman ilmoituksen kohteeksi tms.

Ja aina se suora puhekaan ei auta. Olen puhunut hyvinkin suoraan, kuten moni muukin tälle henkilölle. Että pälä pälä vaan itsellesi, mene sinä puhumaan ongelmasi jollekin muulle, äläkä pura sitä minuun.

-ap-

Vierailija
31/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sitä tehdään päätelmiä!

Vastaa kysymykseen: Mikset voi käyttäytyä aikuisesti ja ottaa asiaa asiallisesti esille? Kuten normaali, vastuuntuntoinen ihminen tekisi.

Ja mitä ihmettä se sinun oma lastensuojelutaustasi liittyy koko asiaan? Panetko nyt jotenkin koston kiertämään?

Vierailija
32/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut samojen seinien sisällä?

Tiedän tarpeeksi ja niin tietää moni muukin. Myöskin koulussa ja voihan olla että sitä kautta jo meneekin lastensuojeluilmoitus. Ajattelin vain olla se, joka ei enää puhu vaan tekee asialle jotain.

-ap-

Vierailija
33/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastaa kysymykseen: Mikset voi käyttäytyä aikuisesti ja ottaa asiaa asiallisesti esille? Kuten normaali, vastuuntuntoinen ihminen tekisi."

-Siksi, koska hän voisi kieltää etten enää näkisi noita lapsia, piste. Jolloin joutuisin joka tapauksessa tekemään ilmoituksen. Menikö jakeluun? Ja olen puhunut, mutta saa raivarit heti ja sulkee luurin, ei niistä vaan saa puhua. Purkaa luultavasti sen raivon lapsiin, jonka minä tai kuka tahansa saa aikaiseksi hänessä.

"Ja mitä ihmettä se sinun oma lastensuojelutaustasi liittyy koko asiaan? Panetko nyt jotenkin koston kiertämään?"

-Kunhan ohimennen mainitsin.. huoh..

-ap-

Vierailija
34/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sanoit että olit vihjaillut. Sitten alatkin väittää, että olet puhunut suoraan.

Olet myös toooodella, toooodella kova olettamaan asioita ja suorastaan ennustamaan. Millä ihmeen ammattitaidolla teet noita olettamuksia ja diagnooseja?

Vierailija
35/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIEDÄT ja MUUTKIN tietää perheen asioita?

Miksi KOULU ei ole puuttunut jos KOULUKIN tietää? Se kuulostaa todella vakavalta VIRHEELTÄ!!!

MITÄ ihmiset tietää perheestä X? Sen mitä SINÄ kenties puhut toisista?

Jos et asu heillä, niin mistä ihmeestä tiedät perheen asiat? Luuletko tosiaan että muilla on joku velvollisuus kertoa asioitaan sinulle?

Mitä niille lapsille on tehty? Mistä tiedät 100 varmuudella kaiken?

Vierailija
36/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sanoit että olit vihjaillut. Sitten alatkin väittää, että olet puhunut suoraan.

Olet myös toooodella, toooodella kova olettamaan asioita ja suorastaan ennustamaan. Millä ihmeen ammattitaidolla teet noita olettamuksia ja diagnooseja?

"Olen puhunut hyvinkin suoraan" Ja seuraavassa viestissäni tarkensin asian. Opettele sinä lukemaan tarkemmin.

Kyllä olen kova olettamaan, sinä taidat olle sellainen "lastensuojelu-on-saatanasta-ja-kaikki-lastensuojeluilmoitukset-on-turhia"-ihminen, jollaisia täällä välillä näkyy.

-ap-

Jos et osaa auttaa eli kertoa minulle pysyykö ilmoitukseni nimettömänä, ole vaiti.

Vierailija
37/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIEDÄT ja MUUTKIN tietää perheen asioita?

Miksi KOULU ei ole puuttunut jos KOULUKIN tietää? Se kuulostaa todella vakavalta VIRHEELTÄ!!!

MITÄ ihmiset tietää perheestä X? Sen mitä SINÄ kenties puhut toisista?

Jos et asu heillä, niin mistä ihmeestä tiedät perheen asiat? Luuletko tosiaan että muilla on joku velvollisuus kertoa asioitaan sinulle?

Mitä niille lapsille on tehty? Mistä tiedät 100 varmuudella kaiken?

siksi haluaisinkin tietää jostain jollakin tapaa, onko asioihin jo puututtu, jos on niin minun ei tarvitse.

Ja "muilla" tarkoitan muita läheisiä ihmisiä.

Kun minä vaan tiedän aika paljon.

Mitä lapsille on tehty; Se jääköön uteliaisuudestasi huolimatta vain minun tietooni toistaiseksi. Heille on tehty ja jätetty tekemättä paljonkin.

Koska minulla on silmät ja korvat, siksi tiedän, en kaikkea, mutta tarpeeksi ollakseni huolissani.

-ap-

Vierailija
38/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoja ja apua toivot tälle äidille?

Miksi ihmeessä ei saa elää kuten tahtoo?

Mitä kamalaa lapsille tehdään ja miksi et soita vaikka poliisille jos lapset vaarassa?

Miksi koulu ei vie asiaa eteenpäin jos tietää että tämä ja tämä on tapahtunut?

Vierailija
39/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin valtavan paljon, niin etkö voi kysyä onko joku tehnyt ilmoituksen?

Vai onko tässä kyse pahansuovasta suvusta, joka juoruaa selän takana?

Ja ikävä tuottaa pettymys, mutta ei se lastensuojelu ilmoituksen jälkeen kerro sulle yhtään mitään ko. perheen asioista, vaikka kuinka sinun tekisi mieli tietää.

Vierailija
40/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulu on tehnyt ilmoituksen niin asia olisi jo hoidossa ja perheellä kävisi lastensuojelu.

Juu, oletinkin että "muut" on muita läheisiä, te voivottelette perheen asioita, joista "luulette" olevanne perillä. Eikä KUKAAN teistä ole PUUTTUNUT!!!!!

Päivästä toiseen lapset siis elää pahaa elämää ja te läheiset kuiskitte selän takana ettekä puutu?

Mistä tiedät että koulu tietää lapsien ahdingon, jos et ole jutellut koululle?

En usko että lapsilla on hätää. Tai että sinä olisit mikään perheelle läheinen. Kyylä taidat olla ja elää kuuluu jollain kaavalla.