Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerimmät kommentit raskaudestasi?

Vierailija
03.10.2011 |

Minua ärsyttää suunnattomasti "raskaus kaunistaa" -tyyliset heitot. Niiden tarkoitus on varmasti piristää, mutta vaikutus ei ole ihan toivottu.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kertonut nyt laskettua aikaa kenellekään. Sanonut vain että mihin mennessä on syntynyt. Ja se on yli kolme viikkoa yli lasketun ajan... ei vaan jaksa niitä kyselyjä. Jos tulee ajoissa niin kiva, mutta ne joka päiväset kyselyt oli aika tylsiä...

Vierailija
22/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vaikeaa tuo raskaana olevien miellyttäminen. Jos kommentoit jotain hyväntahtoisesti esim. "onpas söpö maha" on se vittuilua ja tunkeilemista, mutta jos et kommentoi mitään olet törkeä ja vittumainen kun jätät huomioimatta. Ehkä paras olisi katkaista välit raskauden ajaksi, ettei vaan loukkaa raskaana olevaa sanomisillaan tai sanomatta jättämisineen.

p.s olen itsekin ollut 2 kertaa raskaana, eikä kenenkään sanomiset ja kommentoinnit ole loukanneet tai ärsyttäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimieheni (nainen) kysyi multa taannoin kun kerroin raskaudestani, että "oliko raskaus suunniteltu vai vahinko?" ;O

Kiitti v****sti, tosi kaunis kysymys ;)

Onkohan meillä ollut sama pomo? Siivositko? ;)

Multa kysyi aivan samaa, ja kun hämmästyneenä vastasin,että ihan toivottu on, niin pomo alkoi selittää työkaveristani (joka oli jo pitkällä raskaana ja jonka kanssa en ollut edes jutellut), kuinka hänellä raskaus oli vahinko jne. Siis ANTEEKS MITÄ?! Uskomatonta!

Vierailija
24/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää suunnattomasti "raskaus kaunistaa" -tyyliset heitot. Niiden tarkoitus on varmasti piristää, mutta vaikutus ei ole ihan toivottu.

Mun mielestä raskaus kyllä ihan oikeasti kaunistaa. En minä sitä sano vaan piristämiseksi :)

Joskus raskauden puolessa välissä. Poikkeuksia on aina, mutta yleisesti ottaen kaikki näyttää aikas turvonneilta raskauden lopussa, eli silloin tuo kommentti tuntuu vi....lulta..

Vierailija
25/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä raskaus kyllä ihan oikeasti kaunistaa. En minä sitä sano vaan piristämiseksi :)

Joskus raskauden puolessa välissä. Poikkeuksia on aina, mutta yleisesti ottaen kaikki näyttää aikas turvonneilta raskauden lopussa, eli silloin tuo kommentti tuntuu vi....lulta..

Yleensä sanojana on joku elähtänyt täti, jolla ei olisi varaa kommentoida toisten ulkonäköä millään tavalla. :P

Raskaana olen tuntenut oloni aina turvonneeksi ja olisi mukavampaa, jos ihmiset eivät kommentoisi ulkonäköä millään tavalla. Vatsaani saa kommentoida ihan vapaasti, se ei loukkaa.

Vierailija
26/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanojana on joku elähtänyt täti, jolla ei olisi varaa kommentoida toisten ulkonäköä millään tavalla. :P

Raskaana olen tuntenut oloni aina turvonneeksi ja olisi mukavampaa, jos ihmiset eivät kommentoisi ulkonäköä millään tavalla. Vatsaani saa kommentoida ihan vapaasti, se ei loukkaa.

Olen kyllä 17v nuori neiti, en elähtänyt täti. ;)Sanoimpahan vain, mitä mieltä olen.

T: Se kauniiksi kehuja

Vierailija
27/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanojana on joku elähtänyt täti, jolla ei olisi varaa kommentoida toisten ulkonäköä millään tavalla. :P Raskaana olen tuntenut oloni aina turvonneeksi ja olisi mukavampaa, jos ihmiset eivät kommentoisi ulkonäköä millään tavalla. Vatsaani saa kommentoida ihan vapaasti, se ei loukkaa.

Olen kyllä 17v nuori neiti, en elähtänyt täti. ;)Sanoimpahan vain, mitä mieltä olen. T: Se kauniiksi kehuja

Siis puhun tietysti omasta kokemuksestani ja niistä, joita itse olen tavannut. :)

Miksei voi sanoa, että näytätpä kauniilta tai säteilevältää. Se kuulostaa niin paljon paremmalta kuin, että "näytät paremmalta/kauniimmalta kuin ennen raskautta", joka on kuitenkin yleensä naisen normaalitila, siis raskaudettomuus.

Oletko itse jo äiti? Ainakin olet niin nuori, että et ole varmaan kärsinyt raskaanakaan yli 80 kilon painosta, turvotuksesta, suonikohjuista.. Kaiken tämän keskellä kauniiksi kehuminen tuntuu vain tökeröltä. Paitsi oman miehen suusta.

Vierailija
28/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanojana on joku elähtänyt täti, jolla ei olisi varaa kommentoida toisten ulkonäköä millään tavalla. :P Raskaana olen tuntenut oloni aina turvonneeksi ja olisi mukavampaa, jos ihmiset eivät kommentoisi ulkonäköä millään tavalla. Vatsaani saa kommentoida ihan vapaasti, se ei loukkaa.

Olen kyllä 17v nuori neiti, en elähtänyt täti. ;)Sanoimpahan vain, mitä mieltä olen. T: Se kauniiksi kehuja

Siis puhun tietysti omasta kokemuksestani ja niistä, joita itse olen tavannut. :)

Miksei voi sanoa, että näytätpä kauniilta tai säteilevältää. Se kuulostaa niin paljon paremmalta kuin, että "näytät paremmalta/kauniimmalta kuin ennen raskautta", joka on kuitenkin yleensä naisen normaalitila, siis raskaudettomuus.

Oletko itse jo äiti? Ainakin olet niin nuori, että et ole varmaan kärsinyt raskaanakaan yli 80 kilon painosta, turvotuksesta, suonikohjuista.. Kaiken tämän keskellä kauniiksi kehuminen tuntuu vain tökeröltä. Paitsi oman miehen suusta.

No en minä sitä nyt noin ole ajatellut, enkä varsinkaan sanonut, että joku näyttäisi "paremmalta kuin ennen". Ihan juurikin noin olen sanonut, että näyttää nätiltä ja ompa kaunis maha yms. Ja vielä lisäykseksi, en ole kuin muutamaa raskaana olevaa vain kehunut, jotka oikeasti kyllä näyttivät muuten täysin omalta itseltään, paitsi mahasta tietysti. En tunne ketään jolla olisi paljoakaan mainitsemiasi "sivuvaikutuksia", jolloin kehuminen on luonnollisesti eri asia. :)

Vierailija
29/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan täti huudahti minut nähdessään tuomitsevalla isolla äänellä ja käytävällä että "ET KAI SÄ OO SYÖMÄLLÄ HANKKINUT NOITA KILOJA!!!" Olin siis ennen raskautta 48 kg ja 160 cm. Kolmen lapsen jälkeen olen edelleen hoikka, hoikempi kuin moni neuvolantäti ilman raskautta.

Vierailija
30/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhun tietysti omasta kokemuksestani ja niistä, joita itse olen tavannut. :) Miksei voi sanoa, että näytätpä kauniilta tai säteilevältää. Se kuulostaa niin paljon paremmalta kuin, että "näytät paremmalta/kauniimmalta kuin ennen raskautta", joka on kuitenkin yleensä naisen normaalitila, siis raskaudettomuus. Oletko itse jo äiti? Ainakin olet niin nuori, että et ole varmaan kärsinyt raskaanakaan yli 80 kilon painosta, turvotuksesta, suonikohjuista.. Kaiken tämän keskellä kauniiksi kehuminen tuntuu vain tökeröltä. Paitsi oman miehen suusta.

No en minä sitä nyt noin ole ajatellut, enkä varsinkaan sanonut, että joku näyttäisi "paremmalta kuin ennen". Ihan juurikin noin olen sanonut, että näyttää nätiltä ja ompa kaunis maha yms. Ja vielä lisäykseksi, en ole kuin muutamaa raskaana olevaa vain kehunut, jotka oikeasti kyllä näyttivät muuten täysin omalta itseltään, paitsi mahasta tietysti. En tunne ketään jolla olisi paljoakaan mainitsemiasi "sivuvaikutuksia", jolloin kehuminen on luonnollisesti eri asia. :)

Minä en loukkaannut, jos joku kehuu kauniiksi. Mutta puhuin alunperin kommentista, että "raskaus kaunistaa". Sehän tarkoittaa, että raskausaikana nainen on kauneimmillaan..

Minä taas en tunne ketään raskaana ollutta, joka ei olisi painanut lähes tai yli 80 kiloa ja kärsinyt turvotuksesta, joka kuuluu raskauteen aina. :) Suonikohjujakin on monilla.

Vierailija
31/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummoni sanoi keskenmenosta: "No olipas se hyvä juttu. Hieno homma!" ja se oli tosissaa :(

Vierailija
32/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ajatella, että olet raskaana!

???kiitos onnitteluista...vai mitä pitäis ajatella???

Vierailija
33/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen vain, että painoin loppuraskaudessa 105 kg ja turvotusta oli vaikka muille jakaa! Jos söi suolapalan, niin tuli kilo lisää nestettä. Ystäväni ja suku sattuu olemaan aika pitkiä naisia, ja 170 tai 180 senttiselle tuo 80 kilon paino on todella hoikka raskauspaino.

Raskauden aikana veri lisääntyy, rasvavarastot lisääntyvät.. sitä painoa ja turvotusta vain tulee vaikka elelisi ihan suolattomalla!

Vierailija
34/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ajatella, että olet raskaana! ???kiitos onnitteluista...vai mitä pitäis ajatella???

Samanlaisen kommentin. Ajattelin, että niin onkin. Onhan se ihmeellistä kun kaverille tulee vauva. :) Kuulin tämän hyvältä ystävältä, joten tiesin että ei tarkoittanut pahalla, ihmetteli vain, kuten itsekin.

Vierailija
35/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(itseäni lukuunottamatta) Siis kauheat pultit jostain vitsistä tai kauniiksi kehumisesta? Ei kaikkea kiukuttelua ja yhteistyökyvyttömyyttä voi laittaa hormoonien piikkiin. Mua ärsyttää rehellinen pahansuopa v***tuilu, ei mitkään jonkun piristysyritykset.

Vierailija
36/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otatte noin helposti nokkiinne ihmisten kommentteja?

Minulla seitsemän lasta ja otan huumorilla hassut vihjailut lasten isä-epäilyistä lestakiusoitteluista ym.

Vierailija
37/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolituttu smalltalkin yhteydessä tokasi että, niin se sun "kaveriskin" on ulkomaalainen, asuuko se kauheen kaukana? Siinä vaiheessa otti hieman kylän juoruakat päähän..

"Kaverini" on siis ollut aviomieheni jo 2 vuotta ja sitä ennen asui kanssani suomessa 5 vuotta.. ja siis asuu edelleen. Ja ihan niin kaukaa kuin ruotsista muutti aikoinaan.

En nyt tiedä oliko tuo ihan kauheaa, mutta se jotenkin loukkasi että minua ajateltiin heti joksikin tyttöraasuksi joka vahingossa tuli raskaaksi ulkomaan gigololleen.. huoh.

Ja siis uskoisin että juoruakoilla oli about 2 faktaa: minä olen raskaana ja että mies ei ole (herraparatkoon) alkuperäisväestöönkuuluva. Ei ne ruottalaiset oikeesti NIIN ulkomaalaisen näköisiä ole..

Vierailija
38/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä minunkin masuani luultu kaksosten asunnoksi, vaikka olin hädin tuskin 30:llä viikolla. Totesinpahan vaan että toisten kroppa on erilainen kuin toisten ;)

Ja minua ainakin nämä kaksi raskautta on pukenut oikein hyvin, iho voi hyvin ja hiukset on paksut ja tissit kasvaa!

Typerin kommentti kait oli se kun jäin lopulta äitiyslomalle niin esimies kehaisi, vähän ihmetellen, sitä miten hyvin olen töissä jaksanut. Eipä siihen muuta kuin totesin ettei raskaus ole mikään sairaus ja jos ei ole pahempia oireita niin tarvitseeko tuota sairaslomaillakkaan sitten. Tuohon, herra neljän isä ja viiden isosisä vähän nolona että juu...

Vierailija
39/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahinko vai ihan suunniteltu. Oltiin oltu mieheen kanssa naimisissakin jo 2 vuotta...

Työpaikalla työkaveri (ei ihan kaikkein läheisin) kysyi ihan suoraan, paljon on tullut painoa lisää. En nyt loukkaantunut, mutta asia ihmetytti, ei tulis mieleen moisi kysellä keltään, jos ei ihan tosi läheinen ja hyvä ystävä.

Vierailija
40/43 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisin kyllä voinut vähän ajatella töitäkin ja ajoittaa äitiyslomalle jäännin kiireisen ajan ulkopuolelle. Eikä edes sanonut vaan karjui pää punaisena. Hänen mielestään siis minun olisi pitänyt jotenkin tähdätä raskauteni siten että olisin jäänyt äitiyslomalle vasta juuri hektisen kesäkauden jälkeen..minä kuitenkin kerroin raskauteni ihan pomon parasta ajatellen heti np-ultran jälkeen että hän ehtisi järjestää työkuviot uudestaan. Kuuntelin kaksi tuntia ukon karjumista vedet silmissä ja otin lopputilin samantien rv 15. Tein myös asiasta ilmoituksen eteenpäin. Kahden päivän jälkeen pomo jo soitti ja ruinasi takaisin kun ei itsekään osannut tehdä kaikkea mitä minä töissä tein..en enää mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi