Kysymys niille, joiden ovulaatio sattuu:
Kuinka kauan se teillä niin tekee?
Kommentit (7)
pakottaa asennon linkkuun, tuntuu siltä kuin joku työntäisi puukkoa munasarjaan. Kipu on samanaikaisesti terävää ja pistävää ja siihen liitty voimakas paineentunne munasarjan alueella.
Kipu saattaa joskus laueta ihan minuuteissa kokonaan pois. Tarvitsen kuitenkin lähes aina ibuprofeenia 800mg sietääkseni tuon kivun. Minulla kivut ovat valitettavasti vain lisääntyneet iän myötä.
pakottaa asennon linkkuun, tuntuu siltä kuin joku työntäisi puukkoa munasarjaan. Kipu on samanaikaisesti terävää ja pistävää ja siihen liitty voimakas paineentunne munasarjan alueella.
Kipu saattaa joskus laueta ihan minuuteissa kokonaan pois. Tarvitsen kuitenkin lähes aina ibuprofeenia 800mg sietääkseni tuon kivun. Minulla kivut ovat valitettavasti vain lisääntyneet iän myötä.
Mulla pahentui toisen raskauden jälkeen. Ainakin tunnin kestää tuskat, vaikka mitä lääkkeitä ottaisi ja kaksinkerroin joutuu olemaan. Ihan hirveetä!
ekaa kertaa muutama kk sitten ja sen jälkeen joka kerta. Ei vielä paha kipu, mutta katotaan miten vuodet muuttaa tilannetta. Gyne sanoi, että usein pahenee iän myötä.
Osaako joku sanoa syytä suuriin kipuihin?
Minulla on synnytyksien jälkeen alkaneet ovulaatiot sattumaan. Esikoisen jälkeen ne sattuivat ihan hulluna muutaman tunnin ajan, juuri niin ettei pysty kävelemään suorassa. No sitten tulinkin pian uudestaan raskaaksi, ja nyt ovulaatiot tuntuvat sattuvan miedommin mutta pidempään. Eli muutaman päivän ajan jomottelee kuin kuukautisissa. En oikeastaan pysty paikallistamaan puoleta, esikoisen jälkeen kyllä pystyin.
Kiinnostaa mistä tämä johtuu.. muistan kyllä teininäkin miettineeni, että kuukautiset varoittelee pari viikkoa ennen, en tajunnut olevan ovulaatio. Sitten oli aika jolloin en mielestäni tunnistanut ovulaatiota. Siihen aikaan minulla todettiin pco-tyyppiset munasarjat ja se on kai nyt jokseenkin korjaantunut raskauksien aikana.
Mietin vain onko hyvä, huono vai neutraali merkki jos ovulaatio sattuu?
ap
Ovulaatiokivut alkoivat ensimmäisen lapsen jälkeen. Järkyttävä kipu alavatsalla, kesti tunnin pari ja meni ohi. Ainoa mitä pystyi tekemään oli kippurassa makaaminen.
Nyt kivut alkavat ensin hyvin mietona menkkakivun kaltaisena jomotuksena. Vatsa turpoaa, huonovointisuutta, ehkä jopa ripulia. Seuraavana päivänä saattaa olla supistuksen kaltaista jomotusta reisissä, selässä ja alavatsalla. Näiden jälkeen vasta tulee melko kova kipu jomman kumman munasarjan kohdalle.
Kipuja ei ole joka kuukausi. Gynen mukaan en tosin ovuloikaan joka kuukausi...
en ole vain osannut yhdistää sitä ovulaatioon! Tein jopa viimeksi raskaustestin (kierto heittelee kun on imetysaika vielä) kun mies arveli sitä kuvotuksen syyksi. Mutta se oli varmaan sitten ovulaatio, kun kerran muillakin on ollut vastaavaa.
Jännää tämä menkkojen takaisintulo useamman vuoden tauon jälkeen. :D
ap
alkaa niin, että ekana päivänä mahaa aristaa, se turpoaa ja oksettaa. Seuraavana päivänä kipu paikallistuu sille puolelle, jolta munasolu irtoaa, ja siinä kohden kipu tuntuu kaksi-kolme päivää. kipuilun voimakkuus vaihtelee kierrosta toiseen, joskus on tosi kipeä olo ja oksettaa paljonkin.