Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vapaasti 7-vuotiaanne saavat olla ja mennä?

Vierailija
02.10.2011 |

mietin vaan kun mun 7v pojan kaveri oli nauranut kun poikani oli kertonut ettei äiti anna lupaa hänen mennä yksin sunnuntai-iltana koulun pihalle leikkimään ja sinne matkaa noin 1,2km....meillä tuon ikäinen tosiaan leikkii pääasiassa vielä omassa pihapiirissä tai sitten viedään kavereille mutta ei painele ympäri kyliä itsekseen. Jokainen tyylillään mutta onko tosiaan kovinkin yleistä että sen ikäinen saa mennä vapaasti. Tämä kyseinen poika todella saa mennä lähes minne vaan pyörällään ja kyseessä kuitenkin Tampereen kaupunki.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme taannoin 7 veen ja saman ikäisen kaverinsa kanssa koulun pihalla leikkimässä. Siellä oli myös tyttöjen entinen tarhakaveri kahden kaverinsa kanssa. Tämä entinen tarhakaveri sitten lällätti tytöille huvittuneena, kuinka nämä "ei saa ees yksin tulla leikkimään tänne". Mihin kaksi pientä vastasi ihan häkeltymättä "joo, ei saada" ja jatkoi leikkejään :-). Minua huvitti suuresti se, etteivät edes olleet moksiskaan :-). Kun ei saa mennä, niin ei saa mennä.

Koulun pihalle menossa lähinnä haasteena yhden isomman tien ylitys. Tytär saatetaan ekan luokan ajan (mahd vielä tokallakin), kuten isommat sisaruksetkin on saatettu.

Vierailija
22/22 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mennä yksin kaverille, joka asuu noin 300 metrin päässä. Joskus käy myös koulun kentällä, jonne sama matka. Kuitenkin on omassa pihapiirissä useimmiten.

Minun puolesta voisi käydä vähän jo tutustumassa lähistöön enemmän yksinään, mutta ei halua joten en pakota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme