Perustulo on kaikista paras ratkaisu saada työhaluttomat töihin.
Saisit kuukaudessa vaikka 1000€ asumiseen ja muihin kuluihisi, kaikki muu olisi tienattava itse.
Toisaalta yksikään euro, minkä tuon tonnin päälle tienaisit, ei vähentäisi tuota perustuloa, verot kyllä pitäisi maksaa.
Kommentit (48)
No kun se tukien kokonaiskustannus ei ole pelkästään tuen määrä. Kumpi on halvempaa: Pitkät käsittelyajat ja tukiloukkujen olemassaolo vai se, että tuen käsittely on nopeaa, yksinkertaista ja sen piiristä on mahdollisimman helppo päästä pois? Perustulo karsisi näitä turhia kustannuksia, jolloin tukien määrää on mahdollista nostaa. Ja kun tukien nostokuukausien aikana on kannattavaa tehdä osa-aikaisia ja keikkaluonteisia töitä, kertyy myös verovaroja.
Siis toihan tulisi sitten kaikille työikäisille eikös?
Niin mistä saadaan 2,5 Miljardia euroa joka kuukausi napsahtamaan palkan lisäksi ihmisten tileille?
Mistä, mistä, mistä???
Saisit kuukaudessa vaikka 1000€ asumiseen ja muihin kuluihisi, kaikki muu olisi tienattava itse.
Toisaalta yksikään euro, minkä tuon tonnin päälle tienaisit, ei vähentäisi tuota perustuloa, verot kyllä pitäisi maksaa.josta juuri nyt halutaan nimenomaan eroon; koska siihen EI ole varaa.
Niin, mutta kun NÄÄ EI TAJUA!!! Argh!
:D
Ei työtä tekeviä, kohtalaisesti tienaavia, tai hyvin tienaavia kukaan ole ole kouluun hakenut. Kukaan ei ole töihinkään tullut kotoa hakemaan.
Kyllä se vaan jokaisesta itsestä kiinni, kuinka paljon tilille kuukaudessa tulee, siihen on turha poikittaista sanaa sanoa.
Jos ei tule ansoillaan toimeen, keneltä pitää kysyä, että miksi tilannne on sellainen kun on?
Onko se sitten niin, kun ei itse onnistu, niin yhteiskunta saa maksaa omasta avuttomuudesta?Myös minua kiinnostaisi että mistä tuo 1000€/naama meinataan raapasta?
Asiaa!
Kyllä on koulut tosiaan tullut käytyä, ja pohjalta aloitettua päästäkseni nykytilanteeseen.
Ja MINÄ ihan itse sen olen tehnyt. Ei ole kukaan tuonut herrankukkaroa nenän eteen.
Se tulee olemaan kohta semmosta menoa, että LIVE AND LET DIE.
Eli ne ketkä ei omilla jaloillaan pystyssä pysy, ne kaatuu kymmenen vuoden sisällä. Ei Suomella riitä raha.
Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy.
Pahottelut.
- SHM
No kun se tukien kokonaiskustannus ei ole pelkästään tuen määrä. Kumpi on halvempaa: Pitkät käsittelyajat ja tukiloukkujen olemassaolo vai se, että tuen käsittely on nopeaa, yksinkertaista ja sen piiristä on mahdollisimman helppo päästä pois? Perustulo karsisi näitä turhia kustannuksia, jolloin tukien määrää on mahdollista nostaa. Ja kun tukien nostokuukausien aikana on kannattavaa tehdä osa-aikaisia ja keikkaluonteisia töitä, kertyy myös verovaroja.
Niin mistä saadaan 2,5 Miljardia euroa joka kuukausi napsahtamaan palkan lisäksi ihmisten tileille?
Mistä, mistä, mistä???
Mutta tuolla ylempänä on jo kertaalleen selitetty tuo vihreiden ehdotus. Rahaa ei siis pitäisi taikoa jostain lisää, vaan se kiertäisi kansalaisten ja valtion välillä nykyistä tehokkaammin.
Minusta jo se olisi hyvä, että sosiaaliturvaa uudistettaisiin.
Haluan saada selvityksen, että mistä ne reilu pari miljardia kuussa, eli n. 30 MILJARDIA vuodessa saataisiin tämän aatteen mukaan? :D
Kertokaas maailmanparantajat se.
Mistä, mistä, mistä???Mutta tuolla ylempänä on jo kertaalleen selitetty tuo vihreiden ehdotus. Rahaa ei siis pitäisi taikoa jostain lisää, vaan se kiertäisi kansalaisten ja valtion välillä nykyistä tehokkaammin.
Minusta jo se olisi hyvä, että sosiaaliturvaa uudistettaisiin.
Otappas nyt kalkulaattori käteen, ja laskelmoi onko tuo toimiva homma? ...
Suomen vientitulojen kasvu hidastuu aina vaan nopeutuvaa tahtia, se on kuitenkin toiseksi suurin osuus bkt:stä. Suurin osa tulee verotuloista. Nyt jos siitä annetaan jo ilmaiseksi 30Miljardia (tai vihreiden ehdotushan on puolet siitä) ja ihmiset tekevät vähemmän töitä niin kukkaronpohja on pahasti edessä välittömästi.
Mistä, mistä, mistä???