Huutonetistä! Kertokaa joku
miten tiedän, paljonko postarit maksaa esim jos lähetän kengät, takin jne? Siis, että jos myyn jotain niin paljonko tiedän pyytää postareita siitä? Ei ole esim. vaakaa millä mitata tavaran paino.
Kommentit (8)
lähteä kahden pienen kanssa kävellen postiin roudaamaan tavaroita vaan punnitsemaan :( mutta kiitos kuitenkin vastauksesta!
ap
googlettanut tämän myytävän tuotteen ja postikulut. Yleensä olen löytänyt paljonko muut perivät :)
Jos menee pakettina kuitenkin, niin siinä ei ole hirvittävän suuria eroja esim. sen välillä, painaako 2,5 kiloa vai 10 kiloa.
Itse laitan usein postareiksi 9 euroa kaikkiin paketteihin, siinä jää sitten 1-2 euroa vaivanpalkkaa / paketointikuluja. Suurempi vaiva on punnita kaikki erikseen kuin ottaa ne mahdolliset muutaman kymmenen sentin erot itselleen tappioksi tai ilmoittaa varmuuden vuoksi riittävän suuri hinta.
Hommaa vaaka ja sit vaikka postista sellainen 3 cm luukun mitta. Niillä saa täydelisesti arvioitua postikulut.
Vaaka ei paljon maksa ja ei tartte koko aikaa puljata sit edes takaisin rahoja.
Toinen vaihtoehto on sit tietty, että arvioit postikulut niin kuin sua huvittaa ja laitat ne postikulut sisään tuotteen hintaan ja ei postikuluja.
ja vertaa postin hinnastoon. Tai sitten myyt niin, että et peri postikuluja lainkaan vaan maksat ne itse.
Eli et "peri" postikuluja erikseen.
Helpottaa huomattavasti.
Ja postista saat esitteen että tiedät noin hinnat. :)
Nämä auttoi jo paljon pähkäilyjäni! :) Ei kun vaan myymään sitten!
ap
Tai läväise ilmoitukseen joku summa ja maininta, että perit lisää/palautat jos meni pieleen.