Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saksanpaimenkoira vai kultainennoutaja?

Vierailija
01.10.2011 |

Haluaisin itselleni (lapsiperheeseen) jaksavan harrastuskoiran. Tarkoitus olisi harrastaa ainakin tokoa ja käydä raunioharjoituksissa, ehkä myös agilityä. Olen haaveillut jo pitkään saksanpaimenkoirasta, mutta mies pistää vastaan, koska pelkää, että ongelmia tulisi lasten kotiutuessa koulusta ennen kuin me tulemme töistä kotiin. Hän pitää kultaista noutajaa turvallisempana vaihtoehtona. Minä taas olen sitä mieltä, että saksanpaimenkoira on mainio perhekoira =). Lisäksi käsitykseni kultaisista noutajista on, että ne ovat vain söpöjä sohvan valtaajia. Mitä mieltä olette? Saisiko kultsista hyvän harrastuskaverin, vai pidänkö pääni saksanpaimenkoiran suhteen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään näin "kiltin" saksanpaimenkoiran, joka ykskaks olikin hampaat irvessä, kuola valuen. Ihan lunatic rotu.

sakua parempaa koiraa saa etsiä - eikä löydä :) Itse ottaisin sakun jos elämäntilanne sen sallisi. Kultsuillakin on paljon terveydellisiä ongelmia, mm. lonkkien ja korvien kanssa. Sakemanni on mainio perhekoira ja aina valmis toimintaan. Mitä parhain ystävä ja kumppani. Tietenkin pitää olla tarkkana mistä sen ottaa. terkuin sakutyttönsä mukana sydämensä haudannut

Kultainen noutaja taas niin persoonaton, että nou nou.

Vierailija
22/26 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei ole otettu perhekoiraksi, vaan jota käytetään säännöllisesti harrastamassa, metsästämässä, pitkillä lenkeillä jne. Olemus on niin erilainen verrattuna niihin sohvalla viihtyviin koiriin, ettei melkein uskoisi samaksi roduksi. Rotuna ne ovat kuitenkin vähän sellaisia, että jos helpolla vain pääsee, niin toki sitten viihdytään sohvalla jne, mutta jos vain ihmiset jaksavat lähteä, niin koira on kyllä aina innokkaasti mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin omaa rotua snautseria. Loistava perhekoira, lapsiystävällinen. Sen kanssa voi harrastaa ihan mitä vain. Huumorintajuinen, haasteellinen koira. Tykkää touhuta ja harrastaa kaikkea, mutta ei mene sekaisin, jos ei pääse lenkille. Snautserit ei ole ihan helppoja koiria, niillä on tosi jästipäinen luonne, mutta huumorilla siitäkin selviää. Meillä käydään näyttelyissä, agilityssä ja mies käy jäljestämässä. Snautseri on helppo kouluttaa kunhan motivoi sitä tarpeeksi. Loistava rotu, josta itse en aluksi ollut innostunut ja nyt en rotua vaihtaisi.

siitä, miten se on koulutettu. t. se snautseria suositteleva

Vierailija
24/26 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. englantilainen(ko?) se sen tyypitys oli, eli sähäkämpi, solakampi, aktiivisempi, ei semmonen möllikkä kuin nää perinteiset.

Vierailija
25/26 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

labradoria, snautseri karsisiutuisi listalta jo ulkonäön vuoksi. Onhan näiden rotujen lisäksi varmasti paljon muitakin sopivia, käyttäkää aikaa koirarodun valitsemiseen ja tutustukaa niihin niin saatte perheeseen oikeanlaisen koiran.

Vierailija
26/26 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko meidän koiran? ;)

Siis mulla menee aivan hermo sen kanssa, ei meinaa aika riittää kun on vauva talossa. Koira on koko ajan "tiellä", norkoaa keittiössä vauvan ruokia, saa pelkokohtauksia yms.. Välillä ei vaan jaksais!

Ja huom, koirasta pidetään kyllä hyvää huolta, vaikka välillä ottaa pattiin! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan