Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä joka kolmas 40-vuotta täyttänyt nainen on lapseton

Vierailija
01.10.2011 |

Koko maassa luku taisi olla 20 %, Uudellamaalla n 25 %. Määrä on ollut tasaisessa nousussa. Miksi, ei tiedetä: koulutetut naiset eivät löydä kumppania ajoissa tms. ilmeisesti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin muuttaa sinne, siellä sulautuisin joukkoon...Itse en halua lapsia. Joillakin syynä se ettei kumppania löydy.

Vierailija
2/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaukana takana.

Ja sitten itketään, että mistä mies ja lapsi = perhe.

Ottajia olis ollut vaikka kuinka paljon JOSKUS - vaan ei enää.

Kauheen traagista, mutta aika pitkälle ihan oma syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillekin ura on tärkeä, toiset vain nauttivat elämästä muuten, joillekin ei ole löytynyt kumppania, jotkut ovat lesboja, syitä on monia ja sitten on tietysti ihan perinteistä lapsettomuutta.

Vierailija
4/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyvillä se, että lapsien hankkiminen aletaan vasta reilusti yli 30-vuotiana. Eikö ihmiset käsitä, että nainen täytettyään 35v ei vaan kerta kaikkiaan sikiä samalla tavalla, kuin nuorempana? Onko se niin vaikea käsittää?

Nyt en sitten puhu kenestäkään, joka ei saa lapsia, vaikka haluaisi, puhun vain niistä, jotka ovat kuvitelleet, että "hankkivat lapsen ja perheen sitten JOSKUS" - ja työntäneet asiaa vaan koko ajan eteen päin - milloin milläkin syyllä.

Hiuslisäkkeet ja täyteaineet eivät poista sitä tosiasiaa, että faktat on faktoja ja naisen keho ei ole tarkoitettu raskautumaan enää niin vanhalla iällä.

Ihan ihanaa kaikille, jotka saavat lapsen - oli ikä sitten mikä tahansa - en tarkoita olla ilkeä tai mitään - mutta faktat faktoina: olis ehkä kannattanut miettiä asiaa silloin, un vielä 35vuotaana piti tärkeämpänä viilettää baareissa ja vaihtaa taukoamatta "poika"ystävää.

Ikävää, mutta totta.

Vierailija
5/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä kaikki halua yksinhuoltajiksi.

Vierailija
6/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyvillä se, että lapsien hankkiminen aletaan vasta reilusti yli 30-vuotiana. Eikö ihmiset käsitä, että nainen täytettyään 35v ei vaan kerta kaikkiaan sikiä samalla tavalla, kuin nuorempana? Onko se niin vaikea käsittää?

Nyt en sitten puhu kenestäkään, joka ei saa lapsia, vaikka haluaisi, puhun vain niistä, jotka ovat kuvitelleet, että "hankkivat lapsen ja perheen sitten JOSKUS" - ja työntäneet asiaa vaan koko ajan eteen päin - milloin milläkin syyllä.

Hiuslisäkkeet ja täyteaineet eivät poista sitä tosiasiaa, että faktat on faktoja ja naisen keho ei ole tarkoitettu raskautumaan enää niin vanhalla iällä.

Ihan ihanaa kaikille, jotka saavat lapsen - oli ikä sitten mikä tahansa - en tarkoita olla ilkeä tai mitään - mutta faktat faktoina: olis ehkä kannattanut miettiä asiaa silloin, un vielä 35vuotaana piti tärkeämpänä viilettää baareissa ja vaihtaa taukoamatta "poika"ystävää.

Ikävää, mutta totta.

Ei TAAS tätä! Siis vielä viimeisen kerran: ihmisen elämässä on muitankin vaihtoehtoja kuin a) tehdä lapsia, b) viilettää baareissa ja vaihtaa poikaystävää. Suurin osa lapsettomistakin kyllä kasvaa ihmisenä ja siirtyy muihin aktiviteetteihin iän myötä. Toki on bilehileitä mutta niin on vanhemmissakin niitä, joiden lapsivapaat tarkoittavat automaattisesti baariin menoa. Monet lapsettomat ovat myös vakituisessa parisuhteessa, mutta lapsia ei vain syystä tai toisesta ole. Kaikki eivät saa, kaikki eivät halua.

Vierailija
7/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohdannut sellaista ihmistä, jonka kanssa tehdä lapsi. Väen väkisin ei voi rakentaa hyvää suhdetta. Elän mieluummin tyytyväisenä yksin kuin onnettomana perheessä. Perheettömyys ei siis ole valinta, vaan elämä on mennyt näin.

Baareissa en käy, biletys ei ole kiinnostanut enää pitkään aikaan. Minusta on outoa, jos aikuiset ihmiset eivät keksi muuta tekemistä kuin juosta baareissa.

Vierailija
8/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotetaan vain Sitä Oikeaa ja Täydellistä Kumppania, vaikka sellaista ei olekaan. Tutkittuahan on, että mitä pitemmälle kumppanin valinta pitkittyy, sitä kriittisemmäksi käydään.

Kun menin naimisiin nuorempana, en miettinyt onko hän minulle Se Oikea, vaan mietin onko mies sellainen, jonka kanssa minulla on hyvät mahdollisuudet loppuiän kestävään, tasapainoiseen parisuhteeseen. Välillä on ihanaa, välillä ollaan rakastuneita ja toisinaan on aikoja ettei voi sietää toista edes silmissään. Useimmiten on vain tasaisen, ihanan tylsää.

Vierailija
9/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 120.000 naista enemmän kuin miestä, en jaksa googlettaa mikä tilanne nyt.

Vierailija
10/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi samanikäistä ystävääni kokee samoin.

Vierailija
11/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen mies joka olisi valmis isäksi on vain puuttunut. Niitä ei vaan riitä kaikkille ja en itsekään ole mikään kymmenen pisteen löytö.

Vierailija
12/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 40-vuotiaana. Lapseni isä on ihana. Samaa ei voi sanoa niistä hyypiöistä, joiden kanssa seurustelin nuorempana. Minulle oli tärkeämpää saada lapsi oikean ihmisen kanssa, kuin "oikean ikäisenä".

Vierailija
13/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheiden arki on todella ahdistavaa, onneksi ei tarvitse elää sitä.

Vierailija
14/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä, jotka eivät haluakaan lapsia, iso osa muuttaa Helsinkiin, josta taas lapsiperheet muuttavat kalliiden hintojen vuoksi pois.

Tosiaan, kaikki eivät haluakaan lapsia. Ja nekin, jotka ajattelevat haluavansa "joskus" eivät välttämättä ole löytäneet sopivaa kumppania vielä 35-vuotiaana. Ei kaikille sovi se (av-palstan perusteella hälyttävän yleinen vaihtoehto), että tyydytään vaan johonkin, melkein kehen tahansa, ainoana kriteerinä, että on "tavallinen, työssäkäyvä, ihan kiva mies", ja sitten kirjoitellaan tänne, miten se "rakastuminen loppuu ajan myötä kuitenkin ja riittää kunhan vaan tahtoo, tahtoo ja tahtoo rakastaa - vaikkei rakastaisikaan". Minusta ihan hyvä, että kaikki eivät tee noin!

Toisaalta myös hassua, että joissain muissa ketjuissa tuomitaan esim. opiskelijoiden ja pienituloisten lasten hankkiminen sillä perusteella, että pitäisi olla "kokonaan omillaan" alkaessa lisääntyä.

Vierailija
15/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ylittänyt 40 vuotta ja olen perheetön sekä helsinkiläinen. Pidän kyllä lapsista ja mikäli kohtaisin lapsellisen miehen jonka kanssa olisi yhteistä, niin mikäs siinä. Toistaiseksi noin ei ole käynyt, joten keskityn elämässäni muihin asioihin, ystäviin, sukulaisiin, työhön, harrastuksiin ja matkusteluun.

Vierailija
16/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni 31- vuotiaana ja esikoinen syntyi kun olin 33.

Mies oli ensimmäinen isäksi sopiva mieshenkilö jonka olin tavannut. Ja olin kyllä tuntenut paljon mieheiä ennen häntä.

Tylsiä ja kilttejä miehiä olisi ollut, hyvin isäksi sopivia mutta minulle mahdottomia sietää. Löysin kiinnostavan ja kiltin miehen ja ajattelen joka päivä mikä tuuri minulla on ollut!

Vierailija
17/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niitä, joiden teoreettisen aviomiehen vei sota tai joilta se mies muutti Ruotsiin. Eli kyse ei aina ole siitä, halusiko lapsia, koska miehet ovat lähteneet sotaan tai työn perässä pois maasta.

Vierailija
18/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joka lapsenhankkimisiässä on puolensa. Tulenko minä jatkossa ilkkumaan jokaiselle, joka palstalla valittaa parisuhdeongelmiaan ja talousahdinkoaan, että ois kannattanut lykätä sitä lapsien pullauttelua, että olisi ehtinyt hommata vakiduunin, omaisuutta ja katsoa, että parisuhde on kestävällä pohjalla...

Mitä tulee ap:n mainitsemaan faktaan, niin noinhan se on. Yli 40-vuotias ENSIsynnyttäjä on täällä jo yleisempi kuin alle 20-vuotias!

Mutta entäs sitten? Ei se ole huono asia, jollei sitten niiden kannalta, jotka ovat tahattomasti lapsettomia. Heitäkin tuossa joukossa on, mutta taivas yksin tietää, olisiko se raskaaksi tulo heiltä onnistunut nuorempanakaan. Lisäksi lapsettomuushoidot ovat nykyään todella tehokkaita, valtaosa saa apua sitä kautta.

Maailmassa on lisäksi paljon muutakin mieltä ja merkitystä kuin lastensaanti.

-44-vuotias kahden kouluikäisen lapsen äiti-

Vierailija
19/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaispoika peräkammarilta päivää.

Ehtoota vaan ja onkos jokainen sytyttänyt kolmannen kynttilän vae neljäskös se olikaan.

Ne kaupunkilais neidit on ronkeleita. Olen minä monesti yrittänyt vehdata ja kosiskella vua ei täsmää oljenlahjat. Ronkeleita ovat.

Katsovat kenkiä, katsovat housuja ja tuulipuvuntakkia. Ei kelpoo.

Tyylitajua pitäisi löytyä ja tuohta. Vaikka olisi mehtää hehtaarittain niin ei kelpoo.

Eikä osata jutustella ihmistenkesken. Kaupunkilais neidit ei koskaan kerro mistä se kana pissii, mikä on vikana, miten voisi tilannetta parantaa. Että miten sitä pillua saisi. Prinssi rohkeeta ei ole olemassakaan. Mikä on kun ei kelpaa? Sitten seuraava ongelma naisten kanssa on uskonasiat ja väärät kirkkokunnat. Niihin on tyssännyt moni seurustelusuhde jo alkuusa.

Vierailija
20/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain Helsingistä itselleni fiksun korkeasti koulutetun vaimon, vaikka olen pohjimmiltani täysi paskiainen. Nämä naiset, jotka ansaitsisivat kunnon miehen rinnalleen, joutuvat tyytymään ala-arvoisiin kusipäihin kun biologinen kello tikittää. Tosin jotkut mokomat eivät niele tätä vaan löytävät paremman vastoin kaikkea todennäköisyyttä.