rv 10 ja pyörryttää koko ajan
voiko veren rauta-arvot laskea liian alas jo näin varhaisessa vaiheessa vai verenpaineestako johtuu? Mua pyörryttää ihan koko ajan..nousen ni päässä pimenee vaikka nousen hitaasti, hetken olen ylhäällä tulee tosi heikko olo ja pakko mennä pitkäkseen..:( koko ajan tuntuu että silmät jätättää kun katson sivulta sivulle..:( Lapsella on tänään lääkäri ja meinaan pyytää samalla voisko lääkäri katsoa paineet ja hemoglobiinin.
Kommentit (2)
Mulla oli tuota samaa, se olikin sitten ainoa raskausoire.. Vertaisin sitä itse myös raskauspahoinvointiin, aina kun meni liian pitkä aika edellisestä ruokailusta (3h! ;-) ) tuli huippaava olo. kokeile syödä säännöllisesti jotain pientä 2-3 tunnin välein. Itselläni se jäi pois joskus 13 viikon jälkeen, jolloin pahoinvointi ja väsymys toisilla helpottaa.
Eli luulen, et hormonaalista, mutta kannattaahan toki tutkia noi mainitsemasi hb ja verenpaine :)
Tsemppiä!
Tsekkaa vain paineet ja hemppa, tosin en usko että ainakaan alhaisesta hempasta johtuu, eivät vain oireet sovi. Verenpaine se voisi olla, sehän laskee raskaana ollessa niin että joku 90/47 ei ole mitenkään harvinainen lukema (olen töissä neuvolassa). Suolaa ja tarpeeksi juotavaa lääkkeeksi, jos sinulla on todella alhainen verenpaine ja haluat kokeilla sekö huimauksen aiheuttaa. Älä kuitenkaan unohda suolalisää tavaksi, vaan kokeile välillä olla ilman.
Huimaus voi olla hormonaalistakin, ja sitä pidänkin todennäköisimpänä vaihtoehtona. Uskon (tästä ei ole mitään tutkimusta, on vain oma näkemykseni) että kyseessä on samansukuinen ilmiö kuin raskauspahoinvointi, ja menee ohi ajan kanssa.