Akateemiset yli 30 v, gallupia palkoista
Kun en kehtaa kavereilta udella, kyselen näin anonyymisti, millaisia palkkoja saatte yli 30-vuotiaat, akateemisesti koulutetut asiantuntija- tai päällikkötason tehtävissä työskentelevät. Mikä koulutus ja mikä olisi mielestänne hyvä palkkataso tekemistänne töistä?
Kommentit (81)
Opettajana yliopistolla. Koulutukseen nähden palkka on alakanttiin, mutta raha riittää mukavasti kaikkeen, mitä haluan. Lisäksi arvostan sitä, että vajaan 40 tunnin työviikot riittävät, eikä vapaa-aikana tarvitse tehdä töitä.
yksityisellä sektorilla (ei kuitenkaan pörssiyhtiö) ja palkkani 6800m e/kk. Koulustus on VTM, MBA. Samassa firmassa olen ollut jo kohta 10 vuotta, viihtynyt hyvin ja ylennyt pikku hiljaa. Olen tyytyväinen.
väitellyt, dosentuuri kohta ajankohtainen. Vastuuta myös rahoituksesta ja palvelutoiminnasta. Palkka vähän vajaa 4000.
Ihmiset eivät tajua, mitä asiantuntijatyöt tarkoittavat..
No kerrotko sinä meille?
Kelpaako Back Office Manager kun on oikien ulkomaankieltä? Liike-elämässä helpot asiat saadaan kuulostamaan vaikeilta...huvittavaa.
Ap kysyi ASIANTUNTIJA- JA PÄÄLLIKKÖTASON tehtävissä olevien akateemisten palkkoja. Nyt täällä vastailevat kaikenmaailman toimittajat ja lastentarhanopettajat jotka eivät selvästikään tiedä mitään päällikkötason töistä mutta joilla on hirveä tarve kertoa palkkansa joka taas oikeasti ei ole ollenkaan hyvä.
ovat oman alansa asiantuntijatason työssä. Heidänkin palkkojaan siis tässä kysyttiin.
palkka n. 5500-6000 ja ulkomaan päivärahat päälle
Ihan tyytyväinen palkkaan mutta työmäärä tuntuu tappavalta.... Ja progressiivinen verotus on tosi tehokas; palkka+vapaa auto etu 7600€/kk, käteen 3100€/kk. Bonuksista menee aina se 50% verottajalle
Mun palkka on alle 3000 euroa ja toimittaja minäkin. Pitää varmaan vaihtaa työpaikkaa.
Ammattijärjestön tilastoissa ja tes-kirjassa on tietysti minimit ja korotusminimit mainittu, mutta alalla pätee erittäin voimakkaasti se, että hyville maksetaan erittäin hyvin. Palkkaerot samoissa tehtävissä samalla työnantajalla voivat olla todella suuria.
t. toimittaja
Kk-liksa 4300 e, päälle ylityökorvaukset, täysi puhelinetu sekä älypuhelin, läppäri, kamera ja videokamera firman puolesta. edustuskuluja saa tilittää myös.
Asianajaja 7000 eur/kk + normaalit edut (ei autoa)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2011 klo 22:20"]
Mun palkka on alle 3000 euroa ja toimittaja minäkin. Pitää varmaan vaihtaa työpaikkaa.
[/quote]
Muakin kiinnostaa tämä, olen YTM ja työskennellyt toimittajana isossa mediatalossa, peruspalkka oli pari vuotta sitten muistaakseni 2800 ja jotain.
Nyt tiedottajana ja palkka 3 200, mulle ihan OK.
Lukion rehtori 4900€/kk.
Mä olen FM, lukion lehtori, 4300e/kk.
Palkka ihan ok ottaen huomioon, että vastuut ovat suhteellisen pienet (ei esimiesvastuita tmv).
KTM.
Mielelläni tekisin samaa työtä nelosella alkavalla palkalla mutta kyllä tämäkin riittää.
Olen ehkä normaalista poikkeava akateeminen KTM, koska en ole missään nimessä edes pyrkimässä vastuullisempiin tehtäviin enkä kaipaa muuta kuin 8-16 työtä (liukuvin työajoin ja etätyömahdollisuuksineen tottakai). Oikeastaan urasuunnitelmani onkin löytää pikkuhiljaa työ, jossa palkka on tätä samaa tasoa mutta työympäristö mahdollisimman iisi ja työmatka lähes olematon. En elä työlleni vaan teen työtä elääkseni työn ulkopuolista elämää mukavasti.
41v / DI/ päällikkötason tehtävä
En valita palkkatasosta mutta töitä on ihan liikaa
tohtorintutkinto, yliopistolla tutkijana. Minulle tuo on sopiva ja hyvä palkka (monelle varmasti ei), mutta pätkätyöt ja jatkuva epävarmuus ovat sitten se toinen puoli.
Tutkijanammatti on kuitenkin aika pitkälti kutsumus ja oma valinta, joten minulle palkan suuruudella ei ole niinkään väliä, kunhan pystyn elättämään itseni ja perheeni omalta osaltani.
Päällikkötehtävä, yksityisellä puolella. Tulosvastuu, useita alaisia. Ei käytännössä mahdollisuuksia bonuksiin tms. Ei virallisesti kokonaispalkkausta, mutta käytännössä jatkuvasti hieman palkattomia ylitöitä. Enemmänkin pitäisi tehdä, mutta rajansa paljonko tuolla palkalla venyn.
Voisi kai sitä enemmänkin tienata. Ihan tyytyväinen olisin tuohonkin, jos työn kuva olisi hieman vähemmän vaativa.
KTM, päällikkötason tehtävissä yksityisellä puolella, ei alaisia. Työkokemusta alalta n. 9 vuotta.
MMM, toimin projekti/tutkimuspäällikönä.
Asiantuntija/ projektipäällikkötehtävistä piirun verran yli 4000€ + matkakorvaukset jotain 500€ kuussa. Olen tyytyväinen, koska tämä elintaso riittää minulle ja pidän työstäni. Jossain muualla ehkä tienaisin enemmän, mutta pelkästään raha ei houkuttele vaihtamaan.