PUOLUKOIDEN SUNNUNTAISUPINAT =)
Huomenta kaikille!
Olin aika ihmeissäni kun täällä ei kukaan meistä ole vielä käynyt....
Eikä illallakaan kovin vilkasta ole ollut. Kävin tosin itsekin vaan kurkkaamassa ennen nukkumaan menoa, enkä jaksanut mitään kirjuutella.
Käytiin eilen kirkon muistelutilaisuudessa ja sitte veljen, isovanhempien ja isoisovanhempien haudoilla. Huh että oli rankkapäivä. Vanhempien luota kuskailin taas kaikenlaista tavaraa mukanani.... Melkein ku olis ollu shoppilemassa =)
Mitähän sitä tänään... No palailen myöhemmin jos joku muukin heräis ;)
-Thunderi-
Kommentit (25)
Tulin vielä viestit lukemaan, mutta en jaksa kummosia kirjotella... Jatkan huomenna uusin voimin. Oon ollu koko päivän väsyny... Hyvät yöt kaikille!!!!!!! =)
-Thunderi-
Kello näyttäs sen verran että pitäs mennä nukkumaan mutta eipä vaan väsytä kun tuli päivällä nukuttua...
g: me saadaan onneksi tosi paljon vaatteita ja muuta sukulaisilta, siskonlapsiakin kun on jo neljä. Mutta sellaset mitä pitäs ostaa on vaunut ja pinnasänky. Sitä en oo miettinyt ostetaanko uutena vai käytettynä mutta mehän säästetään jo rahaa vauvaa varten, molemmat laittaa 25 euroa kuussa " valtterin" tilille joten siinä vaiheessa kun " valtteri" syntyy niin tilillä pitäs olla tonni!
Pitänee laittaa nukkumaan... Öitä!
kirjoittelenpa nyt vielä tähän pinoon, vaikka ei tätä kuitenkaan kukaan enää lue...
G: Olen tosi huono silittämään. Ainoastaan paidat, ym. " kankaiset" jutut, useimmat vaatteet meillä onkin trikoisia tai muuten siliäviä. Nyttemmin olen alkanut pyykätä vain kerran viikossa taloyhtiön ilmaisessa pyykkituvassa. On kiva kun saa kaikki kerralla kaappiin. Koneellisia kyllä sitten kertyy 6 - 8... Lakanat, pyyhkeet, tummat ja vaaleat kuuskymppiset ja tummat ja vaaleat nelikymppiset ainakin... Jos ehdin, mankeloin lakanat. Varsinkin pellavalakanoista tulee ihania mankelissa ja mahtuvat paremmin kaappiinkin. Parisängyn aluslakanoina käytän vain kuminauhallisia, kun muut ei pysy, mutta ne eivät mahdu mankeliin... Tuon pyykkiruljanssin hoidan itse, kun mies on muutaman kerran värjännyt pyykit harmaiksi. Ei ymmärrä värien valööriasteita, sen mielestä kaikki mikä ei ole valkoista on tummaa ja arvaahan sen mitä siitä tulee, kun iskee tummansinisen kylpytakin persikanväristen pyyhkeiden sekaan... Muut hommat hoidetaan kuka ensin ehtii.
G: En ole itse syönyt tuttia eikä ole kukaan lapsistammekaan sellaista huolinut. Keskimmäinen alkoi jo vauvana nukahtaessaan kutitella ylähuultaan pehmeällä räsyllä ja piti samalla kahta sormea suussaan. Nyt tytöllä on ikää 3,5v ja sama homma jatkuu. Ei ainakaan vielä näy hampaissa, mutta olisihan tavasta kiva päästä eroon. Kuopus 1v4kk käy vielä tissillä enkä tiedä milloin ja miten se loppuu. Toivottavasti ei jatku kuusivuotiaaksi ;) En tiedä miten muiden lapset oppivat tutille, kun meillä ei ole sellaista ikinä huolittu eikä viitsi vanhan kansan malliin kastaa sokeriinkaan...
Että kyllä se vauva kietoo miehen pikkusormensa ympäri viimeistään synnyttyään. Miehelle raskaus ei ole (eikä varmaan voikaan olla sattuneista syistä :)) samalla tavalla konkreettinen asia kuin naiselle ja talous ym jutut varmaan mietityttää. Ultrassa varmaan alkaa jo konkretisoitua että siellä tosiaan on joku tulossa! Ja loppuraskaudessa mies voi kuunnella vauvan sydänääniä vessapaperirullan hylsyllä. Siihen ei pysty edes äiti!
Hengissä ollaan täällä vielä! Sairasloma jatkuu keskiviikkoon, mutta uskaltaudun kouluun muutamalle tunnille...on vaan pakko mennä. Olin eilen mökillä, sukua oli paikalla paljon ja söimme yhdessä. Oli myös kiva päästä ulos kodista pitkästä aikaa.
G: Meillä kotityöt jakaantuu aikalailla tasan. Esim. mä imuroin ja mies pesee pyykit, mä hoidan tiskikoneen ja vessa ja pölyt hoidetaan vuorotellen. Minunkin mies on minua siistimpi vaikka en mä mikään porsas ole :) Mutta tietynlaisen järjestyksen olen häneltä oppinut ja olen siitä kiitollinen. Miesten työt teemme myös yhdessä esim. renkaiden vaihto ja remontti hommat. Olen vähän sellainen " poikatyttö" ja tykkään remontti hommista!
Meillä on ollut miehen kanssa viimeaikoina todella herkkää, tuntuu kun viettäisimme jotain kuherruskuukautta...on ollu ihanaa varsinkin kun muuten ollu kipeä ja tylsää vaan sairastaa. Hyvä hoitaja tuo mies on ollut.
Ihanaa kohta alkaa BB!!! :D
G: Haluaisin, että lapsi imisi tuttia mielummin kun että oppisi imemään peukaloa niin kun minä tein lapsena. Seurauksena mulla on syöksyt hampaat, koska en moneen vuoteen luopunut tavastani :(
Uusi galluppini olisi teille: Mitä kaikkea aiot hankkia lapselle uutena ja mitä käytettynä?
Itse haluaisin ostaa pinnasängyn ja hoitopöydän uutena, vaunut mielellään käytettynä ja vaatteitakin ostaisin käytettynä, joitain uusina. Kenkiin panostan ja uutena ostaisin. Leluja ehkä sekä että...