Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pliiiis! Ne teidän lapsetkin tarvitsee lomaa päiväkodista..älkää tuoko lomillanne niitä hoitoon!

Vierailija
29.09.2011 |

Joku ei ehkä usko, mutta todella, siis todella moni vanhempi tuo lapsen päiväkotiin myös loma aikoina. Ei riitä että lapsi tuodaan hoitoon, vaikka äiti pienemmän sisaruksen kanssa kotona arkena, vaan tuodaan myös muun perheen loma aikoina. On paljon, siis paljon näitäkin vanhempia, jotka tuovat hoitoon lomillaan, ja ovat keskenään, siis kaksi aikuista kotona. Jep. Voi kunpa saisivat joskus mahdollisuuden olla 2 päivää koko tarhapäivän tiiviisti mukana ja katsoa mitä se päiväkoti arki oikeasti on. Luulevat kaiketi että lapsella siellä oikeen juhlaa kun saa olla kavereiden kanssa ja leikkiä ja ruokaa tulee nenäneteen ja askarrellaa ja ja....voi voi. Lapsi todella tarvitsee lomaa..päiväkodissa olo on lapselle lähes yhtä rankkaa kuin aikuiselle työ.

Terv. Lastentarhaope.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että otetaan huomioon poissaolevien lasten määrä, jotta henkilökuntakin voi pitää lomia, silloin kun lapsia on vähemmän. Ei tarvitse sitten sijaisia palkata. Meillä ainakin yksityisessä päiväkodissa tehtiin juuri näin eikä siellä juuri sijaisia tarvittukaan.

Kun perheessä ei ollut koululaisia, pidettiin lomat varmasti koululaisten lomien ulkopuolella. PK:ssakin oli rauhallista, kun puolet lapsista puuttui.

Tämä meni nyt vähän sivuraiteilla, mutta vähän provosoiduin

Vierailija
22/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan faktaa, koska vanhemmilta kysytään erikseen lapulla hoidontarve lomilla (yleiset lomat). Terv. Ap

Ei sellaisia ole!!! Paitsi pyhät ja silloinhan tarhat ei ole auki.

Taidat puhua nyt koulujen lomista??? Mitä tekemistä niillä on tarhaikäisten kanssa?????

Luuletko tosiaan, että työssäkäyvillä on saman verran lomaa kuin koululaisilla? Ehei, lomaa on 5 viikkoa vuodessa, että revi siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olikin puhe/kyse näistä tapauksista JOILLA ON lomaa "yleisinä lomakausina" :) Ja me päiväkodin työntekijät kyllä tiedämme mitä vanhemmat tekevät työkseen taikka jos tekevät kotoa käsin töitä, sen ymmärrämme, mutta emme sitä jos on itse kotona ja lapsi hoidossa. Emmekä varsinkaan sitä että lapset hoidossa lomilla vaikka itse kotona tänä yleisenä lomakautena.Ap

Mikä vitun yleinen lomakausi????

Vierailija
24/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt heti mieleen muita ammatteja, kuin opettajat, joilla on mahdollisesti saman verran lomaa kuin koululaisilla. Ja kuule, ap, muutkin tekee lapsia kuin opettajat.

Vierailija
25/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä tiedät, mitä työtä kaikki vanhemmat tekevät? Lapseni hoitajat ei tosiaan tiedä missä olen töissä.

Vierailija
26/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun päiväkodista tulee se lomakyselylappu, niin eihän siinä kysytä, että onko vanhemmat lomalla, vaan siinä kysytään tarvitseeko kyseisellä viikolla lapsi hoitoa. Ja jos tarvitsee, ap päättelee että vanhemmat on lomalla mutta lapsi hoidossa? Juu eipä mene ihan niin. Mun alalla maksimilomamäärä vuodessa on 5 viikkoa, eli neljä kesällä ja yksi talvella. Siitä ei paljon syyslomiin tai joulun välipäiviin lomia jää, vaan silloin ollaan töissä. Ja lapset hoidossa, vaikka kuinka olisi "yleinen loma-aika".

Vierailija
27/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan faktaa, koska vanhemmilta kysytään erikseen lapulla hoidontarve lomilla (yleiset lomat). Terv. Ap

Mä olen ihan toimistotyöntekijä, arkipäivät 8-16 töissä, mutta ei mulla ole mitään yleisiä lomia. Arkipyhät tietty erikseen, mutta kyllä se päiväkotikin on silloin kiinni, eikä mitään hoidontarpeita kysellä.

Vierailija
28/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ap tarkoitti, että jokaisen täytyy hankkia lomaa esim. koulujen syyslomaviikolle. Haluan ainakin uskoa, että ap tarkoitti, että pitäkää lapsillanne RIITTÄVÄSTI lomaa, älkääkö viekö lapsianne hoitoon, jos itsekin olette lomalla.

Itse olen huomannut saman kuin ap, ja monet sopimuslapset ovat aina sen esim. 15pv riippumatta vanhempien vapaista. ja monet ajattelevat muutenkin, että kun kerran maksetaan koko kuusta, niin olkoon. Mun mielestä kyse on lasten parhaasta, taloudellinen puoli ei merkkaa mitään.

Mä en saa useinkaan lomia syyslomalle ja hiihtolomalle, mutta meidän lapset lomailevat meidän vanhempien kanssa sitten toisena ajankohtana, kun meillä on lomaa. Lisäksi lapset lomailevat usein isovanhempiensa kanssa noina "yleisinä" loma-aikoina. Meidän lapset lomailevat siis huomattavasti enemmän kuin me vanhemmat. Ja jos mä olen päivän vapaalla, myös lapset ovat lukuunottamatta jotain sellaista menoa, ettei lasta voi ottaa mukaan. Tai jos lapsella on päiväkodissa jotain special-ohjelmaa, niin on sen ajan päiväkodissa.

Vierailija
29/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samat mitkä on koululaisilla. Sykyloma viikko, hiihtolomaviikko ja kesäloma kuukaudet. täts it. Niistä on nyt puhe! Ja on paljon aikuisia jotka ovat kotona=lomalla näinä aikoina, kun kyse on 21 lapsen ryhmästä niin siitä porukasta kyllä isolla osalla vanhemmat lomilla silloin, ei toki kaikilla :D Ja se on ihan sama onko se koulujen loma aika, vaiko vanhempien muu loma viikko-viikot, POINTTI OLI SE ETTÄ NIITÄ LAPSIA EI TUOTAIS HOITOON OMILLA LOMILLA. Ono vaikea käsittää? TIETYSTI jos vanhempi on SAIRAS ettei pysty hoitamaan lasta, niin sinä tuot sen hoitoon (haloo?!) mutta kun KYSE oli siitä että vanhempi/kumpikin vanhemmista on kotona TREVEENÄ,lomalla,laiskotellen, ja lapset tuodaan tarhaan.

Vierailija
30/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta emme sitä jos on itse kotona ja lapsi hoidossa. Emmekä varsinkaan sitä että lapset hoidossa lomilla vaikka itse kotona tänä yleisenä lomakautena.Ap"

Onko teillä jokin röntgenkatse, jolla esim. näette sen, että äidillä on taas murtuma (paha osteoporoosi, josta ei ole kerrottu päiväkotiin), eikä hän siksi voi hoitaa uhmaikäistä vaippaa käyttävää lastaan kun tarvitsee itse apua päästäkseen sängystä ylös?

...aina esiin mönkii joku eksoottisella tavalla sairas, joka valittaa, jos lapsi ei saa olla hoidossa. Eihän virikehoidosta ole tällaisessa tapauksessa kysymys! Ja kuinka monta alle kouluikäisen lapsen osteoporoosiäitiä Suomessa mahtaa olla, en usko että kovin montaa.

Vierailija
31/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, ketkä on kotona lomalla? Ja mistä tiedät, mitä työtä kaikki vanhemmat tekevät? Lapseni hoitajat ei tosiaan tiedä missä olen töissä.

kertoa kuitenkin!

Vierailija
32/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, ketkä on kotona lomalla? Ja mistä tiedät, mitä työtä kaikki vanhemmat tekevät? Lapseni hoitajat ei tosiaan tiedä missä olen töissä.

kertoa kuitenkin!

Taatusti ei meidän kolmevuotias osaa kertoa, mitä iskä ja äiskä tekee työkseen! Tai että nyt ne on lomalla ja mä täällä hoidossa.

AP:n pointti menee mielestäni vähän hukkaan kun sitä pitää alleiivata tuollaisilla väitteillä, että te kyllä teidätte ketkä kotona jne. En edelleenkään ymärrä miten te voitte tietää, kun ette kerran vanhemmilta kysy. Ai niin kun kolmevuotiaat kertoo:)

Vierailija
33/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän 3-vuotiaalta kysyisi mitä isä tekee päivät kotona niin vastaisi sen varmaan pelaavan pelejä tietokoneella :) Oikeasti taitaa kuitenkin tehdä pelisuunnittelua ja -testausta...

Vierailija
34/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa kuitenkin!

Mitähän meidänkin 4v kertoo? Että äiti jää kotiin joka aamu. Joo, lähden viimeisenä ja töihin. Isä vie tarhaikäisen, minä lähden 10 minuutia sen jälkeen. Petaan vielä pedit ym. Ja menen siis töihin.

Vierailija
35/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"aina esiin mönkii joku eksoottisella tavalla sairas, joka valittaa, jos lapsi ei saa olla hoidossa. Eihän virikehoidosta ole tällaisessa tapauksessa kysymys! Ja kuinka monta alle kouluikäisen lapsen osteoporoosiäitiä Suomessa mahtaa olla, en usko että kovin montaa."

Saahan se lapsi hoidossa olla, mutta suhtautuminen on mitä on. Katse, ilmeet, eleet, äänensävy ja kysymykset kertovat paljon. Mikä siinä on niin vaikeaa, jos luottaisi siihen, että vanhemmilla on tarve päivähoidolle, vaikka toinen (joskus jopa molemmat) vanhemmat ovat kotona? Mutta osa päivähoidon henkilökunnasta ei luota, naapurit ei luota jne. Jatkuvasti tulee kommenttia (joko suoraan tai epäsuoraan). Todella rasittavaa. Ihmiset voisivat keskittyä enemmän omaan elämäänsä ja vähemmän toisten asioihin.

Haluaisin lto:n kertovan, mistä hän tietää, onko vanhemmalla syy vai ei. Haluaisin kuulla, millä perusteella he "päättävät", että lapsi on "hoidossa turhaan" vaikka vanhemmat voisivat hoitaa häntä itse "lomallaan".

Vierailija
36/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha menee aina omien lasten edelle, paitsi silloin kun haetaan nuorkauppakamari-toimintaan tai muuhun vastaavaan, silloin puhutaan perheen tärkeydestä, lapsista ja laatuajasta.

Todellisuudessa kipataan kakrut minne tahnsa että ei tarvisi niiden kanssa oll kuin pieniä hetkiä päivässä ja silloin ne on söpösti puettuja nukkeja. Vois vaiks kuvata fb:hen ja laittaa kivan tekstin että puuhapäivän päätteksi kotiin ja tutumaan.

Yhteiskuntaa huudetaan joka hätään, voihan kettu. Mene sinne töihin, jaa aamuisin sanomalehtiä kun lapsesi nukkuu, maksimoi jokainen hetkesi maksimaalisen raha-ansion mukaan. Voit sitten ostaa vaikka nätit syyssaappat itsellesi.

Ääliö, tiedätkö miksi keskustelu loppui..siksi kun sun tyhmyytes vei pohjan keskustelulta.

Äläkä vaan pidä lomia, myy itsesi duuniapaikalle lomiesi ajaksi, tai mene lomillasi toiseen duunipaikkaan. Ja muista että yhteiskunta on syyåpää kaikkeen, et sinä missään nimessä.

Vierailija
37/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt heti mieleen muita ammatteja, kuin opettajat, joilla on mahdollisesti saman verran lomaa kuin koululaisilla. Ja kuule, ap, muutkin tekee lapsia kuin opettajat.

Meillä ei ole kovin paljoa lomaa, olemme molemmat tavallaan pätkätyöläisiä joten tuota 6vk ei todellakaan ole vuodessa lomaa. Lapsi on onneksi lomaillut isovanhempienkin kanssa. Tällä kertaa voimme pitää syyslomaviikon, mutta olimme minimi kesälomilla, koska aloitimme uusissa työpaikoissa keväällä.

Vierailija
38/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuskin puolitoistavuotiaani kertoo kuitenkaan vanhe,pien töistä yhtään mitään.. Ja tuskin vanhemmatkaan lapset kovin luotettavasti. Luulisi ap:n ammattilaisena tämän tietävän?

Vierailija
39/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samat mitkä on koululaisilla. Sykyloma viikko, hiihtolomaviikko ja kesäloma kuukaudet. täts it. Niistä on nyt puhe! Ja on paljon aikuisia jotka ovat kotona=lomalla näinä aikoina, kun kyse on 21 lapsen ryhmästä niin siitä porukasta kyllä isolla osalla vanhemmat lomilla silloin, ei toki kaikilla :D Ja se on ihan sama onko se koulujen loma aika, vaiko vanhempien muu loma viikko-viikot, POINTTI OLI SE ETTÄ NIITÄ LAPSIA EI TUOTAIS HOITOON OMILLA LOMILLA. Ono vaikea käsittää? TIETYSTI jos vanhempi on SAIRAS ettei pysty hoitamaan lasta, niin sinä tuot sen hoitoon (haloo?!) mutta kun KYSE oli siitä että vanhempi/kumpikin vanhemmista on kotona TREVEENÄ,lomalla,laiskotellen, ja lapset tuodaan tarhaan.

Siis yleensä pidetään viikko-kaksi jouluna sitten kuukausi kesässä, joten ei monella ole lomaa jäljellä syys ja hiihtoloma viikkoihin!

Meillä ei ole koululaisia joten emme koskaan ajoita lomiamme noihin syys ja hiihtolomaviikkoihin. Niin saa ne koululaisten vanhemmat pitää lomansa silloin!

Vierailija
40/51 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No osaavathan lapset hyvänen aika jotain kertoa kuitenkin!"

Meidän poika, 5v, kertoi vieraalle tädille päiväkodin pihassa, että "mun äiti on kuollut ja isä on vankilassa". Ja me vanhemmat seistiin siinä lapsen takana, oltiin juuri tultu hakemaan, mutta lapsi ei ollut vielä huomannut sitä. En tiedä, mistä tuo juttu tuli. Mutta lapset keksivät kaikenlaista. En ottaisi kovin vakavasti kaikkea mitä lapsen suusta tulee.

"Äiti on kotona ja lomailee" todellisuudessa äiti tekee töitä etänä. Lapsen silmin maailma on erilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi