Mitä hittoa mä ajattelin, kun halusin lähihoitajaksi?!
Kuten otsikosta voi päätellä ammatinvalinta kaduttaa ja paljon! Nuorena ja lapsettomana tykkäsin vaihtelevista työajoista, mutta nyt perheellisenä olen kyllästynyt vuorotyöhön ja hankaliin työaikoihin. Pelkän aamuvuoron tekeminen poistaisi kaikki lisät, joten se ei olisi taloudellisesti kannattavaa. En halua pienentää pieniä tuloja entisestään.
Itse työkin tympii. Olen ollut töissä pääasiassa palvelutaloissa ja päivystyksissä. Joka paikassa lähihoitajan työ on samanlaista koiran hommaa, kusen ja paskan siivousta. Puhumattakaan väkivaltaisista potilaista ja omaisista. Tämä ei tullut yllätyksenä, jos joku sitä nyt miettii. Nyt olen vain kyllästynyt tähän!
Olen miettinyt alanvaihtoa, mutta en keksi mihin vaihtaisin. Minulla on kohtalaiset paperit lukiosta ja amiksesta huomattavasti paremmat. Haluaisin kokonaan pois hoitoalalta.
Kiitos, että sain avautua! Toivottavasti täältä löytyy joku toinenkin, joka tunnistaisi ajatukseni. Vaikkei hoitaja olisikaan.
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Eka sivulla.
Vastaillaan hieman omiin viesteihin.
Hankala taas sinut äkätä.
Sama trolli useinkin.
Että sillee!
Sama trolli vuodesta 2011?
Toki...
Minä en ymmärrä sitä, miksi lähihoitajakoulu on ylioppilaallekin 2,5 v, kun työ on käytännössä sellaista, jota pystyy tekemään ilman koulutustakin. Ainakin kommenttien perusteella.
Kyllä se vaan näin on, ja koko ajan huonommaksi menee. Opiskelijat väsyvät jo käytännön jaksoilla, koska laitokset ottavat heistä kaiken irti. Kannattaa miettiä onko tämä juuri sitä, mitä haluan... Omalla kohdalla myöhäistä. Eläkettä odotellessa (paskaa sellaista :) )
Niin tuttua! Opiskelin itsekin lähäriksi n. 15 vuotta sitten mutta nopeasti tajusin lopettaa ne työt. Pääsin lopulta kauppakorkeaan (ilman lukiotaustaa) ja nyt teen hyvinvointialalla hallinnollisia töitä. Jotain hyötyä lähäritaustasta tässä työssä varmasti on ja kun lähdin uutta opiskelemaan, tein joulu- ja kesälomat lh-töitä lääkäriaseman vastaanotolla (aikojen varaamista, sanelujen purkamista). Tod.näk.olin opiskeluaikojen alkuaikoina tästä syystä ihan ok rahatilanteessa, ainakin muihin opiskelukavereihin verrattuna. Tsemppiä, vaihda ihmeessä alaa jos ei nappaa!
Itse oon tehnyt lähihoitajan työtä nyt hetken päiväkodissa ja lasten parissa muuten, oon aivan täynnä tätä. Luoja kuinka ahdistaa palata taas integroituun lapsiryhmään parin viikon loman jälkeen. ihan kamalaa kuunnella sitä kiljumista ja huutoa, tappelua, kateutta, mulle kaikki heti, mä haluun haluun.. Edes viittä minuuttia nuo lapset eivät osaa käyttäytyä kauniisti ja olla tappelematta.. Leikkikin heillä on juoksemista.. Joku sanoi vaihda työpaikkaa, mä en usko tämän olevan sen mukavempaa missään muuallakaan ja ainakaan tähän asti ei oo ollut 6.v aikana. Vammaistyöstä en pitänyt (ulosteillä sotkevia vammaisia, aggressiivisia, arvaamattomia, kiimaisia jotka vetävät käteen muiden edessä jne.) voi tulla pusu ensin poskelle jas en jälkeen heti hampaat kaulaan. Vanhustyö oli ahdistavaa, inhoan niitä nostolaitteita ja vuodepesuja yli kaiken. Luoja kun olisi enemmän älynlahjoja lukea vaikka matkailualaa yms.
Eka sivulla.
Vastaillaan hieman omiin viesteihin.
Hankala taas sinut äkätä.
Sama trolli useinkin.
Että sillee!