Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan loppu - alan ymmärtää niitä raha-ahdingossa tehtyjä itsemurhia :(

Vierailija
29.09.2011 |

Tätä on jatkunut avioerosta asti eli kaksi vuotta. Jouduin "päästämään" ulosottoon 8000 euroa lainaa koska en pystynyt sitä maksamaan (exän kanssa yhdessä otettu, minun nimi paperissa) Velkaneuvontaan en päässyt koska minulla ei ollut vakityöpaikkaa ja lainaa noin "vähän".

Nyt olen töissä, saan palkkaa mielestäni ihan hyvin, n. 1880 e - verot, SEKÄ ulostotto vielä siitä noin 400 euroa päältä eli käteen jää 1000 euroa. Vuokra on 650 euroa, työmatkoihin menee 200 euroa kuukaudessa.

Nyt pitäisi auto katsastaa, maksaa viimeinen vakuutuserä autosta sekä kahden kuukauden sähköt on maksamatta + pari muuta pientä laskua. Lokakuussa pitäisi lähteä lapsen kanssa kuntoutukseen viikoksi, siinä menee matkoihin rahaa ja palkasta puuttuu viikko sen jälkeen.

Muutamalle kaverille olen velkaa, niitäkin pitäisi maksaa.

EN VAAN JAKSA. Ei kertakaikkiaan. Olen niin väsynyt ja kyllästynyt etten jaksa kohta enää käydä edes töissä.

Ymmärrän TOSI hyvin niitä jotka talousahdingossa tappaa perheensä ja itsensä...vaikken nyt sellaiseen tekoon olekaan ryhtymässä. Mutta ymmärrän kyllä...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella stressaava tilanne sinulla. Ilmeisesti olet jo käynyt kysymässä kaikki mahdolliset sosiaalietuudet ja saat jotain apua?

Tuollaisessa tilanteessa täytyy ripeästi hoitaa asiat eikä jumittaa paniikissa/masentuneena/tmv. Heti yhteys sähkölaitokseen ja sopimaan minimaalisesta laskujen lyhennyksestä / kk. Ilman sähköähän ei voi olla. Tosin esimerkiksi sossuhan kyllä auttaa - nyt hopi hopi varaamaan aikaa!

pyydä aikaa velkaneuvolta tai juttele raha-asioistasi jonkun sellaisen kanssa joka ymmärtää oikeasti talouden hoidosta ja osaa auttaa laittamaan asioita järjestykseen. Nyt tarvitaan malttia, vielä ei ole mitään peruuttamatonta tapahtunut ... kyse on vain rahasta.

Voimia!

Vierailija
22/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksukiellon mukaan niin sehän katotaan tuloista. Mutta jos tekisit ton sopimuksen niin hankalampi.

Nythän sulla menee siltä kuulta vähemmän ko oot sen viikon pois töistä. Oothan sen huomioinu ko oot rahoja laskenu? Eli suoja pitäs tulla 4 viikolta vaikka palkka tulee 3 viikolta. Varmista palkanlaskennasta ja voudilta muuten etukäteen! etteivät peri liikaa.

Vierailija
24/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rahat myös finaalissa, yllättäviä menoja tullut viimeisen puolen vuoden ajalla, ja ihan pian taitaa ulosotto kutsua :(

Mutta, tulevaisuus on tulossa, tehdään duunia, koetetaan selviä päivä kerralla!

Vierailija
25/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noilla tuloilla luulisi saavan asumistukeakin.

Sossun minimi on 500 käyttörahaa aikuiselle ja 400 lapselle.

Vierailija
26/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,sä selviät kyllä!!

Meillä oli samantapainen tilanne,erotuksena se että olin opiskelija ja mies joutui työttömäksi.Tutuilta saatiin lahjaksi rahaa,sukulaiset auttoi auton maksujen kanssa (kiitos isä!).Saatiin sossusta rahaa,käytiin diakonien kanssa keskustelemassa ja hekin maksoivat n.puolet laskuista ja antoivat ruokarahaa.

Sitä kesti n.puoli vuotta.En hakenut pankista lainaa enkä saanut opintolainaa koska olin luottotiedoton.

Nyt tilanne on se että molemmat ollaan töissä,ei kroisoksia olla mutta pärjätään hyvin :)

Olisiko sulla mahdollisuus alkaa tekemään töiden lisäksi ylimääräistä työtä?Itse tilasin kynsitarvikkeet ja aloin kynsiä tekemään kotonani opiskelujen lisäksi ja yhtäkkiä huomasin että saan sitä kautta viikossa n.100e ylimääräistä opintorahan päälle.Enemmänkin olisin saanut mutta opiskelut ja perhe rajoitti mikä ei haitannut :)

Vierailija
27/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanan asiallisista vastauksista.

Olen yrittänyt hakea toista työtä tai siis sivutyötä jolla saisin vähän lisärahoitusta mutta vielä en ole löytänyt.

Hankalaksi asian tekee se että olen yh ja asun ns. ilman turvaverkkoa eli läheiset kaikki asuu 60 kilsan päässä vähintään :(

Vierailija
28/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedossa. Ota rohkeasti ulosottoon yhteyttä ja kysy miten asia voitasiin hoitaa. Ja saatko vaikka väliaikaisesti pienemmän maksusuunnitelman. Uokin on vain ihminen ja nykyisin arvostavat todella paljon, sitä että velallinen ottaa yhteyttä. Onhan siellä vähän mulkkujakin, mutta pääosin ihan ihmisiä. Käy myös ulosottolaskurissa ( löytyy googlesta) katsomassa, onko pidätyksesi varmasti oikein. Ihan ihan viimeisenä vinkkinä, koska tuo laina ei helposti uo:ssa lyhene, laita vaikka meiliä velkojalle, että voidaanko vielä yrittää maksusopimusta. Jotkut velkojat mieluummin vetävät lainat pois uo:sta kun saavat velalliselta nopeammin ja suoraan rahat ja heille se ei maksa kuin aikaa, koska jos et maksa, he voivat laittaa sen takaisin uohon kun päätös jo on.

Tsemppiä, sinnittele, älä anna periksi.

Vierailija
29/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistanut, voisitko saada asumistukea? Kannattaa ehdottomasti. Kelan sivuilla on laskuri.

Vierailija
30/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli saan asumistukea 200 euroa kuukaudessa, TOSIN nyt se on "katkolla" koska 1.9 oli tarkistus ja lähetin niin viime tinkaan kaikki tarvittavat lomakkeet ja kuitit eli nyt en tiedä sitten mitä se tulee olemaan :( Ja tässä kuussa en siis sitä saanut..

Vierailija
31/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että voisit saada. Sitähän on mahdollista saada ns. harkinnanvaraisena . Eli vaikka sun pitäisi pärjätä laskurien mukaan voivat antaa kuitenkin poikkeuksellisesti "ruokarahaa" tms.

Ja selvitä tuo asumistukijuttu.

Mutta mä ymmärrän mitä tarkoitat tuolla viestilläsi. Itsellänikin on tosi tiukka taloudellinen tilanne päällä. Eikä loppua näy. Kyllä se ahdistaa. Minä hoen itselleni silloin että ; kaikki ok, kukaan ei ole kuollut, lapset on terveitä ; maallistahan tämä vain on.

Voimia :)

Vierailija
32/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se passivoi tilanteessa kun pitäisi olla aktiivinen

Vierailija
33/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tilanne mulla, mutta 800-1000 euron tuloilla yritän maksella, kämppä saattaa mennä alta...En syytä kuin itseäni.

Sossusta ei tosiaan saa helpolla rahaa, ei kaikki, eikä kaikkiin tilanteisiin.

Vierailija
34/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kouluampujia kyllä ymmärrän jo paljon paremmin. Pystyn hyvin kuvittelemaan miltä tuntuu olla syrjitty ja kiusattu vuodesta toiseen ja lopulta kilahtaa niin, että ryhtyy väkivaltaiseen tekoon.

Vierailija
35/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole asuntovelasta syntynyt niin asunto on sellainen perusturva mihin ei helposti kajota.

Vierailija
36/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös ei ollut helppo, mutta päätin jäädä työttömäksi, nyt jää käteen enemmän rahaa kuin työssä käydessä???? Käyn silloin tällöin joitain työkkärin järestämiä kursseja ette tuet katkea.

Vierailija
37/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteyttä voutiin, pystyvät myöntämään ihan maksuvapaitakin kuukausia ja tekemään sopimuksia pienemmästä lyhennyksestä kuukausittain. Itse sain keväällä 2 kk maksuvapaata, juuri lapsen hoitoon ja hankintoihin perustuen. Ja myös tuo diakoniin yhteydenotto kannattaa, sieltä saa ainakin ruoka-apua, ja saattavat auttaa esim. juuri sähkölaskuissa. Ymmärrän kyllä, että tilanteesi masentaa, mikä puolestaan passivoi, mutta koita kerätä voimasi vielä näihin ponnistuksiin. Jaksamista toivotan sinulle.

Vierailija
38/39 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hankala tilanne sulla, mutta olen nähnyt ihmisten selviävän pahemmastakin. Varaa aika sossuun omalle työntekijällesi, ota mukaan tiliotteet ja muut taloudellista tilannettasi selvittävät paperit.

Luulisi, että lapsen kuntoutus on senverran tärkeä juttu, että sitä varten saisi myös tukea.

Miten elatusapu? Jos ex ei maksa, saat kai se valtiolta?

Oletko varma, että ositus meni oikein?

Mutta joka tapauksessa; sulla on työpaikka, koti, lapsi. Monta hyvää asiaa.

yritä varata joku aika päivästä, jolloin hoidat noita talousjuttuja, ja sitten muun ajan olet niitä murehtimatta.

Vierailija
39/39 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista vaihtaa halvempaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi