Mua turhauttaa. Teen ihan joutavia hommia isossa firmassa
vaikka koulutusta ja älyllistä kapasiteettia riittäisi paljon enempäänkin. Tän on pitänyt olla väliaikaista jo ikuisuuden, mutta kun ei nää paskahommat lopu! Mistähän sitä hakisi uusia töitä? Olen ktm.
Kommentit (35)
tehtävät assistenttitasoa ja esimies vaihtumassa joten nykyistä ei paljon mun näperteleyt ja tympääntyneisyys kiinnosta. Olen kyllä ajatellut uuden paikan hakua, mutta se vaatisi aktiivisuutta ilta-aikaan ja lapsiperherumba (pienet lapset) kotona vie mehuja sen verran, etten iltamyöhällä enää jaksa päivitellä cv:tä, selailla työpaikkailmoituksia ja lähetellä hakemuksia. Lisäksi perheemme taloudellinen tilanne ei ole nyt sellainen että voisin jäädä töistä pois ja vain keskittyä uuden työn hakemiseen.
Pakko myöntää kyllä että se kommentti kun joku sanoi että vaikka kuinka monet näyttelee tärkeitä vaikka hommat olisi tunnissa tehty vasemmalla kädellä, helpotti kovasti:) Toisaalta jollain voi olla edes hyvä titteli joka jatkossa auttaa eteenpäin, mulla ei. Mutta joo, ehkäpä se tästä. Palkka päälle 3000e.
t. ap
vastuullisempia töitä, jos sulla on mehut pois jo tälläkin hetkellä?
Sulla on siis keponen työ ja hyvä liksa, mistä sä nyt nuriset? Siis ymmärrän, että töissä on tylsää pidemmän päälle, jos ei ikinä tarvitse aivojaan rasittaa, mutta onhan toi nyt toisaalta rentoa.
T: 6, joka poukkoilee osastolta ja projektista toiseen ja vilkuilee työpaikkailmoituksia sillä silmällä, josko jossain toisaalla maksettaisiin osaamisesta parempaa palkkaa...
jolla palkka 3000e, enemmän hommia kuin ehtii tehdä ja vastuuta ihan pirusti. Että meneppäs ap pelaamaan vaikka pasianssia aikasi kuluksi
Tosin en oon KTM vaan ihan "itse oppinut" assari-sihteeri. Oon duunissa pienessä yrityksessä, palkka on 2500 nettona, ja hyvin harvoin mitään järjellistä tekemistä. Huokaus, päivät menee täällä ja muualla netissä roikkumalla...
Mulla on ihan sama tilanne. Olen hyvin koulutettu, ihan hyvässä hommassa ja palkkakin on hyvä. No, mikä sitten mättää. Se, ettei hommia ole tarpeeksi ja työpäivät kuluvat pääasiassa aikaa tappamalla. On todella noloa selittää nykypäivänä kavereille, ettei viihdy työssään, kun ei ole tarpeeksi hommia, kun lähes alalla kuin alalla painetaan hommia niska limassa. Olisin jopa valmis vaihtamaan pienempipalkkaiseen hommaan, mikäli työ olisi haastavaa ja sitä olisi tarpeeksi. Mun kyvyt menevät täällä ihan hukkaan, plaah!
Tiedän tunteen. Onkohan meitä "päivystäjiä" paljonkin?
Tosin en oon KTM vaan ihan "itse oppinut" assari-sihteeri. Oon duunissa pienessä yrityksessä, palkka on 2500 nettona, ja hyvin harvoin mitään järjellistä tekemistä. Huokaus, päivät menee täällä ja muualla netissä roikkumalla...
Teen päivän hommat puolessa päivässä ja lopun ajan surffaan tai opiskelen. Olen opiskellut työnohessa lue työaikana, yhden amk tutkinnon ja avoimessa yliopistossa parit perusopinnot. Iltasin olen luennoilla joutunut käymään, mutta harjoitustyöt ym. olen tehnyt työajalla.
Olen vaihtanutkin työpaikkaa 3 kolme kertaa, mutta parin kolmen kuukauden kulutta työt sujuu jo rutiinilla, että aikaa riittää omiin projekteihin. IT-alalla olen hommissa.
Mulla on ihan sama tilanne. Olen hyvin koulutettu, ihan hyvässä hommassa ja palkkakin on hyvä. No, mikä sitten mättää. Se, ettei hommia ole tarpeeksi ja työpäivät kuluvat pääasiassa aikaa tappamalla. On todella noloa selittää nykypäivänä kavereille, ettei viihdy työssään, kun ei ole tarpeeksi hommia, kun lähes alalla kuin alalla painetaan hommia niska limassa. Olisin jopa valmis vaihtamaan pienempipalkkaiseen hommaan, mikäli työ olisi haastavaa ja sitä olisi tarpeeksi. Mun kyvyt menevät täällä ihan hukkaan, plaah!
se tuntuu joka paikassa olevan.
Olen miettinyt, että olenko vain jotenkin erityisen tehokas ja organisointikykyinen jne. kun työt ei koskaan riitä.. Mutta niin vähän ja simppeliä hommaa, ei se keneltäkään voi enempää aikaa viedä!
Tosin olen huomannut myös, että iso osa ihmisistä ei osaa jakaa aikaansa yhtään, ja siksi luulevat, että heillä on hirveästi hommaa.
En tiedä oikein mistä johtuu. Mutta kaikissa paikoissa, jossa olen ollut on ollut sama juttu. Noin tunti päivässä töitä...
se tuntuu joka paikassa olevan.Olen miettinyt, että olenko vain jotenkin erityisen tehokas ja organisointikykyinen jne. kun työt ei koskaan riitä.. Mutta niin vähän ja simppeliä hommaa, ei se keneltäkään voi enempää aikaa viedä!
Tosin olen huomannut myös, että iso osa ihmisistä ei osaa jakaa aikaansa yhtään, ja siksi luulevat, että heillä on hirveästi hommaa.En tiedä oikein mistä johtuu. Mutta kaikissa paikoissa, jossa olen ollut on ollut sama juttu. Noin tunti päivässä töitä...
tehtävät assistenttitasoa ja esimies vaihtumassa joten nykyistä ei paljon mun näperteleyt ja tympääntyneisyys kiinnosta. Olen kyllä ajatellut uuden paikan hakua, mutta se vaatisi aktiivisuutta ilta-aikaan ja lapsiperherumba (pienet lapset) kotona vie mehuja sen verran, etten iltamyöhällä enää jaksa päivitellä cv:tä, selailla työpaikkailmoituksia ja lähetellä hakemuksia. Lisäksi perheemme taloudellinen tilanne ei ole nyt sellainen että voisin jäädä töistä pois ja vain keskittyä uuden työn hakemiseen. Pakko myöntää kyllä että se kommentti kun joku sanoi että vaikka kuinka monet näyttelee tärkeitä vaikka hommat olisi tunnissa tehty vasemmalla kädellä, helpotti kovasti:) Toisaalta jollain voi olla edes hyvä titteli joka jatkossa auttaa eteenpäin, mulla ei. Mutta joo, ehkäpä se tästä. Palkka päälle 3000e. t. ap
vastuullisempia töitä, jos sulla on mehut pois jo tälläkin hetkellä?
Mulle tuli ihan sama juttu mieleen. Mitä vastuullisempi homma, sitä enemmän ylitöitä ja stressiä. Onkohan sun tossa elämänvaiheessa järkevää yrittää nousta uralla? Kaikkea ei voi kuitenkaan saada. Jos keskityt nyt urakehitykseen, se on pois lapsiperheajasta.
se tuntuu joka paikassa olevan.Olen miettinyt, että olenko vain jotenkin erityisen tehokas ja organisointikykyinen jne. kun työt ei koskaan riitä.. Mutta niin vähän ja simppeliä hommaa, ei se keneltäkään voi enempää aikaa viedä!
Tosin olen huomannut myös, että iso osa ihmisistä ei osaa jakaa aikaansa yhtään, ja siksi luulevat, että heillä on hirveästi hommaa.En tiedä oikein mistä johtuu. Mutta kaikissa paikoissa, jossa olen ollut on ollut sama juttu. Noin tunti päivässä töitä...
sanottuna katsoa peiliin, jos ei tuon kummempaa hommaa saa. sitten vielä pokkana täällä kyselee, että olenkos mä erityisen tehokas ja fiksu, muahhahaa
Eikö teidän työnantajat tiedä maksavansa palkkaa nettisurffailusta?
Täällä toinen samanlaisessa tilanteessa oleva... Olen itsekin maisteri, palkkani yli 3000 e mutta työni on välillä yhtä ajantappamista. Joinain päivinä on turhauttanut ihan tosissaan, kun tuntuu, että aivot sulavat päässä. Olisin siirtynyt muihin hommiin jo aikoja sitten, mutta mulla on muutama sellainen syy, minkä takia en ole voinut (en nyt jaksa tässä ruveta luettelemaan, mutta johtuu pääasiassa ulkomailla asumisesta).
AP, suosittelen sulle lämpimästi, että alat opiskella työn ohessa. Minä aloitin vasta uuden tutkinnon tekemisen, ja mieliala kaiken suhteen on kohonnut ihan uskomattoman paljon. Nyt minulla on taas kaikenlaisia tavoitteita, ja mikä parasta, uusi tutkinto tulee toimimaan ponnahduslautana toiselle alalle. Nyt suorastaan nautin, kun työaikana on hiljaista, voin ainakin suunnata voimavarani opiskeluihin. :-)
Eikö teidän työnantajat tiedä maksavansa palkkaa nettisurffailusta?
Moni työ on ikävä kyllä sellaista, että yhtäkkiä tulee kauheasti hommaa yhdessä ryysiksessä, ja sitten kuluu pitkiä aikoja, kun ei ole yhtään mitään.
Mä teen ihan samat hommat kuin kollegani, lisäksi olen aina se, joka toteaa "minä voin tehdä" palavereissa, koska vihaan tätä tekemättömyyttä. Haalin itselleni kaikki "kuka tekis tämän" -hommat, sillä haluan tehdä jotain muuta kuin tappaa aikaa. Huvittavinta on juurikin se, että kollegoillani on AIVAN KAMALA kiire koko ajan. Tuota hoetaan, jankataan ja huokaillaan jatkuvasti. Kuten joku mainitsikin, ehkä me vain ollaan niin älyttömän tehokkaita ja hyviä tekemään töitämme. Ja kummasti noilla huokailijoillakin on aikaa roikkua FB:ssä, kesksutelevat sujuvasti iltalehtien nettilööpistä jne. On vaan niin hienoa vouhata kiireestä...
no vielä piti sen verran kommentoida, että ei mulla mehut ole työaikana pois. Mähän kökin täällä 8h päivässä ja mulla olisi vallattomasti energiaa tehdä vaikka mitä kunhan vain saisin tehdä jotain järkevää. Turhautuminen älyllisen toiminnan puutteesta on todella rasittavaa. Nyt toimintatapa on lähinnä se, että roikun netissä, mietin mitä voisi ruveta opiskelemaan / minne hakea töihin jne. ja sitten teen päivän hommat pikavauhdilla. Mutta avokonttorissa tuo surffailukaan ei ole kovin helppoa kun kaikki ohikulkevat näkevät screenille. Voi kunpa voisinkin ehdottaa esimiehelle että onko ok, että pidän saman palkan, mutta teen vain puolikasta päivää ja lopun puolen päivästä vietän lasten kanssa. Samat hommat siinä tulisi tehtyä kuin nytkin.
Ja kyllä kaikki useamman pikkulapsen arkea pyörittävät varmaan ymmärtää, että iltaisin kun mukulat on saatu nukkumaan niin ensimmäisenä ei ole mielessä se työnhaku.. Ei se cv:n päivittäminen nyt se iso juttu tässä ollut, mitä joku kommentoi. Mutta tällä hetkellä talouden tilanne on sellainen, että uutta työpaikkaa tuskin yhden hakemuksen kirjoittamisella saa.. t. ap
ja positiivista toki on se, että enpä pahemmin töistäni stressaa.
Työtehtävät ovat aika simppeleitä (vaativat kyllä erityisosaamista, mutta eivät ole vaikeita) ja työpäivän aikana ehtii omiakin asioita hoidella... Vastuun vähyys näkyy tietysti palkassa, joka on koulutukseeni nähden vähän alhainen (n. 3400 €/kk)
Olen kuitenkin vielä nyt tyytyväinen tilanteeseeni, sillä pienten lasten äitinä en enempää jaksaisikaan. Mutta täytyy myöntää, että aika usein sitä ajattelee, että SITKU.
Sitten kun lapset ovat hieman isompia. Sitten kun ollaan maksettu lainaa hieman lisää pois. Sitten kun...
Itselläni on kokemusta sekä ihan hullun kiireisestä ja ylikuormitetusta hommasta, että työstä, jossa ei ollut tekemistä, enkä kumpaakaan noista suosittele. Jos ei ole mielekästä tekemistä ja tarpeeksi, sitä alkaa jo oma itsetunto kärsiä, etenkin kun tietää, samassa firmassa toisaalla toiset ovat ylityöllistettyjä.
tehtävät assistenttitasoa ja esimies vaihtumassa joten nykyistä ei paljon mun näperteleyt ja tympääntyneisyys kiinnosta. Olen kyllä ajatellut uuden paikan hakua, mutta se vaatisi aktiivisuutta ilta-aikaan ja lapsiperherumba (pienet lapset) kotona vie mehuja sen verran, etten iltamyöhällä enää jaksa päivitellä cv:tä, selailla työpaikkailmoituksia ja lähetellä hakemuksia. Lisäksi perheemme taloudellinen tilanne ei ole nyt sellainen että voisin jäädä töistä pois ja vain keskittyä uuden työn hakemiseen.
Pakko myöntää kyllä että se kommentti kun joku sanoi että vaikka kuinka monet näyttelee tärkeitä vaikka hommat olisi tunnissa tehty vasemmalla kädellä, helpotti kovasti:) Toisaalta jollain voi olla edes hyvä titteli joka jatkossa auttaa eteenpäin, mulla ei. Mutta joo, ehkäpä se tästä. Palkka päälle 3000e.
t. ap